WEER VAN BO AFGEVALLEN EN ARM GEBROKEN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 16:39

ik ga haar verkopen.ben eigelijk benieuwd of ik ooit nog op een paarddurf te stappen... Huilen ik begon net mijn vertrouwen weer in der terug te krijgen.en ik vind et tegenover bo ook niet eerlijk alsik haar zou houden.want ik ben niet de aangewezen persoon voor haar.mijn vertrouwen ben ik nu dus helemaal kwijt Huilen

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 16:46

Ahh, Shalane wat erg voor je. Super veel beterschap! Lovers Huilen Ik denk ook dat het beste is om haar te verkopen, hoe erg het ook is Huilen Tis een hele moeilijke situatie. Tzit niet erg mee hé Huilen suc6 ermee! Lovers

=x=Amy

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 17:13

he balen voor je meid.

Ik heb geen angst gekregen. Tenminste dat zeg ik wel. Misschien als ik er wer op moet.

Als ik angstig zou zijn en blijven zou ik barley ook verkopen. 't is niet anders

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 17:25

ik vind het echt rot voor je!
maarja sommige dingen lopen gewoon op stront, Jellie zocht ook overal een aanleiding om ervandoor te kunnen vliegen om te kunnen steigeren, als ik op een volte me been eraan legde vloog ze weg.
Sommige paarden hebben zo'n karakter en dat krijg je er neit makkelijk uit.
En ik begrijp best dat jij echt je vertrouwen compleet kwijt bent want dat heb ik zelf ook meegemaakt om op zo'n rotknol te zitten, je angst heb je en die raakte ik neit op haar kwijt.

Ik hoop dat je de goede beslissing neemt....

Misshcien kun je, als je weer wilt/durft, op zoek gaan naar een wat ouder rustig paardje.
Een gezond paard van 15 jaar kan ook nog vrij lang mee, niet zo lang als een 7 jarige maargoe.

suc6 iig.

-Maaike-

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 18:25

Hee Shalane, heel veel sterkte hoor!
Wacht anders eerst maar even af tot je weer beter bent en laat Bo ondertussen door iemand met veel ervaring rijden.
Vraag aan je instructeur wat hij vindt, die heeft je met haar zien rijden en kan een beter oordeel vormen denk ik?
En jij rijdt in de toekomst vast wel weer paard hoor!
Gewoon rustig aan beginnen, eventueel een paardje die wat betrouwbaarder is wat het rijden betreft, en zeker weten dat alles goed komt.
Kim (Nimber) is ook een keer gruwelijk gevallen, en kijk nu eens: ze rijdt M met haar paard en het gaat fantastisch!
Er zijn er meerderen die zoals jij gedacht hebben: dit is het toppunt, ik stop, ik doe het niet meer. Maar zij durven dit niet zo goed op internet te zetten.
Die mensen zijn er toen ook weer overheen gekomen, je bent de enige niet echt niet!
Heel veel sterkte gewenst met je herstel, lichamelijk en geestelijk.
Want jij komt er weer bovenop hoor! Wij helpen je wel, als je wilt pb maar.
Beterschap!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 18:26

ik vind dat als je echt wat voor je paard over hebt dat je nu gewoon door moet zetten. even door de zure appel heen.

Afgelopen weken stond heel bokt vol over hoe goed en lief dit paardje was en nu word ze wat vurger en het is meteen een rotknol.
Met mijn eerste pony duurde het 3/4 jaar voordat hij een beetje te hanteren was (helaas moest hij kort daarna weg i.v.m zijn benen Huilen ) en bij de merrie die ik nu heb heeft het 2 jaar geduurd.

Waarom moet alles meteen goed gaan? Die pony gaat jou ook uitproberen en komt in een nieuwe omgeving. Gewoon even doorzetten.

Nog veel sterkte met je arm, hoop dat het inmiddels iets beter gaat.

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 18:34

He meissie, wat erg voor je! Heel veel sterkte met je arm... Ik wens je ook sterkte met de moeilijke beslissing die je gaat nemen. Denk er alsjeblieft goed overna. Sterkte... Lovers

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 18:48

wat vervelend sunny!

je moet nou niet stoppen met de paardensport hoor! ik snap dat je je vertrouwen een beetje kwijt bent, maar ik weet zeker dat het weer goed komt.

ik kan niet beoordelen of je bo moet verkopen of niet, dat kan je alleen zelf. ik denk wel dat jullie allebei het vertrouwen in elkaar kwijt zijn.
als je echt bang voor haar blijft, is het misschien toch het beste haar weg te doen en een heeeel rustig paardje te kopen..

maar nogmaals, ik weet het ook niet hoor! Knipoog heel veel sterkte ermee!

Ekstul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 20:18

hoi Shalane,

Wat jammer nou je had net verteld dat het weer eindelijk weer eens heel goed gaat! Als ik jou was zou ik Bo eerst eens laten rijden door een echt 'goed' iemand (dat wil niet zeggen dat jij niet kan rijden maar iemand die nergens bang voor is). En als ze dan wat bijgemanierd is dan weer eens verder kijken. Als ze nog steeds zo doet zal ik haar zekerweten verkopen! Ik zal eens op een manege gaan rijden en heel voorzichtig je vertouwen terugkrijgen. En als je dat hebt dan pas een ander paardje kopen! En dit keer eentje van een jaar of 15 die heel braaf is, vanmijpart een shetlander ofzo. Of wil je echt wedstrijden rijden? Maar als je het echt niet meer ziet zitten verkopen! Een paard is voor je plezier en niet om met tegenzin heen tegaan enzo. Dat is ook niet eerlijk tegenover je paard. Ze gaan misschien wel een veel beter tehuis krijgen, bij iemand die misschien heel veel ervaring heeft. Nogmaals ik vind het zo sneu voor je omdat het net zo goed ging.

Nog veel sterkte met je besluit,
liefs Lutske

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 21:27

Heee dat ken ik! Scheve mond
Ik ben er ook een keer afgevallen en ben op mijn schouder gevallen. Kon ook niet in het gips, doet kei pijn! Elke kleine centimeter die je arm beweegt doet zooo'n zeer! de dokter zei dat dit heel vaak voorkwam bij mensen die van het paard af vielen. Heel veel sterkte en beterschap. Lachen

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 22:14

Aaaaah Sunny.....je hebt wel pech he?
Ik denk dat verkopen nu inderdaad het beste is...want anders zou het vast nog heel erg lang duren voordat je weer wat vertrouwen in haar hebt.
Je kan dan beter een wat rustigere pony kopen (maar daar was je zelf al lang achter haha).
Heel veel succes met zoeken naar een nieuw paardje!!!!!!!!!!!!!!!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 22:23

Wel ja joh. Gister is ze een super schat, vandaga is ze een gruwelijk kreng. Veranderlijk als het weer?

Mijn advies?

Verkopen en houd jij het het komende jaar het maar eens bij manegepaarden ofzo. Sjongejonge. Nee, JIJ doet natuurlijk niks verkeerd.... dat beest is gewoon een 'kreng' dat jou er zomaar ineens afbokt.

Ik moet zeggen dat ik nu een beetje pissig ben hoor. Dat je je arm breekt is natuurlijk helemaal niet leuk en wens ik niemand toe. Maar eh... heb je al eens gelest met Bogaschka?

Leuk en aardig dat je 'supergevorderd' bent, en je absoluut een 'russische arabier' wilt, maar de consequenties zijn voor jou. Ik vond dat je een goede stap had genomen met naar een andere stal gaan. Maar zo leuren met dat beest...

En nu? Breng je d'r terug naar Patricia, en koop je met spoed een of andere 'nora' waar je niks vanaf weet, dan is die de eerste week helemaal super en zodra ze een bok geeft gaat ze de deur weer uit?

tssssssk....

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 23:17

wat erg voor je, en veel beterschap!!!

Maar denk niet meteen aan verkopen hoor, je moet je paard goed leren kennen voordat je hem verkoopt, ik ben nu al een jaar bezig met mijn paard, en dat gaat echt met vallen en opstaan, maar nu heb ik hem eindelijk hij luisterd naar mij en doet precies wat ik wil, daar heb ik wel voor moeten trainen (elke dag) maar het resultaat mag er zijn.....is het misschien dat je paardje te weinig loopt? ik doe maar een gok hoor!

veel succes rianne

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 11:31

veel beterschap en stuur je me snel de foto's van Bo?!

Groetjes anke

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 11:58

Laura schreef:
Wel ja joh. Gister is ze een super schat, vandaga is ze een gruwelijk kreng. Veranderlijk als het weer?

Mijn advies?

Verkopen en houd jij het het komende jaar het maar eens bij manegepaarden ofzo. Sjongejonge. Nee, JIJ doet natuurlijk niks verkeerd.... dat beest is gewoon een 'kreng' dat jou er zomaar ineens afbokt.

Ik moet zeggen dat ik nu een beetje pissig ben hoor. Dat je je arm breekt is natuurlijk helemaal niet leuk en wens ik niemand toe. Maar eh... heb je al eens gelest met Bogaschka?

Leuk en aardig dat je 'supergevorderd' bent, en je absoluut een 'russische arabier' wilt, maar de consequenties zijn voor jou. Ik vond dat je een goede stap had genomen met naar een andere stal gaan. Maar zo leuren met dat beest...

En nu? Breng je d'r terug naar Patricia, en koop je met spoed een of andere 'nora' waar je niks vanaf weet, dan is die de eerste week helemaal super en zodra ze een bok geeft gaat ze de deur weer uit?

tssssssk....

weet je wel g.v.d niet wat ik allemaal voor dat paard over heb???
het ging idd hartstkke goed,alhoewel zeer wel 2 van mijn vriendinnen op dezelfde manier heeftafgegoooit.ze liep zo lekker ontspannen,en opeens,zonder enige aanleiding KABOEM.Nee ik doe nix nee,en anders had ik er ook nie zo over ged8.Sjonnejongemoet jeweer is iemand af gaan kraken! Kom jij dan maar is naar zaanstad toe n stap maar op haar! Bo. bokt ook heel onverw8s aan de longeerlijn...dus aan mij en mijn vriendinnen zalhet heus niet liggen.ík heb nog nooit zo'n pony meegemakt.oke ik ben erzelf wel is afgevallen (andere pony) waardoor het mijn eigen schuld was.

en weet je,ik koop alles,maar dan ook werkelijk alles om haar leven zo goed mogelijk te maken...waarom ik bo gekocht heb? omdat patrieszij dat ze heel liefwas...niet omdat ik een russische arab wou...maar omdat ik een lief en betrouwbaar paard wou!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 13:05

ik meende wel dat jij zei dat je een arabier wou.
En ik vind dat Laura gelijk heeft.
En nog iets jij zei dat je rustig aan zou doen eerst een band met haar opbouwen en blablabla.
Maar jij bent er na 3 weken gelijk weer opgestapt omdat ze op stal enzo zo lief was.
Als je eerst echt een band met haar wou dan was je wel een paar maandjes kwijt geweest!
Maarja ik zou als ik jou was een paard op proeftijd kopen.

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 13:11

nee,ik wou geen arabier,maar wel iets met arabischbloed erdoorheen.
w8ff dan pluk ik mijn adv. van de marktplaats af...dan kan jezien watt ik zoek.

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 13:14

Gezocht: D-E dressuurpony
Prijs: fl 3500,-
Beschrijving: Gezocht:
d-e dresuurpony met een minimale schofthoogte van 1.45m en een maximale leeftijd van 14 jaar.Kleur maakt niet uit.
Liefst een pony met arabisch bloed erin.
Moet goed dressuur kunnen lopen en moet 10000000% verkeersmak zijn.Krijgt grote stal 2,5 x 5 en krijgt voldoende aandacht en liefde.Ik zoek een pony met een rustig karakter maar mag onder het zadel best pittig zijn (niet dat hij je eraf gooit ofzo)

Wie heeft mijn droompony?
Foto: Geen foto beschikbaar
Naam: Shalane
E-mail: Klik hier om een E-mail te sturen naar a.koelewijn1
Telefoonnummer: -
Provincie: Noord Holland
Plaatsings datum en tijd: 21-01-2002, 11:12:37
Aantal malen gezien: 108
---------
and keep in mind dat ik bo heb gekocht omdat ik een betrouwbare pony wou.

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 13:23

Anna-Jelly schreef:
En nog iets jij zei dat je rustig aan zou doen eerst een band met haar opbouwen en blablabla.
Maar jij bent er na 3 weken gelijk weer opgestapt omdat ze op stal enzo zo lief was.
Als je eerst echt een band met haar wou dan was je wel een paar maandjes kwijt geweest!

ik d8 dast je in een paar reply's hierboven me nog gelijk gaf?
tzal wel Verward en bo moet toch ook beweging krijgen? niet alleen door knuffelen,maarook door goed,ontspannen te rijden kan je een band opbouwen...ik snap niet dat jij al kan beoordelen (knap,viade computer,hebje een alternatieve gave ofzo?) dat ik vonddat zeop stalzo lief was dius dat ik er weer was opgestapt...errug weird...
jammerdat ik nu niet met 10 vingers kan typen,amders had het een ellelang verhaal gewordeb

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:03

ja maar wat ik nu zeg wil neit zeggen dat ik je niet gelijk geef ik gaf je gelijk dat je haar moest verkopen omdat je bang bent, dat heelt neit 1-2-3
Maar jij meot doen wat je neit laten kan......

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:13

Nu ga ik toch ook maar reageren. Ik las de advertentie hier die je op marktplaats hebt gezet en ik vraag me af waarom je nu alweer een nieuwe pony zoekt. Ten eerste moet je Bo nog verkopen en ten tweede (heel belangrijk) kan je nu een nieuwe pony niet uitproberen met je arm in het gips.
Bovendien ben je bang geworden. Een pony voelt die angst aan en je loopt een enorm risico dat het met de nieuwe pony door die angst ook fout gaat.
Het lijkt mij verstandiger om weer eens een tijdje op een manege te gaan rijden. Dan kan je rustig je vertrouwen in paarden weer opbouwen zonder problemen te krijgen met je pony door die angst. Als je dan weer zonder angst op verschillende pony's kan rijden, kan je gericht op zoek naar een geschikte pony voor jou.
Misschien kan je beter niet op zoek naar een felle pony onder het zadel. Felle pony's die nooit bokken of iets anders stouts doen bestaan niet.
Je kan beter op zoek gaan naar een hele rustige, brave pony waar je lekker mee naar buiten kan. Zoiets als Sunny, maar dan in het groot.

Mijn dochter van acht heeft een Welsh K, gekocht als 16-jarige. Dat is een pony die in theorie nog gemakkelijk in de sport mee had gekund. Het is een leuke pony om te zien met goede gangen Ze heeft een goudeerlijk karakter en zal inderdaad nooit bokken. Mijn jongste kon als driejarige al zelfstandig op haar rijden want Gwenn gaat onmiddelijk stilstaan als ze een kind opzij voelt zakken. Buiten met een iets ouder kind wat kan rijden draait ze echter om als een blad aan een boom. Niet dat ze bokt maar ze schiet ervandoor en gaat hard, heel hard. Voordeel is dat ze uit zichzelf stopt bij een kruising. Ze zal nooit een weg overvliegen.
Ik denk dat zo'n soort pony voor jou ook heel geschikt zou kunnen zijn. Gwenn is vast niet de enige met zo'n karakter.

Ik hoop echt dat je nu niet overhaast een andere pony gaat kopen en even rustig de tijd neemt.
Beterschap met je arm.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:23

Je zou ook kunnen leren om te zitten blijven. HEb ik ook geleerd bij iones destijds. Mijn zit is niet zozeer beter geworden, ik zit nog altijd los in het zadel. Maar ik voel het nu wel aankomen, en dan kan ik er op inspelen. Als een pony gaat bokken leer je dat na verloop van tijd voelen aankomen. De rug spant, tempo verandert, de oren gaan wat naar achteren, staart spant, passen worden korter, je kunt het allemaal voelen en dan komt er vervolgens HOPPA! Je zou dan ook kunnen anticiperen, en voor de "hoppa" een paar schoppen kunnen verkopen, de volte opdraaien, handen hoog houden en achterover leunen. En dan krijgt die pony jou niet aan het vallen. Heb jij geen les of zo?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:29

Ja ik snap het ook niet helemaal..je hebt die adverentie gepost op 21 januari dit jaar...en hoe lang heb je dat paardje al?
Bovendien geloof ik best dat je per sé op zoek was naar een russische arab, maar ik denk dat je inderdaad een verkeerde keuze hebt gemaakt. Ik wil niet zeggen dat je een softie bent, maar je kunt misschien beter op zoek naar een wat rustiger paard, waar dus geen arabisch bloed in zit. Dit is overigens allemaal niet verkeerd bedoeld, maar je koopt een paard, een arabiertje, die zijn over het algemeen pittiger dan andere paarden, dus dan moet je ook de consequenties aanvaarden. Denk je dat wij nooit blessures hebben opgelopen als gevolg van een val of een andere aanvaring met een paard. Tuuuurlijk wel! Maar je moet er niet gelijk met de pakken bij neer gaan zitten. Je moet je wel inzetten voor je paard.
Je zei net dat alles koopt om het leven van je paard zo goed mogelijk te maken, maar geld speelt niet altijd een rol. Wat denk je van liefde, genegenheid? Dat heeft een paard ook nodig? Als jij nu niet meer op dat paard durft te stappen kun je haar beter verkopen en een wa oudere fjord kopen ofzo...

Iig veel beterschap.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:43

een eigen paard is geen rozengeur en maneschijn. Hoeveel mensen moeten niet afzien als ze er eentje hebben gekocht? En dan komt het op doorzettingsvermogen aan.... En als je dat niet hebt tja.

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 14:46

ok ik wil toch een paardingen melden.

1. dedatum vn deadvt. klopt niet,vind ik persoonlijk erg vaag,want ik heb bo alvoor oud ebn nieuw.

2.ik heb de pony op goed vertrouwen gekocht,datze rustig en eerlijk was.

3.ik wou geen volle arabier,maar bog. stond me erg aan door haar lieve uitstraling en de verhalen overdat jonge kinderen erop konden rijden blablabla

4.'bij bogach voel je bbokken niet aankomen,datzeiden mijn 2 vriendinnen dieeraf zijn gevallen ook.ze bokt vanuit hetnit,om 12:00.00 zit je er super ontspannen op een zij loopt ook ontspannen,en om 12:00.03 lig je ernaast.

5.geld speelt geen rol,maar goede spullen vind ik van wel.wehebben al vasn alles gewprobeerd te bedenken waardoor het kwam...nieuw bit,gelpad,heel zachtshabrak...maar ionder het longeren zonderzadel duz doetze precies hetzeldfe...