Ben blij dat je die band niet ziet zitten, ik vind dat ook ondingen die het probleem niet oplossen, en andere klachten kunnen geven.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
paars schreef:Nog even een herhaling van m'n vraagje...wat krijgt ie allemaal te eten?
Ben blij dat je die band niet ziet zitten, ik vind dat ook ondingen die het probleem niet oplossen, en andere klachten kunnen geven.
farichta schreef:Luchtzuigen wordt veroorzaakt door maagproblemen, niet door verveling, dat is een diepgeworteld misverstand.
Saskia9 schreef:|(![]()
![]()
Sinds gisteren avond is mijn 3 jarige haflingertje gaan luchtzuigen..
Ik vind het heel erg en ben er ontzettend van geschrokken !
Momenteel staan ze snachts binnen en overdag gaan ze de wei op,
omdat de grote wei net ingezaaid is staan de paarden op een zandvlakte..
Mijn 3 jarige haflinger is momenteel zo druk in zijn hoofd,
op stal,buiten,met rijden..poetsen..
Met alles word hij ongeduldig omdat ie zich zo strontverveeld !
Gelukkig gaan de paarden over een maandje dag en nacht de wei op..
weg stal,
Welkom gras !
Morgen smeer ik cribbox op zijn voerbak en randen van zijn stal..
Mocht dit niet helpen,gaat zijn voerbak eraf (daar doet hij het namelijk op)
en krijg hij een anti luchtzuig band om,
Waarom toch weer mijn paardje...
Denken jullie,is er nog hoop dat ie er overheen komt?????
Tips adviezen Alles is welkom !!!
marleen_usar schreef:Hoi ik ken iemand en die heeft een stroomdraad gespannen op de plaats waar zijn pony luchtzuigd. Het werkt prima.
nathalie25 schreef:hoi
ik ken mensen die een jong paardje van 4 hadden gekocht en die bleek ook lucht te zuigen ze besloten hem te houden
en zijn op de homopatiese toer gegaan en dat paardje id er bijna helemaal van af gekomen
het is nu een klein jaarje geleden en hij doet het nu nog alleen als hij een dag binne moet blijfen toen hij kreupel was
mischien een idee??? om ook natuurgeneeskundige om raad te vragen kun je altijd nog kijken of je het wat vind
veel sucses
Goldie schreef:Mijn zus heeft hiervoor ook een paard gehad die zo lucht zoog, het enige vervelende daaraan vind ik dat de tanden zo scheef afslijten. Het paard wat ze nu heeft zuigt alleen na het eten lucht. Dat paard heeft er geen last van dus hebben wij er ook geen last van....
Elise schreef:onbeperkt voer is toch wel een goede oplossing! Ik snap dat je niet onbeperkt goed hooi of kuil kan voeren, maar er bestaat ook voerstro of heel droog geel graszaadhooi. In beiden zit bijna geen energie en voedingswaarde dus is gewoon bezigheidstherapie. Ik zou zoveel mogelijk ruwvoer geven, liefst onbeperkt...
Margreetje schreef:Mijn andere paard heeft dit niet en ik heb ook wel eens gehoord dat paarden elkaar kunnen aansteken met dit gedrag en daar zit ik natuurlijk al helemaal niet op te wachten.
Goldie schreef:Margreetje schreef:Mijn andere paard heeft dit niet en ik heb ook wel eens gehoord dat paarden elkaar kunnen aansteken met dit gedrag en daar zit ik natuurlijk al helemaal niet op te wachten.
dat is echt de grootste onzin die er bestaat... dat denken heel veel mensen maar dat slaat echt nergens op..