met wat voor bitjes mag je springen in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 23:26

Ik bedoelde dus gewoon, wat er met haar pony gebeurt als zij in een rustige stap naar de hindernis rijd en er dan gewoon langs af stapt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 10:28

SuuZ schreef:
. ik kan haar wel terug trekken in draf maar niet langzamer laten galoperen ja of voor eventjes maar dan gaat ze weer steeds harder.

probeer hier met dressuren ook heel veel op te oefenen.
Probeer in een fijne arbeisgalop te rijden.
Gaat hij te hard zet je hem op een volte die je steeds kleiner maakt.
Beloon hem met je stem als hij rustig is.
maak de volte weer groter en als je merkt dat hij weer harder wil maak je de volte weer kleiner.

vraag op springles eens of ze gewoon 2 balken op de grond leggen.
Daar moet je dan de ene keer met 4 galopsprongen tussen rijden maar de andere keer met 5 of 6.
Hier leer zonder hindernissen heel goed schakelen.
En je pony word dan minder gek dus makkelijker te oefenen.

Wat ik bij "race' paarden ook wel een neerzette was.
een in-uitje dan 1 galopsprong en weer een in-uitje.
Voor ,tussen en na de hindernissen ook balkjes op de grond.
Als je dat laaste in-uitje redelijk hoog hebt liggen moet jij wel terug komen anders stoot hij zijn benen.

Er zijn zoveel manieren maar probeer iig zelf rustig te blijven.
En als je pony gewent is hard te rennen is het voor jou ook een hele klus om dat af te leren.
Is er misschien een mogelijkheid tot een paar keer prive les door een goede spring instructeur.
die kan dan oefeningen doen die helemaal op jou bestemd zijn.

Vraag anders als dat gaat een paar prive lessen aan zodat ze extra aan dacht kunnen schenken

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 10:49

wat is zo´n bit met scharen?

SuuZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-01 14:36

in stap naar een hindernis toe werkt niet
gaat ze zelf proberen op te trekken
uhm ja met een stangetje bedoel ik een ongebroken trensje. degene van wie ze hiervoor was sprong met scharen en alles wat ze maar kon bedenken anders was ze niet te houen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 16:01

ik heb in de B ook met stang gesprongen. dus volgens mij mag het wel gewoon. Knipoog Koe

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 19:16

ik heb de Concorde altijd met pessoa bitje gesprongen, net iets meer rust dan met gewoon bit. Ik reed hem dan altijd gewoon met lichte aanleuning, maar als hij echt sterk werd had ik net even wat extra's, zonder groffe ophoudingen te moeten maken

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 19:25

Met springen had ik op wedstrijden altijd pessoabitje erin....gewoon trainen een simpele bustrens...hoe hard ik ook met dressuur oefende als ik op wedstrijd was was ze alles weer vergeten en dan hang ik liever een iets scherper bitje erin dan dat ik met vliegende vaart over de hiindernissen ga het heeft bij haar heel goed geholpen...als je het bit alleen maar gebruikt voor situaties waarin het niet anders kan zou ik het doen...maar train zoveel mogelijk met het gewone bit...!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 20:07

Je hebt nou eenmaal van die paarden die als een gek op de hindernis aan crossen, omdat ze springen nou eenmaal vreselijk leuk vinden. Dat hoeft niet perse te betekenen dat de dressuur niet in orde is.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 20:12

BASIS!!!!
Laatst bijgewerkt door Jan_324 op 28-12-01 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 22:00

Go Steef,

ik ga compleet met je mee *LOL* *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 22:05

Concorde schreef:
Je hebt nou eenmaal van die paarden die als een gek op de hindernis aan crossen, omdat ze springen nou eenmaal vreselijk leuk vinden. Dat hoeft niet perse te betekenen dat de dressuur niet in orde is.

Kawa wil het parcours ook wel afleggen als de snelheid op duindigt.
Maar hij mag het niet.
Opvoeden, geduld en heeeeel veeel trainen
thats all
geen ijzer winkel optrekken.
geen smoesjes van hij is snel
bullshit
ik ga met steef mee
BASIS

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 12:40

ik ben het in pricipe ook eens met het idee dat de basis goed moet zijn, dat je paard dressuurmatig goed moet lopen. Dat is zowiezo de enige mogelijkheid om uberhaupt veilig te kunnen springen naar mijn idee.

Daarnaast blijf ik van mening, dat als je je paard en jezelf in het parcours net iets meer rust kan geven door een iets 'scherper' bitje te gebruiken, en je daar gewoon netjes mee omgaat, dat geen probleem hoeft te zijn.

Omgekeerd heb ik het ook trouwens, mijn pony dressuurde ik op een enkel gebroken, scherper trensje omdat hij dan mooier in de aanleining bleef, maar die sprong ik met een dubbelgebroken, iets dikkere trens, waardoor ik hem gewoon bij wijze van spreken met 1 vinger het parcours door kon sturen.

maar inderdaad de concorde types... heb ik, en mn instructeurs enz zoiets van: als je meer rust, en mooiere parcousen rijdt met een pessoa (op het ringetje onder de bitring, dus niet helemaal onderdaan) dan met een gewone watertrens, en jij blijft vriendelijk in je hand, moet je daar gewoon voor kiezen

SuuZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-01 19:25

ik heb gisteren voor het eerst met een pessoa gesprongen op mijn concorde werd ze wel rustiger van maar ja ik weet nog niet of ik daar ook mee ga dressuren eerst even kijken hoe ze erop reageert met dressuur. ookd an is ze heel druk maar ik heb haar wel onder controle.

kilancatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 19:42

laatst heeft bij ons op stal met een wedstrijd spingen mee gereden en die reed met dubbelgebroken bit
dus ik denk dat dat wel mocht