Mensen zonder binnenbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:21

stappen aan het handje Lachen
naar buiten Lachen
of losgooien in de bak Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:32

Ik rij gewoon lekker buiten *LOL* Mijn bak is droog en er ligt vilt in dus hij wordt ook niet hard of glad Haha!
Alleen toen er sneeuw lag was het iets lastiger, toen hebben we de hoefslag sneeuwvrij geharkt en lekker rondjes gehobbeld Party!!

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:45

ik kan queen nog geeneens de stal uithalen veels te glad daar. ze rijden gewoon met tractoren op het erf en er is niks gestrooid het is een grote glijbaan daar. kan ze nog geeneens naar de wei brengen zonder te vallen. ik baal echt als een stekker. ik mest dus elke dag uit en haal der ff de stal uit en loop in de loods maar een paar rondjes kan ze toch ff de benen strekken... gelukkig gaat het vanaf morgenoverdag zachtjes an dooien dus kan ik zaterdagavond waarschijnlijk naar de les.... zal me een les worden.....

party-girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:54

wij hebben wel een buitenbak bij huis alleen dat is nu een ijsbaan duz daar valt niet in te rijden. Er is wel een binnenbak in de buurt alleen daar kost het weer geld als je erin wilt rijden. Duz rijd af en toe nogwel een blokje om als het niet te glad is en zet k de slof er aan en doe ik wat oefeningen. En heb 2x in de week les ene keer met mijn pony andere keer met king. Maar king krijgt wel genoeg beweging want die staat ook nog 2x of 3x in de week voor de kar.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 19:59

De paarden staan nu in de bak, die is knoert hard maar goed ze vermaken zich prima met elkaar, dus beweging is er.
Doordeweeks kan ik eigenlijk nu niet rijden omdat het te vroeg donker is.
Van het weekend maar ff een rondje door het bos of heel misschien naar het strand(best een endje rijden).
Nou ja hebben ze lekker ff vrij, pak het straks wel weer op hoor.
Verheug me al echt op de zomer lekker vaak naar het strand.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:10

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 06:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 21:41

Het is gewoon in dit soort tijden alles nemen zoals het is en je zo min mogelijk frustreren......ik heb al eeuwen geen les meer gehad omdat dat in een buitenbak moet gebeuren.
Qua rijden hebben we een maandkaart op de manege en daar gaan we in principe in de winter elke dag met de trailer heen (ik heb echt geweldige ouders, die elke dag taxiën). Nu er afgelopen week die sneeuw lag, was het overal spekglad en kunnen wij ook geen kant op.
Dan gaan ze gewoon elk dag een paar uurtjes de wei in, het is niet anders.

Ik wil weer zomer!!!! Frusty

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 21:41

Geen bak. Geen binnen en geen buitenbak. Ik rijd dus gewoon buiten. Gelukkig ligt hier geen sneeuwrommel meer, dus het is niet glad.
Ik kan bijna overal rijden, sommige paden zijn onbegaanbaar doordat het oneffen opgevroren is.
Ik heb gisteren voornamelijk op het strand gereden, door het zoute water bevriest dat niet Haha! Ideaal!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 21:59

Wat ik dus niet begrijp, is dat een aantal mensen hun paarden wel losgooien maar niet rijden.
Misschien zie ik dit wel verkeerd maar dit is toch levensgevaarlijk, losgooien op die bevroren bodems? Dat hoef ik bij die van mij echt niet te doen, dan ben ik zeker van gebroken benen.

Ik rijd hem dus gewoon in onze bevroren maar wel egale buitenbak. Ik doe wat stap- en drafwerk, SB en travers maar helaas geen galop.
Aangespannen paarden draven ook over het asfalt dus zo slecht zal het wel niet zijn.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 22:08

Ik heb ook geen binnenbak, alleen maar een buitenbak. Gelukkig bevriest onze bak niet, omdat het zo'n tapijtbak is. Dus voor mij ook geen problemen Party!!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 22:48

wij hebben gelukkig nog bruikbare paddocks en de rijbak hadden we net op tijd goed vlak gesleept, daarna zout er over gestrooid, 's morgens eerst de paarden los in de bak, dan gewoon rijden (de bak is vlak en vrij los) en als de laatste klaar is met rijden weer vlak slepen Knipoog een hoop werk maar dan kunnen we tenminste blijven rijden! het is alleen wel brrrrrrrr koud hoor Haha! (en de hoeven goed in de gaten houden, want veel zout is niet ged voor de hoeven vetten dus!)

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 22:54

De pony's staan dag en nacht in de paddoc. De buitenbak is bevroren en wanddelen is ook maar gevaarlijk bij ons... snik Scheve mond

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 23:08

Sannetje schreef:
Wij rijden gwoon in de buitenbak.

glijden ze dan niet uit enzo?????

Met moby kunnen we nu ook niets dus gingen we rondjes om de boederij lopen Haha!
Verder zijn ze daar van plan een kleine binnenbak te maken *joepieee*
En bij Lover,Dushi,Snollie en Danger die staan gewoon in de wei dus kan nu niet veel Verdrietig

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:13

Ik heb ook geen binnenbak en ook geen buitenbak. Ja, een buitenbak in de buurt op 10 min. stappen, maar daarvoor moet ik dus 10, zeg maar rustig 20 minuten glibberen over de weg voor ik er ben, dus dat risico neem ik maar niet!

Ik heb gelukkig wel 2 grote stukken weiland waar het (nog) niet glad is, dus mijn paardjes staan overdag zo veel mogelijk buiten!
En idd verder: vakantie vieren!

We pakken het straks wel weer op als het gaat dooien!

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:13

Heb ook geen binnenbak waar mn paardje staat, maar wel een buitenbak...maar met dit weer is die niet echt om in te rijden, hobbelig en keihard...
Maar hij staat wel elke dag de hele dag in de wei (kan stal in en uit wanneer hij wil, behalve s nachts dan gaat die toe...) en als het weer het toelaat (geen te erge sneeuw e.d. dan ga ik buiten wandelen...is fijn en beter dan niets...)

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:16

Bij mij is het ook vreselijk!! ik kan nergens rijden! Frusty Heb nu al een week niet goed gereden. Die bak is helemaal bevroren. Vandaag ga ik de manege opbellen (die 2 binnenbakken hebben Vingers aflikken ) en vragen of ik morgen daarin kan rijden en ervoor betaal. Tis echt niet meer leuk en die sneeuw blijft maar liggen. Hele tijd aan de hand stappen *zucht* Verdrietig Hopelijk kan ik morgen in een binnenbak rijden..

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 14:53

Fitz: het is natuurlijk per paard verschillend, maar onze paarden kun je, als je niet te veel voert en als ze elke dag buiten komen, echt wel naar buiten gooien (met dubbele winterdeken).
Ze doen wel wat gek als ze er net in staan, maar tot nu toe is er nog nooit iets zelfverwoestends gebeurd. Ze weten zelf wel wat ze kunnen doen - als ik ze na het rijden in de binnenbak losgooi om te rollen doen ze véél gekker!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 16:32

Die van ons gaan overdag in de bak die is wel keihard bevroren maar niet erg ongelijk..
Te hard om op te rijden maar om los in te stappen kunnen de paarden dat best aan. Omdat ze elke dag buiten komen zijn ze niet echt fris en doen eigenlijk niet gek.

Ik kan nu niet rijden omdat het overal nog ijs is maar probeer 4 keer ind e week met de trailer naar de binnenbak in de buurt te gaan

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 17:41

Als de bak een zwembad of helemaal bevroren is, dan zetten we meestal de paarden in de stapmolen, of gooien ze los. Daarom heb ik al een hele tijd al niet meer gereden Huilen Huilen Huilen Verdrietig Verdrietig Verdrietig

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 20:37

deken op en buiten gaan stappen hij kan heus wel tegen een beetje regen en ik ook als ik dan weer op stal kom dan krijgt hij zijn andere deken op

Mellien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 12:35

Met beau maak ik stapritjes door het dorp. Gelukkig is zijn conditie niet zo goed maar als hij al te fris is dan rijden we naar de binnenbak (20 minuten lopen) en dan kunnen we daar rijden of longeren of ik laat hem los.

eelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 12:42

wij rijden gewoon iedere dag ongeveer met de trailer naar de manege
we hebben daar een maand kaart.
dus tja je bent voor een uurtje rijden wel 2 uur kwijt maar ja je moet toch wat

eelke

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 14:15

Vakantie! spot heeft sinds de verhuizing gewoon vakantie gekregen, kan ze mooi wennen aan de nieuwe omgeving en het is ook best goed. Ze gaat gewoon elke ochtend naar buiten, eind van de middag weer naar binnen. Onze bak is nogal bevroren en hij is heel lang niet gebruikt, dus ook vol gras Haha!

Ditta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 15:02

waterdichtje jas aan, winterlaarzen aan, cap op me kop en carre met dat paard. gewoon het bos in, dan merk je het weinigst van de regen!

jackbeers

Mensen zonder binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:50

Nathalie schreef:
Ik vraag me af hoe jullie dat nu met dit weer doen?
Ik heb gelukkig een binnenbak maar er zijn er genoeg die dat niet hebben.
Krijgen jullie paarden helemaal geen beweging, zoeken jullie een binnenbak op of hoe doen jullie dat?
ik heb ook geen binnebak maar als de bak knap is ga ik gewoon rijden wel wat minder dan normaal maar het is goed te doen