En dan blijkt je nieuwe paard ineens een stuk ouder te zijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Re: En dan blijkt je nieuwe paard ineens een stuk ouder te z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:58

Cassidy schreef:
Het doet echt pijn om dit te zeggen (ben namelijk niet zo voor de chip): Ik moet toegeven dat zo'n chip dan toch zijn voordelen heeft...Lips are sealed

Ik moest eigenlijk meteen aan je denken Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Nouhou! Hamer Knipoog Haha!

hahahahaha die cassidy ik moest ook al aan je denken Tong uitsteken.

Idd het heeft dus WEL voordelen Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken.
[/quote]

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:00

Sjuimpje schreef:
Maar het paard is toch al diverse malen gekeurd?
Bij de aankoop van de vorige eigenaresse en ook bij de aankoop door jou?
Heeft die dierenarts dan nooit de chiplezer er langs gehaald? Dat vind ik toch wel een stomme fout, dat is namelijk het eerste waar hij mee zou moeten beginnen.

Zat ik ook aan te denken maar denk toch dat niet alle da's het doen. Maar als er geen papier bijzit dan zou ik het juist wel laten doen.

Zit er papier bij kan je het op het papier zien. Die van mij is nog niet gechipt maar heeft het wel gecontroleerd.

Wat ik wel vaag vind is dat een paard met zulk papier verkocht is zonder?. Of zal dat de truc geweest zijn dat ze hem als jonger konden verkopen. Leuk dat je hem toch neemt ben wel benieuwd naar de foto's van hem.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:01

vind het super dat je toch voor hem gaat. Je hebt gelijk hoor, de geest zegt vaak meer dan de leeftijd!
Heel veel plezier met hem gewenst!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 14:29

Prisca schreef:

Of zal dat de truc geweest zijn dat ze hem als jonger konden verkopen.

Wij vermoeden dat het dat inderdaad is geweest. Het meisje waar hij nu van is heeft veel voor hem betaald, ik vind het voor haar nog het ergst eigenlijk Bloos

Vind het leuk dat jullie allemaal zo positief zijn! Thanks! OK dan! Hyper!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:48

....toppie dat je het paardje toch nog hou!...en heel veel plezier saampjes!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:11

Dit is een zeer goed leerpaard waar je nog een hele hoop plezier mee kan hebben!
Waar ik nog wel benieuwd naar ben. Krijg je nou een duplicaat van het kwpn, of moet er nog een hele dnatest afgenomen oid?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 15:16

Als het goed is krijgen we een duplicaat Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:55

Jeetje zeg Haha! Het is wat Haha! Haha! Haha!

Wel fijn dat je hem houd, 19 hoeft helemaal niet oud te zijn......... bijvoorbeeld Tol van Tyrza wordt over twee of drie weken 19 Haha! Haha! Haha!

Heel veel plezier met je nieuwe paard............. trouwens mijn eerste paard was een mr Wilfred x cartoonist Haha! Haha! Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:11

Is alleen jammer dat je hem waarschijnlijk niet meer de verzekering in kan doen.

Doet mijn meteen afvragen of mijn paard ook wel zo oud is als ze is. Echt een nadeel van een paard zonder papier.

Maar gefeliciteerd en veel plezier in de toekomst.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 16:42

We hebben de verzekering erover gebeld en het is geen enkel probleem gelukkig Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:43

gouda schreef:
Is alleen jammer dat je hem waarschijnlijk niet meer de verzekering in kan doen.

Heeft ook weer zijn voordelen hoor. Als het aanschaffingsbedrag wat lager is dan kun je dat wat je overhoudt opzij zetten voor eventualiteiten. En als er niets gebeurt heb je tenminste een bedrag om ergens anders aan te besteden. Bij de verzekering ben je het onherroepelijk kwijt.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:06

Wat een ontzettende verrassing inderdaad.
Gelukkig wist de vorige eigenaar het ook niet, anders sta je wel raar te kijken.
Ik sluit me bij alle anderen aan dat ik het inderdaad geweldig vind, dat je de koop niet hebt geannuleerd.
Ik heb overigens ook een paard van 18 jaar gekocht (1 januari officieel 19 geworden), ook hoog in de dressur gelopen en ik geniet elke dag ongelooflijk van hem. Overigens wist ik het wel toen ik hem kocht hoor.
Heel veel geluk met je paardje.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:31

Ach Rinske als je je lekker en ontspannen voelt met dat paard en het is gezond is dat toch veel belangrijker dan de leeftijd.
Dat zijn zaken die voor geen geld te koop zijn.

Heel veel geluk en plezier met hem

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:34

Prisca schreef:
Zat ik ook aan te denken maar denk toch dat niet alle da's het doen. Maar als er geen papier bijzit dan zou ik het juist wel laten doen.

Zit er papier bij kan je het op het papier zien. Die van mij is nog niet gechipt maar heeft het wel gecontroleerd.

Ik vind het niet kunnen om hier niet op te controleren bij een aankoopskeuring,
mijn da controleert ongevraagd als ik een nieuw paard laat enten. Of ik nu gekeurd heb of niet.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:54

een D'tje dus evenoud als het paard van mn moeder, ook zo'n taaie Haha!
4 jaar geleden gekocht als 16 jarig Z-dressuur leerpaard voor mn moeder, tevens t enige paard wat sinds die tijd niet ziek/kreupel/etc is geweest!

snap dus goed dat je t paard gewoon hebt gekocht! alleen een keer tandarts extra kan nodig zijn, maar zelfs dat valt bij die van ons alles mee Ja

veel plezier met hem gewenst OK dan!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:03

nog ff een toevoeging, als je dee ziet, zeker in de zomer, lijkt ze 13/14 ipv bijna 20 Haha!
na de aankoopt zeiden de mensen bij onze club goh toch niet die oude gekocht(kwam ons mam voor t eerst met dee naar de clubles, werd dee 10-12 geschat haha)

lleen als je nu de voorpluk optilt zie je dat ze mega grijs is eronder Nagelbijten / Gniffelen

maar ik denk dat je nog een aantal jaren plezier van hem kan hebben, zeker te weten Ja

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:06

Nou nou, dat is toch even schrikken he Ja 19,5 jaar is toch een stuk ouder... maar gelukkig koop je hem toch Knipoog Alle knopjes zitten er op he Haha! veel plezier met 'm!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:31

Ik heb ook een D'tje en die ziet er nog prachtig, gezond en jong uit. En af en toe ook nog lekker koppig.
Sterker nog, ik rijd nog wedstrijden met d'r ook. En dat kan ze nog prima aan.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:16

Ik hoop dat je er net zo'n plezier van hebt als ik met de mijne. Ik kocht hem namelijk als 13 jarige en hij bleek door de tandarts op 19 geschat.
Veel mensen denken nog steeds dat hij jonger is als die van mijn man en die is echt 13 jaar.(zelfs veearts, smid en instructrice) Zo zie je maar weer een paard is net zo oud als ie zich voelt. Haha!
succes!!!!!!!!!!!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 08:20

Scannen ze een paard niet standaard bij de keuring eigenlijk? Ik dacht dat dat tegenwoordig gebeurde...........anders is die chip ook zowat nutteloos voor dit soort dingen.

Maitai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:07

Hoi hoiniet elk paard word gecontroleerd op chip bij de keuring toen ik mijn grote lobbes kocht werd er ook niet naar gekeken die was toen ook nog niet gechipt!!
Bij dit paard zaten geen papieren dus werd er ook niet naar gekeken pas toen hij gechipt moest worden kwam de aap uit de mouw!!
Eigenlijk hoor je at ook nog eens schriftelijk aan te vragen en hoor je het niet meteen maar omdat de DA het zo triest vond ging hij meteen checken dus we schrokken ons een hoedje!!
Ook de DA want hij heeft echt nog een stel prachtige tanden,het si een superfijn paard kan je echt de wereld nog van leren en hij staat ook nog steeds in de verzekering voor het bedrag waar Rinske hem eigenlijk voor zou kopen dat hebben we gewoon zo gelaten voor het geval er wat mocht gebeuren hij kan nog tot 22 jaar in de verzekering dus dat is heel fijn en dat voor het bedrag waar ze hem nu voor heeft!!!
Ik wens haar en Dy alle geluk van de wereld want ze klikken enorm goed samen en Dy is zeker nog kerngezond en zo lenig als een jong paard!!!!!!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:27

Ik heb het zelf ook meegemaakt, met het rpobleem dat we het nog steeds niet weten. 3 dierenartsen + studieboeken erbij gehaald voor de kenmerken zeggen dat ze dit jaar 8 wordt, en 1 dierenarts zegt dat ze dit jaar 11 word. helaas staat ze ook als 11 jarige op papier omdat die laatste dierenarts van het stamboek was, en we niet 4 uur met haar willen reizen om in utrecht ons gelijk te halen. Bij diezelfde keuring hadden de buren minder geluk. hun 4 jarige bl;eek ineen s16 jaar te zijn Lips are sealed

Maitai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:39

Jeetje mina dat is wel een heel erg verschil 4 en 16 jaar.zo zie je maar dat de chip eigenlijk toch wel een uitkomst is qua fraude gezien jeetje!!!!! Bloos!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:17

Jeetje dat is idd schrikken zeg!
Maar vind het een goede keuze Ja

Heb mijn paardje ook al op 17jarige leeftijd gekocht omdat ik nog veel van haar kan leren!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:30

Jeetje, dan sta je wel eventjes te kijken. Maar goed, leeftijd hoeft niks te zeggen. Als ie maar gezond is Knipoog Heel veel plezier met hem!