super manegeles!?!?!?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: super manegeles!?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 01:13

Ik wil ondertussen al niet meer de wereld veranderen, maar ergens is het toch mijn droom om later zelf een GOEDE manege te beginnen Lachen Kwestie van opgedane kennis door te geven Lachen

skyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 07:41

Lijkt me een goed plan poes. Hoe meer goede maneges hoe beter.

menske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 08:08

He poes ik zou zeggen doen! hoe meer goede maneges hoe beter en misschien dat de manegeruiters dan eindelijk een betere naam krijgen want als ik het zo een beetje van jullie hoor zijn er meer slechte als goede manege's en dat is ook mijn ervaring.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:53

Het jammere is, dat een goede manege nogal wat geld kost om op te zetten en onderhouden. En voor dat onderhouden heb je dus klanten nodig. En voor die klanten moet je betaalbaar zijn. En dus moet je veel klanten hebben, om winst te kunnen maken. En dan krijg je van die volle lessen.

Ach... Ik ga niet roepen dat 't een slecht idee is, dat is 't namelijk helemaal niet. Poes, go for it! Maar zorg wel dat je de financien ervoor hebt, zodat je er zelf niet op achteruit gaat.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:51

Hehe, eerst maar goed aan mijn paardekunsten werken eerst Lachen Maar goed, mss doet de kans zich ooit wel voor.

En idd Clitia, echt torenhoge winsten haalt mijn manege niet denk ik. Dat komt ervan als je lesjes geeft met max. 6 mensen (meestal toch) en je paarden geen hele zomer afjakkert met overvolle kampen.

menske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 16:17

Ach jongens een manege beginnen moet je echt doen omdat je op die manier van je hobby je werk kunt maken als je rijk wilt worden moet je over het algemeen niet in de paardewereld zijn.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:47

Rijk worden en het voortbestaan van je bedrijf kunnen garanderen zijn twee zeer verschillende dingen.

menske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 09:14

Clitia schreef:
Rijk worden en het voortbestaan van je bedrijf kunnen garanderen zijn twee zeer verschillende dingen.

no offence maar je weet wel hoe je de sfeer kunt verpesten ha ha. Poes droomt alleen maar van een eigen manege en jij schudt haar wel heel ruw wakker ha ha. Ik zou zeggen keep on dreaming Poes (zorg gewoon dat je een rijke vent aan de haak slaat.)

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:44

De sfeer verpesten? Ik probeer poes niet van gedachten te laten veranderen, ik bedoel alleen maar dat er wel wat meer begrip getoond mag worden voor de "slechtere" maneges. Het geld om te verbeteren is er gewoon niet altijd, geloof me, negen van de tien maneges willen wel verbeteren, maar kunnen niet.

Sorry als ik de sfeer verpest met waarheden, maar als je alleen maar wil blijven dromen, moet je je bed niet meer uitkomen. Praktisch zijn is soms zo slecht nog niet.

skyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:39

Hey jongens hou nou op over de financiele gevolgen van het beginnen van een goede manege. Laten we gewoon weer on-topic gaan. Het gaat hier over goede of slechte ervaringen met manegelessen dus wie???

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:01

Haha, ik sta gekend als een heel realistische muts, dus ik heb hier gelukkig geen trauma opgelopen Lachen

Verder is het idd vaak moeilijk om bij maneges verandering aan te brengen. Vaak is de eigenaar niet de instructeur. De lesgever wil dan eigenlijk wel dingen verbeteren maar mag niet van de eigenaar en dat soort dingen...

Ik denk dat je er echt met hart en ziel moet aan beginnen. En idd, het hoofd boven water houden vraagt om veel inzet, maar hte zou me sowieso niet de bedoeling zijn om er stinkend rijk van te worden.

Ik ben al eigenlijk al blij dat er nu dingen als bokt bestaan waar je tenminste eens goede ervaringen van anderen kunt horen ook!

skyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:04

Helemaal mee eens poes maar laten we weer lekker on topic gaan.
Super manegeles regel of uitzondering???

maartje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 16:06

Bij ons op de manege zijn de lessen op zich ook wel redelijk van niveau het is alleen erg jammer dat er zo veel ruiters in de les rijden. We hebben regelmatig les met een stuk of tien en dan heb je logischerwijs minder aandacht en dus leer je minder.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 16:09

@ Maartje88: Waar rij jij dan?
Ik heb een aantal jaar hier op het Rutbeek gereden, ben net een jaartje gestopt en zit er over te denken om misschien weer te beginnen.