Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Parcival schreef:Ik kom nog een keer terug op een door mezelf geplaatst topic.
Het ging over een meisje dat haar paard reed met stang en trens én slofteugel, twee lange dressuurzwepen en extra lange sporen met scherpe sterwielen.
Ik vertelde al dat ik haar had aangesproken op haar gemene manier van rijden, maar dat boeide haar niks.
En gisteren had ze weer iets nieuws : leren banden met belletjes om de benen van haar paard ! Volgens haar is dat om te bereiken dat haar paard zijn benen hoger opgooit.
Bizar ! Dus nu zie je een meisje haar paard in elkaar trekken met s&t plus slof, vervolgens voorwaarts trappen en meppen met scherpe sporen en lange zwepen, plus dat gerinkel van die belletjes.
En je hoort continu klikken van haar tong, gerammel van haar sporen, gerinkel van die bellen en gezwiep en getik van haar zwepen.
Dat zoiets bestaat !
Marshaha schreef:ik heb niet zo heel veel verstand van paarden omdat ik al enkele jaren eruit ebn geweest.
Maar bovenstaande verhalen lijken mij toch echt niet normaal.
iig doe ik het heel anders met mijn paard.
maarja, wss houd je ditsoort mensen altijd.
advies geven, zoals ik deed: mss kan je beter een elastieken bijzet gebruiken met longeren???
wordt meteen afgewezen, 'want daar kan hij doorheen trekken' ed.
of: doe je wel rustig aan? hijs nog geen 3?
'ik merk echt dat hij eraan toe is en ervan geniet'. ja tuurlijk
dus we doen er niks aan.