Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Barbara_m schreef:Het niveau is in Belgie wel lager dan in Nederland. Kijk bijv maar naar de J/YR dres. Je kan daar h=gewoon 1e worden zonder de 60% lijn te passeren. Best apart. In Ned kan dat nie hoor!
Of naar Athene 2004, geen Belg in de dressuurring gezien hoor...jullie?
haha... hopelijk lukt dat. En het is niet altijd zo want tegenwoordig rijden ze makkelijk 69%. Misschien zijn onze jury's strenger

!!!
...
!!
joeylover schreef:Leuk paard hoor! Jammer van zijn hals, maar dat komt wel goed neem ik aan! Mooi kleurtjes heeft hij hoor![]()
Misschien kan er ergens anders een topic worden geopend over het verschil tussen Ned - België
Teigetje schreef:Kaja, met de L die in dit topic wordt aangegeven bedoelt men de L-proeven van Duitsland dus niet de L van Nederland. Deze L-proeven komen overeen met niveau M in Nederland. Vanaf de L (dus niet de Nederlandse L mag met stang en trens gereden worden maar het moet niet)
Persoonlijk vind ik ook niet dat dit paard erg goed loopt.
Wat de leeftijdsgrens betreft, in de meeste gevallen ga je als ruiter met een jong paard in een lagere categorie starten.
LRV heeft daar echter een domme regel voor, eens je als ruiter de L2 gestart hebt, mag je nooit meer lager starten dan in de L1.
Bij de federatie denk ik dat je zelf je niveau mag kiezen maar aangezien ik daar nog maar pas lid van ben, ben ik er niet zeker van. Ik heb mijn niveau mogen kiezen op basis van mijn LRV prestaties.
Normaal gezien kan ik alleen maar hopen dat mensen met een jong paard in een lagere categorie starten en dus niet eens met stang en trens mogen rijden.
Enkele maanden geleden stond er echter in het tijdschrift van het BWP een foto van een vierjarig op de wedstrijden voor vierjarigen en die werd met stang en trens gereden, tot mijn grote afschuw maar ja. Zit niks anders op dan het zelf zo correct en paardvriendelijk mogelijk te doen en je niks aan te trekken van de zogezegde grotere ruiters die op die manier een slecht voorbeeld stellen.
Belli schreef:Barbara_m schreef:Het niveau is in Belgie wel lager dan in Nederland. Kijk bijv maar naar de J/YR dres. Je kan daar h=gewoon 1e worden zonder de 60% lijn te passeren. Best apart. In Ned kan dat nie hoor!
Of naar Athene 2004, geen Belg in de dressuurring gezien hoor...jullie?
Het is lager ja, dat heb ik al gezegd. maar moet dat daarom ook nog eens in onze neus geduwt worden, door omstandigheden is Jeroen Devroe niet in Athene geraakt. Bij ons is springen vroegel veel meer gepromoveerd dan dressuur, spijtig maar ja... we zijn in België wel hard aan het werken om aan de top te geraken. En dat van die J/Yr dat klopt, kzal er is verandering in brengen![]()
haha... hopelijk lukt dat. En het is niet altijd zo want tegenwoordig rijden ze makkelijk 69%. Misschien zijn onze jury's strenger
![]()
xxx
Barbara_m schreef:Haha ja, daarom winnen jullie ook zo vreselijk veel prijzen en medailles internationaal
Oww...Barbara.....
......
... Barbara_m schreef:
Het is lager ja, dat heb ik al gezegd. maar moet dat daarom ook nog eens in onze neus geduwt worden, door omstandigheden is Jeroen Devroe niet in Athene geraakt. Bij ons is springen vroegel veel meer gepromoveerd dan dressuur, spijtig maar ja... we zijn in België wel hard aan het werken om aan de top te geraken. En dat van die J/Yr dat klopt, kzal er is verandering in brengen![]()
![]()
xxx

haha... mja op springgebied staan wij wel verder dan jullie :p er zijn zelfs nederlanders die belg willen worden omdat het ... ja je weet wel. Iig op dressuurgebied, ik schaam me er ook ni voor dat ik nu in NL aan het trainen ben, en dat er geen haar op me kop eraan denkt om ooit een paard in België te kopen. Mja... het is nu eenmaal zo, maar je moet het niet zo rot verantwoorde barbara. We zullen niet snel zo ver als jullie geraken maar zo'n opmerkingen vind ik iets overdreven. Belli schreef:er zijn zelfs nederlanders die belg willen worden
Belli schreef:maar je moet het niet zo rot verantwoorde barbara.
Kaja schreef:Belli schreef:er zijn zelfs nederlanders die belg willen worden
Tja als Zangersheide in Spanje had gestaan, had Jos Spanjaard geworden, dus dit is een beetje ver zoeken..!!Belli schreef:maar je moet het niet zo rot
verantwoorde barbara.
Verwoorden...![]()
![]()

Belli schreef:Ik ga hier over ophouden. Als die amazone (inter)nationaal zou willen meerijden moet ze dat toch onder Nederland doen. (ben zelfs niet zeker of ze het nog mag) maar ja. Deze discussie loopt uit de hand op een verkeerde manier.
x
parouscha schreef:Jee met de L al met S&T, wat apart joh dat dan al mag.
Verder leuk paard, inderdaad het paard is erg eng in de hals, maar misschien komt dat nog wel met het trainen.
Als zo'n jong paard zich aanbied om op dit nivo te gaan, waarom niet ?
Maar wel rustig aan doen.
Jnien schreef:It's simple:
- wat in belgië L heet, heet in nederland Z1! Vandaar de stang en trens!
nathalie25 schreef:maar als ik het goed lees![]()
is de L in belgie te vergelijken met de m in nederland
en in nederland mag je ook in de m met s&t
dus dat valt wel mee
maar ik kan het ook helemaal fout hebben hoor
? Nee dus, in Nederland mag je pas vanaf Z1 met stang en trens rijden. In het topic staat ergens de L proef in Belgie beschreven en ik vind het qua moeilijkheidsgraad en oefeningen echt geen Z1 (Nederland) niveau, aangezien ik heel wat zijgangen mis!