Gup is overgenomen door de verzekering...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Princess

Re: Gup is overgenomen door de verzekering...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 19:22

misty1 schreef:
veel sterkte er mee Ach gut Ach gut Ach gut
waar gaat ze dan heen ????

lees even terug

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:27

ow was dat net ff over het hoofd gelezen maar veel sterkte er mee ik ken ook iemand die een paard naar de slachter dee maar die had hoefbevangen gehad en daaarv liep ie al een paar maand mee dus kon ie niet geholpen worden
veel sterkte Ach gut Ach gut

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:29

pfff zit met de bibbers je verhaal te lezen.Aangezien mijn paard net een peesblessure (niet ernstig) heeft opgelopen.

Lijkt me een vreselijk moeilijke beslissing die je in je leven niet al te vaak hoopt te maken.

Heel veel sterkte gewenst! Ach gut

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:34

Eerlijk gezegd zit ik nu met behoorlijke dubbele gevoelens. Enerzijds omdat het best vaak voorkomt dat sportpaarden op jonge leeftijd al peesblessures krijgen en dan vanwege het geld maar naar de slacht moeten. Anderzijds omdat ik mijn eigen paard ook in de verzekering heb lopen tegen de dood en arbeidsongeschiktheid. Dit omdat ik anders geen paard meer zou kunnen kopen. Ik moet er niet aan denken dat ze op transport zou gaan naar Italië. Zo'n rot reis en dan alsnog de kogel krijgen. Maar ik moet er zowiezo niet aan denken dat ze geslacht moet worden. De mijne is echter een recreatiepaard dus als er iets zou gebeuren waardoor ze niet meer voor de recreatie geschikt is moet het wel heel erg zijn. De meeste sportpaarden die afgekeurd worden kunnen nog door het leven als recreatiepaard of als bijv. fokmerrie. Dus kunnen nog blijven leven. Dààr heb ik moeite mee. Dat een paard dat niet meer geschikt is voor de sport maar nog wel voor bijvoorbeeld recreatie eigenlijk voortijdig moet inslapen. Het zou mooi zijn als de verzekeraars het verschil zouden bijpassen tussen wat je nog krijgt als je je paard verkoopt voor weidemaat, recreatie of fok en de verzekeringswaarde. Dat zou mij in ieder geval een veel beter gevoel geven. Zèlf een ander tehuis vinden en weten dat ie het goed krijgt en ook een ander paard kunnen kopen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:35

Dat is mooi kl*te zeg. Maar gezien jouw reacties, is dit het beste (klinkt raar, maar je weet vast hoe ik het bedoel).

Sterkte de komende tijd, Ach gut

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:36

Wat een nare situatie's allemaal!
Veel succes de komende tijd! Ach gut

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 20:25

Soxje schreef:
Dat een paard dat niet meer geschikt is voor de sport maar nog wel voor bijvoorbeeld recreatie eigenlijk voortijdig moet inslapen. Het zou mooi zijn als de verzekeraars het verschil zouden bijpassen tussen wat je nog krijgt als je je paard verkoopt voor weidemaat, recreatie of fok en de verzekeringswaarde. Dat zou mij in ieder geval een veel beter gevoel geven. Zèlf een ander tehuis vinden en weten dat ie het goed krijgt en ook een ander paard kunnen kopen.

dat zou idd wel mooi zijn, als ik haar nu voor de slachtprijs zou terug kopen(en dat is erg weinig dus daarvoor zou ik het niet laten)dan blijft ze dus bij mij(en die mogenlijk heb ik dus niet), want verkopen mag niet meer, weggeven misschien wel maar ja wie weet verkopen ze haar dan weer door en als de verzekering erachter komt heb ik een rechtzaak aan me broek hangen.
Als ik thuis stallen had gehad en een wei had ik dit zeker gedaan, maar dat heb ik nu eenmaal niet.

en als recreatiepaard, ze zou eerst zeker een jaar op rust moeten dan zou ze weer opgepakt moeten worden(oftwel haar opnieuw zadelmak maken haar kennende) en gezien haar bloedlijn is recreatief toch niet helemaal geschikt daarvoor(animo)

Meertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:46

Ik hoorde pas sinds kort dat het zo gaat met paarden gaat die afgekeurd worden. Ik was wel heel verbaasd om het te horen. Je hebt het wel over een dier waar je een band mee hebt. Heel veel sterkte de komende tijd. Ik vind het heel rot voor je. Huilen

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:00

Princess schreef:
Carolinef schreef:
ik snap het niet helemaal, begrijp ik het goed dat de verzekering haar heleemaal van jou overneemt en dus ook weg haalt bij je?
Ik heb er nooit mee te maken gehad en snap het daarom niet zo goed.

ik merk wel dat het een verdrietig stukje tekst is dus veel sterkte ermee. Ach gut

Ik krijg al me geld terug(het bedrag waar ik me paard voor verzekerd heb) en de verzekering neemt het paard dan over en (klinkt hard en is het ook) brengt haar naar de slacht

Hou astjeblieft in de gaten of ze wel echt naar de slacht gaat! Vaak gebeurd met zulk soort dingen dat het paard gewoon doorverkocht wordt.

Sterkte ermee Huilen

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 21:43

Bedankt voor de waarschuwing en dat je zo meeleeft, vind ik erg fijn. Maar ik weet zeker dat ze naar de slacht gaat, het slachthuis komt haar zelf ophalen en als ik zou willen(wat ik niet wil) zou ik nog mee kunnen ook.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:46

Princess schreef:
Bedankt voor de waarschuwing en dat je zo meeleeft, vind ik erg fijn. Maar ik weet zeker dat ze naar de slacht gaat, het slachthuis komt haar zelf ophalen en als ik zou willen(wat ik niet wil) zou ik nog mee kunnen ook.

Gelukkig maar ik vind die verzekeringen maar nisk omdat ik zo vaak heb gehoord dat ze het paard gewoon doorverkopen, lijkt me echt verschrikkelijk.

Ik zou zelf ook niet mee willen naar het slachthuis.

Echt heel veel sterkte ermee ook omdat het nog maar zo kort geleden is dat het mis is, maar ik weet zeker dat je zelf wel aanvoelt wat goed is en dit de beste keus is voor je paardje en daar zou je paardje je echt dankbaar voor zijn!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:03

Heel vervelend allemaal voor je, maar het doet mij pijn dit te lezen. Jou belang gaat vóór het leven van je paard...............het is een levend dier, die je in mijn ogen niet in de prullenbak werpt wanneer het niet meer aan je verwachtingspatroon (= als wedstrijdpaard) voldoet.
Het zij zo...................ik wens je nieuwe paard een zeer gezonde toekomst tegemoet, Bloos .

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:32

FlyingHigh;
.====================================================
Heel vervelend allemaal voor je, maar het doet mij pijn dit te lezen. Jou belang gaat vóór het leven van je paard...............het is een levend dier, die je in mijn ogen niet in de prullenbak werpt wanneer het niet meer aan je verwachtingspatroon (= als wedstrijdpaard) voldoet.
Het zij zo...................ik wens je nieuwe paard een zeer gezonde toekomst tegemoet,

====================================================

ik vindt jouw reactie wel erg bot overkomen,ik weet niet of dat ook jouw bedoeling is?

maar ze schrijft precies hoe en wat er aan de hand is ,en ik denk dat ze zelf het paard het beste kent.

ik vindt nu niet dat zo`n reactie iets is waar ze nu op zit te wachten!

er zijn altijd mensen die er anders over denken,maar hou dat dan voor je.

dit is echt niet makkelijk hoor om je paard weg te brengen,of dacht jij van wel?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 23:03

Soxje schreef:
Eerlijk gezegd zit ik nu met behoorlijke dubbele gevoelens. Enerzijds omdat het best vaak voorkomt dat sportpaarden op jonge leeftijd al peesblessures krijgen en dan vanwege het geld maar naar de slacht moeten. Anderzijds omdat ik mijn eigen paard ook in de verzekering heb lopen tegen de dood en arbeidsongeschiktheid. Dit omdat ik anders geen paard meer zou kunnen kopen. Ik moet er niet aan denken dat ze op transport zou gaan naar Italië. Zo'n rot reis en dan alsnog de kogel krijgen. Maar ik moet er zowiezo niet aan denken dat ze geslacht moet worden. De mijne is echter een recreatiepaard dus als er iets zou gebeuren waardoor ze niet meer voor de recreatie geschikt is moet het wel heel erg zijn. De meeste sportpaarden die afgekeurd worden kunnen nog door het leven als recreatiepaard of als bijv. fokmerrie. Dus kunnen nog blijven leven. Dààr heb ik moeite mee. Dat een paard dat niet meer geschikt is voor de sport maar nog wel voor bijvoorbeeld recreatie eigenlijk voortijdig moet inslapen. Het zou mooi zijn als de verzekeraars het verschil zouden bijpassen tussen wat je nog krijgt als je je paard verkoopt voor weidemaat, recreatie of fok en de verzekeringswaarde. Dat zou mij in ieder geval een veel beter gevoel geven. Zèlf een ander tehuis vinden en weten dat ie het goed krijgt en ook een ander paard kunnen kopen.

Helaas is het niet altijd mogelijk om een merrie als fokmerrie door te laten gaan. Ik had dit voor mijn paard erg graag gewild. Helaas is de pees zo slecht dat die binnen enkele weken/maanden wei helemaal zou afscheuren. Zelfs na acht maanden stappen. Beter zou het ook nooit worden. Ik heb er voor gekozen om haar deze ellende te besparen, maar wel terug gekocht van de verzekering. Volgende week laat ik mijn paardje inslapen waar ik zelf bij ben, zodat ik zeker weet dat ellende als lang transport haar bespaard blijft.
Het is zo hard om je paard zo te moeten laten gaan, mijne is nog geen vijf jaar oud. Een ongeluk in de wei, een slingerend stuk visdraad, door kinderen laten liggen. Een jong leven dat daardoor over is.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 23:15

dank je wel mirgino!!

FlyingHigh, hoe durf je te denken dat me eigen belang voor gaat, je kent me niet eens. Dit is de beste beslissing voor mij en voor mij paard!

Denk dat ik er meer verdriet van zal hebben dan zij, bij haar is het immers in een paar tellen gedaan, geen lijden meer en geen verveling meer, wat denk je dat het leuk voor haar is om een half uur per dag gestapt te worden met een ketting onder haar kin en elke keer een ruk krijgen als ze gek doen, want zo ging het de afgelopen maanden, je wilt het beste voor je paard, gek doen is slecht voor de pees dus moet ze weten dat ze dat niet mag, maar dat is toch eigenlijk ook geen leven, helemaal als je weet dat het of nooit meer over gaat of dat het een jaar misschien wel langer gaat duren, niet alleen ik word er doodongelukkig van maar me paard ook.

nnatasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 00:20

ik denk dat het voornamelijk komt omdat je aangeeft haar erg vroeg te hebben laten afkeuren , 12 weken is nog niet zo lang en zeker niet als je reacties leest van mensen die er al 8 maanden mee te kampen hebben , er is een kans dat het geneest dat geef je zelf al aan , voor sommige is dan een logische reactie " wat is een jaar op een paardenleven als ze daarna wel weer alles kan , waarom geef je het niet eerst de tijd ? "

Sorry ondanks dat ik gerust met je meeleef en het een verschrikkelijke situatie vind is dat ook een beetje mijn gedachte bij je verhaal.

nnatasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 00:26

Citaat:
Als ik thuis stallen had gehad en een wei had ik dit zeker gedaan, maar dat heb ik nu eenmaal niet.

en als recreatiepaard, ze zou eerst zeker een jaar op rust moeten dan zou ze weer opgepakt moeten worden(oftwel haar opnieuw zadelmak maken haar kennende) en gezien haar bloedlijn is recreatief toch niet helemaal geschikt daarvoor(animo)

Ik doel een beetje op dit soort uitspraken , omdat jij geen stal en weide aan huis hebt word ze nu geslacht , dat klinkt wat cru maar het is eigenlijk dat wat je zelf zegt ..

Is er geen mogelijkheid om haar toch nog een kans te bezorgen ? kan ze niet ergens als gezelschapspaardje heen of als goedkope kostganger ?
Met de zomer in het vooruitzicht is weidegang voor relatief lage kosten te realiseren , dan ben je al snel een half jaar verder en weet je veel meer van het genezingsproces af , je gaf al aan dat het beter ging maar door een extra belasting erbovenop het nu weer slechter gaat.
Ik snap wel dat je bang bent voor je spaargeld en geleent geld maar er zijn veel mensen hier op bokt die zo graag deze kans met hun paardje hadden gehad maar waar de hoop echt compleet weggevaren was.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 00:48

wist wel dat ik gezeik zou krijgen hier...
finacieel is het voor mij niet haalbaar haar te houden (ook geen goedkope wei of wat dan ook) ik moet voor mijn opleiding een nieuw paard hebben, heb geen andere optie, het is nog maar van korte duur deze blessure, maar het zal altijd zwak blijven en de da(zoals ik al een paar x heb gezegd) zag het ook niet hoopvol in.
natasja: mijn paard is niet verslechterd door de extra belasting zoals jij het zegt, maar doordat ze flink is gevallen en in een maand tijd niets beter is gaan lopen(wat dus in het begin wel was) de pees was slechter als in het begin.
Verder ga ik hier niet op in, vind het erg jammer van de mensen die zo reageren(pennymeisjes die het zielig vinden dat ik me paard naar de slacht breng, jullie zien de realiteit niet, jullie kennen en mijn situatie niet en het paardenwereldje)

Alle mensen die meeleven en me steunen harstikke bedankt!

narretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 00:57

Sorry hoor maar je schreef zelf dat "de dierenarts zijn best ging doen haar afgekeurd te krijgen"...... Ik ben vrij nuchter ingesteld maar ik krijg hier ook een beetje een draai in mijn maag van. Ik hoop dat je wel zélf zorgdraagt voor de controle of ze daadwerkelijk in nederland wordt geslacht. Dat is toch wel het minste wat je kunt doen, anders maak je je er wel heel makkelijk vanaf......

Troeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 04:30

Brrr, dit soort dingen wil ik eigenlijk niet weten.

Is het dan écht, écht niet mogelijk om haar voor de slachtprijs te kopen, hoeveel is dat eigenlijk, en haar dan op een wei plaatsen voor 10 euro per maand ofzo.
Je kan toch even gaan zoeken, er zijn zoveel weitjes in Nederland.
Misschien iemand hier op bokt die voor een tijdje een weidemaatje zoekt, of plaats een advertentie op marktplaats.
Ik merk dat je wel om hem geeft, dus probeer het dan gewoon!
Je zegt dat hij 70 tot 90 procent kans heeft om weer te herstellen als een recreatiepaard. Weet je hoe groot die kans dus is dat hij nog 10, 15 jaar heel gelukkig kan leven.

En misschien heb je over een jaar of anderhalf jaar dan wel 2 paardjes. 1 voor de sport en 1 voor recreatie.
Gaat het alsnog mis, dan kan je haar alsnog naar de slacht brengen of liever nog in laten slapen..

En waarom mag je je paard niet meer verkopen als jij hem overgekocht heb van de verzekering. Is dit een standaard regel?

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 07:36

De kok woont in Arnemuiden. Volgens mij is het slachthuis ergens in Kruiningen (prov Zeeland)

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 07:51

Princess.ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke periode!
Afscheid nemen van je paard is verschrikkelijk,ik weet er alles van!
Ik heb er ook eens twee in een jaar weg moeten brengen!
Een ieder neemt afscheid op zijn eigen manier,net zoals jij het nu op jou manier gaat doen!
Tuurlijk begrijp ik de reacties van andere ook wel om misschien een recreatiepaardje er van te kunnen maken in de toekomst,maar daar moet je wel de mogelijkheid voor hebben ,bv het geld want het is niet alleen weidegang wat het paard vraagt maar ook de wormenkuren hoefsmid enz!
Mensen hier in de buurt is weidegang niet zo goedkoop als bv in Groningen Friesland of Brabant!
Princess toch nog wel even een tip van mij,mocht je het zelf niet aankunnen mee te gaan naar de slacht,kan je dan niet proberen of er iemand is die dat voor jou zou willen doen,al is het alleen maar dat je wel de zekerheid hebt dat je paard daadwerkelijk ook geslacht is!
Meid nogmaals heel veel sterkte!
Lundi

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 07:58

Er zijn al zoveel paarden in NL we kunnen niet ieder paard als gezelschaps beestje houden helaas. Het paard voelt niets van de slager en is uit zijn leiden verlost en heeft iig de zekerheid dat het nooit meer pijn heeft. Zo'n beroerde toekomst is dat toch niet voor een paard.

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies. Ik heb ook al 2 X een paard weg moeten brengen. Het brak mijn hart. Voor Gup is het het beste.

liefs Merilyn

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 08:29

Het beste Princessje. Erg jammer... het was de enige Monaco die ik kende van iemand "in de buurt". Ik had haar graag een keer gezien (die van mij is ook een Monaco).

Ondanks al het geneuzel hier ben ik het er mee eens dat dit het beste is. Pees problemen gaan gewoon bijna nooit meer over en als het niet ernstig genoeg zou zijn zou de verzekering er echt wel alles aan doen om onder het uitkeren uit te komen. Die willen er kennelijk ook niet meer aan beginnen.

Echt rot, zeker voor zo een jong paard, maar beter dan dat hij via de handel 10 x door verkocht wordt en dan uiteindelijk met pijn in zijn benen nog iedere dag 3 uur in manege lessen door moet buffelen of zo... Dat is /helemaal/ niet eerlijk.

Sterkte.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 08:50

dat is wel erg zo iets ik hoop voor je dat je er een beetje over heen komt. Ach gut