Vinia schreef:Ik heb dat gehad met een paard van toen 7 jaar wat regelmatig bereden werd. Toen ik hem ging kijken heeft de toenmalige eigenaresse hem gepoetst en gezadeld terwijl hij vast stond, gelongeerd, gereden. Ik heb er zelf op gereden, harstikke braaf paard. Eenmaal gekocht, bij mij thuis was er geen land mee te bezeilen. Ik kon hem absoluut niet vastzetten, met opzadelen begon hij al te steigeren en toen ik er met veel piijn en moeite opzat heeft hij me bokkend en steigerend alle hoeken van de bak laten zien. Nog een wonder dat ik erop ben blijven zitten. Even heb ik gedacht dat ze hem iets kalmerends hadden gegeven toen ik hem kwam kijken. De vorige eigenaar gebelt, zij kon er zo weer opstappen. Uiteindelijk heb ik met heel veel geduld zijn vertrouwen kunnen winnen, maar het is altijd een moeilijk en onvoorspelbaar paard gebleven met rijden. In de wei liep hij als een hondje achter me aan. Ik kon er uiteindelijk alleen bij ons in de bak mee rijden, alles wat vreemd was, zoals buitenrijden, naar de manege, dus vreemd terrein, eindigde weer in een drama. Achteraf blijkt o.a dat het paard altijd tussen andere paarden gestaan heeft en bij ons stond hij alleen. Nu heb ik hem verkocht aan iemand die op een pensionstal staat en dat gaat prima, ook het buitenrijden, als er maar een ander paard meegaat.