Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cijsalover schreef:uuh.. ik WIL er nog mee fokke. en dus eerst gewoon een merrietje erbij zoeken.. voor MEZELF!!
Sjuimpje schreef:Trouwens,
wat betreft de gezondheids aspecten;
wie van de 'fokkers' met paarden zonder papieren heeft foto's bij zijn paard?
Van mijn merrie zijn er 20 foto's gemaakt welke door een commissie zijn beoordeeld, hierop heeft ze een certificaat en predikaat gekregen. Het stamboek waarbij ik fok(te) stelt ook aan de dekhengsten deze hoge eisen en doet nu zelfs onderzoek naar de erfelijkheid van OCD door van bepaalde hengsten nakomelingen op de foto te zetten.
Dit, samen met alle informatie die je kan terug vinden d.m.v. de afstammingsgegevens maakt dat je helemaal niet meer zo snel voor verassingen komt te staan.
Ik heb nu 2 veulens uit mijn merrie gefokt en beide voldeden aan mijn verwachtingen.
Nu stel ik hoge verwachtingen aan mijn paarden en mijn fokproducten, maar dat doet de markt ook. En een ieder die zegt dat er ook markt is voor papierloze paarden, shetjes, fjorden, hafjes etc. Die moet maar eens een paardenmarkt gaan bezoeken en zien welke er op het laatst van de dag in een grote vrachtwagen worden gepropt.
Dat zijn toch echt niet de dieren welke met een gezonde visie gefokt zijn.
Sjuimpje schreef:Trouwens,
wat betreft de gezondheids aspecten;
wie van de 'fokkers' met paarden zonder papieren heeft foto's bij zijn paard?
Van mijn merrie zijn er 20 foto's gemaakt welke door een commissie zijn beoordeeld, hierop heeft ze een certificaat en predikaat gekregen. Het stamboek waarbij ik fok(te) stelt ook aan de dekhengsten deze hoge eisen en doet nu zelfs onderzoek naar de erfelijkheid van OCD door van bepaalde hengsten nakomelingen op de foto te zetten.
Dit, samen met alle informatie die je kan terug vinden d.m.v. de afstammingsgegevens maakt dat je helemaal niet meer zo snel voor verassingen komt te staan.
Ik heb nu 2 veulens uit mijn merrie gefokt en beide voldeden aan mijn verwachtingen.
Nu stel ik hoge verwachtingen aan mijn paarden en mijn fokproducten, maar dat doet de markt ook. En een ieder die zegt dat er ook markt is voor papierloze paarden, shetjes, fjorden, hafjes etc. Die moet maar eens een paardenmarkt gaan bezoeken en zien welke er op het laatst van de dag in een grote vrachtwagen worden gepropt.
Dat zijn toch echt niet de dieren welke met een gezonde visie gefokt zijn.

Sjuimpje schreef:Van mij mag iedereen zijn eigen mening hebben Alane,
en ik schaam mij niet voor de mijne.
Ik denk wel dat je er verstandiger aan doet om gewoon niet op mijn posts te reageren als ze te ingewikkeld voor je zijn. In dit soort discussies zie je mij geen termen gebruiken als 'nooit' of 'garantie' en dat heb jij wel
gesuggereerd. Nu zou ik mij moeten verontschuldigen omdat jij mijn overduidelijke post verkeerd hebt begrepen?
Ik kan er niet wakker van liggen dat jij mijn mening arrogant vindt, sterker nog, ik ga nu lekker slapen

Quellian schreef:Goh, wat zijn we weer vriendelijk tegen elkaar...
* wel prettig als er een verleden is waar je naar kunt kijken.
zijn er niet meer.