Steffi v/d Laarse bij Kawa geweest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re: Steffi v/d Laarse bij Kawa geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:51

Jeetje dat klinkt eng zeg. Zou idd ook even een foto laten maken al is het alleen maar om te zien hoe erg de schade is. Dan weet je tenminste of het eerlijk is om in de toekomst je paard (op een bepaalde manier) te belasten. Hoop dat je gewoon met het supplement af kan ik hoor er ook altijd positieve dingen over. Sterkte Ach gut

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 12:12

Mist schreef:
Bedenk wel dat als je begint met gluc/chondroitine, het de eerste weken wat erger kan worden, dat was bij mijn paard ook + verschillende mensen die dat spul ook gebruiken bevestigen dit (o.a. mijn moeder en een tante van mij)

Is dat zo??? Mijn paard staat er momenteel zo slecht bij dat de tranen in mijn ogen schieten. Steffi is een week of 3-4 geleden geweest en sinds 1 week krijgt mijn paard nu glucosamine. Gisteren was ze voor het eerst de wei op en is natuurlijk als een idioot tekeer gegaan.
Resultaat: 's avonds kon ze bijna niet meer lopen.
Maar of de glucosamine na een paar dagen al verergering kan geven??

Ik heb Steffi van de week wel gemaild maar nog niet gehoord.

Zit nu al met m'n hart in m'n keel voor wat ik vanmiddag aan ga treffen.

Veel sterkte met Kawa in elk geval en hopen dat het aanslaat!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:11

Wat ontzettend rot voor je zeg!
Dat mooie leuke paard, zo zie je maar dat een ongelukje in een heel piepklein hoekje zit...
Hopelijk slaan die medicijnen aan, en kun je nog lang van hem genieten!
Veel sterkte!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:54

Nou ja, wat je hebt aan foto's is in ieder geval wat meer zekerheid. Je begint nu natuurlijk toch een beetje met een therapie terwijl je niet zeker weet of er artrose is - straks voer je dat spul een half jaar en helpt het niet. Wedden dat je dan toch nog foto's gaat maken?

Sterkte/succes der mee in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:06

Wat erg Kawa!!! die schuiver, is dat toen geweest voordat Steef en ik kwamen of al eerder?

Steffi komt woensdag naar tim kijken, heb eigenlijk geen klachten, maar vind het toch intressant.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:35

Ik kan me echt heel erg goed voorstellen hoe je je voelt. Dat weet ik nog wel van de eerste keer dat Steffi bij Chinouc was geweest.
Het eerst wat ik deed was weg gaan met Chinouc en een potje janken .
Ik dacht echt dat ik haar kon afschrijven en ik dacht er zelfs overna wat nou beter was..haar zo te laten rondlopen of er een eind aan te maken voor haar.

Gelukkig bleek ze na de eerste behandeling zo op te knappen dat ik al heel gauw mijn gedachten veranderde.
Ik had het echt niet durfen hopen dat het goed zo komen met Chinouc. Maar het is wel goed gekomen dankzij Steffi.
En het gaat ook goedkomen met Kawa !! Ach gut

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:44

Jeetje dat is wel erg schrikken....
Ik voer ook glucosamine maar dan preventief, na een operatie, dus weet niet of het iets doet.
Onze dierenarts heeft er alleen maar positieve verhalen over.

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 07:54

Ik zat al een beetje op je verslag te wachten......
Jammer dat het geen beter nieuws is, hopelijk werkt de glucosamine goed en kan je dadelijk weer wat rondhobbelen op Kawa Ach gut
Ik heb in ieder geval alle vertrouwen in Steffi!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:57

runningkawa schreef:
Gelukkig kan ik idd ook genieten van hem in de wei
En is Kawa ook gewoon vroliijk.

Ik ga denk ik toch maar foto's maken, kijken hoe erg het is.
maar of ik daar dan wat aan heb??

1 ding heb ik ondertussen geleerd
Ook al zegt de DA, het is allemaal oke, geeft het alleen wat tijd, dat als ik van binnen voel dat het wat anders is, ik niet meer vertrouw op de DA.
Ik had veel eerder verder moeten gaan kijken.

Da zeggen mij te gauw gooi maar op het land of geef maar rust, dit werd ons ook gezegd, 6mnd rust en alles komt goed. Nou uiteindelijk waren we na die 6mnd geen stap verder en hebben wij ook ons hulp alternatief moeten zoeken Lachen Gelukkig is alles bij ons wel goed afgelopen.

Heeel veel succes met Kawa, het is inmiddels maandag, ben benieuwd of je nog foto's laat maken en hoe het nu met hem gaat Lachen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 10:10

Hoop dat het goed gaat komen met Kawa, voor het paard en voor jou natuurlijk... leven in de onwetendheid is niets... bevestiging is inderdaad veel fijner, hoop dat die snel gaat komen en positief is... Sterkte meid!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 10:37

runningkawa schreef:
Ik ga denk ik toch maar foto's maken, kijken hoe erg het is.
maar of ik daar dan wat aan heb??

1 ding heb ik ondertussen geleerd
Ook al zegt de DA, het is allemaal oke, geeft het alleen wat tijd, dat als ik van binnen voel dat het wat anders is, ik niet meer vertrouw op de DA.
Ik had veel eerder verder moeten gaan kijken.
Niet jezelf schuldig voelen omdat je niet eerder verder bent gaan zoeken. Daar heb je niets aan, en het is onterecht: wees blij dat je nu verder bent gaan zoeken!

Kun je niet met die foto's naar je DA gaan? Om verhaal te vragen over waarom hij ook al weer geen foto's wilde maken?

Nou moet je wel voor ogen houden, dat dierenartsen ook niet alles kunnen weten, en toch ook ons consumenten niet blauw willen laten betalen aan onnodige dingen (zoals foto's). Zo krijgen ze dus hoe dan ook problemen: wel foto's, die achteraf gezien niet nodig waren --> ze hebben de consument geld afhandig gemaakt; geen foto's, die achteraf gezien wel nodig waren --> ze hebben het paard ontoereikend behandeld.

Succes en beterschap, zolang Kawa vrolijk is, is er zat hoop op verbetering Lachen .

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 11:42

Jeetje wat verhaal zeg. Ik voel met je mee Runningkawa, ik heb dat ook gehad met DA en klinieken, ze hebben me van hot naar her gestuurd Boos! en uiteindelijk kwam ik ook terecht bij Marijke Boinck van Cherokeepaarden OK dan! . Zij heeft mijn paard goed geholpen. Ik hoor over Steffi ook hele goeie dingen en ik denk dat je goed zit. Hopelijk mag het nog goed komen met Kawa. Ik zal echt voor je duimen meis!!! Houd moed en geef het niet op. Het is altijd achteraf denken: had ik dit maar of dat maar gedaan, maar daar heb je nu niets aan. Blijf positief denken en laat de moed echt niet zakken! Je krijgt nog veel liefde van je paard en andersom. Vergeet dat niet, je hebt altijd gehandeld om goed te zijn voor je paard en zo is het en niet anders. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:52

Klopt, da's weten ook niet alles
Ben daar ook niet boos op. Eerder telleurgesteld dat er niet gewoon gezegt is, maak een foto of scan, want ik ben er niet zeker van.
Maar idd ook weer goede bedoeld het niet duurder te maken dan hij dacht dat nodig was.
En achteraf gezien is het natuurlijk makkelijk Iullen, er was meer aan de hand. Als het gewoon over was geweest, was het prettig geweest geen foto's te hebben gemaakt.

En ik ben nu zo blij dat hij aan huis staat.
lekker knuffelen poesten, naar hem kijken zonder speciaal naar stal te hoeven rijden.
Dus genieten doe ik nog genoeg van hem. Ja Ook al zou ik nooit meer echt kunnen rijden.

En zoals ik het zie heeft hij alleen pijn als dat been verder naar voren moet, maar zolang hij dat niet doet, valt het met de pijn denk ik wel mee.
Tenminste hij bokt en rent op zijn tijd flink rond Haha!

iig allemaal erg bedankt voor de lieve berichtjes, ook per pb

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:11

Jeetje wat een akelig nieuws over Kawa.... Ik hoop voor je dat de glucosamine helpt.

Wel heb ik een beetje mijn twijfels over de diagnose, ondanks dat ik best vertrouwen heb in de kundigheid van Steffi. Is het niet zinvol toch naar een goede kliniek (bijv. Emmeloord) te gaan? Arthrose is gewoon op foto zichtbaar en aangezien glucosamine e.d. niet bepaald goedkoop zijn zou het alleen daarom al vrij rottig zijn als je dat voor niks zou geven.

Kaminka heeft vorig jaar maart een spieraanhechtingsblessure opgelopen in de achterhand, ook door een rare manouvre. Na uitgebreide rust- en lichte werkzaamheden is het niet verbeterd. Zij loopt nu nog steeds niet goed. Moeilijk om dan te beslissen welke DA of kliniek je dan gaat raadplegen. Gewone DA's kunnen niet alles en zien ook niet alles, dat is mij wel duidelijk ondertussen....

Ik ben met Kaminka op 6 april naar Rodinde gegaan, die vermoedt dat de kniebanden kapot zijn. Echter haar bekken stond ook behoorlijk gedraaid en dat heeft ze nu grotendeels rechtgezet. Eerst kijken of dit helpt. Ze gaf me absoluut geen garantie...

Nu na nog geen drie weken loopt Kaminkie al een stuk beter, dus of het werkelijk de kniebanden zijn die de meeste problemen geven is nog even afwachten. Dat is eventueel uit te sluiten na een verdoving. Op 18 mei zullen we beslissen wat we gaan doen.

Maar goed, zo kun je heel lang doormodderen met je geblesseerde paard. De meeste ellende gaat met rust vaak wel over, helaas gaat dat bij Kawa en Kaminka (zit dat hem in het bouwjaar???) blijkbaar niet op.

Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte (en volg je gevoel hè?!!!)

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:15

Lieve Kawa, wat rot voor jullie! Boos!

Je kunt nooit vertrouwen op de mening van 1 veearts of van andere "deskundigen".\Dat heb ik in de jaren wel geleerd.
Het is soms ook heel moeilijk een diagnose te maken.

Mijn advies:
Laat hem eens goed klinisch nakijken,( gewoon laten keuren, niet te veel info vooraf geven) en laat fotos maken van datgene wat dan een optie kan zijn.

Ga met die fotos ook eens langs andere praktijken.
Succes en sterkte!