Ik weet 1 ding : Als ze nog 1 keer een milky way aan mijn paadje voert

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Hoi ik ben ****** en ik ben 13 jaar. Ik heb 3 jaar rij ervaring en heb 2 jaar paarden verzorgt ik heb van lieve tot onuitstaanbare paarden en ponys in gereden dus best veel ruiterervaring.
Ik ga jouw paard echt goed opvoeden en rijd haar zo naar de Z toe.
Miss_Montana schreef:KindnessM schreef:
En wat die stenen betreft, reken maar dat ik laaiend was, jeetje herkende me zowat niet terug zeg, stond toen echt te kijken van mezelf!
Enne ze had een paarse rijbroek, haha
wat is er mis met die paarse rijbroek!! me dochter heeft toevallig ook een paarse EN een rose![]()
en die is idd zwaar penny, maar ja wel een lieve uiteraad
nnatasja schreef:met die pennymeisjes komt het uiteindelijk wel goed hoor ,maar met de kortzichtigheid van sommige mensen is het slechter gesteld
Citaat:Maar met 3 jaar rijervaring en dan al vele pony's ingereden komt toch ook wel erg penny over op mij
khorizon schreef:Inderdaad een belachelijk kind.
Vorig jaar zocht ik een verzorgster voor mijn ruin van 1.83m. Kreeg ik een mailtje van een meisje van 11 jaar. Ze wou mijn paard verzorgen en reed al 9 jaar en Z-dressuur. Tuurlijk iemand van 11. Toen ik melde dat ze te jong was werd ik in een volgend mailtje voor van alles en nog wat uitgemaakt. En ze wist welk paard van mij was en zou hem gewoon gaan verzorgen als ik er niet was. want ik zou slecht voor mijn paard zorgen. Ik heb er verder niet op gereageerd. Bij ons op stal wordt er goed op de paarden gelet en ik wist dat er niks kon gebeuren. Mijn paard zou haar ook niet toestaan zijn stal in te komen. Hij is voor ik hem kocht mishandeld en accepteerd geen vreemden die hem willen aanraken.
Ik heb nog een hele tijd mailtjes gekregen met de nodige scheldwoorden erin.
miss_vicious schreef:Hey iedereen,sorry dat ik hier mijn verhaal kom doen..maar ik moet het toch echt ff ergens kwijt![]()
Bij mij op stal is er een meisje (van een jaar of 11..kan 10 zijn maar dat betwijfel ik)in ieder geval ,zij had een hele leuke pony die echt alles kon wat een pony kan doen (natuurlijk geen pirouttes enzow) en ze had em ook nog is gekocht voor heel weinig geld.Nu heeft een vriendinnetje van haar (zelf 13) een zwart jong paardje gekocht..vond ik op zich onverantwoord maar dat meisje is echt serieus met rijden bezig en kan het eigenlijk heel goed.Ja ok , ze wou hem toen ze hem kocht nog hengst houden en zelfs black beauty noemen..en ja soms is ze er te zacht mee,maar da's de leeftijd he
we zijn allemaal zo jong geweest.In ieder geval nu heeft die snotaap (meisje van 11) haar pony verkocht en een superjong paardje gekocht (6 jaar, maar hij heeft nooit iets anders gedaan dan op de wei gestaan..juist zadelmak dus van karakter jong) gewoon omdat haar vriendin een paard kocht.Nu dit paardje is ook vrij goedkoop geweest en eigenlijk maar juist paard ,dus eerder pony als je hem ziet maar daar gaat het ni om.Het feit is dat meisje kan totaal niet rijden,is altijd heel bruut met het paard..rijd er ook niet graag op (want ja zij wou een zwart Z paard en dacht waarschijnlijk ik train dat beesie wel is ff op..maar zo simpel is het ni he).Ze laat hem gewoon los staan (in een gang met de deur naar buiten open..dus als er iets gebeurt zou het paardje gewoon weg zijn)Ze jaagt hem constant op en rijd er nu nog maar amper mee (omdat hij niet loopt zoals ze wil)
Nu das allemaal al erg maar nu komt het.Ze zit constant te zeggen dat ik niet kan rijden,eigenlijk tegen iedereen.Ze gaat de piste binnen en begint aan andermans teugels te trekke om te laten zien hoe je echt rijd ..(volgens haar dan).Ze laat mijn paard constant verschieten (terwijl ze goed genoeg weet dat die gevoelig ervoor is..heb haar al veel gezegt dat ze niet zo moet komen aanrennen en roepen als ik aan het rijden ben ..maar ze luistert niet).Ze zit constant verhalen rond te vertellen dat ze een hengst van 13500 euro gaat kopen.Ok das lachen int begin maar na een tijd is dat echt vermoeient.Het ergste vind ik dat ze constant doet of ze het beter weet (zij zal alle paarden wel is temmen) mij ook stoort en dan zelf zo omgaat met haar beestje.
Ze gaat er nog amper naar toe,en als ze komt jaagt ze hem op en komt ze gewoon kritiek geven op iedereen.
Wat moet ik doen?en heb ik nu te maken met een penny?
(sorry moest me echt van het hart)
inowa schreef:hmmm,zoals ik het hier hoor krijg ik er ook last van.
ik ben nu een kersverse pony eigenaar.
ze gaat straks met een 2 jarige en een jaarling op de wei.
denk dat ik dan wel meisjes uit de wei moet jagen.
(hoop het toch niet)
maarja.
ik had laatst ook een discussie met een penny meisje.
ze stond in de verte te kijken naar mij toen ik een hengst in de wei liet.
zegt ze opeens tegen mij dat ze die merrie mooi vond en dat die merrie mooie lange manen had.(was dus een hengst maarja)
ook zei ze dat ze wel zag hoe oud hij was,namelijk 4 jaar.
behoorlijke compliment want hij is bijna 10 jaar.
ik dus vertellen dat het een hengst van bijna 10 is.
maar ze wist het beter.
ik verzorg die pony,s al bijna 2 jaar.
nnatasja schreef:ach ja hoe zielig ben je als kind van een paar jaar oud die dolgraag een eigen pony zou willen hebben , die misschien nog net het geluk hebben om 1 uur per week rond te mogen rijden in een manege les , die dolgraag elke dag tussen de paarden zouden vertoeven en die keer op keer een verzorgpony trachten te krijgen , zich door onzekerheid steeds ietsjes beter voor gaan doen in de hoop dat het deze keer dan toch raak is .. niet durven zeggen dat ze nog maar 1 jaartje manegelessen krijgen .. want dan mogen ze zeker niet verzorgen en dat willen ze nou juist zo graag .. en als de moed dan opgegeven is .. komen ze een foto tegen fantaseren hierin een wereld die ze wat graag zouden willen hebben , fantaseren over een eigen paardje of pony , bedenken een naam en dromen nachten weg over hoe ze in galop de bossen doorrijden , hun samen .. tegen de wereld ... zij en haar paard , haar geluk .. haar droom ..