Dance schreef:Hihi XoNo, je slaat de spijker op z'n kop.![]()
Overigens dat hij van te voren niet mer de paarden heeft gewerkt is waar en ook weer niet waar. Ik had dat al eens in en vroeger topic geschreven. De paarden die je in zijn show hebt gezien zijn een paar zorgvuldig geselecteerde uit een hele hoop paarden die hij van te voren allemaal gezien heeft en gewerkt zijn door zijn hulpjes. Mr. Roberts zit dan op een stoel aan de ring , geeft aanwijzingen en maakt notities. Aansluitend, als alle paarden bezichtigd en gewerkt zijn, selecteert Mr. Roberts himself er een paar voor de show uit. Dat zijn de paarden die je te zien krijgt. Van die paarden weet hij 100% nee 1000% zeker dat ze zullen reageren op zijn behandeling. De rest, de ergste en die dus niet op hem reageren, mag naar huis. Dat is het wat ze uitgetest hebben.
De toeschouwers hebben voor grof geld een perfecte show gezien, iedereen tevreden, zeker Mr. Roberts en zijn crew. De eigenaren van de paarden die voor de show uitverkozen waren, die zijn harstikke happy.
En toch is de kluit ergens wel een beetje bedonderd. Daarom noem ik het ook "show".
Maar de show zelf, is inderdaad, afgezien van het salespraatje, heel leuk en prima gedaan.
Ik heb dit samen met nog een bokker de hele dag van A tot Z kunnen volgen en filmen in Bremen, voor het geval dat iemand zou zeggen dat het niet waar is. Was hééél interessant die dag. Wat niet wegneemt dat Mr. Roberts prima met paarden om kan gaan, maar dat kunnen nog meer mensen.
Zijn hulpje in de ring was een dierenarts en een leerling. Wat ze in de ring doen is het bekijken van het dier of het gezond is bijvoorbeeld. Tevens kijken ze of er inderdaad wel een probleem met ze is en dat de eigenaar niet voor de lol zijn dier in de ring wil hebben bv. Of wellicht dat het probleem wat het dier heeft in de ogen van de eigenaar heel groot is maar wat een "klein" probleem blijkt te zijn.
Het is ook niet zo dat alleen de paarden gebruikt worden die reageren op zijn methode. Dit soort verhalen probeert hij nu juist te voorkomen. Ik was zaterdag aanwezig en de schimmelmerrie reageerde niet tot nauwlijks op de gebruikte methode.
de commercie zal natuurlijk ook aanwezig zijn. maar waar niet tegenwoordig. Trouwens een groot gedeelte gaat naar de stichting die hij heeft opgericht.

Ook niet verkeerd, maar die man doet gewoon normaal werk. Bij ons op stal gaan we precies zo met de paarden om.