Boett-Deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: Boett-Deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 16:23

Queengekje schreef:
@xTwisterx
De mijne heeft het nog geen 6dagen om gehad maar een gat zit er absoluut nog niet in Tong uitsteken Gelukkig! Maar je krijgt wel enkele reepjes stof dat je de deken zelf kan repareren he!

Oooooh, was dat daar voor??
Even kijken of ik dat nog ergens heb liggen dan... Bloos!

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 21:45

Ja die lapjes waren daarvoor Tong uitsteken Dat mailde kerckhaert mij gewoon bij de uitleg! Ja Altijd handig he Tong uitsteken

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:00

Ik heb hem vandeweek ook besteld bij de ruitersportzaak waar er al een link van geplaatst is.
Heb een maatje 1 besteld voor Pinky (welshpony) en lees nu dat er al verschillende echt een 2 nodig hadden.
Nouja ik kijk wel even, Pink is tenslotte super iel Clown
Heb ook meteen een hoofdkap besteld en omdat die nog niet leverbaar was in de juiste maat moet ik er nog een weekje op wachten. Achja, tot nu toe nog maar 1 keer geschuurd (en daarna gaan smeren en sinds dien niet meer..)

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 22:12

Pinky_Girl, hoeveel kostte die hoofdkap? En als de deken niet past kan je nog altijd terugsturen en krijg je een andere lijkt mij!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:13

Die hoofdkap heb ik bewust niet besteld. Dat is het eerste dat hier gesloopt wordt. Haha!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:43

Pink komt in de zomer wrs alleen te staan... Met Fellow speelt hij erg lomp dus dat wil ik mijn deken niet aan doen! Lachen
Maar afgelopen jaar zag zijn hoofd er ook niet uit dus die er maar gelijk bij...

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 00:41

Ja een hoofdkap kan snel gesloopt worden, maar dat vind ik gewoon ook niks! Pony is al voor 75% ingepakt, heb ik zoiets als het niet nodig is laat het hoofd dan vrij!

Maarre Pinky_Girl, wat is de prijs nou van een hoofdkap?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 01:29

haai!

Ik heb een boett sinds vorige zomer. Help super en nog helemaal heel!

Hebben jullie em allemaal al op? Mijn pony heeft de winterdeken nog op, en de boett dus nog niet.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 01:38

Ik ga die van mij denk ik morgen de Boett op doen! Maar dan voor 24 op 24 uur! Behalve als ik ga rijden en borstelen enzo Tong uitsteken

Ik heb hem 1 dagje eens 4 uurtjes opgedaan! Ik had een donkerbruine! Ik kwam thuis van school, zag ik ineens alleen maar lichtbruin! Mijn pony is ook lichte vos en ik zag hem van boven op mijn kamer maar klein! Ik dacht och nee wat heeft ie gedaan! Ik als een gek naar buiten Tong uitsteken Had ie zich gewoon gerolt en dat was het! Maar hij had geen donkerbruin plekje over gelaten!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:14

Jewel loopt er nu ook mee, sinds gisteravond heeft ze 'm op, ze begon met rollen en buik over de grond schuren (zo'n zielig gezicht...) dus heb 'm direct op gedaan. Zit nog perfect en lijkt er helemaal geen last van te hebben Lachen

Ben superblij dat ik 'm heb.

@pinky_girl: hoe groot is ze? Jewel is dus maar 113 en (nu ook) vrij iel voor haar doen. (erg veel afgevallen door het wisselen)
De maat 1 had ik geen goed gevoel bij, maat 2 wel, al hangt op d'r kont nog een stukje over, maar denk niet dat dat een probleem oplevert. Heb jij 'm ook bij Kerckhaert besteld?

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:38

Ik heb een zomereczeem deken van pagony gekocht. Hij staat helaas niet op de site van Divoza.nl maar wel in hun nieuwe gids, divoza horseworld. De prijs is echt verbazingwekkend 76, 46 inclusief verzendkosten en ik had hem binnen twee dagen binnen. Hij ligt er immers als 3 dagen op en het gaat allemaal harstikke goed! mijn paard vindt hem zelfs lekkr als je hem opdoet Ach gut
Dus nou kijken hoelang de deken het volhoudt, aangezien mijn paard met 7 andere paarden in de wei staat die hem ook heel interessant vinden Knipoog

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:59

Een hoofdkap vind ik hier ook niet nodig, maar als Pinky zijn hoofd vorig jaar ook al open schuurde, dan geef ik Kim groot gelijk! Beter de hoofdkap, dan dat hij zn hoofd open schuurt...

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:27

Ik ben ook wel benieuwd naar die vanDivoza!
Novia heeft d'r Boett nog niet op, ze heeftnog nergens last van, gelukkig maar.
Wel staat ze nog onder eenongevoerde regendeken, en als die af gaat kan de Boett op.
Maar ze heeft al twee dagen enkele uurtjes helemaal zonder deken gelopen, en dat ging prima.
Toch ben ik dan erg waakzaam en beducht op elk teken van gekriebel zeg maar.
Ik hoop voor haar dat het nog even zonder kan.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:20

ik ben ook van plan om er 1 aan te schaffen. Heb er veel goede dingen overgehoord dus ben benieuw. En reken voor de lol maar eens om wat je aan zomereczeem middeltjes uitgeeft (gemiddeld 35 euro per flesje van de DA) Kun je beter in een keer zn deken aan schaffen..

voor de mensen die er nog van plan zijn om er 1 te kopen. Deze is gunstig geprijst Knipoog

Pagony Eczema

-met hele hals
-bescherming tegen ontstekingen
-bescherming tegen de zon
-waterafstotend en sneldrogend
-voorkomt irritatie door muggen en vliegen
-voorkomt dat het paard zichzelf open bijt of scheurt
-genezende werking
-zeer goed ademend
-scheurvast
-volledige bewegingsvrijheid
-24 uur per dag draagbaar
-kleur bruin

€ 69.95
Afbeelding

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:22

hij is verkrijgbaar vanaf maar Shetland 1.45 T/M Maat XL 2.05

groetjes Doei!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:24

Dat lijkt dus zeeeer sterk op de Boett!
Zelfs de kleur komt overeen!
Bij mijn knollie hangt de deken alleen als een zak om haar lijf, omdat ze extra ruimte bij de boeg nodig had.
De rest is te ruim, maar bij de voorkant zit 'ie goed.
Ze loopt echt voor aap in dat geval.
Maar het werkt... en dat telt!
Toch raar dat het bij andere paarden WEL goed kan zitten.. zucht....

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:02

Kiara, als ik jou was zou ik nu wel beginnen met Boett.
Ze zeggen dat je vanaf 1 maart moet beginnen, als je te laat bent heb je kans dat je paard al gestoken is door die beestjes en dan heb je niks meer aan je deken.

Ik zou niet gaan voor een goedkopere versie van Boett, zoals deze van Pagony. Die kwaliteit kan nooit overeen komen met de duurdere versie. Als die na 2 maanden helemaal stuk is kan je als nog een nieuwe aanschaffen.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 11:52

De mijne krijgt dalijk zijn Boett op! Ja Want ik begin ook een beetje te wantrouwen. MAar het valt goed mee! Bij mijn verzorgpony's zijn ze meestal aan het schuren als het seizoen nog maar net begonnen is! Maar nog altijd niet nu en dat valt dan nog reuze mee! Maar goed.

Misschien stomme vraag Bloos Maar als jullie de deken aandoen, moet je het halststuk over zijn hoofd trekken toch?! Hebben jullie ook altijd moeite daarmee? Gelukkig is de mijne braaf en ik mag trekken en sleuren wat ik wil Tong uitsteken Hij kan er tegen! De eerste keer heeft hij 10 minuten daar gestaan dat hij niks kon zien wegens die halsstuk, maar dat vond ie geen probleem! Iemand tips ? En ja ik doe die band wat je kan aanspannen helemaal los! Ja

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:57

haha, aangezien mijn Fries een aardige hoogte heeft, ben ik ook telkens aan het worstelen met dat halsstuk.
Nu is die van mij echt een koele daarin, hij geeft er weinig om dat die deken een paar minuten zijn uitzicht belemmert Clown

Ik kreeg de deken bij mijn paard, heb er eigenlijk nooit echt naar omgekeken en wist ook niet dat hij last had van exzeem.
Wel heeft hij afgelopen winter last gehad van verschillende beestjes als mijt enz.
Nu zat ik dus de divoza-catalogus door te bladeren en zag de deken staan.
Ik hoorde van verschillende mensen die mijn paard langer kennen dat hij 's zomers erg last kreeg van kale plekken e.d., dus ben er meteen mee begonnen hem onder de deken te zetten, ik neem maar het zekere voor het onzekere Knipoog

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:33

Ja, ik heb er met dat halsstuk staan rotzooien Haha!
Jewel vond het ook maar niks de eerste keer, aangezien het niet helemaal goed over d'r hoofd wilde, was ze even blind en had platgedrukte oren. Met één hand haar vasthouden en met één hand de deken over d'r hoofd heentrekken moet ik wel wat handigheid in krijgen...pfff.
Ze heeft nu op vanaf vrijdagavond, en zit nog prima.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:25

xtwisterx schreef:
Kiara, als ik jou was zou ik nu wel beginnen met Boett.
Ze zeggen dat je vanaf 1 maart moet beginnen, als je te laat bent heb je kans dat je paard al gestoken is door die beestjes en dan heb je niks meer aan je deken.

Ze krijgt hem morgen weer op.
Mijn moeder heeft hem uitvoerig hersteld (vorig jaar totaal aan flarden gerukt door een niet zo lief paard Boos! ) en ze is er bijna mee klaar.
Vorig jaar had ze hem pas in mei nodig.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:49

In de rubriek medisch onder het kopje zomereczeem is te genezen, word ook al druk gepraat over de dekens, ik begreep dat de deken van pagony niet zo heel erg scheurvast is en dat het klitteband tegen de staartwortel aankomt.

En weet iemand van jullie misschien van welk materiaal de BOETT gemaakt is?

En heeft 1 van jullie misschien ervaring met de deken van justwestern.nl?

Ik moet er binnenkort namelijk nog 1tje aanschaffen, en er worden er zoveel aangeboden en nogal verschillende prijsklasses tegenwoordig...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:18

ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. prijs kwaliteit verhoudingen. Mensen laat je horen Knipoog

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:26

Ik heb Sikiley vandaag de Boett (nou ja, Ivanhoe waar ik niet zo tevreden mee ben...) weer opgedaan.
Ze had nog geen tekenen van jeuk, maar dat moet je ook niet afwachten, dan ben je eigenlijk te laat.
Vorige week heb ik de schilfers uit de manen gewassen, omdat die ook jeuk veroorzaken.
Verder voer ik haar 2 eetlepels knoflookgranulaat per dag en krijgt ze homeopathische druppels.
Ik bn overal al vroeg mee begonnen, ik wil voorkomen dat ze geprikt wordt.

Hopelijk gaat het dit jaar beter dan vorige zomer!

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:45

Ik heb een echte boett deken. Ben er erg tevreden over. Heb hem nu voor het 3e jaar op. Er zitten hier en daar wel wat gaatjes in maar die heb ik kunnen repareren.
Moet alleen nu eerlijk zeggen dat hij nu al zo veel last heeft dat ondanks de deken zijn hele kont al weer open ligt... Helaas ik weet het verder ook niet meer.

Het eerste jaar was het een groot succes geen jeuk niet meer schuren. Vorig jaar was het maar heel iets schuren maar dat was nog wel te verwerpen, maar dit jaar is het nu al een ramp... Als iemand een tip heeft tegen de jeuk...

Maar ondanks het schuren houd de deken zich prima. Wel hier en daar een paar gaatjes maar die zijn simpel te repareren. Ik weet niet precies meer wat ik er 3 jaar geleden voor betaald heb.... Geloof iets van 140 euro....