Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

xxsummyxx schreef:Dat meisje doed wat ze zelf wild en dan kan je het wel hier op bokt zeggen maar kijk ze luistert er vast niet naar als ze het toevallig leest
wendytjeG schreef:liesette schreef:Volgens mij zijn alle hulpmiddelen een teken van onkunde... en als je niet kunidg bent kun je per defintie niet proffesioneel omgaan met die hulpmiddelen. Waarom een zweep of wat voor soort spoortje dan ook gebruiken? Omdat het paard niet dusdanog is afgericht dat hij naar de basishulpen luistert. En omdat jij hem niet goed afgericht hebt moet ie nu maar gaan reageren op een pijnprikel. }>
Een zweep is volgens mij geen hulpmiddel wat wijst op onkunde! Je trekt het nu wel heel ver door.
Alle hulpmiddelen hebben bij
onjuist gebruik de potentie een marteltuig ge worden, maar dat hoeft absoluut niet!

wemkelover schreef:Sorry, hoor maar ik denk dat als je z rijdt geen sporen nodig hebt met wieletjes. Dan horen die paarden toch al met de allerkleinste hulpen drukje met kuit of weet ik wat te reageren.
Want die dingen zijn echt wel scherp.
) mobick schreef:Wat ik het frapante vind van het hele verhaal is dat je wel de moeite neemt om het hier neer te zetten, maar niet de ballen hebt om er wat van te zeggen.
Dus of je zegt er wat van als het je zo irriteert OF je sluit je ogen ervoor.
xxx
marie84 schreef:hoi,
bij 1 persoon heb ik het mee gemaakt dat hij zijn paard zo hard schopte met zijn sporen dat de korstjes aan zijn lijf zaten. dat was wel heel erg. hij is terug 'gepakt' door zijn paard hij werd voor ieders ogen door het paard met zadel en al gelanceerd
wendytjeG schreef:liesette schreef:Volgens mij zijn alle hulpmiddelen een teken van onkunde... en als je niet kunidg bent kun je per defintie niet proffesioneel omgaan met die hulpmiddelen. Waarom een zweep of wat voor soort spoortje dan ook gebruiken? Omdat het paard niet dusdanog is afgericht dat hij naar de basishulpen luistert. En omdat jij hem niet goed afgericht hebt moet ie nu maar gaan reageren op een pijnprikel. }>
liesette schreef:
Als je je paard vanaf het begin aan goed voor het been hebt dan heb je geen sweep nodig. Het is dus altijd een correctiemiddel en als je rijden goed was had je niks hoeven te corrigeren. Wel kan ik me voorstellen dat je bij het inrijden van jongen paarden een zweep nodig hebt om het paard een en ander duidelijk te maken.
Misschien dat ze uiteindelijk iets van je aanneemt. Zo niet, dan is het erg triest voor het paard, maar jij hebt je best gedaan en zoals ik al zei, zulk soort mensen komt zichzelf vroeg of laat echt wel tegen. Nettie schreef:Volgens mij zijn alle hulpmiddelen een teken van onkunde... en als je niet kunidg bent kun je per defintie niet proffesioneel omgaan met die hulpmiddelen. Waarom een zweep of wat voor soort spoortje dan ook gebruiken? Omdat het paard niet dusdanog is afgericht dat hij naar de basishulpen luistert. En omdat jij hem niet goed afgericht hebt moet ie nu maar gaan reageren op een pijnprikel. }>
Hulpmiddelen zijn niet gemaakt om een paard te pijnigen hoor :S Het is zelfs zo, dat hoe hoger de klasse, hoe meer hulpmiddelen in tegen kom. Ik zie iemand nog geen Z proef rijden zonder stang en trens of sporen. Die hulpen kan je dan gewoon niet goed genoeg verfijnen! Ik ben zelfs vóor sommige hulpmiddelen. Bijvoorbeeld de zweep. Als een paard eens niet luistert naar je been...wat doe je dan als je geen zweep hebt? een schop geven? zo stomp je je paard alleen maar af, dan is het beter als je een kort tikje geeft en tegelijkertijd been.
gijsenkim schreef:Behoorlijk optreden mag best.............. S&T, slof, twee zwepen niet
sorro1 schreef:Grote bek achter het hek.
Ik heb ook een heel dominant paard, bij wie je behoorlijk op moet treden af en toe (flink de zweep er over). ook rij ik hem heel diep rond. (paard heeft en lange nek en is piep jong)
Je wilt niet weten hoe vaak ik commentaar krijg van jonge meisjes. (laatste tijd minder, maar toen ze niet wisten hoe hij was) Ik laat ze zelf op stappen, als je denkt dat je het beter weet, kom maar op!
Wat ik wil zeggen: je ziet dit paard lopen, haar rijden. maar hoe kun je een oordeel geven hoe zij haar paard moet rijden. Stap zelf op.