Voor het eerst in mijn leven een cap aangeschaft

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 01:32

Ik heb zelfs een cap (polyester dopje zonder klepje) met 3 punts kinband onder mijn cowboyhoed zitten. Er zijn ook hoeden te koop waar dat ding al standaard inzit maar die zijn wat onbetaalbaar, tzt schaf ik die wel aan. Ik heb ook zo'n cascocap maar vindt het een onding! Zit voor geen meter en is keihard van binnen. Rij dus (als ik hem op heb, wordt eerlijk gezegd steeds minder naarmate ze ouder wordt en betrouwbaarder) nog lekker met mijn oude doppie. Lekker zacht van binnen, hihihi.
Viv

Mellien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 18:33

Ik rij altijd met cap (zo`n ouderwetse) en mijn zus die jaren zonder reed heeft nu ook maar eens een aangeschaft. Gelijk een goeie ook want ze heeft een Casco genomen die ikook wel wil. Zit lekker en is tenminste echt veilig. Van mijn oude capje is het elastiek zo uitgerekt dat mijn cap eerder op de grond ligft dan ik!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-02 21:19

XoNo schreef:
Maargoed, ik neem het risico, ik snap dat jullie het dom vinden, maar das mijn keuze nu eemaal. Tijdens buitenritten draag ik wel altijd een cap...gek genoeg... Bovendien ben ik bijna de enige die zonder cap rijdt, dus zouden ze mij eerder uit kunnen lachen.

Ik kan er niets van zeggen want ik reed ook nooit met cap hoor, en ik denk ook niet dat ik het altijd netjes zal gaan doen. Maar het is wel een veilig idee om er één te hebben! Haha!

Voor uitlachen ben ik niet bang, ik ben de enige op stal! Lachen

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 21:41

Margreet schreef:
Ik kreeg wel last van die klittebandjes die er aan de voorkant inzitten om de 'voering' op z'n plek te houden, dus die heb ik er uitgetrokken, het achtergebleven restje lijm houdt precies de voering op z'n plek en hij zit veel lekkerder (had eerst echt 2 'deuken' van het klitteband in m'n voorhoofd).

Dat heb ik dus ook.
Dus wat moet ik er nou precies uit trekken?
Want die dingen zijn wel de reden dat ik de cap weer aan de kant gooi na een half uurtje.

NiNjA

Cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 21:58

Ik rij altijd met cap.
Het is waarschijnlijk geen kijk, maar ik zie mezelf toch niet en Ninja is er aan gewend. Haha!
Een keer heb ik een buiten rit gemaakt zonder cap en prompt viel ik. Boos!
Ik zag alleen maar geel om me heen en kon me niet meer bewegen. Huilen
Na een paar min. was het gelukkig weer over, maar ik rij nooit meer zonder cap.
Bij de manege waar mijn dochtertje rijdt moet iedereen een cap op of je nu 5jr. bent of 50 jr.
Als je cap niet lekker zit past hij gewoon niet goed. Party!!

MariekeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 22:09

Ik heb altijd met cap gereden, maar heb nu zo'n goedgekeurde gekocht. Ik vind het belachelijk bij mij staan maar dat maakt me niks uit Knipoog
Heb er maadag voor het eerst mee gereden en even uitgeprobeerd. Ik heb het gevoel dat als ik val ik gelijk weer terugstuiter op m'n paard *LOL* (Heb hem ff uitgeprobeerd tegen de muur Frusty wel zachtjes natuurlijk Knipoog )
Hij zit nog niet echt super, dat bandje snijdt in m'n keel. Wel goed voor m'n houding, want als ik nu ook maar iets naar beneden kijk kan ik niet meer ademen. *LOL* Moet hem nog verstellen Knipoog

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:04

heeel slim van je!!!!!!!!!!!
ik rij zelf ook met een casco cap.
als je twee van die rechthoekige rode plekken op je voorhoofd krijgt, moet je aan de binnenkant iets verstellen.
dat had ik in het begin ook.
zo'n dressuurcap helpt trouwens niet eens~!!!!~

Clinnn_

Voor het eerst in mijn leven een cap aangeschaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:41

Hallo iedereen,
bij ons zijn we al altijd verplicht om met cap te rijden. ik heb nog één met een nekbeschermer vanachter; Dit vind ik goede want ik heb vaak last van mijn nek.
Misschien is dit omdat ik in België woon dat ik verplicht ben met cap te rijden.
Maar eigenlijk zo ik niet weten waarom ik hem niet zo op zetten. Ik zeet misschien dan wel veel maar liever dat dan een hersenschudding of iets anders. Ik voel me met cap veel beter.

groetjes Celine
P.S. iedereen een cap aanschaffen hé?

jackbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 22:28

ik moet zeggen dat ik het erg verstandig vind ik heb er wel een maar draag hem nooit wel als ik naar buiten ga maar dat is nog niet zovaak voorgekomen ik denk als het wat mooier weeer is
maar naar buiten zeker met cap

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 22:32

Cody"]
[quote="Margreet schreef:
Ik kreeg wel last van die klittebandjes die er aan de voorkant inzitten om de 'voering' op z'n plek te houden, dus die heb ik er uitgetrokken, het achtergebleven restje lijm houdt precies de voering op z'n plek en hij zit veel lekkerder (had eerst echt 2 'deuken' van het klitteband in m'n voorhoofd).

Dat heb ik dus ook.
Dus wat moet ik er nou precies uit trekken?
Want die dingen zijn wel de reden dat ik de cap weer aan de kant gooi na een half uurtje.
[/quote]

Dit heb ik dus ook gedaan!! *LOL*

Maar ik heb nog steeds 2 rode baantjes op mijn voorhoofd. Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 22:42

Ik rij dus altijd zonder cap Frusty . Op koos of op Lisenka of wat voor paard dan ook. Na vele berichten van zandruiters en een dodelijk ongeval, ben ik nu ook zo wijs om mijn cap op te zetten. Ik heb vorig jaar een veiligheidscap gekocht en uit de verpakking gehaald. Hij ligt voor het grijpen als ik naar de bak ga. Eigenlijk is het verplicht!!! Ik denk als je een ongeval zou krijgen en ze komen er achter dat je geen cap op had tijdens het ongeval, dat de kosten op jou worden verhaald, dat kan een heel duur grapje worden.
Dus allemaal een cap op en veilig paardrijden.

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 22:43

PhiaBink schreef:

Dus allemaal een cap op en veilig paardrijden.

Ja ma Haha!

(sorry Phia, grapje)

Arona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 11:00

ik rij altijd met cap, het is gewoon een gewoonte (net als met handschoentjes rijden, zelfs in de zomer, waardoor m'n handen gigantisch zweten Verward )

Toen ik een jaar of 10 was, had ik zo'n cap met alleen een elastieken bandje. Ik ben toen een keer van een pony af gevallen, cap viel van mijn hoofd, en ik kreeg een trap tegen mijn hoofd.

Sindsdien altijd een driepuntscap die ik altijd maar dan ook altijd draag.

Alhoewel, bij het uitstappen zet ik hem nog wel eens af! Haha!

Maareh, een goed inititief, draag hem allemaal zou ik zeggen om nog meer ongelukken te voorkomen.!!!!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 11:49

Ja, het is bij mij ook zo dat het vooral een gewoonte is.... Ik merk het meteen als ik hem eens vergeet en dan ren ik snel terug naar mijn kast om maar snel mijn veilige cappie op te halen. Heel sporadisch als ik echt geen zin heb om hem weer te gaan halen en ik rijd thuis in de bak, dan laat ik het weleens waaien, maar da's maar zelden. Die handeling, cap op, handschoenen aan, zweep mee, da's gewoon een standaardritueel geworden bij me... Wel easy, want ik vergeet het bijna nooit. Haha!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 12:41

Hehe, dat wordt tijd zeg!!! Ik rijd al vanaf het begin met cap, al is het nog steeds geen veiligheidscap Haha!
Ik ga er deze week wel een aanschaffen, ik vind veiligheid voor alles gaan.
En we moeten niet vergeten dat wel de sport beoefenen waar de meeste ongelukken mee gebeuren.
Toen ik western reed, hoefde ik van de instructrice op een gegeven momennt geen cap meer te dragen, toch raar, want westernpaarden kunnen ook heel goed en gemeen bokken!!!

Hopelijk gaan jullie je allemaal aan jullie voornemens houden, want ik ken al genoeg verschrikkelijke verhalen van verongelukte mensen of mensen die niet meer uit de rolstoel kunnen komen.

Mirjam

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 13:13

Ik kan er zo kwaad op worden dat het bij ons op de vereniging niet gepromoot wordt. Tot een bepaalde leeftijd is het verplicht, daarna zie je er niemand meer mee rijden. Ik heb eigenlijk nog nooit zonder gereden en ben ook niet van plan het te doen.
Heb 5 jaar in Schotland gewoond daar was het verplicht, werd je staande gehouden door de politie als je zonder Cap reed.
Ook op bokt zie ik vaak photos van mensen zonder cap, vind dit niet bepaald een goed voorbeeld voor onder andere kinderen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 14:37

XoNo schreef:
de andere keer val je erop, en zitten er gigadeuken in...

JAAAA, anders hadden die deuken in je hoofd gezeten.............. Haha!
daar is ie nou net voor.............!!!!!!!!!!!!!!!!!