Monty roberts was echt zooooo gaaaf!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LucyB

Re: Monty roberts was echt zooooo gaaaf!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:32

Ik ben ook geweest en ging een beetje verliefd weg Clown , niet zozeer omdat hij zo'n lekker ding is Haha! maar omdat ik hem helemaal geweldig vind. Die rust die van die man afstraalt - ik wou dat ik daar een kilootje van lenen kon !!!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:53

IloveCheeta schreef:
Ik ben ook geweest en ging een beetje verliefd weg Clown , niet zozeer omdat hij zo'n lekker ding is Haha! maar omdat ik hem helemaal geweldig vind. Die rust die van die man afstraalt - ik wou dat ik daar een kilootje van lenen kon !!!

ja, daar konden zelfs de kleine wachtrijen geen afbreuk aan doen Haha!

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:04

Ik ben gisteren ook geweest met een vriendin en ik vond het prachtig; een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien met paarden. Ik was van tevoren nog aan het twijfelen, want ik vond de kaartjes vrij duur (was ook al naar Nathalie Penquitt geweest), maar ik ben erg blij dat ik gegaan ben. Het hele Amerikaanse gedoe staat mij ook erg tegen, maar als je die man met de paarden ziet, valt dat allemaal weg, dan is hij heel puur en echt.
Ik moest veel moeite doen om niet te gaan huilen, met name bij die grijze merrie natuurlijk, vooral toen ik die eigenaresse zag. We zaten op de middelste tribune, helemaal vooraan, dus we konden alles eerste klas zien. Als je ziet wat hij binnen een paar minuten kan bereiken met de paarden, vraag je je af wat er nog meer allemaal inzit, waar wij allemaal geen benul van hebben. Wat ik wel zag dat het allemaal erg nauw luistert met het gebruik van je lichaamstaal, je moet er echt behendigheid in hebben, anders geef je het paard al snel dubbele signalen denk ik (denk dat dat vaak het probleem is trouwens). Te snel worden het gedrag beoordeeld als vals of opstandig, terwijl je zelf misschien niet duidelijk bent.
Het lijkt me ook belangrijk dat je zelf altijd rustig en kalm blijft, ik zou zelf in ieder geval hard de piste uit zijn gerend als die hengst naar binnen was gekomen!
Nu maar eens kijken hoe ik dit zelf met mijn paard kan gaan vertalen....

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:39

Ik vond hem indrukwekkend maar je kon wel merken dat hij per paard wat te weindig tijd had.
Tenminste, ik had die vos wel meer willen zien doen (wat een geweldig beest was dat!) en de grijze merrie kon hij ook niet alles laten doen door gebrek aan tijd. Maar wat hij deed was best goed en ik vond hem door zijn geduld en rust al een heel eind komen. Wel heel zielig voor dat meisje van die merrie, maar gelukkig weet ze nu een hele hoop meer en kan ze hier mee verder. Het zou leuk zijn om nog eens te horen hoe het gaat in de toekomst!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:13

Ja, het was geweldig. Wat een fijne rustige man. super.
Hoe hij die paarden de trailer in liet gaan.
Ik heb hem een foto van mijn paardje laten tekenen, echt gaaf.Hij gaf z'on leuk commentaar op mijn foto.

Alleen was ik, stom, mijn geld vergeten en kon ik geen halster kopen, wat ik echt graag wil hebben.

Weet iemand of je die ergend kunt bestellen in Nederland, Belgie?

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:21

scheepie schreef:
Ja, het was geweldig. Wat een fijne rustige man. super.
Hoe hij die paarden de trailer in liet gaan.
Ik heb hem een foto van mijn paardje laten tekenen, echt gaaf.Hij gaf z'on leuk commentaar op mijn foto.

Alleen was ik, stom, mijn geld vergeten en kon ik geen halster kopen, wat ik echt graag wil hebben.

Weet iemand of je die ergend kunt bestellen in Nederland, Belgie?

Je kan ze zowiezo op zijn site bestellen, en anders wel bij Ian in belgie.
Ennuuhh..je kon er ook pinnen Haha!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:28

Blossomm schreef:
Ennuuhh..je kon er ook pinnen Haha!

Ja...dat heb ik geweten Bloos Tong uitsteken Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:29

Ik ben ook geweest op zaterdagavond. Ik had het 'plusarrangement' dus 1 paard extra. Daar was ik wel blij om aangezien we nu gewoon goede zitplaatsen hadden. Ik zat op de middelste tribune.

Ik vond de prijs/kwaliteit verhouding helemaal prima. Tsja goh, de bankjes zaten wat oncomfortabel, maar voor 1 avondje overleef je dat wel.

Het trailerladen was bijna grappig om te zien Haha!.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:05

Ik vond het ook geweldig ..

Juist helemaal niet zo "Amerikaans" als ik verwacht had.
Wij hadden ook het plusarrangement en ik was blij toe(op t gemakkie plekje zoeken,broodje halen en we waren er klaar voor Haha! )..

Wij zaten vlakbij de trailer en het was idd grappig om te zien,vooral het laatste paard had zo een komische snoet in die trailer.
Bij de schimmelmerrie moest ik ook even op mijn kiezen bijten.....
Vreselijk voor de eigenaar als je daar te horen krijgt dat je paard echt serieus mishandeld is en de tong voor 50% door.

Ik heb er van genoten.. wat een rust heeft die man en dat werken met de longe.....zo relaxed en snel reageren.....heerlijk om te zien en ik had nog uren kunnen kijken(maar volgende keer wel een kussen onder mijn gat).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:13

Citaat:

Als je via zijn site wil bestellen moet je een creditcard hebben...als je pa er een heeft zit je gebakken.. Haha! .anders heb je net zoals ik pech.. Huilen .ik wist niet dat je daar kon pinnen anders had ik er zelf ook een gekocht...ben nu ook hard op zoek... Pling

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:46

TIP: misschien is het helemaal niet zo moeilijk om nog een halster te krijgen Pling ...
annemariev (hier van Bokt) is DE Annemarie die met Monty samenwerkt. Misschien zouden jullie haar een pb'tje kunnen sturen voor wat betreft het halster. Ik weet natuurlijk niet of ze het doen wil maar dit is jullie beste kans denk ik Pling

jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 07:48

Nou ook ik ben helemaal enthousiast,wat die man voor mekaar krijgt,ik vind het knap.wij hebben uiteraard ook het halster gekocht maar deze waren helemaal uitverkocht,nu krijgen we hem na gestuurd.duurt ongeveer twee weken ik ben benieuwd!!!..
wij zijn zondag avond geweest,en ondanks dat ik kaartjes had vanaf zeven uur.hadden we super plaatsen!!! op de vip/sponsor tribune Haha! Haha!.
ik vond het zeker het geld waard.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 09:25

CarS schreef:
Ik vond het ook geweldig ..
Ik heb er van genoten.. wat een rust heeft die man en dat werken met de longe.....zo relaxed en snel reageren.....heerlijk om te zien en ik had nog uren kunnen kijken(maar volgende keer wel een kussen onder mijn gat).

Nou, inderdaad zeg, zo wil ik ook wel kunnen longeren, het zag er zo makkelijk uit allemaal. Hard blijven oefenen dan maar Haha!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 09:31

Ik ben ook naar de show geweest. IK ben al eerder naar Kelly Marx wezen kijken en de inhoud van de show is deels hetzelfde. Monty zelf aan het werk zien is toch een ander verhaal en ik had het niet willen missen. Wat hij doet is heel knap en getuigd van veel inzicht en kunde maar hij verricht geen wonderen.
Het halster zal ik niet gaan gebruiken, het spreekt mij niet aan, ik houdt het op mijn touwhalstertje ( "Parelli").
Zijn methodes zijn uitstekend, maar als je je gezonde verstand gebruikt ook heel logisch. Wat hij laat zien is pure communicatie,, soms zacht soms hard, maar duidelijk en voor een paard te begrijpen.
Iedereen die lang met paarden omgaat zal het een en ander zelf ook oppikken tijdens de omgang met je eigen paarden.
Ik werk al jaren volgens de principes van Parrelli, Roberts en Gawani Pony Boy. Het komt allemaal uit dezelfde hoek en verschilt alleen in detail.
Overigen is Monty niet de grondlegger van de join up, hij is wel een van de mensen die het bekend heeft gemaakt bij het grote publiek.
De echte grondleggers waren Tom Dorrance en Ray Hunt en natuurlijk de indianen.
Ere wie ere toekomt.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:22

Zaterdagavond ben ik geweest samen met 2 andere vriendinnen, tevens Boktsters. We waren ruim op tijd net als 200 andere mensen
ofzo... en dringen maar om een plekje te vinden...
We hebben de hele avond genoten. We hadden super plaatsen, de tribune die bij de trailer stond, vierde rij. Was blij dat we niet helemaal
bovenaan stonden anders was Monty een heel klein poppetje geweest.
Thja de kaartjes waren idd niet very cheap maar elke cent waard om dit te mogen aanschouwen. Was zelfs vergeten dat ik pijn m'n kont had zo geboeid heb ik zitten kijken Bloos

We zijn dus ook langs de stands gelopen van z'n boeken, DVD's etc. maaruhh ik had dus helaas geen pin-automaatje daaro gezien.
Misschien maar beter ook vind rood niet zo'n mooie kleur Knipoog op m'n afschriften...

Het eerste paard was naar m'n idee binnen no-time klaar voor de join-up. Dit paard, Vento, was van een mevrouw uit Bladel.
De tweede was de Hengst Vivaldi aka Blonte echt een lekker ding.
Bij binnenkomst liet hij al weten " In da house" te zijn.In de stallen achter voor de paarden was hij ook al druk bezig om z'n aanwezigheid
te tonen. Hij was overal alert voor in het begin behalve voor Monty.
Maar wat een supermooie gangen had hij, Vingers aflikken . Ben benieuwd wie die fokker is. Weet iemand dat maybe??? site link ofzo???

Toen was er dus een pauze van een half uur.
Zou het toch tof vinden als alle Nederlanders net als Engelsen in een que RIJ kunnen staan. Dat gedring bij een vreettentje hemel je wordt
haast half aangerijd.... Knipoog Was wel grappig om allerlei mensen over het door Monty getoonde kunnen te horen spreken. Wat zijn er toch ook een hoop bla-bla mensen die "zoveel verstand er van hebben". Vooral van iemand die zei "Owh maar das toch makkelijk om te doen, ik wil actie zien". Het kriebelde toen bij mij om te zeggen huur dan ff een actie DVD... Afijn....

De schimmelmerrie heeft iedereen ontroerd. Je voelde gewoon een rilling door het publiek gaan toen Monty vertelde dat er een goede
reden was voor haar gedrag.
Ik hoop dat het meisje, die de eigenaresse van deze merrie is, ook op Bokt zit en leest dat iedereen het heeft over de trainers van de merrie
en dat er geen verwijten (wat ik dan gelezen heb) naar haar kant zijn.
Vind het heel goed dat ze het voorelkaar heeft gekregen om haar merrie Moira naar Monty te brengen. Graag zou ik willen weten hoe het
verder verloopt met Moira. En dat ze absoluut trots mag zijn op haar pony die open stond voor Monty. D'r is altijd hoop Ach gut

Dan was er tot slot de ruin, gok ik, Amigo van een dame uit Nijkerk.
Deze had een trailerprobleem, met nadruk op had... Thjeetje wat was dit snel verholpen echt super. Ben benieuwd of Amigo het ook volhoudt. Maar wat een super brede trailer, paard ff draaien in de trailer hupsakee. Het leek dat het idd een spelletje werd voor Amigo Slim Vooral die trailer beschermend hoedje vond ik erg slim!

Vervolgens zijn we naar de trein gegaan en aan de achterkant zaggen
we hoe Blonte z'n stembanden ff testen. Haha!

sa777

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:43

Niemand op zondag geweest zoals ik? Haha!
Was ook heel tof al had ik graag eerst de paarden zien moeillijk doen want met Monty erbij zag er echt zo gemakkelijk uit!

Zaterdag was misschien nog spektaculairder?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:51

Hey...jij ook hier?? Ik had al een berichtje geplaatst in het western forum over Monty...natuurlijk voordat ik verslag van de dag had gelezen....stom... Haha! Maar het was idd gaaf...Als ik naar Amerika ga dan ga ik zeker proberen om ff langs zijn farm te gaan....gheghe... Pling

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:35

Blossomm schreef:
Essie schreef:
Over 10 min ga ik ook die kant op!!! Heb er heel erg veel zin in!!! Mijn paard zat bij de laatste 25 ga niet met hem naar de show, maar krijg wel hulp thuis dus ben hier ook super benieuwd naar...

Handig, van wie krijg je die hulp dan? Ze hebben toch niemand in Nederland?

Ik krijg hulp van Annemarie. Ik heb er super veel zin in en hoop dat mijn paard ook zo makkelijk de trailer op loopt als dat paard dat ik gisteren (zondag) heb gezien (en dat ik het ook zelf kan). Heb er nog niet heel veel vertrouwen in, maar Annemarie zei tegen me dat dat echt gaat lukken.
Vond de show ook super. Wat een rust straalt die man uit. Ik vond zijn eerste boek juist super en heb nu Shy Boy en gezond verstand ook gekocht.

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:17

Moira is dus mijn paardje en ik wil iedereen graag even antwoord geven.
Ik wil eerst iedereen even bedanken voor de lieve reacties en het medeleven.
Het is voor mij ook heel fijn om te zien dat er nu dus wel mensen zijn die niet mij de schuld geven dat mijn merrie moeilijk is. Ik heb anderhalf jaar moeten vechten om eindelijk eens aan het licht te krijgen dat er meer met haar aan de hand was dan alleen een dominantie probleem.
Wij mogen in mei, als Ian weer in Nederland is, 10 dagen bij Annemarie komen en daar gaan ze Moira veder helpen.
Gisteren merkte je bij Moira al een groot verschil, ze zat beter in haar vel en reageerde veel rustiger en zelfverzekerder dan ze normaal zou doen. Ze bedacht zich ook een paar keer om maar niet te dreigen met met haar achterbeen of te bijten.
Al met al heb ik er zelf ook veel van geleerd en ben ik ervan overtuigt dat het goed komt met haar.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:35

Mathilde schreef:
Het is voor mij ook heel fijn om te zien dat er nu dus wel mensen zijn die niet mij de schuld geven dat mijn merrie moeilijk is. Ik heb anderhalf jaar moeten vechten om eindelijk eens aan het licht te krijgen dat er meer met haar aan de hand was dan alleen een dominantie probleem.
Wij mogen in mei, als Ian weer in Nederland is, 10 dagen bij Annemarie komen en daar gaan ze Moira veder helpen.
Gisteren merkte je bij Moira al een groot verschil, ze zat beter in haar vel en reageerde veel rustiger en zelfverzekerder dan ze normaal zou doen. Ze bedacht zich ook een paar keer om maar niet te dreigen met met haar achterbeen of te bijten.
Al met al heb ik er zelf ook veel van geleerd en ben ik ervan overtuigt dat het goed komt met haar.

Vreselijk als je erachter moet komen dat ze zo mishandeld is. Boos! heel veel sterkte en ik ben heel blij voor je dat er nu eindelijk wat aan gedaan kan worden. sterkte!!!!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:38

he Mathilde, fijn dat je nu achter de werkelijke problemen van jouw schitterende merrie bent gekomen! Wil je ons op de hoogte houden hoe het met haar gaat? Fijn dat Monty direct al zei dat hij Moira terug wilde zien in mei! heel veel succes met haar!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:58

Blossom, ik was mijn pinpas vergeten! Helaas.

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:26

@ Mathilde: Ik was er zaterdag ook en was net als veel mensen erg onder de indruk van het verhaal van Moira. Wat fijn om te horen dat je goede nazorg en verdere hulp krijgt van ze! Ik zou het ook heel leuk vinden om van je te horen hoe het verder gaat.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:13

Mathilde schreef:

Ik wilde even zeggen dat ik zoooo onder de indruk was van je paard..ik moest er steeds aan terug denken.

Ik herkende er ook veel in van mijn eigen paardje(heeft een zadel onder hem gehad en nog meer ellende en daardoor jaren niet te rijden geweest) en had het best moeilijk toen ze het zadel opkreeg.

Ik hoop zo dat het goed gaat komen met Moira....al had ik in de ring al het idee dat ze wat meer vertrouwen in zichzelf had(ze liep zo dapper met het zadel..).
Ik vind het ontzettend fijn om te lezen dat je verdere begeleiding gaat krijgen en hoop dat je hier zo nu en dan wat van post.

Heel veel succes toegewenst met Moira.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:46

ik ben gister geweest en vond het zeer indrukwekkend wat hij allemaal liet zien. Fantastsch om zo iemand aan het werk te zien. Heb drie boeken van hem gekocht (eentje mooi gesigneerd door hem Haha! ) en het halster besteld.
Mathilde, wat naar wat er met je paard gebeud is maar super dat ze zo op Monty reageerde (heb het niet gezien omdat ik gister was ipv zaterdag) maar ik wens je ontzettend veel succes met haar. Elk paard verdient een goed leven.

Enne Essie, t gaat vast goed komen met Lex. Ben ontzettend benieuwd hoe het gaat als Annemarie langskomt( Leuk, spontaan iemand trouwens)