Ik denk dat ik haar vanmiddag maar effe het land opgooi of effe goed laat uitrazen in de bak
Dorine
The one and only
Geplaatst: 06-01-02 13:17
Wat ontzettend balen zeg! Gelukkig dat je een beschermengeltje hebt. Verder ben ik het een beetje eens met Laura wat betreft "ga eerst maar eens in de bak rijden". Ik heb Cerise ook nog maar een week, kan met haar niet in een binnenbak, maar gisterenavond zijn we met haar naar de manege geweest waar ik haar eerst heb losgegooid, gefree-styled zeg maar, dus met lichaamshouding en zweep verschillende gangen en richtingen op laten lopen. Daarna haar naar me toe laten komen, de longeerlijn er aan en ff serieus met stemhulpen enzo aan de gang... Daarna uitstappen en nog even nieuw hoofdstel, nieuw bit en nieuwe longeersingel gepast. Ik heb haar nog niet met touwtjes etc. gelongeerd, want ze was zo gek als een deur haha. De hele week hadden we nog niks kunnen doen, ze was alleen maar naar buiten geweest in de wei of bak. Toen in de binnenbak nog ff zonder deken laten rollen en later met deken op de trailer in en hup naar huis, want het was al weer laat... Gelukkig ijzelde het nog niet hier! Maar ff on topic, ik doe het dus kalm aan met haar, heb nog geen goed zadel dus het blijft bij wat longeren indien mogelijk en veel NH-oefeningen, om duidelijk te maken dat ik het baasje ben, maar ook degene die ze kan vertrouwen. Band opbouwen dus. Binnenkort hoop ik een zadel te hebben, en ik hoop ook op DOOI! Maar dat hoopt iedereen denk ik? Succes met je pony, en niet wanhopen hoor! Het heeft mede met de kou te maken dat hij zo druk is en bij wijze van spreken uit elkaar barst van de energie. Ze willen net als wij warm worden he... }>