Hypo megastore in fryslan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alytje

Re: Hypo megastore in fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 11:05

waaah cool! Dat ligt nog niet eens zo ver weg.
Ik ga daar echt een keertje kijken Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:19

In het foldertje stonden ook bontonderleggers van 19,95 geloof ik

Zou dat wat zijn Verward

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:22

Ik ga ook wel een keer kijken, kom er redelijk in de buurt langs als ik met de auto naar Ljouwert ga.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:24

Hoever is het vanaf de Divoza in Leek? Tong uitsteken
En wat voor winkel is het precies, erg groot?
Uitgebreid?
Een dure of goedkope winkel in vergelijking met Divoza?

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:56

parouscha schreef:
In het foldertje stonden ook bontonderleggers van 19,95 geloof ik

Zou dat wat zijn Verward

Bloos!
Jammer dat ik er al 1 heb Schijnheilig
Maar ok, denk niet dat het echt schapenvacht is dan?

Kan iemand dat foldertje inscannen? Schijnheilig

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:58

Orchid schreef:
Hoever is het vanaf de Divoza in Leek? Tong uitsteken
En wat voor winkel is het precies, erg groot?
Uitgebreid?
Een dure of goedkope winkel in vergelijking met Divoza?

niebert ligt toch in de gemeente grootegast, bij surhuisterveen?
drogeham is een dorpje zon beetje naast surhuisterveen.
Vanaf de divoza is het een half uur rijden.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:32

missnynke schreef:

Denk dat jij in de war bent met Niekerk... of niet ?

Groot ? Denk het niet, was geloof ik maar 800 m2 toch ?

Ik ga wel eens even kijken,als ze nou wat meer spul in shettenmaat hebben dan bij Divoza zal ik daar misschien wat vaker komen, anders wordt het net zoals bij Divoza alleen het broodnodige spul, wat ik nu dus via mijn werk bestel ( wij krijgen ons paardenspul van Divoza geleverd )

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:38

Locatie Drogeham is bijzonder onnozel gekozen - ga dan bij Drachten zitten, op industrieterrein A7 ofzo.

Knappe jongen die zo uit zijn hoofd weet waar Drogeham ligt en hoe je erheen rijdt met de auto. Wie komt daar nou regelmatig als je er niet zelf woont? Niemand toch?
Plaatsje ansich is prachtig, daar ligt het niet aan - maar wie wil DAAR nu een winkel runnen waarbij je afhankelijk bent van klandizie die van ver moet komen (lees: buiten het dorp).

Ongelooflijk foute marketing-beslissing. De ondernemer zal wel in een nieuwbouw huis voor de winkel willen wonen en de grond is in Drogeham vast lekker goedkoop. Maar zakelijk gezien - stom hoor....

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:06

SANEX schreef:
missnynke schreef:

Denk dat jij in de war bent met Niekerk... of niet ?
oh ja kan best Blond

Groot ? Denk het niet, was geloof ik maar 800 m2 toch ?

das een winkel tergrote van een paardenbak hoor! da's huge!!!
ik dacht eerst ook 8x10, maar het is 20x40 (oid)

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:30

Je kunt ook gewoon bestellen toch...?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:53

ja, maar dan moet je wel een catalogus hebben, die ik al 10xheb aangevraagd maar nog steeds niet heb ontvangen, en op de website staat ook weinig....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 23:58

Dees schreef:
Locatie Drogeham is bijzonder onnozel gekozen - ga dan bij Drachten zitten, op industrieterrein A7 ofzo.

Knappe jongen die zo uit zijn hoofd weet waar Drogeham ligt en hoe je erheen rijdt met de auto. Wie komt daar nou regelmatig als je er niet zelf woont? Niemand toch?
Plaatsje ansich is prachtig, daar ligt het niet aan - maar wie wil DAAR nu een winkel runnen waarbij je afhankelijk bent van klandizie die van ver moet komen (lees: buiten het dorp).

Ongelooflijk foute marketing-beslissing. De ondernemer zal wel in een nieuwbouw huis voor de winkel willen wonen en de grond is in Drogeham vast lekker goedkoop. Maar zakelijk gezien - stom hoor....

Haha! Haha! Haha!

en idd die winkel is niet bepaald groter dan de divoza hoor en van de koopjes is de kwaliteit ook niet altijd alles Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:12

Drogeham is vast goedkoper dan bij Drachten. Dus in dat opzicht is de plaats nog niet zo gek. Je bent er vanaf de waldwei zo.
Als mensen eenmaal de winkel weten te vinden zal het wel meevallen.

En misschien dat er met Divoza in de buurt nog een keer leuke aanbiedingen te halen zijn.

Wordt het overigens een echte megastore, of valt de grootte tegen?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:18

Nou ja, we zullen zien wat het wordt, er is in grootegast ook al eens geprobeerd een ruitersportzaak te starten, maar die was ook binnen no time weer weg. In Kollum zat een klein ruitersportzaakje, waar ik stage gelopen heb, maar zij kon er niet volop mee verdienen, ze verdiende meer in de zomertijd op ameland, met allemaal toeristen, dan het hele jaar door op dr eigen plekkie.

Aan de andere kant... het eerdere pand van Divoza zat ook best wel in the middle of no nergens, nu zit het mooi aan de snelweg, maar eenpaar jaar terug moest je ook maar net weten waar het zat

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 13:48

SANEX schreef:
( eerst hadden we nog een kleintje in Kollum, waar ik eerder stage heb gelopen, maar deze is weg )

Ingrid is opgehouden met het Hynsteparadyske?
Sinds wanneer dat? :S
Ging er altijd graag heen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:35

Nou, ondanks alle goede berichten over het 'hynsteparadyske' ben ik er nog nooit geweest...
Mij te ver omrijden.

Heb je een toko waarbij je het moet hebben van een grote regio - ga dan op een commercieel handige plaats vestigen.
Pure marketing: als de P van plaats niet correct is , doen de P's van prijs, product en promotie er niet meer toe.

De basis is meteen al fout. Jammer hoor. Had in Drachten aan de snelweg, of beter Heerenveen, een wereldzaak kunnen worden. In Drogeham zal het pompen of verzuipen zijn.
Gelijk het Hynsteparadyske Knipoog

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:44

het hynsteparadyske had niet echt een meerwaarde in de regio, zon hypo megastore wel, maar ze hadden hem idd beter in heerenveen kunnen plaatsen (drachten heb je ook al t tweespan, in heerenveen zitten verder geen paardenwinkels volgesn mij)

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:13

Drogeham... Dat vind ik ook een onnozele plek voor zo'n winkel (ben Friezin). Nou ja, zal er vast wel eens heencrossen om te kijken, maar het ligt wel totaal uit welke richting dan ook.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:24

missnynke schreef:
het hynsteparadyske had niet echt een meerwaarde in de regio, zon hypo megastore wel, maar ze hadden hem idd beter in heerenveen kunnen plaatsen (drachten heb je ook al t tweespan, in heerenveen zitten verder geen paardenwinkels volgesn mij)

Dat ben ik dus niet met je eens, in deze regio zit al een megastore, de divoza! Eentje lijkt me echt genoeg, daarbij is de plaatsing van de Divoza 100 x gunstiger dan de hippo in Drogeham.

De Hippo in Assen heeft het blijkbaar ook niet gered, die staat althans niet meer in de folder.

Heerenveen had gekunt( Simba zit in Heerenveen en 't hoefijzer in Tjalleberd) of desnoods Leeuwarden, maar Drogeham? En dan nog zo grootschalig.

Wij komen onder Wolvega weg en voor ons zit het al totaal uit de buurt.
Ze moeten al met hele scherpe prijzen komen wil ik er überhaupt mijn benzine aan wagen, kan ik beter naar de Divoza.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:43

Honeybee schreef:
SANEX schreef:
( eerst hadden we nog een kleintje in Kollum, waar ik eerder stage heb gelopen, maar deze is weg )

Euh, ik denk zo'n anderhalf jaar nu, ze zitten nu op Ameland, daar zijn ze heen verhuist, en daar hebben ze naast het ruitersportgebeuren een pensionstalling en een kinderboerderij. Gaat nu effe iets minder met haar, ze is laatst behoorlijk van een van dr paarden afgeklapt, en heeft daardoor even in het ziekenhuis gelegen.

Hynsteparadyske geen meerwaarde ? Denk het wel, het was misschien klein, en als je niet wist dat het bestond dat kwam je dr niet, maar ik kwam qua service en goede adviezen duizend maal liever bij het Hynsteparadyske dan bij Divoza. En nou is het niet omdat ik daar stage gelopen heb, maar ze is gewoon een stuk beter dan Divoza, heeft ze iets niet ? Dan besteld ze het voor je,ze plukt het overal weg, ze is klantvriendelijk n eerlijk, die laatste 2 kan ik over een megastore als divoza niet zeggen. Die draaien hun centen toch wel, service of niet

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:23

Een megastore hoort thuis op een A1 locatie, en die zijn per definitie in de grotere plaatsen.

Hynsteparadyske had misschien wel meerwaarde voor de enkele consument - een groot bereik had het zeer zeker niet. Tja, en waar moeten die mensen dan van leven? Je hebt nogal wat omzet (aantallen klanten!) nodig om een jaarloon te verdienen in de moordende paardenbusiness en van 12 tevreden klanten kan je gewoon niet rondkomen.

Er zijn wel speciaalzaken in de hippische sport die goed draaien, zoals bijv. het Tweespan in Boornbergum idd. Maar een nieuwe 800 m2 winkel rendabel maken in Drogeham.. poeh, dat gaat echt niet meevallen! Dat zou in DRachten of Heerenveen echt veel beter te doen zijn.

De markt is trouwens overal enigszins verzadigd: nieuwkomers gaan markt van reeds gevestigde ondernemers afsnoepen. Dus waar je ook gaat zitten, de gevesitgde orde gaat er wat van merken. Het bijt overal. Toch, ik kan me goed voorstellen dat men bij Divoza ook in zijn vuistjes lacht... kom op hee... dro-ge-ham Knipoog

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:40

SANEX schreef:
Honeybee schreef:

Euh, ik denk zo'n anderhalf jaar nu, ze zitten nu op Ameland, daar zijn ze heen verhuist, en daar hebben ze naast het ruitersportgebeuren een pensionstalling en een kinderboerderij. Gaat nu effe iets minder met haar, ze is laatst behoorlijk van een van dr paarden afgeklapt, en heeft daardoor even in het ziekenhuis gelegen.

Hynsteparadyske geen meerwaarde ? Denk het wel, het was misschien klein, en als je niet wist dat het bestond dat kwam je dr niet, maar ik kwam qua service en goede adviezen duizend maal liever bij het Hynsteparadyske dan bij Divoza.

Je kon bij Ingrid echt overal mee terecht. En zelfs buiten openingstijden was ik altijd van harte welkom. Ik kwam er regelmatig omdat we op de stal waar ik reed ook een regeling met haar hadden. Tevens woonde ik nog in de omgeving en had ik later nog steeds familie aldaar wonen. Tevens had ze altijd een leuk assortiment tweedehands artikelen.
En inderdaad.. de service was helemaal top! Ja Nog nergens een vergelijkbare service gehad.
Jammer dat ze weg is, maar kun jij mij vertellen waar ze zit op Ameland? Zal haar zeker eens vereren met een bezoekje. Zal ze leuk vinden.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:59

Ik zal haar adres even vragen, en PB je danw el even Honeybee.
Heb ik jou dan toevallig wel eens gezien daar ? Ik liep daar 3 jaar geleden stage, 4 dagen in de week... Ik heb bij haar ook mijn vorige rijpaard Maffick vandaan, weet niet of je die verhalen van mij ooit wel eens gevolgd hebt...

Dascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:01

Ze hebben er inderdaad wel een beetje een vreemde plek voor gekozen Tong uitsteken . Maar ik ben wel heel erg benieuwd, het is vlakbij voor mij. Hoop dat het wat is!

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:11

Erheen ga ik zeker want onze kapper zit daar Tong uitsteken . Maar wanneer weet ik nog niet...