Joleen, wat ontzettend jammer dat ze op de foto's zo slecht is. Het gaat inderdaad om een kreupelheidskans, zo bestaat er ook de kans dat ze nooit gaat kreupelen (mijn paard heeft ook fase 4, was kreupel, maar is weer helemaal goed gekomen, dat kan dus ook). Maar springen e.d. is niet zo goed voor dit soort paarden.
Als ze al op zo'n jonge leeftijd zulke slechte sesambeentjes heeft, dan is de kans aanwezig dat het erfelijk is.
Ik denk dat het verstandig is dat je haar niet gekocht hebt. Ik hoop voor je dat je snel een leuk en gezond paardje vind! Sterkte voor nu en veel succes voor straks.
marije b
Geplaatst: 04-01-02 19:09
wat erg kl*te voor je zeg! ik zag jullie 2 graag op die foto's jullie waren een supergoed duo samen! ik hoop dat je volgende paardje wel wat word! succes met zoeken meid! ik hoop dat je een leuk paardje vind!
Tim VDH
Geplaatst: 10-01-02 00:26
Dit is weer zo'n ongeloofelijke bluder die dierenartsten zo graag maken. Van een perfect gezond paard maken ze plots slachtvee. Terwijl NIETS erop wijst dat een paard met 3tjes of 4tjes meer kansen heeft om ooit kreupel te lopen.
Eigenlijk is het schandalig dat dierenartsen nog steeds paarden durven afkeuren op foto's als er klinisch geen enkel probleem is. Heb je dan eens een goed paard, dan vindt die kl*te dierenarts het paard niet geschikt op basis van iets waar hij in de verste verte geen verstand van heeft. Zolang het de dierenarts maar geld opbrengt. Het is tenslotte niet zijn paard dat verkocht moet worden.
cloris
Geplaatst: 10-01-02 09:40
Misschien een beetje laat maar goed! Was het echt duidelijk te zien? had je ook een vergelijkingsfoto erbij?
Ik vraag dit omdat ze mijn paard ook af wilden keuren of fotos, omdat ze iets zagen, en hem snel een 3 of 4 wilde geven! Ik baalde als een stekker omdat het zo goed voelde tussen dit paard en mij! Dit was em gewoon.
Ik kon het echter niet goed zien, en zag het op een andere foto, van een ander paard, wel. Fotos door twee andere d.a. in Utrecht laten keuren (voor de verzekering) Niet erbij vermeld wat de 1e d.a. ervan vond. Wat denk je? Goedgekeurd, nix aan de hand, mooie fotos mooi beenwerk!
Dus is het voor jou niet echt duidelijk? second opinion vragen en desnoods de fotos naar Utrecht sturen.
Om te zijn wat ik zoek, zie de link van Sjuimpje. De vee-arts heeft zelfs extra foto's gemaakt, omdat hij eerst dacht dat de foto's slecht waren. Niet dus...