OEPS!! IK SCHAAM MIJ DOOD!!! Ik had gezegd (tegen Sandra) dat ik nog zou komen, maar dat ik wel erg moe was en eerst even ging slapen. Nou, dat slapen is aardig gelukt! Werd pas wakker om kwart over zeven de volgende ochtend!! *schaam*schaam* Werd wel even om 23:00 wakker. Ik dacht van: zal ik even naar Christy gaan? Maar toen keek ik op de wekker en dacht: tsja dat gaat nu niet meer! Maar nu heb ik Christy dus niet gedaan! En nu weet ik dus ook niet of ik al met haar mag rijden voorzichtig. Nouja, dan hoor ik dat vandaag wel weer!
Laten we het maar houden op het feit dat de zevende dag de rustdag was!!
Grtjs Frank
Sandra_H
Geplaatst: 09-02-02 09:32
Frank schreef:
Dag 7:
08-02-2002
Ik had gezegd (tegen Sandra) dat ik nog zou komen, maar dat ik wel erg moe was en eerst even ging slapen. Nou, dat slapen is aardig gelukt!
Goh, we HADDEN al zo'n vermoeden (sorry voor de oneliner)
Frank
Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-02 21:47
DAG 8:
09-02-2002
Vandaag ook weer een lekker rustig dagje. Ben wel bij de stal geweest maar heb niks gedaan met Christy. Wel een hoop zitten kletsen, koffie drinken enzo. Was ook wel heel gezellig hoor!
Morgen ga ik eerst Christy longeren, en daarna rijden. Ze mag geen snelle bewegingen maken, dus moet ze eerst rustig zijn voor ik erop ga.
Morgen wilde ik er met Domenic heen gaan, maar dat schijnt volgens Chrico dus niet te mogen. Ivm mogelijke ziektes enzo. Da's jammer! Dan had Linet wat te doen daar!! Dan zou ik op de fiets gaan, en Linet op Domenic. Maar ja, weinig te melden vandaag dus! Ik wilde even voor een konijnenhok kijken, ben ik daar twee over vijf, winkel dicht!! Wilde ik kleurstaaltjes halen om een kleur voor mijn nieuwe huis te kiezen: winkel dicht!! Lekker dan.. Toen ben ik maar boodschappen gaan doen bij Albert Heijn.
Dat was het weer, morgen hopelijk meer nieuws!!
Grtjs Frank.
chrico
Geplaatst: 09-02-02 21:53
Oh frank, als je bang bent dat Linet zich verveeld, heb ik nog wel wat klusjes hoor. Cora, de eigewijze schimmel, is nu bijna zwart en zwarte Sonja is bijna grijs. Die twee kunnen wel een aardige poetsbeurt hebben. Verder kan ze nog tuig vetten enz. Tot morgen dan.
Frank
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-02 14:32
DAG 9:
10-02-2002
Zo, vandaag weer even bij Christy geweest. Ik wilde gaan rijden, maar volgens Chrico was het beter als ik eerst even ging longeren! Dat ik dat gedaan heb was maar goed ook! Wat was Christy weer fris zeg!!! Eerst heb ik wat aan de longe gelopen, en toen Christy rustig was wilde Chrico's (Whera) dochtertje (Hannane) erop. Nou, dat ging heel goed, tot op een gegeven moment Christy weer de kolder in haar kop kreeg. Ineens in volle galop er vandoor!! Tsja, en dat houdt zo'n kleine meid niet he!! Ik vind het heel knap dat ze durfde, maar toch ging ze het zand in. Helemaal onder de blubber....
Beetje zielig voor haar hoor!
Maar ja, toen heb ik nog maar even gelongeerd. Toen Christy de andere kant op moest was het feest! Ze bleef maar steigeren!!! Echt heel hoog. Dat was overigens wel een spectaculair gezicht voor de toeschouwers, maar ik was er minder blij mee.
Na het longeren heb ik haar benen afgespoten en heb haar op stal gezet.
Dat was het voor vandaag!
Frank
Jurga
Geplaatst: 12-02-02 14:42
Nou ja zeg hee, niet eens zelf erop? Was dat nou? Mooi dat het weer wat beter gaat met Cristy hoor!
Apple
Geplaatst: 12-02-02 14:57
Hahaha wat een leuk dagboek. Die Christy, is dat geen draakje in paardvermomming? Als ze uitademt zie je dan bijvoorbeeld ook vlammetjes? Veel succes Frank,
Apple
Toess
Geplaatst: 12-02-02 17:57
haha jij kan leuk vertellen goed van je dat je op zo'n knol durft (sorry chrico ) maaruh een (bemoeiallig) vraagje, waarom rijd Whera haar zelf niet?
chrico
Geplaatst: 12-02-02 18:28
Ehm daar zal ik antwoord op geven Anna-Jelly, maar ik moet even nadenken hoe ik dat neer zal zetten. Ik kan redelijk goed rijden, maar Chris is mij te snel met draaien en maakt voor mij veel te hoge sprongen. Het risico dat ik eraf val, wil ik niet nemen. Mijn balans is goed, maar niet goed genoeg om op haar te rijden. Soms, en dat meen ik, wil ik er zelf op gaan, maar dan zijn het anderen die mij tegenhouden om het niet te doen. Normaal rijd mijn dochter erop en in al die tijd is dit de 4e keer dat zij eraf gevallen is. Zij gaat gewoon zonder zadel en aan een halster met haar aan het werk. Dat zal ik haar niet na doen. Ik moet gewoon nog even afwachten dat zij wat rustiger wordt en minder speels.
Toess
Geplaatst: 12-02-02 21:32
oh zo, dat begrijp ik! het is soms ook erg moeilijk om een goede balans te vinden en als je dan een paardje hebt dat snel is en veel kracht kan zetten in bokken enzo, tsja dan ben je de pineut ik vind het wel 'apart' dat je dochter er zo op kan rijden, haha
Maaike
Frank
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-02 23:59
DAG 10:
11-02-2002
Nou, vandaag ben ik niet bij Christy geweest. Ik schaam me dood, maar had het veel te druk met mijn nieuwe huis. Ik moest de benodigde papieren bij elkaar zoeken. En natuurlijk voor het eerst in het huis kijken.
Nou, toen was de avond alweer voor bij. En niks geen tijd voor Christy gehad. Dus maar een heel kort verslag vandaag!
Frank
ps. Ik heb het huis genomen!!!!
Frank
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-02 00:21
12-02-2002
Ik heb mijn huisje.... Ik heb mijn huisje!!!!!
Laatst bijgewerkt door Frank op 13-02-02 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Frank
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-02 00:22
DAG 11:
12-02-2002
Tsja, mijn schaamte wordt steeds groter. Ben vandaag weer niet bij Christy geweest!! Ik moest de papieren overhandigen, allerlei dingen tekenen. En toen kreeg ik de sleutels!! Nou, toen wezen kijken welke kleur waar moet komen. En hoe lang de gordijnen moeten. Naja, je kent dat wel!!
Het tapijt voor de woonkamer heb ik besteld, en dat wordt vrijdag gelegd!! Dus dan moeten we zorgen dat de woonkamer Donderdag al geschilderd is... Dat wordt nog leuk! Gelukkig ben ik Donderdag vrij, en komt Linet helpen. Ook heeft mijn vader vrij genomen!!! De schat. Nou, en dan wil ik dit weekend eigenlijk wel over naar het huis!
De kleur op de muur in de woonkamer wordt een beetje heel lichtgeel achtig. Moeilijk te omschrijven. En het tapijt lijkt daar op, maar dan met dunne streepjes die iets donkerder, en iets lichter zijn. (Snappen jullie het nog? Zo niet dan zijn jullie bij deze uitgenodigt als alles klaar is!) De slaapkamer wordt heel licht oranje, met rode gordijnen. Het bed heb ik al uitgezocht. Maar daar moet ik eerst nog even voor sparen.... Dus nog even behelpen met het oude bedje! Gaat wel lukken hoor.
Verder twee kastjes voor in de badkamer gekocht. Een witte voor mij, een rose voor Linet! En dan heb ik nog wat kleine dingetjes gekocht. Het meeste heb ik natuurlijk al wel. Ik vrees alleen dat ik te veel heb! Het huis dat ik nu heb is nl groter dan het huis waar ik nu in ga!!! Maar ja, dat zie ik dit weekend wel....
Nou, geen paarde-verslag vandaag! Maar ik hoop dat dit ook leuk is om te lezen. En dat aanbod van bezichtigen staat echt, als ALLES klaar is he....
Frank
ps. Heb wel wat paarde-nieuws trouwens.... Toen ik zojuist thuis kwam zag ik Fleur niet in haar box staan. Ik kijken, staat er op het bord geschreven dat Fleur weg is naar een andere stalling omdat ze bijna gaat bevallen!!!! Dat is altijd leuk om even te weten he!!! Vooral als het je niet van te voren wordt verteld... En het grappige is dat ik haar morgen wilde pb'en dat ik Fleur voorlopig in Domenics box wilde zetten ivm de bevalling en Domenic in Fleur's. Domenics box is nl 3mX3m en Fleur's box is 3mX2m. Nou ja, heel jammer voor Domenic dat hij zijn maatje nu kwijt is, maar ach. Nu hoef ik niet meer die balen op het zoldertje te sjouwen!! Heb veel moeite gedaan om een leuk stalletje voor Fleur te bouwen vorige zomer. Maar ja, nu kan het hooi en stro weer op die plek!!
Bij deze dus: Baai baai, Fleur.
assie
Geplaatst: 13-02-02 23:36
Aah, wat asociaal dat ze Fleur zomaar heeft weggehaald zeg !!!!
En wat ontzettend gaaf dat je een huisje hebt !!!! COOL! Ik wil het heel graag komen bezichtigen hoor! Ben benieuwd naar het volgende verslagje
dimmelim
Geplaatst: 14-02-02 10:50
Ik ken de rest van het verhaal van Fleur, ga er maar van uit dat ze Fleur zeker niet zomaar heeft weggehaald bij Frank. Ze kon Frank telefonisch niet bereiken, heeft voicemail ingesproken en geen reactie gehad. Fleur stond op het punt van bevallen zonder toezicht in een stal van 2 bij 2. Als ze langer had gewacht mocht Fleur niet meer verplaatst worden. Omdat ze bij de vorige eigenaar per ongeluk is gedekt kon ze ook niet zien aankomen dat het nu al zover zou zijn.
Wat zou jij doen met je paard? Laten staan totdat Frank van zich laat horen?????????en dan een veulen laten krijgen zonder toezicht in een te kleine box???? Niet aso dus, gewoon zo goed mogelijk zorgen voor je paard.
Fleur staat er nu overigens heerlijk bij, grote box, 4 keer per dag voer en toezicht. Laat het veulen maar komen.
Jurga
Geplaatst: 14-02-02 21:14
Hee Frank, gefeliciteerd met je huisje hoor, allereerst. Toch hoop ik op nog meer Christy-verhalen.... }>
naiade
Geplaatst: 15-02-02 16:17
nou zo te horen kan je ook wel eens bij ons langs komen.
ik heb een draver merrie die na een dag stal zo gek als een deur is, kan je daar niet een keer op gaan frank...