Wat voor halster en touw hebben jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:24

[quote]Isolda heeft de nare gewoonte te gaan hangen als er iets gebeurd en dan is het zonde omhaar een duur halster aan te doen[quote]
Kawa heeft dat ook heel ff gedaan toen hij 3 was.
Ik heb hem toem juist een heel sterk halster en hele sterke touwen met karabijn haken eraan omgedaan.
Meneer wist dat als hij ff ging hangen er wel iets knapte en hij vrij was.
Hij keek daarna toch flink op zijn neus toen er niets meer knapte.
ik vind het sowieso gevaarlijk als ze ineens los gaan. Als ze ergens hard tegen aan klappen kunnen ze flinke blessures oplopen.

Nu weer ontopic
ik heb al een tijd hetzelfde halster.
Een groen blauw voor op concours
en een groen voor in de wei, maar dat heeft hij bijna nooit aan want meestal heeft hij niks om buiten.
Zo'n zwart leren vind ik trouwens heel mooi en dan met een plaatje met zijn naam erop. Misschien dat ik dat eens voor mijn verjaardag vraag Haha!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:31

ik heb een 3 kleuren haster:
Afbeelding

en een halster touw dat gedraaid is, heel stevig, sunnylover heeft hem in dr profiel staan geloofk bij sunny

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 16:06

Voor Dikke had ik al -tig verschillende halsters (bij z´n zwarte vachtje staat ook alles mooi!), rood, geel, turkoois, d.groen, regenboog, zwart en d.blauw. Vandaar dat ik voor Beer eigenlijk niets erbij gekocht heb. Het enige wat ik op de Equitana nog voor ze erbij gekocht heb: een veiligheidshalster van Kalvakade. Die heeft een elastische hoofd- en neusband. Als ze ergens aan blijven hangen of met hun achterbeen -als ze zich aan hun koppie krabben- in het halster vastzitten, kunnen ze zichzelf van hun halster bevrijden. Voordeel is dat ze -als het goed is Knipoog - toch een halster om hebben, nadeel: als het om wat voor reden in de wei afgegaan is, moet je even zoeken voordat je het vindt, maar dat is het me zeker waard!
Hastertouwen: een d.blauwe en een zwarte en een rode met hengsten-ketting.
Laatst bijgewerkt door Sterre op 22-01-02 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 16:12

Abje heeft een groen met zwart onderlegd halster, een bordeux rood met zwart onderlegd halster en een blauw halster. En ik heb een wit (zelfgemaakt) halstertouw (hoezo heel erg fout Schijnheilig ) wat er meestal bruin uitziet Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 12:15

ik heb een roodhalster met een paars halstertouw en nu sinds vandaag met dank aan linda250 een donkergroene met donkerbruin suedeleer erop (op de neusriem en op het kopstuk)
en dan een donkergroen halstertouw

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 17:41

Ik heb een bordeaux rood halster van Eskadron (met dank aan Nonnie grinnik) en een bordeaux rood halstertouw.

Verder heb ik nog een halster wat bordeaux rood en zwart gestreept is en wat zwart onderlegd (zacht spul) is.
Nog een bordeaux (ik heb wat met deze kleur hihi) met een blauwe bies en wit onderlegd.

Als laatste heb ik nog een donkergroene met op de neus een indianenmotief.

MariekeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 17:50

Ik heb een leren halster dat met donkerpaars/bordeaux is onderlegd.
Eerst had ik van die zwarte halsters met die kleine paardjes erop, maar omdat Wietze nogal de neiging heeft om halsters kapot te maken hebben we nu een stevig leren halster gekocht. (Eerste foto van Wietze in m'n profiel heeft hij hem om)
En halstertouw? Tja, er slingeren verschillende rond, een blauw-wit gestreepte, een donkerrode, enz enz. Maar ook hier wil hij nog wel eens op gaan kauwen *LOL* Dus die houden het nooit lang vol. Maar om hem elke dag op te halen gebruiken we een leren riempje met zo'n kettinkje eraan. (Daar zetten we hem niet aan vast)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 19:34

Omdat ik zeer slooplustige paarden Extreme duivel heb heeft mijn man van stalbanden (waar normaal fokzeugen mee vast liggen) zelf halsters gemaakt.
Zien er erg lomp uit maar zijn nog steeds heel, nu al meer dan een jaar.
Ze staan er in de wei vaak bij elkaar aan te trekken of er mee te schuren tegen de bomen.
Eerder had ik wel 10 halsters per jaar voor 2 paarden.

kilancatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 23:07

ik heb ene leren halster voor kilanca met gouden gespen
m'n halstertouw is donker blauw (net als me dekens) en met een gouden gesp

het past goed bij elkaar
maar ik gebuik ook wle eens een zwart halstertouw met een goudkleurige gesp

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 23:21

iK ga me nu een beetje zitten schamen denk ik....de hoeveelheid halsters die ik heb isniet normaal meer namelijk.
Een leren zwart leren halster groen ondergelegd.
Een donker groen met zwart nylon halster.
Een blauw halster met een rood randje.
Een donkergroen halster met een bordeaux randje.
Een bordeaux rood halster met groene strepen.
Een bordeaux halster (was ooit bordeaux, is nu zo'n beetje roze Haha! ) van cottage craft die op 3 punten verstelbaar is.
Touwen;
een bordeaux rood touw (zo'n zachte gevlochten dikke die niet schuren)
een spijkerbroek blauwe, zelfde als hierboven.
een donkerblauwe met een handvat.

Maar dit heb ik in de afgelopen 6 jaar gespaard Knipoog oftewel, ik ben gewoon vrij zuinig op m'n spullen en ik bewaar alles, ik heb trouwens laatst toch maar een halstertouw weggegooid want dat was gewoon niet meer betrouwbaar...

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 23:26

nou wij zijn ook aardig aso als ik het zo mag noemen:

blauw halster
wit halster
leren halster
2x groene halster
paars, rode halster
blauw zwarte halster
geel, witte halster

halsterlijnen:
groene
rode
blauwe
paars, zwarte
blauwe
groen, witte
beetje erg he? maar hier hebben we ook voor moeten sparen (netzoals hierboven) rianne

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:19

nou die van mij heeft een blauw wit rood halster met een oranje touw(hahaha) en ze heeft Maximá!

*LOL*

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:52

nou ik moest ff dneken hoor wt voor keur het halster had(ik word vergeetachtig)
reddy heeft ook een 3 kleuren(of 2) halster....iets met groen haha
en tobias heeft een blauwe(lichte0

met een hengstenhalstertouw.........lekker dik en lang! die heeft me vader bij de cooperatie gekocht voor bedrijfprijsje...handig hoor!

reddy heeft een gewoon kort touwtje, roestvrij echt een touw kleur!