Gemeen rijden (vervolg)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Gemeen rijden (vervolg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:19

Dubbele lange zweep is best handig. Het komt maar al te vaak voor dat je om te corrigeren net je zweep in je verkeerde hand hebt. Sporen met wieltjes zie je ook regelmatig, en ja, slof met stang en trens, waarom niet? Het gaat er alleen om hoe je het gebruikt, en dat zal in jouw verhaal dus ruw zijn. Op zich keur ik het gebruik van al deze hulpmiddelen niet af, alleen moet het wel op een vriendelijke manier gebruikt worden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:25

Ik gebruik ook wielsporen, ben onlangs van spoor gewisseld omdat ik weinig respons meer kreeg met de wat grovere wiel. Ik rij regelmatig met thiedemann, maar dan op trens, heb ook een zweep en zou af en te willen dat ik er twee had. Alleen de belletjes heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik juist wil dat mijn paard zijn vlakke gangen behoudt.

Oh, en als je mijn outfit ziet, wordt je helemaal duidelijk dat ik aan dierenmishandeling doe. Ik rij namelijk western Haha!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:31

Tja, aan de ene kant is het zo ontzettend oneerlijk, en zou je haar het liefst van haar paard aftrekken, al die hulpteugels enz. eraf halen en verbranden en verder haar erop zetten en 'gewoon' laten rijden.
Maarja, het is zo moeilijk. Je kan er niks aan doen. Al had je het nog zo graag.
Ze neemt niks van je aan, als je haar een tip geeft trekt ze er niks van aan. Zij is er van overtuigd dat het zo de beste manier is. En waarschijnlijk is wedstrijden en winnen en het beste paard hebben het belankrijkst voor haar..
Het is echt niet leuk om te zien, zeker omdat je zelf ook met paarden omgaat en weet dat ze echt wel gevoel en liefde nodig hebben, maar helaas is niet iedereen zo.. En je moet je er maar niet proberen druk om te maken want het heeft toch geen zin.
Gewoon die tips blijven geven, en nouja, meer kun je eigenlijk niet doen.. Het blijft gewoon ontzettend triest om het zo elke keer tegen te komen en te zien dat het ook anders gaat als bij jezelf..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:56

Parcival schreef:
Ik kom nog een keer terug op een door mezelf geplaatst topic.
Het ging over een meisje dat haar paard reed met stang en trens én slofteugel, twee lange dressuurzwepen en extra lange sporen met scherpe sterwielen.
Ik vertelde al dat ik haar had aangesproken op haar gemene manier van rijden, maar dat boeide haar niks.

En gisteren had ze weer iets nieuws : leren banden met belletjes om de benen van haar paard ! Volgens haar is dat om te bereiken dat haar paard zijn benen hoger opgooit.
Bizar ! Dus nu zie je een meisje haar paard in elkaar trekken met s&t plus slof, vervolgens voorwaarts trappen en meppen met scherpe sporen en lange zwepen, plus dat gerinkel van die belletjes.
En je hoort continu klikken van haar tong, gerammel van haar sporen, gerinkel van die bellen en gezwiep en getik van haar zwepen.
Dat zoiets bestaat !

Volgend jaar issie rijp voor de slacht. WAt zal dat paard een hekel aan haar hebben! Snapt ze eigenlijk wel de bedoeling van dressuur? Ik weet wel zeker van niet.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:16

Lekker dan, arm paardje...
Zulke mensen zijn de paardjes niet waard.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:23

ik vind het echt triest hoe dat meisje haar paard rijdt als het idd zo erg is als parcival zegt.
maarja die mensen heb je nu eenmaal overal,dat weet iedereen.
alleen kan je er bar weinig aan doen,behalve er misschien eens een opmerking over maken.

gelukkig zijn er wel genoeg mensen die hun paard op een vriendelijke manier rijden,denk daar maar liever aan,want hier word je toch alleen maar naar van!

1manier2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 08:20

Marshaha schreef:
ik heb niet zo heel veel verstand van paarden omdat ik al enkele jaren eruit ebn geweest.

Maar bovenstaande verhalen lijken mij toch echt niet normaal.
iig doe ik het heel anders met mijn paard.

maarja, wss houd je ditsoort mensen altijd.

advies geven, zoals ik deed: mss kan je beter een elastieken bijzet gebruiken met longeren???
wordt meteen afgewezen, 'want daar kan hij doorheen trekken' ed.
of: doe je wel rustig aan? hijs nog geen 3?
'ik merk echt dat hij eraan toe is en ervan geniet'. ja tuurlijk

dus we doen er niks aan.

Ik vraag me af hoe dat zit met de dierenbescherming, wij hebben ook een paardje op stal die niet goed behandelt wordt, (alleen dan iets anders, hij wordt niet geslagen,maar word verwaarloosd) en eigenlijk wten we niet wat we ertegen moeten doen. De eigenaar aanspreken heeft ook geen zin, ze is helemaal gestoord Boos!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 08:24

De dierenbescherming komt kijken hoe het paard erbij staat, en gaat niet oordelen over de manier van rijden van de persoon in kwestie. Als het paard er verder niet broodmager uitziet en verder niet verwaarloosd is, gaat de dierenbescherming echt geen stappen ondernemen hoor!