maandag geent --->donderdag in kliniek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Re: maandag geent --->donderdag in kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:17

Bij mijn pony heb ik het echt 2 keer of 3 keer per dag afgespoten met water. En ze kreeg antibiotica. volgens mij hebben we het ook met jodium behandeld. Ik denk zelf dat dat geen kwaad kan. Ik denk zelfs dat er een middeltje is waar je het mee kan schoon'" spuiten".

Verder. Ik werk zelf als verpleegkundige. ALs er bij mensen stoffen naast het bloedvat komen kan het fout gaan ja. Ik weet natuurlijk niet of dat bij deze stof zo kan zijn. Maar ik ken middelen dat het bij mensen kwalijke gevolgen kan hebben.
En dan kan het uitbreiden omdat het opgenomen wordt in meerdere weefsels.
Maar het kan ook een bacterie zijn die meegekomen is. Ik weet niet welke Dierenarts je hebt nu. Ze moeten wel eerlijk blijven. Als je een second opinion wil. Zou ik die toch nemen. Ik heb zelf goede ervaringen met de Bodreef maar dat is ontzettend ver weg.

Ik ben blij dat de dierenarts die toen die enting bij mijn pony heeft gedaan toen het fout ging er zelf ook op in ging toen het fout ging. Hij heeft het uiteindelijk goed aangepakt. Hij is nu alleen (geloof ik) geen praktiserend dierenarts meer.

Maar blijf goed spoelen en joderen kan geen kwaad. Alleen lijkt mij dat er een middel is daarvoor waarmee je kan spoelen.
(misschien Zout Zeewater???) Dat reinigt ook.

Sterkte

bambam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:26

Cu 2morrow mini & jou natuurlijk ook anoek Tong uitstekenNou ik zal ook maar eens een berichtje 8terlaten.
Ik ben nou 3 x mee gegaan en het steeds maar geen pretje om het te zien. Had me 1st voorgenome geen band met hem op te bouwen i.v.m verkoop maar als je hem daar zo ziet staan doet dat toch best wel veel zeer or Huilen . Ik hoop egt voor het manneke dat het weer goed komt want dit gun je niemand. Hij moet maar weer snel beter worden dan ken tie weer bij da andere duiveltje }> staan haha. Kom maar snel teug naar je stalletje mini want je wor gemist Ach gut .

Cu 2morrow mini & jou natuurlijk ook anoek Tong uitsteken

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:33

Ik zou naar Utrecht gaan met het paard. Drs. Marianne Sloet weet alles over huiden........ik vind het er echt erg uitzien en ik ben niet gauw onder de indruk van iets.........

Ik hoop voor je dat het al iets beter gaat, de oorzaak ? Zou het niet weten.

m_ichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:29

ik vindt dit echt vet erg ik heb het zelf nog nooit gezien of ervan gehoord nou jah erg veel sterkte

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 17:26

hey

zijn net naar m geweest en t is nu een heel groot gat!er komt nog steeds allemaal geel spul uit en je kijkt zo in zijn lijf.

zat ook eerst aan utrecht te denken.maar t probleem is ook dat ik geen vervoer heb.enzo

maar t lijkt ook of hun niet weten wat ze moeten doen....ze vertellen niet veel meer nieuws alleen afwachten....
hij staat in de kliniek in roosendaal. visdonk
mark behandelt hem.....

xxx anoek

marieken21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:56

Heel veel succes! Naar dat de artsen je niet beter kunnen informeren over wat er de oorzaak van is dat het zo ernstig is. Ik ben van beroep dierenartsassistente (bij paardenkliniek gewerkt) en heb wel eens een "gewone"reactie op een enting gezien. Dat kan bij elk paard voorkomen en ligt niet altijd aan verkeerd prikken, maar hier heb ik ook nog nooit van gehoord. Ik zou denken dat het dier al iets onder de leden had aan infectie, wat niet te merken was, waardoor zijn weerstand ernstig verlaagd was. Op het moment dat je dan ent kan het dier erg ziek worden. Hopelijk kunnen de artsen je snel gerust stellen met beter nieuws dan dat je tot nu toe gehad hebt! Ik brand een kaarsje voor jou en je paardje om je sterkte te wensen!

de_flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:25

ik zou als je het niet vertrouwd een second opinie vragen en bel anders eerst met utrecht en vraag om een mail adres kan je eventueel wat foto's mailen en laat als het kan die artsen onderling ook kontakt hebben missching komen ze dan op een idee.
volgens mij kan je namelijk alleen naar utrecht al je een verwijzing van je eigen dieren arts hebt maar dat weet ik niet 100% zeker.
SERKTE.
En trek niet te snel conklusies wie weet is diet niemand zijn fout en is er gewoon een bacterieele infectie van een ander wondje of zo iets.

Anneliesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:07

Holy jeweetwel zeg!! Dat zijn behoorlijke wonden!

Ik hoop voor je pony en jou dat het snel wat beter gaat, erg zielig!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:19

Kajanus schreef:
jeetje wat zielig voor je paard en ook voor jou... Verdrietig zou je kunnen melden hoe de entstof heet misschien zijn er meer mensen die er last mee hebben gehad..
ik heb mijn paarden ook pas laten enten met een nieuwe volgens de dierenarts super goede entstof }> nou ik had van de 4 paarden 3 die hoestte en 2 met verhoging Boos! ben je ook weer lekker mee
de entstof heet proteqflu - te nou die hoef ik ook niet meer

dit ligt niet aan de entstof, kan wel aan de hoeveelheid liggen, als je een paard ent dan spuit je de ziektekiemen erin maar in zo'n kleine mate dat ze er niet ziek van worden, maar er wel antistoffen tegen maken. Als de DA je paard ent moet hij altijd even nakijken of die geen opgezette klieren e.d heeft, als het paard niet helemaal fit is en je ent dan, ja dan kan hij er ziek van worden!Trouwens momenteel heerst er in nederland onder de paarden nogal wat gehoest en koorts(influenza) heb t al op verschillende stallen gezien.

pneeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:39

Diit iiS eG erG_=(_vOor jOu en J PaardJ_
als het beter Gaat wel vertellen he!!
veel succes en hoop dat hy/zy er weer helemaal bovenop komt!!

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:11

Je zegt dat je geen vervoer hebt. Nou ik zou er alles aan doen omdat te verzorgen!! er zijn ook paarden taxi's Ik weet het het is mischien wel duur maar zo door blijven modderen en je paard word niet beter! dan wacht je toch niet te lang! ik wil je niet aanvallen maar zorg dan dat je wel vervoer krijgt! er zijn zoveel mensen die paarden vervoeren voor andere mensen die ze niet kennen!

http://www.paardentaxi.nl/paardentaxi.html
http://home.hetnet.nl/~vmunster/paardentaxi.html
http://www.paardenvleugel.nl
http://www.horsetaxi.nl
http://www.paardentaxifriesland.nl
http://www.horsecab.tk
http://www.paarden-taxi.nl/
http://www.speurders.nl/dierenentoebeho ... .3436.html
http://home.hetnet.nl/~basoja
http://www.paardensport.nu/vervoer.htm
http://www.marktplaza.nl/De-Noordelijke ... 958331.php
http://www.dreamstables.nl/?/paardentaxi.htm
http://www.horses.nl/site/appl/bedrijve ... _id=2&key=

Er zijn er zo veel! kijk even op google.nl en typ dan paardentaxi in

Doe het voor je paardje je paard heeft hulp nodig van iemand die er meer vanaf weet!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:13

ooh jeetje wat erg, ik hoop zoiets nooit mee te maken!!
Bah, wat naar voor je!
Heeeeeel veeeeeel sterkte voor jou en je manneke!

Misschien is er iemand in de buurt die na het horen van jou verhaal je wel met trailer wil brengen!

Ik bedoel als er een kennis met dat verhaal bij me kwam ging er midden in de nacht nog uit om dat beestje naar een andere kliniek te brengen!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 16:39

hey

ben er net geweest, hij is van de pijnstillers af hij is een stuk fitter.
ze spoelen m nog steeds 2 x per dag. alleen komt hij niet meer op de wei want hij laat zich door hun bijna niet pakken.
hij loopt zich echt op te fokken...

de wond onder tussen zijn benen lijkt kleiner te zijn geworden en in ieder geval iets minder vies. ook is hij iets minder gevoelig bij zijn oksels

de wond boven aan je ziet nog wel zijn slokdarm en alles zitten en veel geel spul. maar als ze t schoon spoelen lijkt t iets beter te gaan.
zal kijken of ik binnen kort een foto erop kan zetten
t is wel een heel groot diep gat!!!
maar de rande van de wond zegmaar werden roze dus dat was een goed teken zeiden ze.verder krijgt hij wel kale plekken op zijn benen omdat daar alle troep op drupt maar dat is niet t ergste, ze doen er wel vaseline op zadat t soepel blijft , t ziet er nu naar uit dat t tussen stuk tussen de 2 gaten dicht blijft

duimen dus!!
voorlopig staat hij er nog tot t een heel stuk dicht is en erg geen vuil meer uitkomt

kussies anoek

KiwiGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 16:49

Jes het gaat dus beter ..Haha! blijve duimen..tot ons manneke weer heel thuis is..Haha!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 17:23

heey

gelukkig zag t er beter uit, nouja hun hebben er verstand van dus als hun t zeggen, als t schoon is zie je inderdaad maar als hij nog gespoeld moet worden ziet t er heel erg uit. er stond nog een vrouw met een paard en die zei ohhh ik zeg niks die van mij heeft niks vergeleken hem..
die had heel erg mok, helemaal in verband enzo

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:25

Tjeemig wat een geval zeg!
Het lijkt me trouwens eerlijk gezegt dat zoiets toch niet alleen van een enting kan komen? Verward
Iig heel veel sterkte nog! Ik weet niet hoe het momenteel met je paard gaat omdat dat er niet meer op staat!

KiwiGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:35

Gespoten met vieze naald..Dus..

bambam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:19

haihia ben ik weer, nou zoals al gezegd werd zag hij er in mijn ogen een stuk beter uit gelukkig. Al1 1 ding vond ik niet zo leuk hij steigerde eigenlijk nooit meer en nu dus weer wel. Wor tijd dat tie weer terug kom, hij heb zo'n handige dwarsbalk in stal haha anoek weet daar wel meer van he. Wel schandalig daar or kreeg daarstraks sms van anoek dat hij nie meer buiten mag omdat ze hem niet te pakken krijgen (vind ik niet gek als je ziet hoe ongeduldig die DA is) maarja hoop dat het snel dicht gaat en hij weer lekker thuis op zijn weitje kan staan.

Mss U Mini

XXX Angelique

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:46

arabian girl:
hebben de artsen het niet gehad over een gedegenereerde vorm van droes?
Ik weet van een paard(jaarling) ,die heeft droes gehad,nadat hij daarvoor ook ge-ent was.Hij kwam uit amerika.nadat hij "hier" kwam is hij in contact gekomen met de europese variant van droes en heeft hij het in een zeer extreme vorm gekregen met van hals tot borst net zo open met abcessen ,zoals bij jou paard.
Sterkte met je paard,zal nog wel even duren voor het weer goed is.Hou je ons op de hoogte?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:46

Nogmaals sterkte...

Goh dat die Mark er nog steeds werkt.... of heeft hij het al overgenomen van Ben?? Leuk... heb hem al zeker 8 jaar niet gezien denk ik....

KiwiGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:47

Hoowj Hoowj Allemaal.. Haha!
Jaawh ben ik ook mee geweest en inderdaad hij ziet er een stuk beter uit!!
Schijnheilig Hij staat nu in de binnenstallen en is een stuk rustiger..En de wonden zijn ook stuk dichter ben daar wel supper blij om natuurlijk!! Muziek!
Angelice of hoe je da ook schrijf Tong uitsteken ( Bam Bam ) daar heb je wel gelijk mee vind het ook wel schandalig dat hij niet de wei in mag en ze zijn ongeduldig..Er was daar zo hoefsmid gaat hij keihard Jantje Smit op zetten..En ging tie meezinge hoor egt vals arme paarde haha..
Maar Anouk en ik hadden er wel lol om opzich he anouk whaha..
Gemini ging gelijk ze oordopjes zoeken he whahaha.. OK dan!
Nouw hopen dat hij snel weer trug is

doei doei xxx kimmie..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:08

KiwiGirl schreef:
Gespoten met vieze naald..Dus..

Ik denk niet dat daar z'n ontsteking van kan onstaan...
Ik bedoel heb je ooit van die schone paardentanden gezien of hoeven waar de een de ander mee bijt of trapt en als daar een klein wondje van ontstaat heb je ook niet gelijk een dikke ontsteking!
en daarbij word een naald schoon uit de verpakking gehaald en niet hergebruikt!
Maar goed doet er verder nu ook niet toe wat er wel toe doet is dat het beter met het manneke gaat natuurlijk!!!!!!

Ik wens jullie heel veel sterkte en geluk en hoop dat ie snel de oude is en z'n landje in kan!!!!!!

bambam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:18

Zo mensen zal nog eens verslag doen over Gemini.

Hij ziet er heel goed uit!!! Mag vanaf deze week al weer naar huis maar komt waarschijnlijk maandag terug naar zijn stalletje. (zn stal lig nog deels open i.v.m rattengangen die er voor zorgde dat de tegels verzakte) maar hij is heel braaf en die mensen daar lopen maar te zeuren dat hij nou egt weet dat tie hengst is, nou dat weet tie al wel langer anders had dat kleine dreumesje nou niet op stal gestaan haha.

Vanmiddag ga ik er weer naartoe en zal 1 van de laatste keren zijn dat ik heb daar zie want van het weekend heb ik niet veel tijd en maandag staat hij weer lekker terug op de wei!!!!

Nou denk dat hier een hoop hartjes van opgelucht zijn want na het zien van die fotos zou je denken dat het niet meer goed zou komen. Nou zal jullie zeggen dat je egt niet ziet dat het zo'n groot gat is geweest het geneest heel mooi!!

Nou stop ik ermee want kan zo nog wel half uur doortypen maar vertel toch elke x het zelfde Knipoog

Groetjes Angelique

Mini CU soon!!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:07

Ons manneke Gemini komt morgen middag terug op stal.
En ik ga hem en soraay en natuurlijk het monstertje Shadi weer verzorgen Lachen Heb al zo'n zin in morgen.. Ik ben benieuwd of het er al beter uit ziet..

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:32

nou meid heel veel sterkte ermee.
en voor je paardje een hele dikke kus.
en das hij maar snel op zal knappe