Wonderlijk zadel...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: Wonderlijk zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:09

Ik dacht in de 1e instantie dat het om het WOW-Flair zadel ging, maar het zadel op de foto lijkt er niet op of het moet een ander model WOW zadel zijn? Ik ben erg benieuwd naar meer foto's Lachen

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 07:56

Ha, die Ann. Ik weet niet precies wat WOW zadel is, maar dit zadel heeft er niets mee te maken.

Het is uniek zegt de bouwer en er is geen tweede te vinden!!!
Er zitten namelijk allerlei geheime snufjes in verwerkt zegt hij.

Ik geloof dat natuurlijk direct: gezien het effect dat dit zadel op mijn paard heeft Ja

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:35

voor zover ik het wow zadel heb gezien is het 'flair' het enige bijzondere eraan, maar correct me if I'm wrong.

en de inch maat voor je zitvlees maakt in deze niet uit gouda, het zijn de kussens die een korter zijn.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:53

het klinkt allemaal een beetje zweverig en mysterieus Haha!

maar wel super dat zo'n zadel voor je werkt!!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 13:30

Er is echt helemaal niet zwerigs aan hoor! Die zadelmaker heeft het zelf ontwikkeld en berekend en dat ziet hij als zijn vakgeheim. Ik denk dat dat juist de kneepjes zijn.

En Pellie heeft gelijk, dus kusses onder het zadel zijn beduidend korter. Ook zitten er geen kniewrongen op.

Ik heb gisteren voor de 5e keer ermee gereden. Ik voel gewoon dat mijn paard beter loopt. Dansend, met scwung en yacy maar de impuls is krachtiger. Als je erop zit voelt dat alsof ze van voren er veel meer uit komt. Ben nog steeds tevreden.

Zal vanavond kijken voor de foto's.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:26

ik ben heel benieuwd naar dit zadel, is het een vzh of dressuur gericht, zadel klinkt als aardig geschikt voor paarden met een korte rug.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 12:31

Deze is dressur Dobbel. Maar je kan het zadel letterlijk krijgen zoals je het hebben wil.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:04

oja kon het niet goed zien op de foto is nogal klein.
Ik had je overgens nog een pb gestuurd? al gelezen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 02:33

Nieuwe poging

Afbeelding Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding Afbeelding

Ik zal zodra ik tijd heb ook nog wat foto's maken van de onderkant en onder het zweetblad.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 16-05-05 02:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 02:44

Netjes! Fijn zeg Ja

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 03:06

Ik denk dat nu heel duidelijk te zien is waar het verschil zit met de andere zadels.
Het zadel is kleiner, de kussens korter en de boom is vlak (close contact boom, hierdoor komen je hulpen beter door en kan je als ruiter ook je paard beter voelen) En dat verschil merk je duidelijk, terwijl ik dit paard hiervoor reed met een Passier GB(overigens ook op lucht met Flair dus daar kan het verschil niet zitten)

Elke dag gaat het beter net het rijden. Het paard vind het denk ik geweldig die loopt er super onder, alleen ik moet nog wel een beetje wennen. Nou is het natuurlijk ook weer een nieuw zadel dat altijd ingereden moet worden om naar je te vormen. Toch is dit anders omdat het heel anders zit en rijdt. Maar ik moet zeggen de aanpassing valt me eigenlijk niet tegen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 10:24

ja je kan wel zien ook dat het nog wat meer vorm moet krijgen op de paardenrug maar je ziet wezenlijke verschillen met de gewone zadels.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 11:34

Het voelt ook wezenlijk anders.....gewoon eens een keer proberen op Imaude!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:51

Klinkt als een wonderlijk zadel. Ja
Ik ben wel benieuwd hoe zoiets nou rijd.
Bij dit zadel heb je dus geen dekje nodig?
En lijkt het nou maar zo, of is de zitting zo vlak?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 18:56

Ja, hoor er zit gewoon een dekje onder. Dit was de eerste keer en dan moet de lucht juist gevuld worden. Dat kan je beter zien als er geen dekje onder zit. Vandaar. Het rijdt geweldig al moet je er zlef meer aan wennen dan het paard. Ja, de zitting is inderdaad zo vlak, dat heeft te maken met de close-contact boom die erin zit.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:59

Vind het persoonlijk een lelijk zadel, maar als je paard er goed door loopt is dat het enige wat telt. Klinkt erg goed en zo te horen vindt je paard het ook een super zadel.....

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 20:40

Zo denk ik er ook over Sando. Maar ik denk niet dat een paard het bewust vindt. Ik denk dat mijn paard ervaart dat ze meer ruimte heeft.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:05

Aqua8horse schreef:
Het voelt ook wezenlijk anders.....gewoon eens een keer proberen op Imaude!

ja als het een keer zo uitkomt, graag! Lachen

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 21:43

Hallo goeiedag Ik ben Feike en werkzaam bij zadelmakerij van Triest in Meppel. Ik ben de zadelmaker van het zadel. Ik had nog enige tijd nodig om een naam voor het zadel te bedenken. Ik vind Freedom een uitstekende naam, omdat het zadel zowel ruiter en paard niet in de beweging stoort.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:48

heeft het zadel geen kniewrong om een bepaalde reden?
Het lijkt mij moeiiljk een stabiele beenligging te krijgen als je nergens steun hebt..?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 01:00

Ja, omdat de zadelmaker mij heeft zien rijden en zegt dat het voor mij geen functie heeft. Volgens hem is mijn beenligging erg stabiel en gestrekt. Ik raakte ook de kniewrongen op mijn andere zadel niet, tijdens het rijden. Vandaar, op advies van de zadelmaker dus. En het zadel bevalt prima. De steun vind ik in mijn zit.

Bovendien kan je het zadel helemaal naar wens bestellen. Bv met kniewrongen en de dikte ervan, met niet zo vlakke zit of juist een diepe zit, 17 of 18 inch, grote of kleine zweetbladen of aangepast aan je been (zoals in mijn geval), ronde of rechte zweetbladen, kort of lang etc.

Ik zal het echt iedereen willen aanraden. Nadeel is alleen dat er wel een prijskaartje aanhangt. In verhouding niet duur hoor (vanaf € 1800,00 op lucht) maar je moet het wel net hebben liggen.

Belangrijkste bij een zadel is, dat het past op het paard. Zodat het paard niet belemmert wordt en de ruiter in het middelpunt zit. Het merk maakt minder uit.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:38

oh oke.. ik dacht dat het misschien geen wrong/steun zou hebben omwille van het paard om de een of andere reden maar dat is dus niet!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 15:55

Nee, ik geloof niet dat dat wat met het paard te maken heeft. De zdelmaker zegt dat de steun er enkel voor de ruiter is. Hoe dunner de kniewrong hoe beter de zit van de ruiter volgens de zadelmaker.

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:05

Superr zadeltje als ik het zo mag horen. Blij voor je dat je je paardje nu goed kunt rijden.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:20

Aqua8horse schreef:
Ik zal het echt iedereen willen aanraden. Nadeel is alleen dat er wel een prijskaartje aanhangt. In verhouding niet duur hoor (vanaf €
1800,00

op lucht) maar je moet het wel net hebben liggen.

Belangrijkste bij een zadel is, dat het past op het paard. Zodat het paard niet belemmert wordt en de ruiter in het middelpunt zit. Het merk maakt minder uit.

Zij zijn groot en ik is klein!
Klinkt goed dat zadel maar voor die prijs mag dat ook wel(is bijna 4000 ouwerwetse guldens!!!!).
Jammer dat het zo duur is...moeten wij arme sloebers het weer maar met een "gewoon" zadel doen Knipoog

@ Aqua Heb je meegeholpen in het proces van het zadel of ben je de gewoon eerste testpersoon...

@Zadelmaker vind Freedom teveel op Freeform(boomloos zadel) lijken....