Uber Pferd!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) heette, vind ik ook wel een leuke naam. Citaat:
Moonlight heeft geen papieren gehad en kwam uit staatsbosbeheer, vandaarEn nu zijn ze dus door DNA aan de ouders gekomen
Citaat:Dat kan toch alleen als je al een vermoeden hebt wie de ouders zijn? Mijn paard blijkt nu ook ineens een brandmerk (KWPN) te hebben en die hebben we ook zonder papieren gekocht. Weet dus ook de ouders niet.
bliksemluver schreef:Als je weet hoe oud de pony is kan je via het stamboek opvragen welke hengst dat jaar bij staatsbosbeheer heeft gelopen, en als je het zeker wilt weten kan je dus een DNA test laten doen
(was ik even vergeten te zeggen
) SdaphneS schreef:Wist je de ouders dan niet?
Snapt het verhaal niet echt.
Devica schreef:unique
boeflover schreef:gaaf dat je het nu weet!
de u voor een fjord.. mmm. kijk is in een noors-nederlands woordenboek ofzo? ik weet zo geen leuke namen met een U..
bliksemluver schreef:Hier wat Noorse namen (ja wat Internet wel niet kan doen)
Unni
Ulla
Ulrika
Ursula
Betekenissen kan je hier zien:
http://www.behindthename.com/nmc/nor2.html
Aapestaartje schreef:Ubele Schitterende wolf, Schitterend door zijn erfgrond
Udo Erfgoed
Uli Machtig door zijn erfgrond
Ulla Beer
Ulrich Machtig door zijn erfgrond
Umberto Schitterend door zijn verstand
Ursula Beer
(sommigen staan er bij en internet is cker handig!)
kijk ook eens op www.paardennamen.nl , daar staan er een heleboel (teveel om ff hier te kopieren)
porscherider schreef:Undra - is volgens mij Noors voor 'wonder'. De taal weet ik niet 100% zeker, ik weet wel dat het wonder betekend.
nevita9 schreef:Ik weet geen naam met de u maar het is heel erg leuk dat de ouders van je paard/pony bekent is!!!!!!!!!!!
yfande schreef:Ultimo
Ultima
Utah
Ulan
Succes en veel plezier
Juut schreef:Unbelieveble (m'n engels is niet zo goed in de vroege ochtend, maar ik bedoel dus 'ongelovelijk')
Ukkie
... nee, weet niet meer.
PolitieTed schreef:Dat kan toch alleen als je al een vermoeden hebt wie de ouders zijn? Mijn paard blijkt nu ook ineens een brandmerk (KWPN) te hebben en die hebben we ook zonder papieren gekocht. Weet dus ook de ouders niet.
bliksemluver schreef:Citaat:
Moonlight heeft geen papieren gehad en kwam uit staatsbosbeheer, vandaarEn nu zijn ze dus door DNA aan de ouders gekomen
Citaat:Dat kan toch alleen als je al een vermoeden hebt wie de ouders zijn? Mijn paard blijkt nu ook ineens een brandmerk (KWPN) te hebben en die hebben we ook zonder papieren gekocht. Weet dus ook de ouders niet.
Als je weet hoe oud de pony is kan je via het stamboek opvragen welke hengst dat jaar bij staatsbosbeheer heeft gelopen, en als je het zeker wilt weten kan je dus een DNA test laten doen
PolitieTed schreef:bliksemluver schreef:Als je weet hoe oud de pony is kan je via het stamboek opvragen welke hengst dat jaar bij staatsbosbeheer heeft gelopen, en als je het zeker wilt weten kan je dus een DNA test laten doen
Ow, vandaar. Tja die van mij komt niet bij staatsbosbeheer vandaan, dus dan houdt het op...
Trouwens wel leuk voor je dat de ouders nu bekend zijn(was ik even vergeten te zeggen
)
Moonlightje schreef:BEdankt, maakt niet uit hoor, maar kun jij niet via het KWPN'er stamboek oplaten zoeken>
. Ze kunnen helaas niet op uiterlijke kenmerken zoeken en via DNA kan alleen als je een vermoeden hebt wie de ouders zijn. Helaas gaat het voor mij dus over
tenzij iemand haar herkent en meer over haar weet. 
.. Je kan haar ook Ultimate noemen, een idee ?? N_A_N_C_Y schreef:Leuk joh dat haar ouders bekend zijn, van mijn pony zijn beide ouders niet bekend.. Je kan haar ook Ultimate noemen, een idee ??
Moonlightje schreef:Ok ik twijfel tussen de namen Unique moonlight en Unbeliev
eble
vind ik echt een leuke naam!