meer dan één paard??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:09

Ik heb twee paarden.
Mijn vader pacht een stuk, met 2 boxen, weiland en een heel mooie bitenbak. Dat heb ik dus helemaal voor mezelf!
Ook hebben we een mooie trailer, nu nog anderhalf paards, maar binnenkort ruilen we die in voor een tweepaards! Party!!
Ook komt er binnenkort een echte jeep!!

Ik heb een eigen 'Hippisch Centrumpje!!' Haha!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 14:47

En een eigen sponsor Haha! Eigenlijk moet je dan ook statiedekens voor je paarden aanschaffen met de naam van je paarden erop, hihi. Haha!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-02 14:48

ehhh, de grap moest luiden: statiedekens voor je paarden met de naam van je vader erop Haha!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 15:23

Tja mijn ouders hebben zelf een stuk of 18 pony's en grote paarden. We gaan er ook weleens mee naar de keuring. Met de pony's gaan we dan meestal met een stuk of 4 merries. Dan huren we altijd een vrachtwagen, anders blijf je aan het rijden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 15:49

Eigenlijk heb ik er maar één Lachen . Twee pony's zijn van mijn dochters en pony nummer drie is nog van niemand zeggen we altijd. Eerst maar eens kijken hoe hij volgend jaar onder het zadel is. Dan besluiten we of hij geschikt wordt voor de dochters of dat hij beter verkocht kan worden aan een ouder kind. Het andere paard was van mijn man maar die had nooit tijd voor hem.

Sinds ik op de boerderij woon ben ik voor mijn paard en pony's ongeveer evenveel kwijt als vroeger in Den Haag voor één op een pensionstal. Daar reken ik voor het gemak de hoge hypotheek die ik moet betalen voor dit huis maar even niet bij Knipoog

myla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 16:04

Ik heb zelf ook 2 paarden, een 8 jarige merrie en een 2 jarige merrie. IK werk zelf niet voor een baas maar mijn vriend heeft een eigen bedrijf, daar doe ik ook het een en ander. Voor de rest heb ik ook nog een dochter van 1 jaar. Het is wel druk maar nog prima te combineren, financieel gaat het ons ook voor de wind, dus de kosten van de paarden zijn geen probleem.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 16:08

Nou Percy, ik vind de investering in de hypotheek wel zinvoller dan die dure pensionstallen. Ik zou willen dat ik de kans daarvoor ook kreeg.

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 17:21

Ik heb zelf 2 twentertjes, en tijdelijk een hengst van iemand anders erbij. Naar de twentertjes gaat normaal niet zoveel geld naar toe, maar nu staan ze vanwege het weer op stal, en ook die hengst staat op stal, waarvan ik ook een heel groot gedeelte van de stalling meebetaal. Voor een paar maandjes kan het wel zo, maar als het veel langer duurt redden wij het ook niet. Gelukkig gaan de twentertjes straks weer op de wei, en de hengst weer weg, dus dan valt het allemaal wel weer mee. Haha!

Maar ik werk dus ook minimaal 40 uur per week, en mijn vriend ook. Daarnaast hebben we ook nog een hypotheek.... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 18:33

Mijn man en ik werken beiden full-time en hebben een goede baan.
Onze vaste lasten zijn niet al te hoog en daarom kan ik mijn (3) paarden makkelijk onderhouden.
Ze staan bij mijn ouders, die midden in het bos wonen.
Mijn vader werkt bij staatsbosbeheer en via hem huur ik de paar hectare weilanden die achter het huis van ouders liggen.
Mijn ouders voeren ze en doen ze naar buiten en naar binnen.
Zelf mesten we uit en doen het onderhoud aan schuren en weilanden.
Ik ben erg blij dat dit zo kan, omdat we beide nogal onregelmatig werken.

marfiek

meer dan één paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 19:23

Pava schreef:
Wint iedereen de Staatsloterij, behalve ik? Frusty

hahaha.. *LOL* wij hebben um wel gewonnen maar ik zie nog steeds geen paard ook geen 2 ook geen 3..ik heb ze toen nog lief aan gekeken maar nee we gingen lekker met z'n allen op vakantie en dan gaat het geld hard he Knipoog

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 19:40

Ik heb 4 paarden waarvan er 2 drachtig,dus hopelijk dit voor jaar 6 paardjes!
ze staan nu allemaal op pension,ben zelf 18 en werk halve dagen en de rest van de tijd ben ik bij de paarden,heb veel geluk met mijn ouders die zijn ook gek van paarden,de maandelijkse lasten zijn wel onwijs hoog(bijna f2000 in de maand)dus vandaar dat we in april gaan verhuizen naar een boederijtje met 1.8 hectare land en schuur,dus dan komen ze lekker aan huis staan,alles moeten we nog zelf maken,de bak,stallen enz maar dat vind ik juist leuk kan je lekker zelf indelen.
ik heb gewoon heel veel geluk,niet qua staatsloterij trouwens had maar 4 euro gewonnen Verdrietig
maar hoeveel geluk mag je ook hebben als mens he!
oh ja we hebben nog een 1,5 paards trailer,maar willen graag binnen 2 jaar een vierwiels wagen die een 2 paardskan trekken dan ruilen we deze in.

succes verder,nathalie

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 20:16

Ik heb er nu 4 waarvan een zelf gefokt, in het ergste geval hadden we 7 paarden. We gaan eveneens uitbreiden en met meer grond verhuizen want we willen er weer een aantal laten dekken en ik wil er nog een bij hebben. Ik woon nu nog bij mijn ouders maar ga over een paar maanden als ik klaar ben met mijn opleiding werken. Dan draag ik bij in de kosten. Haha!

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 22:11

Ja, ik ben nou eenmaal verwend..Nee, ik heb geluk door de juiste moeder uit te zoeken. wij hadden eerst één pony, eigenlijk van m'n moeder en mij, maar m'n broertje rijden er ook wel eens op. Nadat we verhuisd zijn kwam er nog een paardje bij (vorige week pas hoor) omdat een paard alleen niks is, vind ik, en omdat we ook lekker samen willen rijden, en ik ook wel eens met een vriendin naar buiten wil.
Mijn ouders betalen dus wel vrijwel alles, anders zou ik het met een bijbaantje van 1 dag per week ook nooit redden. Het is dus niet zo dat alles voor mij wordt betaals, eerder dat ze alles voor zichzelf kopen en ik er ook gebruik van mag maken Knipoog Ik heb dus eigenlijk twee halve paardjes, hoewel ik wel denk dat het zich vanzelf gaat verdelen, merk nu al dat ik meer naar het neiuwe paardje toetrek. Tegen de tijd dat ik uit huis ga zal ik het ook weer zonder paarden moeten stellen, weet alleen nog niet hoe...

Maclee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 23:29

Pava schreef:
Enne, hoe doen jullie dat met werken dan? Ik werk 36 uur per week, ik heb het 's avonds al druk zat met 1 paard, laat staan met 2.

Wij hebben ook 2 paarden. Aan huis, dus lekker veel tijd kwijt met de verzorging enzo. Ik werk meer dan full time (tel de uren tegenwoordig maar niet meer Pling) en ben ook nog zo gek om me elke dag naar Amsterdam te worstelen wat tegenwoordig dus uren per dag kost Frusty . Uren die ik eigenlijk op mijn paard zou willen zitten.

Ik ben al tot de conclusie gekomen dat het belachelijk is dat ik een paard heb. Ik rijd misschien 1 keer per week (want dat lukt dus alleen in het weekend en nu met al dat slechte weer lukt het vaak niet eens om in het weekend 2x te rijden)

Ik zit in een heel rare vicieuze cirkel: hard werken (mede) om een dure hobby te kunnen financieren en daardoor geen tijd meer hebben voor dezelfde hobby Verdrietig Ik weet nog even niet wat ik eraan ga doen maar 1 paard wegdoen lijkt een steeds serieuzere optie...................

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 23:43

Ik heb 3 paarden, die ik eerst in een dure pension (675,- per paard) had staan. Toen we berekenden dat we een leuke hypotheek konden krijgen voor dat bedrag hebben we een boerderij gekocht.
Op dit moment heb ik 5 boxen in een binnenstal, en volgende maand komt mijn nieuwe buitenbak en wordt de oude verbouwd tot een paddock en een longeerring. Verder behoorlijk wat weiland erbij en de buren hebben een binnenbak!
Ons vierde paard wordt in mei geboren!!!! Lovers

Ik werk 3 ochtenden en 1 middag en heb de zorg voor mijn tweeling van 5 jaar. Verder geef ik wat privelessen en ga ik binnenkort wat paarden rijden voor mijn instructrice, dus dan krijg ik er meer op stal.
Ik moet zeggen....het is wel druk allemaal. Als ik 's ochtends heb gewerkt, ben ik 12.00 thuis en heb tot 15.00 om te trainen en te mesten. Maar vaak ben ik moe en moet ik mezelf naar stal schoppen. Maar ja...ik werk pas sinds twee weken, dus het moet nog wennen...
Ik verheug me op de zomer, dan is het langer licht en heb je meer tijd!!!!!

Groetjes Suzanne

@smousje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 23:50

Hai,
Ik heb er 3.
Een shetlander die mijn lieve vriend heeft toegeeigend en mij dus ook niets meer kost.
Ik heb een gedeelde andalusier,jawel 2 eigenaren en 1 paard!!
Dan heb ik ook nog mijn geredde draver,die een hoop centjes kost maar waar ik het graag voor over heb.
Conclusie :shettiehengst van de markt (met papieren)
:andalusier van particulier(verborgen gebrek)
:draver totaal kapot gereden en geestelijk gesloopt.

Tja,de shet staat op het land bij mijn vriend met alle luxe voorzien samen met geiten en schapen.
De 2 anderen staan op een pension/privestal.
Ik werk momenteel 1/2 dagen ivm mijn reuma en verdien echt niet veel maar door andere luxe te laten kan ik deze dieren een goed leven geven.
Ook mede door mijn lieve vriend is dit voor mij haalbaar.
Groetjes Smousje.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 01:32

Desiree schreef:
Nou Percy, ik vind de investering in de hypotheek wel zinvoller dan die dure pensionstallen. Ik zou willen dat ik de kans daarvoor ook kreeg.

Ik snuffel de huizenkrant al door voor Runningkawa Haha! . De prijzen zijn alleen extreem hoog geworden, ben ik even blij dat ik de stap een aantal jaren geleden gewaagd heb.
Het is inderdaad wat leuker om je huis af te betalen dan elke maand een dikke envelop aan een pensionstalhouder te geven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 09:31

Nou Pava, ook al zijn bij ons de financieen niet echt het probleem, gaat het mij meer om de tijd.

Als ik zie hoeveel tijd ik kwijt ben aan 1 paard, kan ik er gewoon niet nog een 2e bij hebben. Ik werk dan wel 4 dagen per week maar ik heb idd ook nog een huishouden wat gedaan moet worden, ga nu weer op juryledencursus en zit nog in het bestuur van de rijvereniging.
Kortom, ik zou niet weten waar ik de tijd voor een tweede paard vandaan moet halen.
Ik heb dan toch het idee dat 1 van de paarden eronder gaat lijden en dat wil ik Fitz of het jonge paard nog niet aandoen.
Ik twijfel momenteel wel heel erg, het is leuk om zometeen direkt met een jong paard verder te kunnen als ik op Fitz uitgereden ben.

Ik vind ook dat als je een relatie hebt en je vriend/man geeft niets om paarden dat je ook niet van hem kunt verwachten dat hij er bepaalde dingen voor op gaat zeggen.
Dat is bv. in ons geval wel 2 x per jaar op vakantie.
Dus ook al hoef ik niet echt op vakantie, ga ik toch maar mee Knipoog .

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 09:52

Jaaaa, een boerderijtje met land is natuurlijk helemaal mooi Haha! Lijkt me vandaag de dag ook niet zo makkelijk te vinden als je er geen miljoen euro voor neer kan leggen Verward

Voorlopig hou ik het maar bij mijn rijtjeshuis, want dat bevalt eigenlijk prima en mijn paardje staat gezellig bij mijn vriendin op stal, dus dat laten we ook maar zo. Misschien zou ik ook wel twee paarden gehad hebben als mijn vriend helemaal gek van paarden was geweest. Haha! Maar zo enthousiast is hij nou ook weer niet en ik ben blij dat hij me geholpen heeft door de aanschaf van de auto voor de trailer, maar daar blijft het ook bij. De rest betaal ik mooi zelf.

En Fitz, je hebt helemaal gelijk. We kunnen die mannen moeilijk duperen om te weigeren nog langer met vakantie te gaan. Vandaar dat ik ook - met vreselijk veel tegenzin Schijnheilig - ieder jaar op wintersport ga...

Uit jullie reacties begrijp ik dat niet iedereen de Staatsloterij wint en dat jullie er ook wel eens wat voor moeten laten..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 10:40

Ja, wat dat betreft heb ik geluk: mijn vriend is net zo min opgevoed met geregeld op vakantie gaan als ik. Dus die behoefte is er bij hem van huis uit niet ingebracht. En dat is bij mij ook niet zo. Ik heb niet de grote behoefte om weg te zijn van huis. Vakanties zijn voor mij alleen maar leuk omdat ik nieuwsgierig ben naar bepaalde plekken.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 12:46

Nou Fitz....toch maar richting Veluwe dan!!!! Knipoog Das in ieder geval lekker dicht bij ons!!!!!!! Kun je lekker een tweede paardje erbij en Marco kan fietsen wat ie wil.....

Groetjes Suzanne

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 12:50

Geldt dat ook voor mij Suzanne? leg eens uit!!!!!!!!!!!!!

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 14:42

Ik HAD twee paarden, waarvan één helemaal van mezelf en de ander met twee vrienden. We hadden het in principe heel goed verdeeld hoor; ze kwam er zowiezo twee keer per dag uit en ik hoefde alleen in het weekend te rijden en op woensdag te longeren, de dinsdag en donderdag waren mijn dagen om d´r in de stapmolen te zetten. Helaas is het als je om 17.30 van je werk komt geen doen om je eigen paard te rijden en vervolgens met de ander wat te gaan doen, je wilt ze toch ook goed poetsen en de nodige aandacht geven en niet ratsrats borstel erover; zadel erop; rijden en weer snel op stal.

Het was zo dat ik me echt ging haasten om iig rond 21.00 thuis te kunnen zijn om vervolgens met het huishouden en eten koken enzo te beginnen. Op visite gaan ging ook niet meer; ´gezellig ik kom ff koffie drinken, zie je rond een uur of 10´ gaat niet echt op, want de dag erna moet je er toch ook weer vroeg uit. Dus mijn vriendinnen zag ik door mijn hobby (die trouwens geen ontspanning meer bracht) minder en minder.

Vervolgens zat ik een paar weken overspannen thuis en heb toen de beslissing genomen om met het paard wat ik met m´n vrienden had te stoppen. Nu kan ik echt zeggen, paard heeft een rustdag, we gaan wat tutten en met een uur - anderhalf uur ben ik weer thuis. Dit geeft me veel meer rust en ik kan alle tijd en aandacht weer aan één paard geven (die dit overduidelijk errug prettig vind, ze was ook behoorlijk jaloers haha)!

Heb me de ogen uit de kop gehuild omdat ik het paard na vier jaar moest opgeven en ik zal altijd gek met d´r zijn. Gelukkig staat ze nog bij ons op stal en zie ik dat het goed met d´r gaat, maar ik ben blij dat ik al m´n aandacht weer aan m´n eigen paardje kan geven!

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 14:59

ik heb ook meerdere paarden, maar denk dat er ook een verschil is tussen nog thuis wonen en niet.

Ik woon gelukkig nog lang bij ons mam en pas en dat is super, want zij betalen gelukkig voor me. anders had ik nu ook best wel een probleem Bloos Haha!

Over een naam op de dekens: ik heb altijd mijn achternaam op de dekens, dus me mams en paps kunnen zich er mee aangesproken voelen... Haha!