Rijden met cap verplicht sinds het nieuwe jaar......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-02 21:17

Of Annekee het altijd doet weet ik niet ,maar afgelopen zomer op een NBVR wedstrijd in Exloo dus wel Lachen

Ze zat dus ook eeuwen los te rijden en de groom moest alle verdachte dingen uit de weg ruimen.

Na de proef die nog wat spanning had ,hoorde ik haar zeggen dat ze misschien nog langer los had moeten rijden Verward

In ieder geval op de heetste dag van de zomer had ze dus zo'n luchtige helm op ,waar je dan alsnog zweterig onder vandaan komt om dan met fraque en hoed weer de ring in te gaan,jakkie.

Heb je al geinformeerd of je terug geplaatst kan worden of moet je dat officieel aanvragen?
Bij onze LR VU is de cap nu pas verplicht gesteld......

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 22:23

Op mijn manege is onder de 18 jr. met cap verplicht, dus in de springles moet ik wel.
Op mijn verzorgpaardjes (waarmee ik in het bos rijd) rij ik eigenlijk altijd zonder cap. Dat doe ik al bijna 4 jr. en ik ben er nog nooit afgekukeld *ff afkloppen* maargoed, kan natuurlijk altijd voorkomen dat t paardjes struikeld, schrikt, weet ik het allemaal..

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 22:41

Bij ons is het voor de manegeruiters verplicht om een veiligheidscap te dragen, hoe oud je ook bent.
Bij de pensionruiters (haha, noem je dat wel zo?), moet je onder de 18 een cap. Dacht ik.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 14:12

er zijn toch best al veel volwassenen hoor Gerrie! die met zo'n casco cap/helm rijden Haha! ik jureer best vaak en zie, vooral in de B en L, steeds meer van die supermoderne caps! voordeeltje voor de mannen in de dressuur; met zo'n veiligheidscap hoeft hij niet meer af bij het groeten Haha! (handig als je paard slecht stil staat......toch?) Knipoog

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 17:04

Bij ons moet ook elke manegeklant met cap.Is nou eenmaal verplicht.Pensionklanten mogen het zelf weten.Er staat dan ook in de bak dat het eigen risico is als je zonder cap rijdt.
En op de ponyclub is het volgens mij in de lessen ook verlpicht.Ik weet niet hoe het zit als je daar vrijrijd.

Mellien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 18:58

Bij ons is de cap voor iedereen verplicht tijdens de lessen. Maakt niet uit wat voor les, hoe oud de ruiter is of dat het om pony`s om paarden gaat. Buiten de les mag je het uiteraard zelf uitzoeken maar mij maakt het niet uit. Ik zet toch altijd wel mijn capje op. Wel zo veilig!

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 23:18

Sinds ruim een jaar, en helemaal nu ik een eigen paard heb rijd ik altijd met cap op.

Mijn paard krijgt beenbeschermers om, een zadel op, een hoofdstel om en na het rijden een dekentje op. Allemaal voor de veiligheid en om te zorgen dat hij niet ziek wordt, zodat ik de volgende dag weer kan rijden.

Dus ik ook, mijn laarzen aan, paardrijbroek aan en mijn cap op, zodat ook ik de volgende dag weer kan rijden *LOL* !

Bovendien heb ik mijn cap van mijn vriend gekregen en als je op wedstrijd gaat ben je het gewend als je wel ineens zo'n ding op moet.
Dus allemaa goede redenen om gewoon elke keer met rijden mijn cappie op mijn koppie te zetten!!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 23:29

Nou ik rijd op Blacky zonder cap maar als ik op Beauty ga doe ik hem altijd op heb een keer een lichte hersenschudding gehad door Beauty ......

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 23:40

Ik ben dit jaar niet op een buitenconcours geweest rhijnauwen ,(daar zie je ze nl alle klasses in het voorbijgaan) Verward
Als het me te heet wordt in de les zal ik ook maar aan zo'n luchtige cap gaan.

snoopy2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 01:31

je moet toch altijd een cap ophebben bij het rijden?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 11:01

Tja snoopy zolang er al wordt gereden zolang is er een anti houding tegen de cap.
Alleen als het moest bv bij een manege of rijvereniging of wedstrijd deed je hem op.
Ik draag hem nu wel op de rijvereniging Pling maar niet thuis en ook niet als ik priveles krijg. Verward

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:46

bij ons op de manege geld gewoon de regel: onder 18 cap, boven 18 ben je zelf verantwoordelijk voor wat je doet. met of zonder.
Woensdags is er bij ons altijd spirngles maar ze rijden daar altijd zonder cap Verward
Ze doen maar, eigen risico

Ik heb zelf ook zo'n paddestoel weet enti welke het is maar het was uitgeroepen tot de veiligste ofsu Verward

Bold_Head

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 13:23

Waar ik rij moet iedereen een veiligheidscap(EN1384) op er wordt geen verschil gemaakt onder of boven de 18.