misty1 schreef:veel sterkte er mee![]()
![]()
![]()
waar gaat ze dan heen ????
lees even terug
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

misty1 schreef:veel sterkte er mee![]()
![]()
![]()
waar gaat ze dan heen ????

Soxje schreef:Dat een paard dat niet meer geschikt is voor de sport maar nog wel voor bijvoorbeeld recreatie eigenlijk voortijdig moet inslapen. Het zou mooi zijn als de verzekeraars het verschil zouden bijpassen tussen wat je nog krijgt als je je paard verkoopt voor weidemaat, recreatie of fok en de verzekeringswaarde. Dat zou mij in ieder geval een veel beter gevoel geven. Zèlf een ander tehuis vinden en weten dat ie het goed krijgt en ook een ander paard kunnen kopen.
Princess schreef:Carolinef schreef:ik snap het niet helemaal, begrijp ik het goed dat de verzekering haar heleemaal van jou overneemt en dus ook weg haalt bij je?
Ik heb er nooit mee te maken gehad en snap het daarom niet zo goed.
ik merk wel dat het een verdrietig stukje tekst is dus veel sterkte ermee.
Ik krijg al me geld terug(het bedrag waar ik me paard voor verzekerd heb) en de verzekering neemt het paard dan over en (klinkt hard en is het ook) brengt haar naar de slacht

Princess schreef:Bedankt voor de waarschuwing en dat je zo meeleeft, vind ik erg fijn. Maar ik weet zeker dat ze naar de slacht gaat, het slachthuis komt haar zelf ophalen en als ik zou willen(wat ik niet wil) zou ik nog mee kunnen ook.
. Soxje schreef:Eerlijk gezegd zit ik nu met behoorlijke dubbele gevoelens. Enerzijds omdat het best vaak voorkomt dat sportpaarden op jonge leeftijd al peesblessures krijgen en dan vanwege het geld maar naar de slacht moeten. Anderzijds omdat ik mijn eigen paard ook in de verzekering heb lopen tegen de dood en arbeidsongeschiktheid. Dit omdat ik anders geen paard meer zou kunnen kopen. Ik moet er niet aan denken dat ze op transport zou gaan naar Italië. Zo'n rot reis en dan alsnog de kogel krijgen. Maar ik moet er zowiezo niet aan denken dat ze geslacht moet worden. De mijne is echter een recreatiepaard dus als er iets zou gebeuren waardoor ze niet meer voor de recreatie geschikt is moet het wel heel erg zijn. De meeste sportpaarden die afgekeurd worden kunnen nog door het leven als recreatiepaard of als bijv. fokmerrie. Dus kunnen nog blijven leven. Dààr heb ik moeite mee. Dat een paard dat niet meer geschikt is voor de sport maar nog wel voor bijvoorbeeld recreatie eigenlijk voortijdig moet inslapen. Het zou mooi zijn als de verzekeraars het verschil zouden bijpassen tussen wat je nog krijgt als je je paard verkoopt voor weidemaat, recreatie of fok en de verzekeringswaarde. Dat zou mij in ieder geval een veel beter gevoel geven. Zèlf een ander tehuis vinden en weten dat ie het goed krijgt en ook een ander paard kunnen kopen.

Citaat:Als ik thuis stallen had gehad en een wei had ik dit zeker gedaan, maar dat heb ik nu eenmaal niet.
en als recreatiepaard, ze zou eerst zeker een jaar op rust moeten dan zou ze weer opgepakt moeten worden(oftwel haar opnieuw zadelmak maken haar kennende) en gezien haar bloedlijn is recreatief toch niet helemaal geschikt daarvoor(animo)

ik hoop voor je dat je er een beetje over heen komt.