dan weer terug kopen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leoni_

Re: dan weer terug kopen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:00

goed zo!!
Echt een paardenredder Haha!
haha.. fijn toch dat je hem weer terug hebt..

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:10

Bobbie is inderdaad een schat van een pony....

Vervelend voor je dat het zo gelopen is, maar het verhaal over zielig en een natte,vieze stal is wel wat overdreven.......

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 14:04

tja als je dat nou niet vies en nat vind weet ik het niet hoor.
Ik vond hem erg vies en zn stro was gewoon zwart bijwijze van..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:08

Hoe kan dat nou? het diertje heeft er misschien een halve week gestaan? Een shet in een grote box krijgt het niet eens in een maand tijd het voor elkaar om in de poep te gaan staan...... als hij niet uitgemest wordt.
Haha!

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 14:10

tja ik vond van wel hij heeft er paar dagen gestaan mar mn shet is een vieze shetje!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:12

gijsenkim schreef:
Hoe kan dat nou? het diertje heeft er misschien een halve week gestaan? Een shet in een grote box krijgt het niet eens in een maand tijd het voor elkaar om in de poep te gaan staan...... als hij niet uitgemest wordt.
Haha!

Presies.......je haalt de woorden uit mij mond Clown

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:44

Jetta schreef:
Je moet ook wel uitkijken aan wie je een pony verkoopt. Als je wilt dat hij echt goed terecht komt, moet je de mensen waar hij heen gaat eigenlijk een beetje kennen. Eén ding weet ik zeker, toen jullie hem kwamen halen, stond hij NIET zielig over zijn deurtje te kijken, hij heeft al die dagen niet zielig gekeken. Vrijwel iedereen op stal was weg van Bobbie, hij hinnikte heel lief naar iedereen die langs kwam en kreeg veel aandacht. Er waren mensen die er over dachten om hem te kopen, zo leuk vonden ze hem. De mensen waar jij hem aan had verkocht, konden helaas door onverwachte persoonlijke omstandigheden niet meer aan hun verplichtingen voldoen. Dit kan helaas gebeuren.Heel goed dat ze hem weer aan jou terug hebben verkocht, wat moesten ze anders?
Bobbie stond in een gloednieuwe buitenbox, hij was die dag nog niet uitgemest. De box was wat nat, maar hij stond niet in de drek.
Ook al valt het allemaal wat tegen, je moet wel eerlijk blijven.
Ik hoop dat je Bobbie nog lang mag houden, hij is enig. Doe daarvoor ook je best op school, ik hoop dat je snel een baantje vindt.En....pas een pony kopen als je hem ook kunt onderhouden. Je kunt jammer genoeg niet alle ponies met een lieve snoet van de slacht redden, hoe goed je het ook bedoelt.
Succes ermee.

[b]helemaal mee eens Jetta, moet er ook bij vermelden dat het verhaal zoals Suzanne schets niet helemaal waar is, Bobbie had hier gewoon kunnen blijven staan, er waren genoeg mensen hier op stal die hem graag hadden overgekocht van die mevrouw. Dus van naar de SLAGER is geen sprake. En wat betreft de mening over zielig kijken of smerig staan, ook hier was geen sprake van. Had eigenlijk moeten zeggen tegen je vader dat hij niet meeging in een bestelbusje achterin, gelukkig voor jullie is dit achteraf gepraat. Leuk om over Bobbie een topic te openen, maar wees wel EERLIJK en haal hiermee geen andere mensen Min of Meer door de slijk. heb met vaders gesproken en die was niet echt blij het diertje weer te moeten halen, kennelijk is het diertje verkocht onder de noemer, kom het kopen anders gaat hij naar de slacht.

Nogmaals je kan zeggen dat iets zielig is of in zeiknatte stal staat ( wat dus niet zo was) ik vind het dus zeker niet kloppen dat je een pony vervoerd in een bestelbusje, dit is bij mij op geen enkele wijze goed te praten, mits je inderdaad een paardje moet redden van de dood. HIER WAS OP GEEN ENKELE WIJZE SPRAKE VAN.

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 20:55

Waarom zei die vrouw dan tegen mij dat hij naar de slacht zal gaan???
als je me eerst dat uitlegt le g ik jullie het volgende uit.
en zn stal was zeik nat zelf mn pa zei het!

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:29

Laten we maar geen welles nietes spel gaan spelen, je hebt hem weer terug waarnaar je zo verlangde. Succes ermee

John

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:47

Nu ik dit allemaal zo hoor ben ik toch niet meer zo blij voor hem dat hij weer terug is bij jou. Vaak is het leuk om weer eens wat te horen van je vroegere pony, maar dit had ik hem echt niet toegewenst toen ik hem (4 eigenaren terug) verkocht.

Als ik had geweten dat hij bij middendelfland stond had ik me er niet van kunnen weerhouden om even op mijn fiets te springen om hem te halen want dit is echt te erg hoe hij nu weer heen en weer gegooid wordt.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:19

Voila, waarom heb je hem dan zelf verkocht???
Je kan zeggen wat je wilt, maar ze heeft hem weer terug gehaald, omdat de mensen die hem gekocht hadden hem niet meer konden houden door omstandigheden zoals ik van Johnvt begrijp.

Persoonlijk vind ik het vreemd als je net een pony hebt gekocht en na een halve week hij ineens door omstandigheden weg moet? Daar denk je toch goed over na, als je een pony koopt en niet dat je hem ineens weer weg moet doen.

Het kan best zij dat Suus door de emoties misschien overdrijft, maar wees eerlijk. Als je je paardje verkoopt en je denkt dat je leuke nieuwe eigenaren hebt gevonden en je wordt gebeld na een halve week, dat ze hem weg moeten doen. ...Ja daar zou ik ook niet vrolijk van worden.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:22

scheepie schreef:
Voila, waarom heb je hem dan zelf verkocht???
Je kan zeggen wat je wilt, maar ze heeft hem weer terug gehaald, omdat de mensen die hem gekocht hadden hem niet meer konden houden door omstandigheden zoals ik van Johnvt begrijp.

Persoonlijk vind ik het vreemd als je net een pony hebt gekocht en na een halve week hij ineens door omstandigheden weg moet? Daar denk je toch goed over na, als je een pony koopt en niet dat je hem ineens weer weg moet doen.

Het kan best zij dat Suus door de emoties misschien overdrijft, maar wees eerlijk. Als je je paardje verkoopt en je denkt dat je leuke nieuwe eigenaren hebt gevonden en je wordt gebeld na een halve week, dat ze hem weg moeten doen. ...Ja daar zou ik ook niet vrolijk van worden.

Daar ben ik het wel mee eens... waarschijnlijk overdrijft xSuusx een klein beetje maar ze zal echt geen hallucinaties zeg maar hebben Clown

Iig ben ik blij dat hij weer bij je is OK dan!

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 16:04

weet je ik weet wat die vrouw gezegt heef etc.en hoe hij erbij stond.
en viola dan had je hem zelf moeten kopen je wist dat hij meerderen malen te koop stond.
En bob blijft nu hier..en bob heeft het totaal niet slecht.
Hij staat nu lekker bij merrie's en vermaakt zich wel.
en heen en weer gooien ach hou toch op..ik heb hem gekocht van sabine want die had hele anderen plannen!
Je moet juist blij wezen dat hij uberhoud nog leeft!
Veder mag dit topic na dit gezeik gezeur op slot!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:23

Ach ja, het is jouw woord tegen die van anderen, dat kennen we.

Als jij maar weet dat hij het bij jou goed heeft, dat is het belangrijkste.

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 18:39

tja als je denkt dat hij het niet goed heeft kom hem opzoeken zal ik zeggen.
kan je zelf zien hoe die erbij staat..
helemaal pikobello..

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:15

Als ik de mogelijk had om hem terug te kopen had ik hem wel om te beginnen helemaal niet verkocht toch. Ik verkoop niet zomaar een dier, alleen als ik hem echt niet houden kan, dan kan ik hem dus ook niet terug kopen.

Ik zeg toch nergens dat hij het bij jou slecht heeft.
Ik vind het alleen niet zo leuk dat mijn oude pony bij iemand terecht komt die op deze manier met het kopen en verkopen van pony's omgaat en niet eerlijk is. Niet in wat je hier schrijft en niet in de advertentie waarin je hem te koop aanbood en dat vind ik jammer.

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 20:17

goh ik snap niet wat in al mijn atvertentie's fout staat door de verkoop van hem
ik ben altijd eerlijk geweest met de verkoop van bobby..en als ik niks over had voor hem had ik heb ook niet voor 100euro weggedaan.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:32

Tja.....jammer dat je weer niet eerlijk bent...voor je lieve Bobbie is de marktwaarde helaas niet meer dan 100 euro...
Hij stond prima bij stal MIdden Delfland. Jammer dat die mensen hem niet konden houden, maar soms gebeuren er onvoorziene dingen in het leven waar wij niet over kunnen oordelen. Ze zijn zo goed geweest om je te bellen zodat je hem terug kon halen. Gebeurt lang niet altijd.Dat kan ik je uit ervaring zeggen. De stalhuur van zo'n pony is per maand al meer dan de waarde van de pony. De meeste mensen nemen niet eens de moeite om een pony terug te laten halen of een goed baasje voor hem te zoeken. Tel je zegeningen, kind!

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 20:41

hellaas hadden huin geen moeite gedaan om mij te bellen ik hun.
ik kreeg een e-mailtje van iemand die wel zo aardig was om me op de hoogte al die tijd te houden en een e-mailtje sturen.
via haar heb ik het..en heb hem metteen terug gekocht..dan moet je niet aan een pony beginnen veder geen zin in hier een dicussie te starte meer weten kan je me pb-en hier reageer ik niet meer.

Alicia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:38

Goedzo Suusie! Haha!
Ik kom trouwens gauw weer een keer naar me paardjuhs! Tong uitsteken
En ff over die sporen ik krijg les en daar moest ik met sporen rijden!
Was er eerst erg op tegen maar nu gaat het heel goed en gaat al aardig aan de teugel en wijken! Lachen
Mag al bijna meedoen aan de wedstrijden op Manege Vliet! Tong uitsteken
Hoop dat je gauw weer een keertje meegaat naar Nikki! Lachen
En ik gebruik trouwens de sporen ook alleen met de les op woensdag! Haha!
Nou ik spreek je gauw he! Knipoog
En je vind wel een kl*te baantje! Tong uitsteken
Ik zal er voor duimen, terwijl ik er al een jaar op w8 zal ik hem jou het eerst gunnen oke! (K)
Nou spreek je! (K)
Doeg! Lachen

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:40

xSuusx schreef:
Ja hij staat weer bij mij ja,Maar zekers nog voor 4 maanden en als ik geen werk of baantje hebt is weer de keuze dat ik hem moet verkopen Verdrietig
Wat is het eigelijk moeilijk om een kl*te baantje te zoeken.!
of een krantenwijkie heel veel kinderen staan erom te springen! Boos!

ik weet niet hoe oud jij bent. maar ik ben bij een supermarkt gaan werken. ik werk nu 9 uur per week (ik draai 3 koopavonden) misschien dat dat een idee is???
maar het is idd erg k*t om hem weer te moeten verkopen als je geen baantje meer hebt.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:23

Fijn dat er iemand was die je mailde over je pony, die weer te koop stond. Ik vroeg nog aan die vrouw, of ze hem anders naar de slacht had gebracht, maar daar is zeker niets van waar. Ze vond het een heel lief dier en vond het heel erg dat ie verkocht moest worden. Zoals ik al zei, er waren ONVOORZIENE omstandigheden. Ze had hem graag gehouden , als gezelschap voor haar andere pony en om hem voor een wagentje te spannen voor een ritje.
Ik hoop dat je snel een baantje vindt om je pony te onderhouden.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:34

Super dat je hem weer terug heb. Nu maar hopen dat je snel een baantje vindt en je hem kan houden.