Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:Dit vind ik grappig... die van mij krijgen nl. als het koud is wat meer en als het warm is wat minder... nu vraag ik me af wat nou logisch is...

.vikki schreef:marloezzke schreef:als het koud is krijgt hij was minder, in de zomer als het heel warm is wat meer. en in de zomer krijgt hij minder hooi omdat er dan meer gras is.
Dit vind ik grappig... die van mij krijgen nl. als het koud is wat meer en als het warm is wat minder... nu vraag ik me af wat nou logisch is...
vikki schreef:marloezzke schreef:als het koud is krijgt hij was minder, in de zomer als het heel warm is wat meer. en in de zomer krijgt hij minder hooi omdat er dan meer gras is.
Dit vind ik grappig... die van mij krijgen nl. als het koud is wat meer en als het warm is wat minder... nu vraag ik me af wat nou logisch is...

Citaat:dat wilde ik net zeggen als het koud is moeten ze zichzelf warm houden, als het warm is zweten ze veel!
Citaat:dat wilde ik net zeggen als het koud is moeten ze zichzelf warm houden, als het warm is zweten ze veel!
marloezzke schreef:vikki schreef:Dit vind ik grappig... die van mij krijgen nl. als het koud is wat meer en als het warm is wat minder... nu vraag ik me af wat nou logisch is...
misschien dat het per paard verschildt, maar mijn paard is altijd wat fris in de winter en daarom krijgt hij minder krachtvoer, maar wel meer hooi.
in de zomer zweet hij veel meer waardoor hij naar mijn mening meer vitamines enzo nodig heeft, er staat dan meestal meer gras op de wei en krijgt hij dus minder hooi.
Nu zie ik in beide gevallen de logica... in mijn situatie is het nl. zo dat mijn paarden totaal niet gauw zweten... terwijl ze in de winter duidelijk meer energie gebruiken om zichzelf warm te houden en een goede weerstand te behouden. Overigens staat mijn 3jarige zonder deken en mijn merrie de hele winter onder en niet al te dikke deken... dat maakt het misschien ook al weer anders.