Ik ben weer ponyloos.. :'(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 08:29

maar het zou voor een hoop mensen wel verstandig zijn eens wat selectiever te zijn in het kopen van een paard/pony. Daarmee beperk je het risico van dit soort teleurstellingen.....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 08:31

Tja, das nogal offtopic vind ik.
Voor mij had het niet echt iets uitgemaakt.
Ze heeft erg zwakke benen wat mij dus niet verteld was.
Chagrijnig was ze op het begin helemaal niet. (Lees: de eerste maand niet)

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 08:34

nee dat is niet off topic, eem keuring was verstandig geweest. En als je vaker was gaan kijken en rijden alvorens tot de koop over te gaan ha d je haar sjachereinigheid wellicht wel opgemerkt. Ik bedoel te zeggen, dat het verstandig is ook voor jezelf om niet gelijk te kopen, maar wat meer de tijd te nemen om te zien of een paard bij je past.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 08:43

Tja niet alle mensen laten dat toe hoor.
Keuring was niet mogelijk om bepaalde redenen..
Kan dit allemaal niet uitleggen en ik vind ook niet dat ik een uitleg schuldig ben.
Ze is weg, klaar. Daar ging dit bericht over.. neit over het snel kopen van een pony.
Huilen

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 08:47

oke je wilt dat niet uitleggen, dat is jouw keuze. Maar je moet niet verwachten dat mensen dan aleen maar berichten plaatsen waarin het allemaal zo rot voor je is! Niet kunnen keuren = niet kopen lijkt me, ik hoop dat je een andere leuke pony vind en dat het dan wel goed gaat.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 10:03

balen zeg.

Neem de tijd desnoods doe je er een half jaar over om een nieuwe te vinden dat maakt toch niet uit ??.

Er zijn op dit moment heel wat paardje te koop de buit dat lekker uit. En idd geen keuring = geen koop. Je moet geen risico nemen met dit soort dingen. Wees erg kritisch en probeer of je het beestje daar een paar keer kan rijden voordat je een besluit neemt. Kan dat niet tja op naar de volgende. Ook al denk je de juiste te hebben gevonden ga toch nog even verder kijken je weet maar nooit.

Succes en hopelijk gaat het nu wel lukken Lovers .

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 10:11

Lunatic schreef:
Tja, sommige mensen kopen en verkopen het ene paard, pardon pony, na de andere....

En dan nog een pony kopen die over een paar jaar toch weer weg moet "omdat je 18 wordt" (smoes nr.1).

Vind je het raar als ik daar een beetje misselijk van wordt?

Ik vind het niet raar. Je hebt in korte tijd al 2 paarden verkocht. En zoals puck zegt is is dat bij die 2e je eigen schuld want je had in het begin al veel selectiever kunnen zijn.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 10:18

He jeetje wat jammer Verdrietig

Willen jullie alsjeblieft niet zo banketstaaf doen tegen Nath, zij doet dat ook niet voor haar plezier. En dat kan toch dat je er later achter komt dat ze niet bij elkaar passen.
(sorry ff oftopic)

Ik hoop echt dat je nog een leuke pony vind die goed bij je past. Gelukkig zijn er zo veel dat dat hoop ik wel moet lukken. Succes met zoeken!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 14:54

Manda"]
[quote="Lunatic schreef:
Tja, sommige mensen kopen en verkopen het ene paard, pardon pony, na de andere....

En dan nog een pony kopen die over een paar jaar toch weer weg moet "omdat je 18 wordt" (smoes nr.1).

Vind je het raar als ik daar een beetje misselijk van wordt?

Ik vind het niet raar. Je hebt in korte tijd al 2 paarden verkocht. En zoals puck zegt is is dat bij die 2e je eigen schuld want je had in het begin al veel selectiever kunnen zijn.
[/quote]

Vindt het ook niet zo raar hoor dat mensen zo reageren. Je kan dit soort reacties ook wel een beetje verwachten, 2 paarden verkopen in zo'n korte tijd komt bij sommige bokkers misschien toch wel wat nonchelant over. Neem in het vervolg gewoon wat meer tijd (proeftijd) zodat je echt een passend paardje kan vinden Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 15:52

Sorry maar de eerste heb ik lang gehad. Niet echt heel lang maar heb veel om hem gegeven (en doe dat nog steeds)
maar ik vraag om een slotje want dit topicbegint de verkeerde kant op te lopen.. Huilen

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 16:21

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 16:46

Nathalie schreef:
Sorry maar de eerste heb ik lang gehad. Niet echt heel lang maar heb veel om hem gegeven (en doe dat nog steeds)

He, ik zeg niet dat je niet van je paarden hebt gehouden Knipoog , ik zeg alleen maar dat het misschien wat appart over kan komen bij sommige bokkers dat je al zo snel weer dit paardje weg doet! Ik ken je voor de rest niet zo goed dus ik kan er ook niet al teveel over zegggen, alleen dat ik hoop dat je in de toekomst een paardje zal krijgen waar je wel veel en lang plezier van kan hebben Knipoog En ponyloos zijn vindt volgens mij niemand leuk die hier op bokt zit............ Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 16:48

Tja wat had ik dan moeten doen? Haar over een half jaartje weg moeten doen omdat anders de bokkers me raar zouden vinden????

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 16:53

Nee, je moet doen wat je hart je ingeeft!!!! Maar als je dat hier op bokt neerzet dat je weer ponyloos bent, kan dat bij sommige bokkers dit soort reacties uitlokken. Het geeft voor de rest toch niets Verward Jij hebt gedaan wat je goed leek, en dat had je voor je gevoel niet anders kunnen doen. Dat wil nog niet zeggen dat anderen het daar niet mee eens mogen zijn, da's hun mening en jij hebt jou mening. En daar komen dan soms reacties uit die niet leuk voor jou zijn, maar er komen ook reacties uit die weer positief zijn. Zo hou je altijd wat Knipoog

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 17:00

Wel k*t voor je Nath,
denk je de droompony te hebben gevonden (idemdito met een * voor mij)
blijkt ie afgekeurd te worden aan z'n benen Verdrietig En persoonlijk vond ik het erg verstandig van mijzelf dat ik Sunny heb gekocht,zo heb ik ervaring opgedaan met "Drukke" pony's en ben nu in staat (was nog wel effe wennen) Bogachka goed te berijden.
Sorry dat ik even offtopic ging maar ik moest het toch even kwijt.

Nath,heel veel plezier en succes met het zoeken naar een nieuwe,goede,lieve,mooie,fantastische pony die goed bij jou past! Succes Lachen

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 17:06

waarschijnlijk hebben de mensen die die reacties plaatsten ook niet jouw hele verhaal gevolgd.

Ik vind het goed dat je Riona verkocht hebt, beter dan over een half jaar wanneer ze helemaal gewend zou zijn aan haar nieuwe omgeving. Nu krijgt ze misschien een eigenaar die wel wat aan haar heeft en waarmee het wel klikt, en jij een pony waar je veel meer plezier mee hebt.

En wat betreft dat keuren, dat zou ik bij je volgende aankoop wel doen, die zwakke voorbenen van Riona hadden ze er bij de keuring waarschijnlijk wel uit kunnen pikken, maar bij haar had je er waarschijnlijk een goede reden voor om haar niet te keuren.

Ik wens je iig heel veel succes met het zoeken naar een nieuwe pony.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 17:37

inderdaad ik had er een goede reden voor.

de volgende pony word natuurlijk wel gekeurd. (sterker nog, morgen al!) Haha!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 17:39

Ben benieuwd, vertel eens?? of heb je er al een topic over (de pony).

Ik kan me nog iets vaags herinneren over een schimmel, maar dat kan ook iemand anders geweest zijn.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 18:05

Ik heb het idd over een schimmel gehad maar dit is een andere.
Als ze goedgekeurd word morgen komt het hier wel te staan. (wat vooriets ze is enzo! Lachen )

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 18:09

leuk ben jij, hou me maar nieuwschierig hoor grrr Boos! ( Haha! )

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 00:18

Gaan we nou met zn allen nath aanvallen???
banketstaaf hoor. Net alsof zij er voor kiest dat dr pony niet goed is.Kunnen jullie wel tegen haar lopen miepen maar er zijn ook nog altijd ouders bij betrokken! Als die bijv een keuring onzin vinden of te duur ( zeg niet dat dit het geval is bij nath) dan houdt het toch op! En rioon is gewoon terug naar dr oude eigenaar die niet eerlijk geweest was door niet te vertellen dat riona zwakke voorbenen heeft en daarom beslag nodig heeft van 400 gulden per keer. ze is dan ook netjes terug naar de oude eigenaar dus wat is t probleem. Die pony gaat toch niet va de een naar de ander? Zie t maar als een proeftijd! Na twee maanden bleek ze toch niet geschikt te zijn. Als je elke keer zoveel geld kwijt bent aan beslag dan is t niet echt een leuke sport meer hoor.Dan kan ze m beter weg doen ipv haar te houden als het niet klikt en als de pony niet geschikt is voor het doel die nathalie voor ogen heeft! Dat is toch oneerlijk tegenover haarzelf en de pony.Ik vind dat nathalie juist hele goed keuzes maakt voor een meisje van 14 jaar.

En dat gezeur over dat je je pony niet mag verkopen als je 18 bent hebben we nu al zo vaak gehad, daar worden we toch nooit over eens met zn allen!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 10:27

Grinnik, en toen werden ze stil! Goed gezegd Obsession.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 11:26

Er is toch nog iets wat ik niet helemaal begrijp. Je wil me alle geweld wedstrijden gaan rijden maar je weet nu al dat je dat als je 18 bent niet meer kunt met een pony van +/- 1.50m.
Misschien ben ik gek hoor en ik geef toe dat ik ook niet alle berichten hieromtrent heb gelezen (lees: boring), maar waarom koop je geen jong paard waar je rustig de komende jaren wat mee kan opbouwen? In mijn ogen is dat financieel en ook mentaal (weer pony wegdoen en weer zoeken naar een ander paard) veel verstandiger.
Het voelt een beetje aan als lopende band werk op deze manier, jij kunt op deze manier NOOIT een goede sterke band opbouwen met een pony/paard. Nogmaals, ik heb alleen dit topic gelezen maar ik begrijp dat er nog meer topics hieromtrent zijn.
Succes met het zoeken naar je nieuwe pony/paard.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 11:33

In 4 jaar bouw je echt wel een band op met je pony. En deze is ook heel jong en heeft een goed papier. Ze kan m dus voor veel geld doorverkopen en daar weer een leuk paard voor kopen om vervolgens daar weer mee de sport in te gaan. Wat is er nou erg aan aan dat iemand anders dan weer verder gaat met die pony?En een paard heeft ze nu nog niks aan want haar vader wil niet met de trailer rijden en vanuit de ponyclub hebben ze gezamenlijk vervoer en kan ze dus mee in de vrachtwagen.

En een paard is ook weer duurder in stalling enzo. Tegen de tijd dat ze niet meer met de pony mag starten heeft ze misschien geld en een rijbewijs en kan ze wel een paard hebben en daarmee op concours.

Ik ben persoonlijk ook van mening dat je die ponytijd niet moet missen hoor. dat is echt geweldig en je leert er ontzettend veel van. Dus nu ff 4 jaartjes met die pony op concours en dan aan een jong paard beginnen.

Jullie vragen je misschien af waarom ik zo voor nath opkom ,maar dat komt omdat ze nu ieder weekend hier is enzo en ik ken dr nu hartstikke goed en weet dat ze een leuke pony verdiend. En ze is een beetje mn lieve kleine zusje!haha!EN Ze is zeker een talentje!Daarom doe ik ook zoveel moeite om een leuke pony voor haar te vinden.

Waarschijnlijk heb ik die ook gevonden: een 3 jarige new forest merrie met papieren . Hartstikke leuke pony en ze wordt vanmiddag gekeurd! Nee ze kan niet op proef! ZXe blijft nog een maand bij mij op stal dan rijdt ik haar in . IN de vakantie komt nath dan de hele week logeren en gaan we smane aan de gang en aan t eind van de week gaat de pony mee naar huis!

Eerst maar eens afwachten of ie goedgekeurd word anders gaat de koop niet door! Dus allemaal duimen om 15:00 uur!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 15:07

En wie weet groeit Camilla wel uit tot 1.55 ofzo (hoop ik en dat is waarschijnlijk wel) misschien ga ik dan wel starten bij de paarden met haar.
You knever know..
Misschien wil ik over 4 jaar wel helemaal geen concoursen meer rijden en ga ik lekker recreatief met Camilla rijden.
Of wie weet wil ik over 4jaar wel helemaal niet meer rijden!?
Je weet maar nooit!!!