Wie gelooft in/heeft ervaring met behandeling wonderolie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 15:29

Ja Fitz!! *LOL* Ik zat er ook al op te wachten.

Ik citeer:
"Peter Houtkoop beweert over een middel te beschikken dat alle mogelijke klachten bij paarden geneest. En niet alleen bij paarden, ook mensen en honden behandelt hij met deze olie die hij zelf heeft samengesteld."

...

"Het is het enige middel dat werkelijk geneest."

...

En dan de 'uitsmijter' waar Fitz het over had:

"Uitsmijter is het commentaar van Dierenartscentrum Bornego uit Heerenveen. Daar wil men niet reageren om een alleszeggende reden: 'Wij kunnen hier niets over zeggen, aangezien meneer Houtkoop hier zelf client is, hij komt hier met zijn hond'"

Nou vraag ik je, als die wonderolie werkelijk alles en iedereen geneest waarom dan niet bij nota bene zijn eigen hond? Haha!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 16:22

wow, wat is dit een megatopic geworden. Vanmorgen stond ie er nog niet.

Nou, ik heb me dood gelachen om deze onzin maar aan de andere kant vond ik het ook ontzettend banketstaaf tegenover die beesten want die moeten pijn lijden. Ik geloof niet dat er zulke onzin bestaat en imo is het gewoon geldklopperij.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:09

Fitzroy schreef:
Het mooiste van dat hele artikel en daar hoor ik jullie niet over, was dat stukje over klinieken in de omgeving die niets over hem wilden zeggen omdat hij hun klant was ......... Haha!

Dat was mij ook opgevallen. Zijn hond was het he? Dat vond ik nogal... vaag... Verder heb ik mijn zegje gedaan.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:36

Als het werkelijk een legitiem goed produkt zou zijn, waarom laat de man het dan niet gewoon deponeren en beschermen? Waarom laat hij het niet keuren?
volgens mij heeft hij alleen wat te verliezen als het niet door de beugel kan. Waarom geheim houden, een produkt is rechtsgldig te beschermen tegen namaak. Daar zet ik dus mijn vraagtekens bij....wat voor rotzooi zit er dan wel niet in als je het zo in het duister moet houden.....

het spijt me Appie dat jij je zo in je bips gebeten voelt door mijn input. misschien moet je het nog een keer lezen om te zien dat het geen persoonlijke aantijging was en/of ik je verhaal wilde afdoen als minderwaardig. Verder, elke middag in de weide is top, maar eh....ik bedoelde echt een half jaar lang paard zijn, niet eens een halster om en niet elke avond mensen op bezoek...

Ach laat ook maar.
Wat ik bedoel is, die wonderdokter uit Tjalleberd is de laatste, en dan ook echt de laatste die naar mijn probleempaard mag kijken, ik zou eerst echt alles verder proberen. Ik betwijfel echter dat ik ooit zo ver zal komen, ik ben daar misschien wat nuchter in. voor mijn geen wonderolie.....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-02 18:07

Ik heb overigens ook een pb gehad van iemand die een slechte ervaring heeft gehad met De Nieuwe Weg,
doet er niet zoveel toe wie het is, ik heb haar wel gevraagd of ik het zo mocht formuleren omdat ik naast de positieve ervaring van Appie nog geen negatieve ervaringen had gehoord vond ik dat het er bij moest komen te staan.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 18:21

jammer dat diegene zijn/haar ervaring niet wil delen.
Ben heel nieuwsgierig.
Ik had eigenlijk nog nooit van die vent gehoord maar dacht na dat artikel van jeetje..
Misschien ben ik wel een beul hoor maar als Iemand als Rodinde niets meer met het paard kan dan gaat ie ook naar de eeuwige groene weiden.
Een paard zo laten lijden als door 'm met wonderolie half in de hens te zetten no thanx doorvoor hou ik echt teveel van mijn paard.
Ik kan me voorstellen dat andere mensen zo wanhopig zijn dat ze het doen maar voor mij houd het gewoon ergens op.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 21:55

Jaren geleden heeft een stalgenootje van ons haar paard naar de vorige eigenaar daar gebracht (sidorak) paard was kreupel (was eigenlijk op maar dat wilde zij niet geloven)
Beest kreeg daar alleen maar zemelen met de toen nog heilige kruiden.
Paard mocht naar huis na zo'n maand geloof ik, maar hij moest de kruiden blijven krijgen (niet goedkoop hoor)
Paard zag er niet uit, mager, hele lange haren verwilderde blik in zijn ogen.
Is na korte tijd half dood neergestort en heeft een noodslachting gekregen.
Alternatief en homeopatie? gebruik ik dagelijks ook voor mijn dieren, maar sommige dingen kunnen gewoon niet vind ik!
Een dier met zulke agressieve troep insmeren vind ik een vorm van mishandeling!
Het kan ook op andere manieren!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 10:56

Jura schreef:
Wel weet ik dat een pony met zware hoefkatrol, artrose, alles wat je maar kunt bedenken, is gered door De Natuurlijke Weg. Deze pony kon bijna niet meer lopen van de pijn en moest afgemaakt. Toen is hij bij mensen terecht gekomen die hun land hadden ingezaaid met de kruiden die ze ook in de wei van De Natuurlijke Weg gebruiken. Hij heeft dus niet bij DNW zelfgestaan, maar wel in een soortgelijke wei en kreeg geloof ik ook hun voer. Geloof het of niet, die pony is weer helemaal beter geworden, en het meisje waar hij van was, heeft hem terug gekocht. Zij is Z2 bij de pony's geworden (naar de Levade etc geweest) en daarna Z2 bij de paarden...

Ik heb gisteren even het artikel gelezen want ik had nog steeds geen tijd gehad om de Bit uit te lezen. En ik heb even nagevraagd over die pony. Het blijkt dat ie WEL is behandeld met de olie. Pony was er vreselijk slecht aan toe op de foto's, moest afgemaakt. Hij is toen behandeld met hoe ik hier boven beschreef + de olie.

En geloof het of niet, hij is weer helemaal beter geworden. Hij is zelfs weer op de foto geweest... perfect!!!

Nu wil ik wel even voorop stellen dat ik mijn paarden dit nooit zou aandoen. Ik zoek wel naar andere manieren. Maar het is toch een opvallend verhaal. Ik ken de pony zelf en weet dus dat het waar is.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 11:32

Fitzroy schreef:
Het mooiste van dat hele artikel en daar hoor ik jullie niet over, was dat stukje over klinieken in de omgeving die niets over hem wilden zeggen omdat hij hun klant was ......... Haha!

hahaha jep daar kwam hij met zijn hond hahahahahaha nou als zijn middel zo goed werkt kan hij zijn hond er toch ook mee behandelen Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 11:43

Mytens"]
[quote="Fitzroy schreef:

hahaha jep daar kwam hij met zijn hond hahahahahaha nou als zijn middel zo goed werkt kan hij zijn hond er toch ook mee behandelen Haha!
[/quote]

Ja, het middel schijnt dus ook heel geschikt voor paarden en HONDEN te zijn, las ik in het Bit. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn paard zoiets aan te doen.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 11:44

Ik wil nog even een aantal dingen rechtzetten.
Dees, ik voelde me helemaal niet in mijn bips gebeten (zoals jij zo mooi omschrijft), ik zei alleen maar dat het woordje succesverhaal op mij wat min overkomt, maar goed, dat is mijn gevoel daarover. En waar lees jij ergens dat ik bedoelde elke middag in de wei? Tjonge, dit paard is minstens een half jaar lang dag en nacht in het land geweest zonder bemoeienis van mensen en onze paarden hebben trouwens nooit een halster om in het land.
En veel mensen reageren dat zij hun paard nooit daar zullen laten behandelen. Nou, dat is toch prima, iedereen heeft daar natuurlijke zijn/haar eigen mening over. Maar laten we elkaar daarin dan ook respecteren.
En nog even over dat artikel in Bit. Ze hebben dus echt gewoon hele stukken weggelaten. Ze hebben elke keer de extreme dingen op de voorgrond gezet en totaal niet de argumenten van de man goed weergegeven. En dan dat zwarte stukje over die laatste dierenarts, waarover dus nu een paar mensen vallen. Ten eerste zijn zij dus nooit met een hond bij die dierenarts geweest! Een keer toen ze op vakantie waren is een oppas daar een keer heen geweest. Ten tweede beweert Peter helemaal niet dat reguliere geneeskunst helemaal niet nodig is (dat wordt dus al gewoon verdraaid). Zo zie je dus dat Bit heel veel dingen anders weergeeft.

Maar goed, zoals ik al eerder zei, een ieder gaat zijn eigen weg met zijn paard waarbij het uitgangspunt is dat iemand zich daarbij goed voelt en waarbij het paard gelukkig is.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 11:49

Mijn paard, die zo goed als opgegeven was, heb ik een aantal jaar geleden door Sidorak laten behandelen. Dit was op aanraden van de man van de verzekering, een nuchtere boer die met zijn paarden goede ervaringen met Sidorak had. Mijn merrie is er helemaal door genezen, ik heb haar gelukkig nog steeds!

Maar als ik het over zou kunnen doen, zou ik het niet weer doen. Ik vind het achteraf te paardonterend en denk dat er tegenwoordig zeker voldoende andere alternatieve geneeswijzen zijn, die niet zo gruwelijk zijn. En als die niet zouden helpen zou het voor mij over zijn. Geen wonderolie dus meer voor mijn paarden, ondanks dat het goed kan helpen.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 11:55

Die verzekering is zeker Fairmount. Zij hadden mij ook geadviseerd met mijn vorige paard daar naar toe te gaan. Ik heb ze bijna aangeklaagt voor dierenmishandeling omdat zij dus toestaan dat een paard zo'n pijnlijke behandeling zou ondergaan. Wel heb ik de directie van Fairmount hiervan op de hoogte gebracht en zou alleen daarom al nooit meer naar Fairmount gaan. De man die het advies gaf, inspecteur van Fairmount in het noorden des lands, zou ik mijn ogen hier heel voorzichtig mee moeten zijn, al is het maar om de naam van zijn grand prix startende dochter niet in het gevaar te brengen.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 14:19

de verzekering was de Friesche (EFO tegenwoordig). Maar geen kwaad woord daarover, de man van de verzekering deed het voorstel voornamelijk uit eigen ervaring, en niet uit naam van de verzekering. Het was uiteindelijk mijn eigen keuze. Als ik niet gewild had, had de Friesche zonder problemen uitgekeerd en het paard overgenomen.
Dat is ook een beetje het dubbele, als ik het niet gedaan had was het paard er nu niet meer geweest, terwijl ze nu al weer 5 jaar meer vrolijk rondloopt. Aan de andere kant was het wel heel zwaar voor het paard. Dat tegen elkaar afwegend zou ik nu waarschijnlijk dus een andere beslissing nemen dan 5 jaar geleden en het niet doen. Maar dat is natuurlijk ieders eigen keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 01:12

Na alle reacties gelezen te hebben, zal ik jullie iets geks vertellen. De eigenaar van de manege waar ik vroeger reed had ook een fles met een of ander spulletje in de kast staan. Wat er in zat wisten we niet, maar het werkte. Het brandde overigens niet, maar werkte als een soort sterke trekzalf. Geen brandwonden dus en geen onnodige pijn en geen haren die in eens en masse loslaten. We smeerden het overigens niet zomaar ergens op, want er was maar een fles.
Nu kan ik jullie verzekeren dat deze manege-eigenaar nooit zou blisteren en nooit een paard ergens mee zou behandelen op een manier die niet door de beugel zou kunnen. Toch had hij een fles met spul waarvan we niet wisten wat het was. De maker van het spul was al overleden en er was verder niemand die de formule had. Dit alles speelde al langer dan 10 jaar geleden trouwens.

Over de verhalen die ik hier lees over de zogenaamde wonderolie kan ik alleen maar zeggen dat het gruwel is, als het zo moet. Dat zou ik mijn paard dus never aandoen.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 10:09

Ik vind het moeilijk om een goed beeld te krijgen van deze situatie. Gezien de goede resultaten die er zijn (in de reacties van dit forum geloof ik 3 positieve gevallen ten opzichte van 2 negatieve waarvan 1 anoniem zonder verhaal erbij) kan je het toch niet helemaal als onzin afdoen. Blijkbaar kan het wel helpen en als al het andere al uitgeprobeerd is...... Ok de methode is voor het paard niet pijnloos maar blijkbaar ook niet zo traumatiserend dat ze er naderhand last van hebben als ik de verhalen hier lees.

Even buitenproportioneel vraagje: als iemand verbrand is en je weet dat het genezingsproces ontzettend veel pijn gaat doen, wat doe je dan?

Ik vind niet dat je mensen aan kunt vallen op het feit dat ze deze methode proberen, en het bij voorbaat afschilderen als dierenmishandeling. Al is het dan misschien 50% kans op genezing (100% krijg je nooit toch) als er een kans is zou ik hem misschien ook wel grijpen. Ik zou in ieder geval eerst ervaringen van anderen aanhoren, dan bij die man zelf gaan kijken en met hem praten en op basis daarvan de beslissing nemen. In geen geval zou ik afgaan op een artikel dat in een blad geschreven is op de manier zoals het er nu in heeft gestaan.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 11:58

Mijn vader vroeg me waarom ik niet aan Offereins voreg wat hij van deze behandeling vindt.

Je kan op de site van Bit tenslotte vragen stellen...

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 12:54

Tja, ga aan de meest anti-alternatieve geneeskunst man maar om zijn mening vragen! Ik weet zo ook al hoe hij zal reageren (zie een artikel een tijdje terug van hem in bit over de alternatieve geneeswijzes, waar trouwens ook een aantal mensen op gereageerd hadden via ingezonden brieven).

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 13:29

Tja de meeste reguliere da-en zullen nooit en te nimmer toegeven dat alternatieve geneeskunde wel degelijk effect heeft. Juist omdat de reguliere geneeskunde het nogal eens laat afweten, en een da nooit zal zeggen, ik weet het iet, wordt er maar gegrepen naar zware medicijnen terwijl alternatieve middelen een oplossing kunnen zijn. De mening van Offereins mbt tot luchtwegproblemen en het effect van prednison is ronduit betreurenswaardig. Mijn paard is van zijn luchtwegproblemen af dmv alternatieve geneeskunde, terwijl prednison de weerstand alleen maar afzwakt. Dus ik zou niet teveel waarde hechten aan de mening van Offereins!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 13:33

Maar hij is tenslotte geen dierenarts meer,
dus zou je denken: wat heeft hij te verliezen?