Chip teruggevonden in paardenworst!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

schapendoes

Re: Chip teruggevonden in paardenworst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 17:39

schaapjuh schreef:
Zet dit nou niemand die voor de chip is aan het denken..?!?

Ik ben zelf voor de chip en heb m'n paard dan ook gechipt. En ik zou het zo wéér doen, simpelweg omdat door die chip hij direct met jou in verbinding staat, waar hij ook ter wereld terecht komt als hij gestolen wordt of iets dergelijks.

En nee, ik ben niet bang om een chip tegen te komen in m'n worst, want die eet ik niet. Ook ben ik niet bang dat de chip van mijn paard erin terecht komt, want die wordt gecremeerd als hij sterft.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 17:53

schapendoes schreef:
Ik ben zelf voor de chip en heb m'n paard dan ook gechipt. En ik zou het zo wéér doen, simpelweg omdat door die chip hij direct met jou in verbinding staat, waar hij ook ter wereld terecht komt als hij gestolen wordt of iets dergelijks.

áls ie het dan nog doet (20% vertoont storingen), er niet uit is gesneden na die diefstal (wat dacht je, dat ze die laten zitten dan??). Er zijn genoeg voorbeelden zelfs hier op bokt van mensen met een nieuw paard zonder papieren die wel gechipped bleek. Ze zoeken zich 3 slagen in de rondte naar de bijbehorende gegevens.
Zou het paard DNA geregistreerd staan: stuur wat haartjes op naar VHL en je weet het snel en zeker.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 17:58

schapendoes schreef:

Het spijt me maar dat is dus niet zo... leuk verhaal, mooi doel, maar het werkt niet. Zelf ervaren...

Mijn oude merrie werd verwaarloosd door de nieuwe eigenaar. Toen het hem door politie en dierenbescherming te heet werd onder de voeten, liet hij de paarden verdwijnen (zoek de topics over Fly maar op, heel bokt heeft meegezocht). Het paard stond nog steeds op mijn naam en was gechipt. Ik had het nummer ook nog.
Ik kreeg berichten dat de merrie op de paardenmarkt in Utrecht gezien zou zijn. Daarheen gebeld, paard niet te traceren via de chip, omdat daar niet op gecontroleerd wordt. Dierenarts die daar chipt en controleert voor exportpaarden (let op, alléén paarden die naar het buitenland gaan worden dus op een chip gecontroleerd of anders gechipt!): paard niet te traceren, chips worden niet geregistreerd in een computer ofzo, marktmeester heeft een hele stapel formulieren die hij met de hand, stuk voor stuk heeft nagekeken op mijn chipnummer. Dat was dus alleen de stapel van de afgelopen markt... Ook de RVV kon me niet vertellen of mijn paard in één van de slachthuizen geslacht was, want ook daar worden chips nog niet geregistreerd of gecontroleerd (en daar moesten we toch juist voor chippen!!??)
RVV, AID, Politie, dierenarts... niemand checkt op chips, áls er al gecheckt wordt óf er een chip in zit, wordt nog niet gecheckt wie de rechtmatige eigenaar is of was en zelfs al zouden ze dat willen,dan is er nog geen centraal registratiepunt. Er zijn diverse registrerende instanties, maar die systemen zijn niet aan elkaar gekoppeld. Mijn paard had een chip van de KNHS en stond daar nog geregistreerd. Daar kon je alleen achter komen als je wíst dat het paard nog op mijn naam stond en als je wíst dat ze via de KNHS geregistreerd was, want alleen door rechtstreeks telefonisch het chipnummer bij de KNHS op te vragen kwamen die gegevens omhoog. Op élke internetsite waar je chipnummers in kunt voeren om zo de eigenaar te traceren, bleek het chipnummer niet te bestaan/geregistreerd te zijn. En dat terwijl ze óók nog geregistreerd moet staan bij de Nederlandse Databank voor Huisdieren, waar ik haar zelf heb laten registreren.
Kortom... Chip om je paard bij diefstal terug te vinden: grote BS!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 18:44

Natascha schreef:
mmmm, doe mij maar een zakkie chips Vingers aflikken

offtopic: ik heb ooit een made in een gevulde koek gehad. Heb de koek retour gestuurd naar de fabriek met een brief erbij (en de made). Kreeg ik een heel pak met 24 gevulde koeken terug en een excuusbrief Haha!

Wie weet wat je krijgt als je de slager een klaagbrief stuurt Knipoog

Een eigen paard?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:02

Waar komt dat nou weer vandaan, 20 % geeft storing Verward

Alle dravers vanaf 1997 zijn gechipt, die worden heel regelmatig op de drafbaan gecontroleerd, en die dingen doen het áltijd. Of hebben ze bij de dravers net weer een betere kwaliteit aangeschaft Clown

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:13

Hoe lang duurt de gemiddelde carriëre van een draver?
Hoe weet jij dat ze't altijd doen?
Weet jij hoe vaak een draver misschien een nieuwe chip heeft gekregen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:33

@Francis: In een ander topic wek je de schijn de regels te kennen... dan weet je dus ook dat een chip/paspoort geen juridisch bewijs van eigendom is.

Je eerdere bericht in dit topic over je belgedrag richting keurngs dienst van waren en die anti chips site.... sure... Denk je nu werkelijk dat een slager zijn vuile was buiten hangt?
het internet op vliegt of heeft gevlogen en een adres heeft genoteerd om de heeeeele wereld op de hoogte brengen dat er mensen zijn geweest die hebben gereclameerd tegen een worst die hij heeft verkocht?
Dat de keuringsdienst van waren het al niet noemenswaardig genoeg vind om te vermelden op hun site kun je op 2 manieren uitleggen, de alom vermelde doofpottheorie ([fluisterd] de overheid bedonderd ons waar je bij staat, telkens weer kiezen we weer mensen in de top en die worden allemaal gehersenspoeld en zijn erop uit om alle huisdieren uit te roeien dmv transponders....katten, honden, vogels, paarden, pony's etc....met speciaal gefrabiceerde transponders die migreren door het gehele dieren lichaam, ocd veroorzaken enz. maar uiteraard geen belangrijke organen of (slag)aders raken....
belastingdienstmedewerkers die op eigen houtje wetten kunnen en mogen veranderen, DA die zwijggeld krijgen, eigenaren die moeten onderduiken zonder politiebescherming uiteraard want die zit ook in het complot.... en dat allemaal opdat VIRBAC en de KNHS geld verdienen.... [/fluisterd]
LEES eens wat er voor een onzin op die antichips site staat... eerst een DA die niet weet waar die over praat die even later als een ridder gehuldigd wordt....

Het zal mij aan mijn a chterste oxideren of iemand chipt of DNA laat registeren... maar ga geen absolute l*l verhalen verkondigen als waarheid.
Lees eens kritisch die site, pak er termen uit en ga zoeken via google, gaat er een wereld voor je open.

(de KNHS die via de overheid die een transponder verplicht die paarden uitroeit en tegelijkertijd belastingplicht in wil voeren?????)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:47

Alane schreef:
@Francis: In een ander topic wek je de schijn de regels te kennen... dan weet je dus ook dat een chip/paspoort geen juridisch bewijs van eigendom is.

Waar zeg ik dat dan?

Verder ga ik niet meer op jouw agressieve berichten in, zoals ik in het andere topic al aangaf, er is een verschil tussen discusseren en je mening opdringen.

Verdiep je eens iets in de materie en praat eens met mensen die zich er al iets langer dan vandaag mee bezig houden en geloof niet alles wat officiele instanties roepen. Er wordt meer gekonkelt en bedrogen dan jij en ik weten.
Fijn voor je dat je zo'n rotsvast vertouwen in onze overheid en samenleveving hebt, ik ben inmiddels door heel wat jaren ervaring met allerlij instanties wijzer geworden en heb geleerd iets verder te informeren dat via de 'standaard' kanalen.

En ook hier in dit topic laat ik het daar maar bij.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:50

Francis schreef:
Hoe lang duurt de gemiddelde carriëre van een draver?
Hoe weet jij dat ze't altijd doen?
Weet jij hoe vaak een draver misschien een nieuwe chip heeft gekregen?

Mijn oudste draver is nu 19, de jongste 7. Ik ken heel veel oudere dravers, maar ik zie niet in wat dat met chips te maken heeft.

Ik weet dat die chips het altijd doen, omdat ik dat aan een controleur heb gevraagd. Van nieuwe chips was nog nooit sprake geweest, de paarden die in de baan kwamen hadden allemaal de oorspronkelijke chips die ze als veulen ingebracht hadden gekregen.
Ik heb aan mijn dierenarts, op de kliniek waar heel veel dravertrainers komen, gevraagd of ze ooit problemen met chips waren tegen gekomen, die waren er niet. Ik ben niet gewend uitspraken te doen die ik niet hard kan maken Lachen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:13

Ik vroeg niet naar de leeftijd, maar naar de duur van de carriëre... hoe lang lopen ze op die baan en hoe lang worden ze dus aan controles onderworpen.
Als een paard 2 jaar races loopt en in die twee jaar gecontroleerd wordt, maar daarna niet meer, kan het dus goed zijn dat die chip na die twee jaar kapot gaat zonder dat men dat weet.
Het gemiddelde paard wordt nl. na het chippen nooit meer gecontroleerd...
En die ene controleur...controleert die alle paarden op alle drafbanen?

Het gaat mij er niet om jouw verhaal te ontkrachten, ik wil alleen maar duidelijk maken dat men zo makkelijk alles voor waar aanneemt omdat het van 'officiele' mensen komt. Jij zegt dat álle chips áltijd werken omdat één controleur dat zegt... ik zeg dan... laat maar zien.
Jouw dierenarts heeft nog nooit een probleem geval gezien... wil dat dan zeggen dat al die mensen die wél problemen hebben liegen? Terwijl ook derden hun problemen hebben constateren?
En al die paarden met meerdere chips in hun lijf, of chips die niet meer te vinden zijn...? Ook gelogen?
Wat ik wil zeggen... neem niet alles wat gezegd wordt klakkeloos voor waar aan, ookal komt het van 'officiele' personen en ga er niet van uit dat als er bij 1 persoon geen problemen bekend zijn, dat dat betekend dat ze er helemaal niet zijn.
Blijf kritisch...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:35

Geen probleem Francis, ik beantwoord je vragen even:

Ik weet niet hoe lang de gemiddelde carriere duurt. Sommige paarden lopen maar een paar koersen in hun hele leven, anderen (zoals mijn hengst nu aan zijn 5e koersseizoen begint) lopen door tot de maximale leeftijd (merries 10 jaar, hengsten en ruinen 14 jaar). In die periode worden ze elke keer gecheckt wanneer ze weer moeten herkwalificeren. Dat kan bij het ene paard dus 1 keer zijn, bij een ander wel 10 keer.

De controleur komt inderdaad op alle drafbanen in heel Nederland.

Ik zeg niet dat mensen die problemen hebben met chips liegen Lachen. Ik zeg alleen dat op de kliniek waar ik met mijn paarden kom, er nog nooit problemen geconstateerd zijn met chips. Het is een vrij bekende kliniek in paardminnend Nederland. Naast dat ik het aan de DA zélf heb gevraagd, heb ik het ook aan een vriendin die daar als stalhulp werkt gevraagd, die hoort natuurlijk ook het nodige.

Ik blijf inderdaad kritisch, daarom heb ik er uitgebreid navraag naar gedaan. Ik ben helemaal geen voorstander, maar ons stamboek stelt chippen verplicht, zonder chip geen paspoort en geen koersen, dus dan weet ik graag wat ik (verplicht) in huis haal. Maar bij het draverstamboek zijn echt geen problemen met chips bekend, en reken maar dat dravereigenaren kritisch zijn! Die gaan problemen echt niet verzwijgen - integendeel!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:42

Francis schreef:
Verder ga ik niet meer op jouw agressieve berichten in, zoals ik in het andere topic al aangaf, er is een verschil tussen discusseren en je mening opdringen.

eerlijk gezegd vind ik dat jij jouw mening net zo goed opdringt.

en ik ben óók voor de chip,de kans dat je zoiets in je worst vindt is zo klein,als je daar bang voor bent kan je helemaal niks meer eten want in elk voedingsmiddel kan wel iets geks zitten wat er niet hoort,per ongeluk.
met een chip heb je bovendien ook meer kans dat als je paard ooit gestolen wordt,je die misschien weer terug vindt.
dus ik vind het idee van chippen helemaal niet gek

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:57

ik mijn menign opdring??? welke mening dan?
ik heb nog nooit tegen wie dan ook gezegd of geschreven dat hij of zij zijn of haar moet laten chippen....
ik heb nog nooit ergens geschreven of gezegd dat iemand , wat dan ook is, als hij of zij NIET chipt , nog nooit gezegd of geschreven dat iemand idioot onwetend, naief zou zijn ( de meest milde omschijvingen van mensen die wel chippen of gechipt hebben) als zij wel chippen.
en voor de tigste keer: HET BOEIT ME NIET OF IEMAND CHIPT OF DNA REGISTREERD, VERTEL/SCHRIJF GEEN ONZIN VERHALEN EN LAAT MENSEN DIE WEL CHIPPEN IN HUN WAARDE.
ik eger me alleen aan die idiote l*lverhalen die veomdigd worden, die ervoor zorgen dat mensen verkeerd geinformeerd worden en gewoon willens en wetens glasdhard voorgelogen worden.....
snappie?

en darbij heb ik en andere fokkers de KNHS niet nodig voor de veulens....

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:15

@ Promptertje: Probleem is vaak dat mensen wel problemen met hun paard hebben, maar het niet relateren aan de chip.
Het gebeurt vaak genoeg (heb zelf zo'n geval meegemaakt) dat men problemen heeft met links inbuigen (dat is een van de meest voorkomende problemen bij de chip) maar dat puur als trainingsprobleem ziet. Pas als men er op geattendeerd wordt dat het door de chip kan komen, blijkt in veel gevallen dat het probleem inderdaad na het chippen ontstaan is.
Nu zou dat toeval kunnen zijn, maar als dit vaker voor blijkt te komen, véél vaker zelfs, dan moet je toch na gaan denken of die chip dan toch niet de oorzaak kan zijn.
Bij de Nijhofgroep zijn echt heel veel gevallen bekend en zij gaan ook naar die paarden toe om het zelf te constateren en op video te zetten. Dat die gevallen niet naar buiten komen ligt aan het feit dat de mensen dat vaak niet willen omdat ze gedonder met hun overkoepelende organisatie willen voorkomen. Er zijn gevallen bekend dat mensen onder druk gezet worden.
Deze week heeft iemand van de Nijhofgroep die ik vandeweek sprak, in een straal van 15 kilometer 3 verschillende paarden op video gezet. Een tuiger die rechtsom loopt als een trein en zodra hij linksom gevraagd wordt totaal in verzet komt, tot stijgeren toe!
Een paard dat stilstaand een snoepje kan aanpakken wat bij z'n rechter flank gehouden wordt en linksom z'n hele lijf moet draaien.
Een mevrouw belt om te vragen wat de nadelen van een chip kunnen zijn en als ze hoort dat dat o.a. problemen met inbuigen kan opleveren ineens zo'n OH, Dát is het dus'- reactie krijgt. Bij doorvragen blijkt haar Haflinger, die ze in het tuig gebruikt, sinds een tijdje niet meer linksom te willen. Ze had nooit aan de chip gedacht, maar het probleem is inderdaad kort na het chippen ontstaan.
Zo maar een paar gevalletjes die in een gesprek ter sprake komen...
Alle gevallen die gemeld worden bij de Nijhofgroep worden gecontroleerd en zo mogelijk op video vast gelegd.
Ze zijn nu bezig een Duitse kliniek erkend te krijgen om bewijmateriaal te verzamelen, zodat al die sterke aanwijzingen dat de chip problemen veroorzaakt in het functioneren van een paard, omgezet kunnen worden in zwart op wit bewijzen.

@ Alane: Jij hebt het constant over l*lverhalen, maar ik vraag me af hoe jij weet dat het l*lverhalen zijn. Ik heb verschillende gevallen van dichtbij gezien en weet dat veel verhalen geen l*lverhalen zijn. Simpel.

@Snoevie: Ik dring nergens een mening op, want ik heb nog nergens mijn mening gegeven, alleen informatie gegeven die ik weer verzameld heb.
Mijn menig is dat ik persoonlijk tegen het chippen ben. Door ervaring wijzer geworden, want mijn oude merrie heb ik 4 jaar geleden, nog voordat het verplicht was wel laten chippen. Haar dochter, mijn huidige paard, krijgt geen chip al is het nog zo. Als anderen willen chippen is dat hun goed recht en moeten ze dat gewoon doen. Ik probeer alleen mensen van informatie te voorzien waardoor ze hun keus weloverwogen kunnen maken.
Wat betreft dat terug vinden na diefstal, daar moet ik je toch teleur stellen. Als je even iets terug leest in dit topic zul je in een vorige post van mij kunnen lezen dat dat dus niet zo is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:19

Dank voor je antwoord Francis, maar ook met dat soort problemen ben ik gelukkig niet bekend. Wij hebben zóveel dravers in training gehad, maar niet één vertoonde zulke problemen. Wat het stretchen van de hals betreft; dat doe ik bij beide eigen paarden zeer regelmatig, en zelfs de 19-jarige kan, mét chip, met gemak aan beide kanten haar heupbeenuitsteeksel met de neus aanraken Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:33

En omdat jou 19 jarige dat wel kan en soepel is gebleven, bestaat het hele probleem niet?
Ik heb genoeg verhalen gehoord van acupuncturisten die ook niet blij zijn met de chip in het lichaam van een te behandelen paard. Het verstoord wel degelijk de meridianen in het lichaam, en dat kan meer uitwerkingen hebben dan een probleem met inbuigen.

En inmiddels is de homeopathie van het standpunt afgestapt dat bepaalde kuren niet mogen bij een gechipt paard, maar hoe zijn ze daar dan in eerste instantie op gekomen?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:39

Gelukkig gaat het ook héél vaak goed. Vaker dan dat het fout gaat.
Fijn dat jouw paarden geen problemen ondervinden.
Maar het zal je paardje maar wezen waar het toevallig wél mis gaat... Een gok die ik in ieder geval niet wil nemen met m'n paard.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:41

Ik heb mijn beide paarden ook niet gechipt. En dat gaat niet gebeuren ook. Better safe than sorry, net wat Francis zegt: het zal je paard maar zijn.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:51

Cassidy schreef:
En omdat jou 19 jarige dat wel kan en soepel is gebleven, bestaat het hele probleem niet?
Ik heb genoeg verhalen gehoord van acupuncturisten die ook niet blij zijn met de chip in het lichaam van een te behandelen paard. Het verstoord wel degelijk de meridianen in het lichaam, en dat kan meer uitwerkingen hebben dan een probleem met inbuigen.

En inmiddels is de homeopathie van het standpunt afgestapt dat bepaalde kuren niet mogen bij een gechipt paard, maar hoe zijn ze daar dan in eerste instantie op gekomen?

Wat vreemd dat dit onderwerp toch altijd veel emoties oproept.

Nee Cassidy, niet omdat het bij mijn paard geen problemen oplevert, als je even leest zie je dat ik in mijn eigen stamboek, waar ik veel contacten heb en dat één van de langst chippende stamboeken is, geen problemen ben tegen gekomen. Bij dravers bestaan die problemen dus kennelijk niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:54

Ook maar niet meer inenten?

Hoefslag nummer 17, 28 april 2005

Wansuela Suerte uitgeschakeld.

Het olympiade paard Wansuela Suerte (Warkant x Wachman) van de Duitse Hurbertus Schmidt is door een complicatie bij het inenten voorlopig vier weken uit de running. De merrie heeft een enorme zwelling op de borst gekregen en daarmee is intensieve training uitgesloten. De inenting waar het om ging, was de verplichte halfjaarlijkse influenza-enting.
'We hebben 51 paaredn op stal. Dat nu uitgerekend Wansuela deze complicatie moet hebben, komt heel slecht uit' stelt Schmidt. De eerste observatiewedstrijd voor de Duitse EK-selectie vindt eind me als plaats en het inu onzeker of Schmidt deze wedstrijd mee kan rijden.

Typisch toch dat dit gewoon in de openbaarheid wordt gebracht en al die zaken die zogenaamd fout zijn gegaan met de chip (waarbij sommigen niet eens het verschil weten tussen een chip zijnde een botsplinter en een chip zijnde een transporter en vrolijk doorvertellen dat een paard een chip in zijn been had Haha! ) worden doodgezwegen.
Het is vast een groot complot tegen de paardeneigenaren Clown

Het is altijd van horen zeggen dat er probelemen zouden voorkomen maar niemand wil en kan namen noemen, nu ook al weer bij deze slager niet. Het blijft allemaal vaag, heel toevalling allemaal.
Ik sta er al van te kijken dat er nog slagers bestaan die nog zelf slachten en dan ook nog paarden, terwijl paardenvlees hier in Nederland nauwelijks wordt verkocht?

Van dit verhaal begrijp ik dat, als het al waar is, er nog onderzocht moet worden of het hier wel om een chip gaat!
Chip gewoon niet als je er bezwaar tegen heb, maar hou op met dit soort sensatieverhalen en probeer niet je mening aan anderen op te dringen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:58

Of komen niet naar buiten/worden niet als zodanig herkend... Hoeveel moet een draver inbuigen?

Voor de grap net eens even op 'rijtechnisch' gekeken... Toch frapant om te zien hoeveel problemen 'op links' daar terug te vinden zijn... paarden die volgens de vraagstellers zelfs "weigeren links in te buigen"...
Dan ga ik me toch afvragen... hoeveel van deze gevallen zouden te wijten zijn aan de chip?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:04

Als ik een draver onder het zadel train, wordt hij gewoon dressuurmatig gereden hoor, dus net als elk ander paard. Als het écht zoveel problemen op links zou opleveren, zou "Utrecht" dan niet als een speer een onderzoek ingesteld hebben? Ik zou zo graag een beetje objectieve, onafhankelijke bewijzen zien dat het vaak mis gaat. Het blijft bij 1 of 2 gevallen die te traceren zijn, maar verder is alles van horen zeggen.

En ja, met enten zijn veel vaker problemen, daar stoppen we inderdaad niet mee. Heel ander gek voorbeeldje: in Nederland sterven jaarlijks meer mensen door verdrinking in hun eigen bad, dan door XTC. Toch worden baden niet verboden Clown

Flauw, ik weet het Haha!, maar het zegt toch wel iets. En als je tegen chippen ben, dan chip je toch niet? Het hóeft toch niet als je ontheffing aanvraagt? Ik heb die afweging op rationele gronden gemaakt en het risico maar genomen, net als met alles wat ik met de paarden doe. Mijn beslissing, dus mijn risico. De berichten waren voor mij niet alarmerend genoeg. Net als ik niet tegen het werken van jonge paarden ben, ook een afweging. Ook daar wordt heel verschillend over gedacht.

ThePast03

Francis schreef:
Of komen niet naar buiten/worden niet als zodanig herkend... Hoeveel moet een draver inbuigen?

Voor de grap net eens even op 'rijtechnisch' gekeken... Toch frapant om te zien hoeveel problemen 'op links' daar terug te vinden zijn... paarden die volgens de vraagstellers zelfs "weigeren links in te buigen"...
Dan ga ik me toch afvragen... hoeveel van deze gevallen zouden te wijten zijn aan de chip?

En een nieuw sensatieverhaal is al bijna weer geboren Haha!

Ook leuk als excuus: Het ligt niet aan mijn rijkunst hoor, komt door de chip! Zeker weten dat een hoop mensen dit zouden willen geloven Clown

Cassidy

@ ThePast03: Iedere paardeeigenaar weegt de risico's tegen elkaar af die een eventuele ingreep met zich mee kan brengen. In dit geval kies ik voor het inenten omdat de gevolgen van het niet inenten desastreus kunnen zijn. De gevolgen van niet chippen zijn dat niet. De overheid dwingt ons om te chippen. Daar zijn risico's aan verbonden die ik als paardeeigenaar niet bereid ben om te nemen.

Toch grappig dat iedere keer de vergelijking wordt gemaakt tussen inenten en chippen. Het een heeft NIETS met het ander te maken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:08

ThePast03 schreef:
Ook maar niet meer inenten?
Dit zijn 2 totaal verschillende zaken dacht ik toch, waar zie jij een verband? Waar gaat het inmiddels wéér over Gaaaap ?
Laatst bijgewerkt door paars op 30-04-05 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt