Aangevallen door rottweiler.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:47

Het ligt ook zeker aan de eigenaar, maar ten koste van zijn fout, zou ik die hond ook niet laten leven, hoe sneu het voor het dier ook is. We hebben allemaal honden thuis gehad die in een kennel opgegroeid waren. Die een schop tegen de kooi aankregen als ze blaften. Werden als vals bestempeld. Mijn vader is er elke dag voor die honden, die honden leven echt voor mijn vader, maar toen die ene kwam Rottweiler x Herder, heeft die mijn vader 2x gebeten! We hebben de hond vastgelegd en langzaam ging die eraan wennen dat er mensen langsliepen en dat ze niets deden. Nu loopt die hond mijn vader overal achterna. Onze andere hond (kruising) is ook verwaarloosd gekomen, maar die is nu mijn grootste vriendje. Wil alles en altijd vrolijk als we thuiskomen of de schuur inlopen. Het ligt echt aan de opvoeding hoor. Die honden van ons weten dat wij ze willen helpen, en zeker hondne voelen dat. Nu zit die hond in zijn kooi... wat voor leven nog? Doe hem dan weg naar iemand die er tijd voor heeft...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:53

Ik vind dat de eigenaar verantwoordelijkheid moet nemen en de hond af moet laten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:56

Daar ben ik het ook mee eens Hermesdeux! Ik vind ook wel dat hij moet worden afgemaakt, hoe sneu ook. Ik houd zielsveel van honden maar hij heeft tenslotte bloed geproefd en heeft geen leven meer in een kooi. Echt goed dat jullie die honden opvangen. Wij hebben zelf vroeger een Herder x Labrador gehad die ook enorm verwaarloosd en mishandeld was. Mijn ouders hebben hem toen meegenomen en weer helemaal opgeknapt en ook ervor gezord dat hij weer vertrouwen in mensen kon krijgen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:03

Miss_Montana schreef:
Daar ben ik het ook mee eens Hermesdeux! Ik vind ook wel dat hij moet worden afgemaakt, hoe sneu ook. Ik houd zielsveel van honden maar hij heeft tenslotte bloed geproefd en heeft geen leven meer in een kooi. Echt goed dat jullie die honden opvangen. Wij hebben zelf vroeger een Herder x Labrador gehad die ook enorm verwaarloosd en mishandeld was. Mijn ouders hebben hem toen meegenomen en weer helemaal opgeknapt en ook ervor gezord dat hij weer vertrouwen in mensen kon krijgen.

Ja daarom. Maar onze honden hebben nog nooit (!!) een ander dier aangevallen. Ja, een kip die was ontsnapt en een konijn, maar geen schaap, paard of koe. Als een hond uit het niets aanvalt naar een dier wat vele malen groter is, dan is die vals. Dan kun je er niets, maar dan ook niets aan doen! Als die hond nou een wei met schapen (drachtig) invliegt en daar even zijn slag slaat, dan krijg je een schadeclaim erbij hoor... hebben wij ook gehad, die hond had van mijn vader bijna de hooivork in zijn hoofd gehad... eenmaal bloed=altijd bloed. In overleg met de eigenaresse is besloten dat de hond niet meer los mocht (wandelen, thuis). Zou deze afspraak niet nagekomen worden of zou de hond het nogmaals doen, zou die direct afgemaakt worden. Waarom die keuze? Die hond was een dekreu van een of ander belangrijk ras... Haha!

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:16

Ik heb ook eens zoiets gehad, maar dan met een Dobermann die van iemand erf af kwam gerent. We hadden HEEL veel geluk want er kwam net een auto tegenlijk aan, die we NET hebben kunnen vermijden (hoe is me nog steeds een raadsel).

Maar ik ben wel van mening dan Dobermannen en Rotweillers vals bloed hebben. Erg toevallig anders, het is bijna altijd dat poedersuiker.
Zo heb je ook van paarden, mensen etc rassen die over het algemeen agressiever zijn dan andere rassen.
Tuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar de kans dat dobermannen en rotw. aanvallen is veel groter.

Ik werk op een hondenpension en als daar zo'n hond is die al een beetje wild doet... no way dat ik daar het hok in durf!
Nee... een beetje teveel nare ervaringen en verhalen over deze honden.
van mij mag dit ras uitgestorven worden, zoals al eerder met "" gebeurd is(kan ff niet op het ras komen.. iemand?)

Trouwens, logisch dat je die hond slaat als die aan je paard zn staart hangt! Als een hond zoiets bij mij of mijn paard doet, hak ik desnoods zn kop eraf Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:19

Oooh arme kip Haha!!!! Ja dat klopt, er is idd veel 'lef' nodig voor een hond om een dier wat groter is dan hemzelf aan te vallen. Dan is er idd niets meer aan te doen. Wel goed dat jullie die afspraak hebben gemaakt met die vrouw maar mag een hond die andere dieren aanvalt nog wel voor dekreu doorgaan? Ik dacht dat als een hond eenmaal valsheid had getoont dat niet meer mocht ofzo?

Vals bloed krijgen honden niet zomaar Poison, vaak bij doorfok of slechte opvoeding, mishandeling worden honden pas vals. Trouwens, er word meer gebeten door pekinezen/chihuahua's of Yorkshires dan door pittbulls staffordshires of rottweilers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:20

Maar ik snap wel dat je er bang voor bent geworden door al die nare ervaringen. Ik heb dat zelf met katten Tong uitsteken

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:25

Er werd hier gezegd dat een hond zo wordt gemaakt door zn baasje, een meestal is dat ook zo, maar de agressie kan ook in die hond zelf zitten.
Een tijdje terug werd er een lijst aangemaakt met verschillende "bijtgrage"rassen, en daar zou de Rottweiler toen ook op komen.Als reactie daarop is de Rottweiler vereiniging toen aan de slag gegaan om het ras te verbeteren en een nieuwe rasstandaard te maken. (Althans dat kan ik me herrinneren,verbeteringen in mn verhaal zijn welkom Knipoog )
Maar het zegt dus wel wat dat de Rottweiler bijna op de lijst met gevaarlijke rassen kwam.Daar zal toch ook wel een reden voor zijn (misschien door doorfokken?)

En blijven bijten/vasthouden is ook geen normaal gedrag.Eigenlijk vind ik die eigenaar heel erg fout, want die hond schiet er niks mee op om zn leven lang in een klein hokkie te zitten.Dan kan ie voor zn eigen &anderen veiligheid maar beter ingeslapen worden..

Gelukkig is het voor het paard van de TS en haarzelf goed afgelopen.
Ben zelf wel eens in allebei de benen gebeten door een Border Collie, was niet fijn Rolleyes

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:28

Indd, ik bedoelde ook meer door doorfok. Ik heb toch het idee dat rotweilers en dobermannen agressiever zijn.
Beter nog, ik weet het wel zeker Knipoog
Kleine hondje zullen ook vaak zat bijten maar dat doen hamster en ratten ook Haha!
Het verschil is vaak alleen dat die niet zo doordraaien.
Achja... eigenlijk vertrouw ik geen enkele (vreemde) hond, geef mij dan maar liever een slang van een paar meter, veel minder gevaarlijk Haha!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:31

Afmaken zo'n hond. Voor hetzelfde geld heeft die de volgende keer een klein kind te pakken. Gelukkig heeft je paard er verder niet al te veel letsel aan over gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:33

Nee, dat is een goede instelling je kan ze beter niet vertrouwen. Ik ben nogal iemand die denkt: oeh lief hondje, aaien!!! Hierdoor ben ik al een paar keer net niet mijn vinger kwijtgeraakt. Hahahaha!

@Lilyluna: Jouw verhaal klopt! De vereniging vroeg toen een test aan omdat ze geen eerlijke kans kregen. Helaas zijn ze met test ook nog in die lijst gekomen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:36

Miss_Montana schreef:
Oooh arme kip Haha!!!! Ja dat klopt, er is idd veel 'lef' nodig voor een hond om een dier wat groter is dan hemzelf aan te vallen. Dan is er idd niets meer aan te doen. Wel goed dat jullie die afspraak hebben gemaakt met die vrouw maar mag een hond die andere dieren aanvalt nog wel voor dekreu doorgaan? Ik dacht dat als een hond eenmaal valsheid had getoont dat niet meer mocht ofzo?

Vals bloed krijgen honden niet zomaar Poison, vaak bij doorfok of slechte opvoeding, mishandeling worden honden pas vals. Trouwens, er word meer gebeten door pekinezen/chihuahua's of Yorkshires dan door pittbulls staffordshires of rottweilers...

Klopt, mastiono napolitano en pitbulls onder andere mogen niet meer gefokt worden. Rottweiler en Dobermann staan op de zwarte lijst volgens mij. Heb ooit keer verhaal gehoord van een Rottweiler die een klein kind had gebeten in het gezicht. Had nooit wat gedaan. Was die ingeslapen, bleek dat die hond 14 (!) nietjes in zijn oor had, en dus bij de 14/15 gebeten had... ook sneu

@ Montana: ik weet het niet precies, zij zou alle bijkomende veearts kosten en nabehandelingen van de overige schapen betalen van verwondigngen (hij had er 1 dodelijk verwond) en dan zouden we verder die afspraak op papier maken. Anders had de rechter/politie er inderdaad bij moeten komen... maar dat is al 5 jaar geleden en die hond loopt nog steeds keurig aan de riem Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:43

Ja dat verhaal heb ik ook gehoord van die nietjes, verschrikkelijk. Arm stakkertje.

Zo, het zal vast een rekening zijn geweest voor die vrouw! Maar goed dat ze zich aan die afspraak houd Tong uitsteken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:45

voor iedereen die het wil weten ,de nr 1 met stip op de bijtlijst is de labrador!!!

ach,ik loop al 5 jaar met honden die als gevaarlijk ras bestempeld zijn,de argentijnse dog,laat het nou zo zijn ,dat mijn reu al tig keer door andere honden is aangevallen en gebeten zonder dat ie wat terug deed.

het ligt een heel eind aan de opvoeding en niet aan het demoniseren van hondenrassen.
frappant dat iedereen hier half jankend zit als er een paard ingeslapen wordt,die ws ook vele andere soortgenoten een flinke mep zal hebben gegeven,en dat zijn de liefste dieren op aarde..

gek dat deze zelfde mensen dan een hond die 1x een fout begaat,en al als straf eenzame opsluiting krijgt, meteen de doodstraf moet krijgen...

het is en blijft een levend dier!!

en over dat bloedproeven ..dikke bullsh*t,is echt helemaal niet waar zo'n fabel die iemand de wereld in heeft geroepen.
ik heb jaren politiehond 1 getraind met mijn oude rottweiler,en ook die bijten weleens mis bij pakwerker,was echt een schat van een hond,heeft nog nooit verder bloed willen proeven,toen ik gestopt was met trainen.

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:47

O ik wordt nu meteen bang.
Ik snap dat het knap k.... voor je is maar rotjes zijn wel veedrijvers van oorsprong. Verder zijn er nog wel wat vragen want hebben deze honden papieren want elke rottweiler moet tegenwoordig een rasstandaardtest doen voor er mee gefokt kan worden, of zijn het van die telegraaf honden kost weinig en schrikt af.
Hier lopen er 4 en zijn de grootste vrienden met de paarden, lopen gewoon netjes om elkaar heen en weten dat er een baas is dat ben ik.
Dus hier krijgt weer de rottweiler de schuld door een paar k...eigenaren van het ras.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:50

De Rottweiler vereniging stelt niet voor niets dat ouderdieren eerst een karaktertest moeten afleggen voordat er mee gefokt gaat worden.

Het zijn helaas meestal de honden die zonder stamboom worden gefokt of met stamboom buiten de rasvereniging om.
Daar wordt helemaal niet gekeken naar het karakter (en ja karakter is zeker wel erfelijk) en wordt rustig gefokt met onzekere honden.
Juist de onzekere honden zorgen voor bijtincidenten omdat ze leren dat agressief gedrag een kick geeft die het angstige gevoel verdrijft.
Als dit gedrag eenmaal een gewoonte is geworden is het aan de lichaamstaal van de hond bijna niet meer te zien dat de agressie van oorsprong uit angst voortkwam.

Een Rottweiler hoort een hele zelfverzekerde hond te zijn met een hele hoge bijtdrempel. Helaas zie je tegenwoordig maar weinig zelfverzekerde Rottweilers meer.
Maar dit geldt voor veel meer rassen.

Voor deze hond is een spuitje denk ik inderdaad de beste oplossing of hij zou bij iemand terecht moeten komen die zeer veel verstand heeft van het ras en bereid is er zeer veel tijd in te steken.

24 uur per dag in een hok is nergens voor nodig. Ze kunnen de hond ook muilkorven (als je dat op een goede manier aanleert is het voor de hond hetzelfde al een halsband) dan kan hij niets doen en hij kan hier zelfs mij uit zijn agressie cirkel komen.

Sterkte met je paard. Ik had de hond denk ik ook verrot geslagen.
Uit elkaar trekken geeft inderdaad hele vieze scheurwonden.
Ik ben een enorme hondengek maar bij zulk soort agressie gaat er bij mij ook een waas voor mij ogen, zeker als die agressie gericht is op een van mijn dieren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:55

kimmie261 schreef:
en over dat bloedproeven ..dikke bullsh*t,is echt helemaal niet waar zo'n fabel die iemand de wereld in heeft geroepen.
ik heb jaren politiehond 1 getraind met mijn oude rottweiler,en ook die bijten weleens mis bij pakwerker,was echt een schat van een hond,heeft nog nooit verder bloed willen proeven,toen ik gestopt was met trainen.

Dit is geen vergelijking. Het bijten op een pakwerker wordt door de hond gezien als een spelletje (zo wordt het ook aangeleerd) en heeft niets met agressie te maken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:58

Citaat:
voor iedereen die het wil weten ,de nr 1 met stip op de bijtlijst is de labrador!!!

Ja joh? zou je inderdaad niet verwachten! lijken altijd van die goedzakken. onze kruising is daar het voorbeeld van Lachen

Citaat:
Zo, het zal vast een rekening zijn geweest voor die vrouw! Maar goed dat ze zich aan die afspraak houd

Reken maar uit, dierenartskosten, medicijn kosten en destructiekosten. Ze heeft ook alle doodgeboren lammetjes vergoedt, omdat de schapen drachtig waren. Op zich viel het nog mee hoor. Het was verder ook een lieve hond, maar jah, met een teckel samen die hem opjut, is zo'n hond snel een waas die alleen maar wolbaaltjes ziet Lachen. Maar jah, kom bij een boer niet aan zijn dieren.. bij niemand trouwens!

appelflap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:02

Ik vind het belachelijk dat mensen zo bekrompen denken over bepaalde rassen. Het probleem is dat als een golden retriever bijt er niet zo'n drama van wordt gemaakt, maar zodra een rootweiler iets doet is het bijna voorpagina nieuws.

En de rottweiler staat helemaal niet op de zwarte lijst!!!
Er is ooit sprake van geweest. Maar zo als bij elk ras hoort een goede opvoeding. ook de fokker moet strengere eisen stellen aan koper!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:03

kimmie261 schreef:

En de Golden retriever staat er ook tussen Ja Maar op de een of andere manier stralen die iets 'schattigs' uit terwijl ze net (zo niet, harder) kunnen bijten als andere honden. Het blijft aan de opvoeding liggen. Het enigste wat een hond vals kan maken blijft alsnog de mens.
Goh, ik dacht toch echt dat dat bloedproeven wel waar was. Idd politiehonden zullen ook sowieso 1x in hun leven bloed hebben geproefd en die zijn ook braaf. Stom dat ik dat niet erder heb gezien! Maar dan nog, wat heeft die hond eraan om voor de rest van zijn leven in een hok te zitten? Verkoop hem dan aan mensen die hem wel kunnen opvoeden en hem waarderen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:06

ThePast03 schreef:
kimmie261 schreef:

Dit is geen vergelijking. Het bijten op een pakwerker wordt door de hond gezien als een spelletje (zo wordt het ook aangeleerd) en heeft niets met agressie te maken.

politiehonden trainen is geen spelletje,ipo is een spelletje maar PH1 is echt geen spelletje meer..ooit wel eens van burgeroefeningen gehoord??mijn rottweiler beet die man zijn onderarm er haast af!!zat helaas geen bescherming onder,maar ze was braaf ze hield de boef staande.

nee vergis je niet,een getrainde politiehond valt onder de wapenwet.

die bijtlijst moet je niet zien als een lijst die logisch aangeeft welk ras agressief is,niet alle bijtincidenten komen door agressie soms ook door angst of door pijn bij een hond(bv bij een dierenarts),en een labrador is nu eenmaal een veel gehouden hond dus komen daar meer bijtwonden voor als bij bv een argentijnse dog.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:14

Die bijtlijst is helemaal niet officieel dus die neem ik niet serieus.
Als je kijkt wat voor een rassen bovenaan staan zijn dat de rassen die het meest voorkomen, logisch dat daar vaker wat mee gebeurd.
Maar zoals gezegd die lijst is niet door een officiele instantie opgemaakt en er is nog nooit serieus onderzoek naar gedaan dus die lijst hoeft niemand serieus te nemen.

Komt nog bij dat een Rottweiler heel wat meer bijtkracht heeft dan een Golden Retriever of een Labrador Retriever, dus de schade die een Rottweiler kan toebrengen is vele malen groter. Ik heb dus liever een retriever bij een domme baas dan een Rott.

En ja ik heb van burgeroefeningen gehoord, heb heel wat trainingen gezien en weet ook dat een goede politiehond een super lieve betrouwbare hond hoort te zijn als hij geen commando's krijgt zoals stellen Knipoog Als klein kind zijnde (nu al zo'n 40 jaar terug Bloos ) speelde ik al gewoon met die gevaarlijke politiehonden Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:16

gijsenkim schreef:
Ik vind dat de eigenaar verantwoordelijkheid moet nemen en de hond af moet laten maken.

Helemaal mee eens, wrs had ik die hond zelf zijn nek omgedraaid op dat moment. Mijn eigen 3 honden (waaronder een grote Duitse herder) hoeven het niet te wagen om maar te blaffen naar de paarden, laat staan ze opjagen of te bijten...

Alhoewel ik in dit geval vind dat de eigenaar alle schuld heeft aan dit gebeuren, dat arme dier zit de hele dag in een hok, dus is het geen wonder dat hij zo gestoord reageert.
Laatst bijgewerkt door Ann op 22-04-05 15:21, in het totaal 2 keer bewerkt

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:17

het is wel erg dat die hond jou paard gebeten heeft, maar om hem nou dag en nacht binnen te houden, wordt die volgens mijn alleen maar agressiever van.. zoals al eerder vernoemd, laat hem dan een muilkorf omdoen.. Ik vindt honden echt super gave dieren, behalve jack russels, die mag ik niet, gemene krengen.. (vindt ik) onze oudste hond is er al een keer door aangebeten en wij hebben groenendaelers (belgische herdershonden).. ik vindt rottweilers juist leuk en grot stoere honden vindt ik helemaal mooi Haha!

ik heb liever grote honden dan kleintjes.. dat zijn echt van die krengetjes

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:19

bakstertje schreef:
ik heb liever grote honden dan kleintjes.. dat zijn echt van die krengetjes

Dat is dus net zo'n onzin als zeggen dat alle Rottweilers vals zijn.
Ik heb hier heel veel honden waaronder twee Chihuahua's en dat zijn echt geen krengetjes. Integendeel die vinden alles en iedereen lief!
Ook hierin speelt de fok en opvoeding een rol natuurlijk!