Donderdag Tuchtcollege

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lundi

Re: Donderdag Tuchtcollege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 06:22

Nou ik ben er klaar voor,vandaag is het zover!
Vanmiddag om twee uur is de zitting!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 06:27

Lundi, ik ben het met je eens hoor, fouten maken is menselijk. Maar het niet toegeven Boos! . Ik hoop dan ook dat er een goede uitspraak gedaan wordt vanmiddag. Heel veel succes en reken nergens op (je weet maar nooit met de rechtspraak in Nederland) dan kan het ook niet tegenvallen.

Succes OK dan!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 06:28

Succes hé!

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 07:36

Heel veel succes vandaag!! We zullen voor je duimen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 07:44

Ook ik wens je veel succes vandaag bij de zitting!

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 08:06

Succes vandaag! OK dan!

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 08:25

Heel veel succes vandaag!! Ik weet hoeveel verdriet het heeft gebracht en nog steeds brengt... Ik duim voor jullie!!

Groetjes Michelle.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:10

Zeer waarschijnlijk een beetje vroeg Knipoog , maar

En en en? Hoe is 't gegaan?

Voor 't geval succes nog aan de orde is: succes! Ik duim/leef ook mee...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:59

Het zal nu wel zo'n beetje achter de rug zijn....

Hoe is het gegaan?

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:36

Jah ben echt benieuwd naar hoe het is afgelopen!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:46

En, en, en?
Is er al wat bekend???

roxyagaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:30

En is er al wat bekend???

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 20:13

Hoi allemaal!
Vanmiddag om kwart voor een zijn wij vertrokken naar het Veterinair Tuchtcollege in Den Haag!
Wij werden daar keurig netjes ontvangen en werden naar een wachtkamer gebracht waar al een menneer zat waar van ik het vermoede had,dat hij het schriftelijke gedeelte van de keuringarts uit handen had genomen !
Dat de keuringsarts zelf aanwezig zou zijn,was naar mijn idee klein!
En ja hoor wie komt er op een gegeven moment ook de wachtkamer binnen? Ja ja jullie hebben het goed .....de keuringsarts!
Samen met dat andere persoon is hij naar een andere kamer gegaan om nog wat dingen samen door te nemen!
Precies twee uur werden wij door een mevrouw opgehaald die ons naar de kamer bracht waar de zitting zou plaats vinden
De keuringsarts was daar wel al bekend,wist precies de weg door het hele gebouw(hahahhaha in mijn voordeel dacht ik)
In zaal aangekomen zaten daar 4 dierenartsen,een voorzitter en iemand die alles noteerde wat er tijdens de zitting gezegt werd!
De voorzitter opende de zaak en liet mij direct als eerste aan het woord!
Pfffffffffffffff de zenuwen kropen door mijn lijf maar heb alles gezegt wat mij dwars zat!
Hier voor heb ik de nevenbevingen van de Vacculitiet Utrecht gebruikt,die voor mij de rontgenfoto's van de aankoopkeuring hebben beoordeeld.
1.Aanwijzingen voor arthrose in het hoefgewricht
2.Verbening van hoefkraakbeen
3.Een plekje wat in de weke delen zichtbaar was,waar bij een echografisch onderzoek voor uitgevoerd had moeten worden!
Als de keuringsarts deze punten had gemeld aan mij bij de keuring had het paard nooit gekocht,dit heb zeer duidelijk gezegt en gevraagd waarom hij mij deze punten niet heeft vermeld bij de keuring!
De voorzitter nam het woord weer en begon toen met vragen stellen aan de keuringsarts!
1.Waarom heeft de koper het keuringsrapport niet ondertekent?Andwoord: Hij laat de koper nooit het rapport tekenen!
2. Waarom hij zelf geen handtekening geplaatst had, en alleen maar een stempel van de kliniek had geplaatst?
Andwoord: In de ogen van de keuringsarts was alleen een stempel
voldoende!
Voorzitter verwacht in het vervolg handtekening op de keuringsrapporten!
3.Waarom heeft uw als keuringarts deze nevenbevindingen niet aan de koper gemeld?
Andwoord: Het paard was klinisch goed en nog maar 4 jaar en vond dit onnodig te melden omdat het paard zijn carierre nog moest beginnen!
Het plekje in de weke delen had hij helemaal over het hoofd gezien!
4.Heeft u achter af ook na dat mevrouw(lundi) telefonisch contact heeft gehad en uw deze nevenbevindingen heeft gemeld de foto's nogmaals bekeken?
Andwoord:Ja maar blijf bij mijn besluit dat ik dit paard had goed mogen keuren en heb naar mijn weten een corecte beoordeling op het rapport geplaatst.
5.Denkt uw in de toekomst zo door te gaan met keuren?
Andwoord:Ja
(Galshard hoor zei hij ja,maar goed hij had moeilijk nee kunnen zeggen,dan had hij op dat moment al zijn fouten tooegegeven)
Toen werden er mij weer vragen gestelt
Mevrouw Lundi,Als uw wist dat deze nevenbevingen aanwezig waren tijdens de keuring had uw dan het paard gekocht?
Mijn andwoord Absoluut niet!
Waarom niet Mevrouw Lundi?
Om dat ik geen 4 jarig paard wil met deze gebreken!
Okay mevrouw bent uw dan zo thuis op medische gebied dat uw weet wat er met de nevenbevindingen bedoeld word,wat deze inhouden?
Ja ik weet dat een paard oud kan worden met arthrose,en dat arthrose niet altijd een problemen hoeft te geven,er lopen genoeg paarden met arthrose in de sport,maar die hebben er waarschijnlijk minder of weinig last van,of worden daarvoor goed behandeld zodat het voor het paard dragelijk is de sport te kunnen uitvoeren!
Daarbij de verbening van hoefkraakbeen daarvan weet ik dat dit problemen kan gaan geven wanneer een paard met keertwendingen moet gaan werken.
En ik wat betreft het plekje in de weke delen,had ook graag voor dat ik tot kopen van dit paard was over gegeaan,geweten wat dit plekje zou wezen en wat voor gevolgen dit zou kunnen hebben voor het paard!
Maar eigenlijk is de arthrose en de verbening van hoefkraakbeen al genoeg om het paard te laten staan!
Al zeg ik het zelf,ik vond dit een keurig andwoord van mij zelf!
Daarop vroeg de voorzitter Steld dat het allemaal aan uw gemeld was en de keuringsarts had het paard even goed wel goed gekeurd wat had uw dan gedaan?
Mijn andwoord wat ik hierop gegeven heb is dat ik keurig netjes zoals de afspraak was bij goedkeuring kosten voor mij en bij afkeuring kosten voor de verkoper
Ik zou dus de keuring betaling betalen,maar het paard niet kopen!
Hierbij wisten de artsen en voorzitter genoeg,en werd de zitting gesloten!
Eind mei krijg ik schriftelijk bericht met de uitspraak van deze zitting!
In mijn ogen heb ik keurig netjes gehandeld en heb ik het gevoel dat ik aardig in mijn rechten zal staan!
Zeer uitgebeid verslag he ?
Wat denken jullie?

Groetjes van Lundi

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:39

Ik vind dat je hat inderdaad netjes hebt gedaan.
Nou is het wachten tot mei.
Succes verder.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:00

klinkt goed hoor ! zeker weten heel netjes geantwoord en ik heb het idee dat de arts toch wel in het nadeel is in dit geval!
succes en ik duim voor jullie.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 06:45

Het heeft mij al zo goed gedaan dat hij een paar flinke uitbranders heeft gekregen op de zitting!
Klinkt gemeen maar voelde heerlijk!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 06:59

Klinkt goed, allemaal ik hoop dat de uitspraak ook positief zal zijn voor jullie. Al krijg je je paard er niet mee terug, het is toch prettig om te weten dat jou in ieder geval niets te verwijten valt.
En ach gemeen, ik denk dat als die man zijn werk goed had gedaan hij jullie een hoop leed had kunnen besparen.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 07:26

Nou dat klinkt goed. Ik hoop echt dat die man een flinke uitbrander of misschien wel boete krijgt.

Maar wat duurt dat lang zeg, voordat die uitspraak er is. Moeten ze hier 6 weken over vergaderen??? Ik had het nu al wel geweten Knipoog

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 08:15

Verhip in mei pas een brief. Nu weten we nog niets.
Afwachten dan maar.

Keurig gedaan overigens.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 08:32

Wat een gedoe he. We hebben ook zoiets een keer meegemaakt. Paard was goedgekeurd, maar bleek achteraf een hartkwaal te hebben. Dit was een vuil spelletje tussen de DA, mijn toemalige manege eigenaar en de handelaar. We hebben er geen werk van gemaakt, maar de handelaar draait nog steeds zijn hoofd om als hij me ziet.

Het klinkt allemaal hoop vol voor je!!!! Het gaat niet om het geld, maar om het principe en naar het paard toe,dat onnodig heeft geleden. Ik vind ook belangrijk dat de tuchtcommissie de DA heeft gehoort en dat hij zijn fouten gewoon heeft toegeeft. Dit heeft gevolg voor zijn vak als DA. Iig heeft hij een dikke aantekening achter zijn naam staan.

Nu maar weer wachten tot mei. Sterkte!!!

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 09:02

Precies Phia geld speelt voor mij geen rol in dit geval,het paard is hier de dupe van geworden,en natuurlijk hebben wij hier ook heel veel verdriet van gehad,maar voor geld heb ik dit absoluut niet gedaan!
Ik vind dat die dierenarts gewoon goed op zijn fouten gewezen moet worden,wat in mijn ogen gisteren al is gebeurd!
Wat betreft de uitspraakalsdie in mijn voordeel is zou ik een rechtzaak kunnen beginnen,maar daar heb ik totaal geen zin in!
Ik hoop dat ik bereikt heb wat ik wilde bereiken!
En ja helaas wachten tot eind mei,maar ik laat zeker de uitspraak weten hier op bokt!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 12:27

Hmmz... Ik probeer je verslag (ondanks dat ik duidelijk aan jouw kant sta Knipoog) objectief te lezen... En ik denk, dat aangezien de dierenarts al tijdens de zitting op sommige punten van hem gewezen werd, je een goede kans hebt te winnen.

Ennuh...
Ik ben hardstikke blij, voor ons "de paardenwereld", dat deze man nu het stempel "niet betrouwbaar" kan krijgen. En ik vind het dan ook hardstikke goed van je dat je naar het tuchtcollege bent gestapt.
Maar... Waarom, bij een postitieve uitspraak, niet naar de rechtbank stappen? Het gaat je niet om 't geld, ok... Maar wraak is zoet, en een eventuele geldelijke schadevergoeding... Kan nooit kwaad, toch?

Natuurlijk heb je dan ook de kosten op te procederen, maar goed... Sluit je nu die optie niet te snel al uit?

Over je antwoorden nog: je hebt het hardstikke netjes gedaan, goed duidelijk en zonder gebrabbel geantwoord. Be proud! Lachen

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:18

Goed gedaan hoor Lundi.....
Ik weet hoeveel verdriet jullie toen der tijd hebben gehad....
Ik hoop dat je gelijk krijgt......
Verdomde &(*&^^()&%%$ keuringsarts!

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:55

Super gedaan! Ik denk dat je heel sterk staat.

Ik duim voor je!

MiaMora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:22

Heel knap van je !

Wel ben ik heel benieuwd naar de uitslag in mei en ik hoop dat er ook werkelijk RECHT gesproken wordt !!