ben zo blij met de bodem in onze buitenbak!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: ben zo blij met de bodem in onze buitenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:22

haha onze bak ligt er ook zo bij maar die is gewoon van zand. Hij wordt erg goed onderhouden en wij kunnen dan ook als enige in de omgeving rijden als het vriest of heel erg regent. En luxe dat dat voelt zeg! *o/*

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 17:02

Bally schreef:
*D Wij gaan binnenkort verhuizen en er moet daar nog een nieuwe bak worden aangelegd worden dus als je wilt zou je het adres dan is willen doorgeven A.U.B ik bedank je alvast en nog veel rijplezier groetjes

www.manegebodems.nl
en Masja, een beetje zout is niet zo erg voor de hoeven hoor (krijgen ze toch ook als ze door de zee lopen?)het is erger als de paarden geen beweging krijgen

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:15

rhijnauwen schreef:

www.manegebodems.nl
en Masja, een beetje zout is niet zo erg voor de hoeven hoor (krijgen ze toch ook als ze door de zee lopen?)het is erger als de paarden geen beweging krijgen

Helemaal met je eens dat stilstaan slecht is. Het toeval wil dat ik vanmorgen op stal opperde om een pad naar de mesthoop toe te strooien, maar dat werd afgekaatst omdat het niet goed zou zijn. Valt dus wel mee Lachen

BIj ons is helaas naast een dik pak sneeuw de bak ook helemaal vastgevroren. Die van mij kan haar energie dus alleen in de wei opmaken.... Verdrietig

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:37

Jullie staan vlak langs het spoor ofniet?
Ik kom daar langs met de trein als ik naar school ga, het viel me idd op dat de bak er zo lekker bij lag!
Veel rijplezier!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 22:15

marina schreef:
Jullie staan vlak langs het spoor ofniet?

klopt! trek een keertje aan de noodrem, kun je ff langskomen!
of zwaai de volgende keer, zwaai ik terug! Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:56

Ik ben vandaag begonnen om de halve meter sneeuw weg te krijgen uit de bak en paddock. We hebben een stukje in de bak afgezet voor onze hoogdrachtige merrie. Dat stuk moet zo snel mogelijk begaan baar zijn. Van de 2 paddocks is er 1 ook bijna 50 cm sneeuw vrij. De andere paddock moet moeder natuur maar doen. Mijn rug is al niet zo best en nu helemaal niet meer. Even morgen een paar uurtjes de tanden op elkaar en scheppen maar.
Van de 6 paarden en pony's die we hebben, komt er 1 er niet uit. Zij heeft ijzers onder en kan gigantisch gek doen. Ik vind het te link. De andere hebben geen ijzers onder.
Er ligt nu een gigantische berg sneeuw op het erf. De trekker moeten we ook nog uitgraven. Het waait hier ook nog een keertje en de sneeuw vliegt nu overal rond. Er zijn op sommige plaatsen sneeuwduinen ontstaan van zeker een meter hoog.
Nog 1 nachtje vorst en dan...... op naar de lente!!

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:51

Wat fijn dat je zo'n schik hebt van je rijbak!!!
Dat kunnen er maar weinig zeggen Knipoog met al die sneeuw die gevallen
is.
Onze rijbak is altijd prima (niet dat ik daar al gebruik van heb gemaakt Bloos ) maar met deze sneeuw kunnen ze niet rijden hoor!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:43

Het dooide vandaag behoorlijk, en de bak was tot vrijdag redelijk sneeuwvrij, alleen die 10 cm die er nog gevallen zijn hebben hem de das omgedaan. Grote plassen van de gedooide sneeuw, maar het water kan niet weg door de ijslaag die er onder zit. Het is dus echt wadlopen wat je er in kunt doen. Onbegonnen werk zo.

Wat we wel hebben is een rondje rond de mesthoop, helemaal sneeuwvrij gemaakt, waar je dan met je paard iig op kunt wandelen. Vanmiddag waren er op een gegeven moment 7 of 8 tegelijkertijd aan de wandel. Hoe bedoelt U, rondje om de kerk...euh, mestplaat?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:12

Gelijk maar even kort door de bocht:

1. Wat heeft dat nou gekost........ zo'n eb- en vloed bodem (20/60) ?
2. Wordt alleen "de installatie" geleverd, of moet ik ook verplicht 600m3 zand afnemen........ ?
3. Werkt het systeem ook goed in een binnenbak (de toplaag droogt daar extra snel uit namelijk) ?

Ik ben best wel geinteresseerd in antwoorden hierop.
En aangezien hierboven toch reacties staan van mensen met een dergelijke bodem ben ik wel benieuwd of het de investering wel waard is.........

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:40

We hebben een Agterberg bodem met van die tapijtsnippers erin, eigenlijk kunnen we altijd rijden behalve als het zoals vorige week zo slecht weer was met die sneeuw. Wanneer het gaat vriezen slepen we meestal de avond van te voren. Maar als het echt hard vriest dan kunnen we er ook niet in rijden! Maar dan is het meestal ook te koud en gaan we naar de binnenbak even verderop!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 15:05

CGJ12 schreef:
Ik ben best wel geinteresseerd in antwoorden hierop.
En aangezien hierboven toch reacties staan van mensen met een dergelijke bodem ben ik wel benieuwd of het de investering wel waard is.........

ik denk dat je het beste gewoon even een telefoontje eraan moet wagen met Dhr. Klaas de Bruijn van Semper Equitare www.manegebodems.nl hij kan het beste al jouw vragen beantwoorden. Het aanleggen kost wel wat, maar is de investering maar dan waard! (ook in een binnenbak)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:15

rhijnauwen schreef:
ik denk dat je het beste gewoon even een telefoontje eraan moet wagen met Dhr. Klaas de Bruijn van Semper Equitare www.manegebodems.nl hij kan het beste al jouw vragen beantwoorden.

Die gaat mij vast vertellen wat de VOORDELEN van een dergelijke bodem zijn. Als ik hem vraag naar de NADELEN zwijgt ie waarschijnlijk als het graf.............
Ik ben nu juist geïnteresseerd in "user-reports" als je begijpt wat ik bedoel.
Ook van mensen die zo'n ding er nu 10 jaar hebben liggen.

rhijnauwen schreef:
Het aanleggen kost wel wat, maar is de investering maar dan waard! (ook in een binnenbak)

Doe eens een suggestie dan?
1.000 euro
10.000 euro
100.000 euro
Daar zit zoveel verschil tussen.

Werken ze trouwens ook met "niet tevreden - geld terug?"
Ik ben bang van niet.
Daarom ben ik ook zo geinteresseerd in gebruikerservaringen... Ja

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 15:50

CGJ12 schreef:
. Als ik hem vraag naar de NADELEN zwijgt ie waarschijnlijk als het graf.............
Doe eens een suggestie dan?
10.000 euro- 100.000 euro
Werken ze trouwens ook met "niet tevreden - geld terug?"
Ik ben bang van niet.
Daarom ben ik ook zo geinteresseerd in gebruikerservaringen... Ja

nadelen?.... ja eentje! ik heb nog steeds geen dak boven mijn hoofd als ik paardrij! Haha!
suggestie: je kunt er een hele leuke auto van kopen
wie geeft er nog geld terug wanneer een klant niet tevreden is?
Er zit uiteraard garantie op de bodem en wanneer er iets aan de hand is komt er direct iemand kijken.
Bij ons ligt de bodem er nu een jaar in en wij zijn er erg tevreden over! (en we hebben al diverse soorten bodems gehad)

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:31

rhijnauwen schreef:
suggestie: je kunt er een hele leuke auto van kopen

Een leuke Opel of een leuke Mercedes Knipoog

Ik ken verschillende mensen die dit "systeem" hebben liggen, en zijn er allemaal laaiend over, overigens hebben ze niet allemaal dezelfde bovenlaag net hoe die gebruikt word springen en/of dressuur.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:47

Rond de 15000 euro zit je zo.

Geen Mercedes dus maar ja Haha!

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:23

Oh wauw; ik wou dat wij zo'n bak hadden, maar ja, voor ons amateuristische rijden gaat mijn pa natuurlijk nooit een opel dokken... Haha! Haha! In de zomer zak je een meter diep weg omdat hij zo los is en in de winter zak je drie meter diep weg omdat we nu drijfzand hebben.... blegh!! Huilen

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:30

Je moet voor een goede bodem rekenen op rond de 20 tot 25 euro per vierkante meter, dan te bedenken dat je voor een 20 bij 40 bak al 800 vierkante meter nodig hebt Wow!
Maar je praat dan wel over bakken die super zijn(dat mag ook wel voor dat geld Tong uitsteken )

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:40

Toen wij dit huis kochten, lag de bak er al een aantal jaren Haha!
Dus wat de bak ongeveer kost weet ik niet, maar idd die 15.000 euro wil ik wel geloven.
Ik zou niet meer in een andere bak willen rijden, de bak is zo´n investering zeer zeker waard Haha!
Wij hebben gewoon door kunnen rijden, oke een paar zakken strooizout erin, maar ook dat is de moeite waard.
Wij hebben een hele fijne zandbodem erin liggen, die ietwat verend te noemen is.
De bodem is altijd hetzelfde, dat komt door het waterniveau zeg maar, zomers moet die hoger houden, zodat je bak vochtig blijft.
Het enige wat ik idd mis is een dak boven de bak, maar we kunnen altijd rijden Haha!
Bij mij zit er nog een extra pomp op om bv een hoosbui goed weg te kunnen werken, wij zitten ook wat laag zeg maar, dus eerder kans dat het afloopsysteem het niet snel genoeg weg kan werken, dus dan gaat de pomp aan, is de bak zo droog Haha!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 18:56

de prijs ligt tussen de 20 en de 30.000 euro (20 x40m bak) misschien toch een mooie 2e hands Mercedes Wouter?....

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:59

Mooi hoor, zo'n bak!
Houd er alleen wel rekening mee dat zout niet goed is voor de hoeven!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:31

Mijn bak is en blijft super. Na ongeveer 50 cm sneeuw is er geen pasje water te vinden. Hij is heerlijk te rijden. En dat voor ongeveer 5000/6000 euries Haha! . Het enige nadeel van deze bak is dat het geen dak heeft!!! Clown Verder het hele jaar door super. Deze is 7 jaar geleden aangelegt door een loonwerker hier uit het dorp.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:05

rhijnauwen schreef:
de prijs ligt tussen de 20 en de 30.000 euro (20 x40m bak) misschien toch een mooie 2e hands Mercedes Wouter?....

Dat moet wel lukken Tong uitsteken

De prijs valt me nog mee eerlijk gezegd Bloos

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:54

Wouter24 schreef:

Kapitalist! Knipoog

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 22:10

dorientjuh schreef:
Houd er alleen wel rekening mee dat zout niet goed is voor de hoeven!

je hebt gelijk, maar een paar dagen stilstaan is nog slechter is mijn mening!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:23

CGJ12 schreef:
Wouter24 schreef:

Kapitalist! Knipoog

*LOL*

Maar bv een Agterberg bodem moet toch ook al zo'n 35mile kosten?