Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

wenny schreef:op de dijk waar mijn paarden staan
staan ook kermispony's
ze lopen dan rondjes niet in zo'n levende ponymolen
maar gewoon rondjes stappen met iemand er naast
het zijn 6 shetjes en 1 fjord
als ze niet op de kermis en paardenmarkten lopen
staan ze gewoon buiten op een stukje grond
waar geen gras ligt en ook niet groeit omdat heel de grond
aangewalst is
de eigenaar zie ik 1x in de 2dagen
een aanhanger vullen met hooi
en hoopjes hooi verdeelt hij over het land
zodat ze allemaal kunnen eten
en ze kunnen schuilen in een 5 paards veewagen
op zich zien ze er niet slecht uit
maar vind wel dat ze wat beters verdienen
de shetjes zijn volgens mij ookal op leeftijd
omdat hun hoofd helemaal grijs word
het is ook duidelijk aan de pony's te zien dat ze zich vervelen
er word verders niks mee gedaan
althans ik heb dat nog nooit gezien
s'Zomers gaan ze wel naar een weiland met ze allen
dit is dus alleen de winter opvang
ik heb er niks tegen als je met een paard
rondjes loopt voor kinderen
maar het moet ook voor de pony's leuk blijven
RoJoDeb schreef:Heej,
Jullie vergelijken manege paarden met die kermispony`s...
Nou nu wil ik wel eens horen wat jullie zieliger vinden...
Manege pony of je eigen paardje die je af en toe eens pakt(want zoals ik hier lees zijn hier zeer veel recreatie ruiters/ amazones).
Die kermispaardjes vind ik best zielig... maar goed het ene paard heeft het beter als de andere...
groet`n jolanda
spike_trudt schreef:ligt er een beetje aan hoelang ze die rondjes moeten lopen ..
wel vervelend voor ze is dat er steeds een kind op gaat dan er weer af dan er weer op dan er weer af enz ....
ben er absoluut op tegen gijsenkim schreef:Ik ken heel het fenomeen niet.......... maar ik kan me niet voorstellen dat deze ponies slechter af zijn dan alle andere ponies die voor een eigenaar geld moet verdienen
Clitia schreef:
Ik ken zat pony's die 't helemaal niet erg zouden vinden om zich zo te "vervelen".
LadyLuna schreef:
Het valt best wel mee hoor bij PonyPark Slagharen, alleen op de dag worden ze gereden,
en heb toch het halstertouw wat langer gelaten en de pony een beetje gekroeld in zn manen.. vond ie erg lekker en hij heeft maar 1x geprobeerd te bijten...achteraf had ik wel erge zwarte handen), behalve dat ik het belachelijk vind dat je kinderen laat rijden op een bijtende pony ben ik ervan overtuigd dat die pony redenen heeft om te bijten! carlijn83 schreef:LadyLuna schreef:
Het valt best wel mee hoor bij PonyPark Slagharen, alleen op de dag worden ze gereden,
Hmm, wat ik er van heb gezien vind ik absoluut niet meevallen!!
Mijn oom heeft wel eens tijdens de winterstop een aantal van die pony's op t land gehad. Het leek wel als ze gehersenspoeld waren!!!
Ze liepen naast af en toe wat te grazen de hele tijd het zelfde vormpje/rondje als dat ze bij Slagharen moesten lopen.
Dat noem ik dus wel zielig!![]()
Of ik kermispony's zielig vind, valt wel mee denk ik. Al lijkt me het erg geestdodend om zoveel uur op een dag op t zelfde circeltje te lopen....
melody2 schreef:gijsenkim schreef:Ik ken heel het fenomeen niet.......... maar ik kan me niet voorstellen dat deze ponies slechter af zijn dan alle andere ponies die voor een eigenaar geld moet verdienen
Bedoel je hiermee, dat als iemand zijn geld verdient door pony's voor hem te laten werken, deze pony's dan slecht af zijn?
Ik verdien ook geld met mijn pony's. Ik geef les en daardoor moeten ze drie keer in de week een uurtje in de les lopen. Ik denk niet dat ze hier slechter van worden, de pony's genieten van de aandacht die ze krijgen.
Iedereen die zn geld moet verdienen door met dieren te werken, zal ervoor moeten zorgen dat zijn bron van inkomsten (het dier) het werk goed aankan en redelijk in zijn vel zit