NewForest Minder?? NEE!! Asbakkenrassen!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Re: NewForest Minder?? NEE!! Asbakkenrassen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 16:55

Hehe.. Ik heet Marije.. Maar goed.. Ik maak me niet druk.. Maar ik zou het jammer vinden dat de NRPS of asbakkenras de Forester zal inhalen.

Sorry MissSisa ik weet dat je een NRPS hebt!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:06

love_sander schreef:
Hehe.. Ik heet Marije.. Maar goed.. Ik maak me niet druk.. Maar ik zou het jammer vinden dat de NRPS of asbakkenras de Forester zal inhalen.

Sorry MissSisa ik weet dat je een NRPS hebt!

Het maakt niks uit of het een zuiver ras is of dat je er niks van weet!!! Het beestje heeft ouders, maar je weet niet wat de ouders zijn dus weet je het ras ook niet, maar mss zit er wel NF bloed in Pling

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:02

Bedoel je misschien Jurrius te Vorden?

Deze man heeft New Forest dekhengsten en hij fokt met New Foresters.

Morgan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:14

haha een vriendin van mij heeft ook een newforest en ze is m springen en l dressuur met hem en het gaat alleen maar nog beter Haha!

Het is ook een super pony die eerlijk is maar ook knettergek kan doen Bloos (rodeo rijden Tong uitsteken )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 07:34

Lamento III is niet van Robin Beekink, zij rijdt hem alleen maar. De iegenaar vond dat Lamento meer een dressuurtype was, en dat nadat hij al op het hoogste nivo in Duitsland heeft gesprongen! Robin kan zeer goed rijden, dat klopt, maar deze hengst heeft zeer zeker bewezen dat hij ook talent heeft. Robin heeft hem vorig jaar winter een paar maanden gereden om hem om te scholen, vanaf maart is hij terug gegaan naar de eigenaar voor dekdienst, om eind september weer bij haar te komen. Ze is in oktober direct in het Z2 gestart met hem, en dit terwijl hij dus geen enkele klassering had, en toen ze hem gkreeg geen pas normaal kon lopen. Gezien de klassering bij de observatiewedstrijd heeft hij wel degelijk talent, alleen met een goede ruiter kom je niet zo ver.

En Brummerhoeve's Boss heeft met meerdere ruiters al Z2 gelopen.

En als je op de site van Brummerhoeve kijkt kun je de resultaten van de nakomelingen per hengst zien. En dat is niet alleen bij het springen zo....

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:40

Zolang een forester niet de successen van Dressman, dont worry en Golden dancer, alledrie top duitse asbakken reitponys kunnen evenaren zou ik toch eventjes achter je oren krabben met je commentaar... Clown

Ik heb heel veel foresters gereden, afstammelingen van oa molenaars Golden king, brummershoeve denny danny en Boss en allen GEEN schatjes. Waren wel ponys met veel sportpotenties. Ik vind de Forester zeker een goede sportpony ken ook hele brave, zeker!

Maar waarom afgeven op anderen? In Nederland sterven de goede sportponys uit en we moeten zuinig zijn op de fokkers die nog wel moeite willen doen een fatsoenlijk product op de wereld te zetten waar kinderen veilig en plezierig mee kunnen rijden ongeacht het ras. Haha! En de forester past daar zeker tussen