Naar Utrecht, niet veel wijzer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Re: Naar Utrecht, niet veel wijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:11

veel sterkte daarzo.
ik wil je wel een riem onder je hart steken over de achter benen van je paard!
ik ben vorig jaar bij de kliniek geweest voor mijn paard.
zij gaf net zon wazig beeld als die van jouw[zelfde verhaal bijna]
mijn paard heeft wel hoefkatrol.
ook zij liet problemen zien aan de achterbenen.
het was zelfs zo dat ik haar uit de vrachtwagen haalde bij de kliniek en de man die mij gebracht[dank je nog alex] had vroeg of ze links achter kreupel was.
niet dus,maar dat reageerde elke x weer op de voorkant.[zelfs als je voor bijna niets zag].
de pijnstillers worden bij jouw paard nu waarschijnlijk gebruikt om te kunnen vaststellen of de kreupelheid word veroorzaakt door pijn of iets anders.
ook wat eerder is gezecht is waar,over de stand en er doorheen komen.
maak je nu in elk geval niet te druk om de achterkant.
heel veel sterkte

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:38

batje schreef:
oberon schreef:
(Helaas, heb ook ik ervaring met een paard dat op de foto goed is, maar niet altijd goed loopt)

Bedankt voor de uitleg over de pijnstillers.. er gebeurde die dag zo veel dat het een beetje langs me heen is gegaan. Wat doe jij nu met je paardje?

In principe kan ik gewoon rijden, longeren etc. Ik probeer zoveel mogelijk op een goede bodem te rijden. Ik heb Oberon ook niet elke dag onder het zadel maar wissel het af met wandelen, lange lijnen etc.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:41

Wat jammer dat er geen scans gemaakt zijn eigenlijk. Konden ze wel zeggen dan waar het ws aan lag omdat ze speciaal beslag hebben laten doen?

rosetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:33

Ja paarden die niet rad zijn, worden niet goed bereden schijnt. Volg eens een les bij Antoine de Bodt, www.hoefkatrol.com. Daar wordt je wijzer van.... Ik tenminste wel Ach gut
Greetz rosetta

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 01:14

mariska32 schreef:
ik wil je wel een riem onder je hart steken over de achter benen van je paard!

Dank je! Kan je nu wel weer gewoon rijden, of is dat helaas met de HKO afgelopen?

oberon schreef:
In principe kan ik gewoon rijden, longeren etc. Ik probeer zoveel mogelijk op een goede bodem te rijden. Ik heb Oberon ook niet elke dag onder het zadel maar wissel het af met wandelen, lange lijnen etc.

Dat klinkt goed! Elke dag rijden is ook niet alles.. fijn dat het zo goed gaat..

Huisvrouw schreef:
Wat jammer dat er geen scans gemaakt zijn eigenlijk. Konden ze wel zeggen dan waar het ws aan lag omdat ze speciaal beslag hebben laten doen?

Vind ik ook jammer.. Ik denk dat de DA heeft gedacht dat de meeste weke delen problemen in de ondervoet opgelost kunnen worden door dat beslag en hij daarom een shortcut om de diagnose heen heeft gemaakt. Maar ja, dat denk ik Knipoog

rosetta schreef:
Ja paarden die niet rad zijn, worden niet goed bereden schijnt. Volg eens een les bij Antoine de Bodt, www.hoefkatrol.com. Daar wordt je wijzer van.... Ik tenminste wel Ach gut
Greetz rosetta

Ik ben de eerste om mijn rijtechnische onvolkomendheden toe te geven, maar ik ga liever niet rijtechnisch aan de slag met een paard waarvan ik medisch gezien zo mijn twijfels heb..

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 07:58

Citaat:
batje schreef:
Sorry, even niet bijgehouden. Bij deze dus

Marlinde schreef:
Mijn paard kreeg na een bezoek in utrecht ook van die rolijzers met zooltjes en vlas erin. Ook kreeg ik diezelfde pijnstillers als die jij kreeg. Je krijgt die pijnstillers doordat je paard door de nieuwe ijzers een andere stand krijgt en door de pijnstillers heeft je paard weinig tot geen last van de nieuwe stand.

Verder heeft het mijn paard niet beter laten lopen met die rolijzers.

Wens je veel sterkte toe

Dank je! Balen dat de jouwe er niet beter van is gaan lopen, het klinkt inderdaad ook alsof ze bij jou hetzelfde dachten. Heb jij wel een diagnose meegekregen? En ben je nu iets verder of heb je nog hetzelfde probleem?

Hoi hoi,

Ik kwam in utrecht met eenklacht voor het vastliggen in een box waaardoor de mijne een dik been had rechtsachter en kreupel liep. In dat zelfde been zat al spat. Tijdens het bekijken kwamen zij tot de conclusie dat hij rechtsVOOR kreupel bleek te zijn. Met verdoven en foto's kwamen niets uit. Beide voorbenen kregen een 1, Goed dus.
Conclusie Utrecht was, aanhechtingen van de banden bij de kogel waren zwak?!.
Heb zelf nooit problemen gehad met zijn voorbenen.

Op dit moment loopt mijn paard goed sinds ik hem op primeval heb gezet. Rijd gewoon zo veel mogelijk, dat wil zeggen zeker 5 a 6 dagen in de week, ga zelfs weer wedstrijden rijden dit jaar.

Niet opgeven, maar wel realistische blijven!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 13:25

de dierenarts zag weinig heil in scannen Verward
ik zou zeer zeker de voorpezen laten scannen
mijn 5 jarig paard had hetzelfde probleem
na eerst (rontgenologisch) helemaal binnenstebuiten gekeerd te zijn
bleek het de aanhechting (bij de knie) van de voorpees te zijn
het was een tussenpeesblessure
aan de buitenkant was niets te zien
verder bleek ze ook halsartrose te hebben en daar kunnen ze ook kreupel van zijn
ze staat al een half jaar op rust en het komt helaas nooit meer goed met haar
het is nog geen spat verbeterd Verward

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 18:50

Marlinde schreef:
Heb zelf nooit problemen gehad met zijn voorbenen.

Op dit moment loopt mijn paard goed sinds ik hem op primeval heb gezet. Rijd gewoon zo veel mogelijk, dat wil zeggen zeker 5 a 6 dagen in de week, ga zelfs weer wedstrijden rijden dit jaar.

Niet opgeven, maar wel realistische blijven!

He wat fijn voor je, en voor mij, geeft weer wat hoop! Lachen

unamie schreef:
[...]

Ik had misschien ook liever willen scannen (zeker achteraf) maar de DA was zo overtuigd dat ik niet echt heb doorgevraagd. Bovendien was een dagje blijven meteen een heel stuk duurder wegens vervoer enz. Telt helaas ook nog mee..
Jij sterkte met je meis!

Fleur heeft gister voor het eerst aan de longe gelopen.. straks weer en morgen moet ik er op. Ben heel benieuwd!
Ze loop echt super nu, maar goed, dat kan ook frisheid en pijnstillers zijn..

Nou ja, tot zo ver de update Lachen

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:56

unamie schreef:
[...]

Ik had misschien ook liever willen scannen (zeker achteraf) maar de DA was zo overtuigd dat ik niet echt heb doorgevraagd. Bovendien was een dagje blijven meteen een heel stuk duurder wegens vervoer enz. Telt helaas ook nog mee..

Jij sterkte met je meis! Lachen
[/quote]

dank je wel Knipoog

helaas is ze nooit meer rijdbaar... maar gaat een cariere tegemoet als fokmerrie. als ze tenminste drachtig word Knipoog
op foto's is ze zeer goed (allemaal 1) behalve haar hals dan