casanova heeft de greenguard getest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Re: casanova heeft de greenguard getest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:35

Op mijn vorige stal liep bijna de helft van de paarden met zo'n ding, varierend van Shet, Haflinger, Fjord en KWPN, ook de mijne, in totaal een stuk of 8. Niemand die er problemen mee heeft gehad. De paarden moeten er even aan wennen, maar met een dag hebben ze dat door. En dat het er niet uit ziet, tja, dat ziet dat ding op die andere foto's ook niet (en die ziet er ook niet uit alsof het lekker zit) en dat ziet een paard dat zich doodgegeten heeft ook niet.
Het is even passen en meten (de riempjes kun je gewoon afknippen op de goede lengte) maar na zo kort proberen kun je er nog geen mening over vormen. Gewoon omdoen, zeker er niet bij blijven kijken, maar uit het zicht verdwijnen, dan leren ze vanzelf wat ze ermee moeten.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 22:20

casanova schreef:
zo ziet hij eruit in de gids en op internet..

Afbeelding

en deze heb ik thuis gestuurd gekregen..?
ik vind het toch een stuk grover,jullie niet?
Afbeelding

jammer deze foto's doen het niet meer Verdrietig Knipoog

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 22:25

als de foto's het niet doen is het tijdelijk.

ik heb een mail terug gehad van de paardendrogist.
ze betreuren het dat ik er niet tevreden mee ben,8 van de 10 mensen zijn dat wel.
hun vinden de greenguard die ze aanbieden en wat ze verkopen exact hetzelfde behalve de kleur..?

de rode is toch echt platter en kleiner?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:14

Misschien lijkt dat zo omdat het paard zijn neus in het gras gedrukt heeft Lachen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 22:24

bij de rode grrenguard zie je de neusgaten van de pony gewoon,bij de zwarte zitten de neusgaten er geheel in..zie alleen ik dat?

ik zie toch echt twee verschillende ''muilkorven''.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:39

@ Sugarmiss: zouden ze die dingen niet afkrijgen in de wei? Als ik het goed zie zit het alleen achter de oren langs vast. Lijkt me niet fijn als je het hele weiland door moet zoeken en alsnog het risico van koliek hebt.

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:51

Zo'n ding als die van Sugarmiss heb ik ook, die zijn echt prima hoor. De paarden moeten er wel aan wennen ja, en sommigen kunnen dan heel zielig doen Knipoog daar moet je wel tegen kunnen. Maar ze zijn mooi zacht en als je er eentje neemt die groot genoeg is hebben ze ook geen last met ademen, er zit genoeg ruimte tussen.

@monday, er zit niet alleen een stuk achter de oren hoor, het is echt een heel halster, dus ook achter de kaken zegmaar zit het vast. En aan de bovenkant van het halster zo'n stuk dat losbreekt als ze echt blijven hangen, om te voorkomen dat ze zichzelf ophangen oid.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:52

Er zit ook nog een keelriem aan Lachen
Overigens weet ik niet waar je beter mee af bent: een paard met graskoliek (pijnlijk maar niet dodelijk) of een paard wat zich verwond omdat het halster niet af kon.
Overigens geloof vind ik dat je paarden die iets om hebben zonder konstant toezicht niet op de wei moet zetten. Het enige halster wat ik in zo'n geval om zou doen is een breakaway-halster.

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:53

Hier heeft die van mij hem om omdat ze sneeuw at en daar koliek van kreeg..

Afbeelding

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:53

Sugarmiss schreef:
Het enige halster wat ik in zo'n geval om zou doen is een breakaway-halster.

Het is toch ook een breakaway halster? Die van mij in ieder geval wel Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:09

Het is idd een breakaway halster, maar ik ben niet zo weg van klitteband als 'break', zeker niet nu het zo dubbel vastzit. Mijn ervaring is dat dat niet zo makkelijk losschiet als zou moeten.
Geef mij maar een dun leren strookje wat op het gespgaatje afscheurt. Makkelijk te vervangen ook Lachen

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:19

Volgens mij heb jij een compleet andere versie Haha!
Bij die van mij is het de bedoeling dat de plastic clip losschiet (of breekt als je pech hebt, maar waar het om gaat is dat hij in ieder geval losschiet Knipoog) Klittenband zit er absoluut nergens aan.

Maargoed, ontopic, jammer dat je greenguard niet beviel, deze is ook een aanrader!

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:59

Ik blijf het maar een raar ding vinden hoor. Gewoon op tijd van de wei halen lijkt me nog altijd het beste. het staat zo onnatuurlijk *ohmg*

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 15:12

dat is inderdaad de beste oplossing maar niet iedereen heeft die mogenlijkheid.

mijn stal en weide zijn 8 kilometer bij elkaar vandaan.....
het land is gelukkig erg kaal aan het worden nu...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:46

Nienke schreef:
Volgens mij heb jij een compleet andere versie Haha!
Bij die van mij is het de bedoeling dat de plastic clip losschiet (of breekt als je pech hebt, maar waar het om gaat is dat hij in ieder geval losschiet Knipoog) Klittenband zit er absoluut nergens aan.
!
Ik heb geen plastic clip, maar een dubbele strook klitteband achter de oren.
Duidelijk een iets ander model dus.

Het mag dan misschien 'onnatuurlijk' zijn, maar dat zijn zoveel dingen die wij met paarden doen, dus deze kan er IMO ook nog wel bij Knipoog

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:08

.
IronMaiden schreef:
Ik blijf het maar een raar ding vinden hoor. Gewoon op tijd van de wei halen lijkt me nog altijd het beste. het staat zo onnatuurlijk *ohmg*

Ik zou eerder kiezen voor een paard dat de hele dag lekker in de frisse lucht beweging krijgt, met een ding om, dan een paard dat binnen staat...

Een kennis van me heeft de GreenGuard vorig jaar gekocht en is heel erg tevreden! Hoewel onze paarden zomer en winter iedere dag op de wei staan was de overschakeling in de lente toch te groot, het paard kreeg steeds koliek van het gras (ondanks rustig opbouwen enz.). Toen kreeg hij de eerste dagen een GreenGuard om en het probleem was opgelost: hij kon rustig aan het gras wennen en de andere paarden aten het lekker kaal voor hem Haha! .
Het ziet er inderdaad zielig uit (ik moest ook meteen aan Hannibal Lector denken...), maar daar heeft een paard geen last van Knipoog . Koliek is zieliger, en een keer de dierenarts laten komen is ook een stuk duurder dan zo'n ding kopen. Als hij schuurt is het natuurlijk een ander verhaal, maar daar had dit paard geen last van.