paardrijden geen sport

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:34

UUhh.. ja mijn broer maar die doet het meer om alleen maar een beetje te plagen...
Mischien moet je hem een keer op een normaal paard laten rijden en hem dan les geven... en dan op heel hoog niveau
Dan als je hem die middag daarna ziet heeft hij denk ik wel spierpijn.
Ik bedoel als je het niet gewent bent om te rijden Schijnheilig

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:40

Ik vind paardrijden eigenlijk wel een sport...je spant je er toch bij in???
(soms)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:42

Geen sport Scheve mond WATTE?

Als je weet hoe ik het moet bezuren elke keer weer...... Wordt 's nachts wakker van de krampen in mijn 'ruiterspieren'. Vooral na les kom ik er met Obenen af. Al is het extreem zwaar door het paard wat ik rijd.......

Sjokken zit er voor mij niet bij... Keihard trainen...... OK dan!

En ik train niet alleen het paard.. maar ook mezelf!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:44

Paardrijden geen sport!!! Meerdere sporten bij elkaar:
Hardlopen: Tjahh als je pony niet wilt komen.
Gewichtheffen: Uitmesten, hooi balen sjouwen.
Ateletiek: Probeer maar eens goe op een bokkend paard te blijven zitten.
Zwemmen: Als je er in de waterbak af gaat.
Tennis: Denk aan de veeg bewegingen.
Voetbal: Af en toe zou je ze willen schoppen.......... Boos!

Nou, en dan te zeggen dat paardrijden geen sport is!!! Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:56

Zo zijn er nog wel meer te bedenken! Haha!

Wat dacht je dan van boksen? Je paard aan de kant boksen als je gaat voeren Tong uitsteken
En sportmasseur, het poetsen van je paard. Oh wacht, da's een beroep, geen sport.
Gymnastiek: Op een paard komen is echte gymnastiek!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:48

tja, ik vrees dat mijn neef denkt dat paardrijden ook geen echte sport is.

Nadat ik hem 'Hidalgo' heb geleent, denkt hij dat hij in een maand tijd kan leren paardrijden en daarna met een eigen paard kan crossen door het bos Haha! Haha! we zullen zien... Ik zal hem ooit eens op Evita zetten.. Kijken of hij dat nog lang denkt Clown

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 00:37

Tja, die uitspraak ken ik.....mijn wederhelft vindt ook dat het geen sport is. 'Beetje dom zitten, neem het paard maar eens zelf op de rug, dan is het pas een sport' en nog een 'leuke' "paarden zijn goed voor 1 ding, als barbeque-opvulling'

Maar als je dan vraagt of ze er een keer op willen stappen Ho maar....

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 08:48

Goh, als mensen niet geloven dat paardrijden een sport is, laat ze dan mijn vriendje maar bellen Knipoog

Die ging eens voor de gein op Auky, waar meneer(het paard dus) dus niet zo van gediend was.
Voor het eerst sinds ik hem ken ging Auky even goed flippen, steigeren, bokken, alles !

Fijn detail: Vriend is er wel goed op blijven zitten (heeft jarenlang geturnd, dus de nodige spieren heeft 'ie wel), maar zodra Auky klaar was met de bokshow, wist 'ie niet hoe snel 'ie eraf moest komen Haha!

Ik denk dus niet dat je hem gauw zal horen zeggen dat paardrijden geen sport is!

Nolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:08

Kusia"]
[quote="Van Dale schreef:
sport (de ~, ~en)
1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden
2 trede van een ladder
3 spaak in een stoel
[/quote]

Ik doe dus aan een lichamelijke bezigheid ter ontspanning met een spelelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn...Volgens het woordeboek ben ik toch echt aan het sporten...

Ach, ik krijg het ook heel vaak te horen. Als het ontwetendheid is dan is het leuk om zo iemand een kwartiertje op een paard te zetten, zoals anderen zeiden. Als mensen aan het stangen zijn dan kijk ik ze aan en lach ik ze keihard in het gezicht uit Schijnheilig Dat zal ze leren! Haha!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:22

Ja, en zoals als jij al zei, ik laat ze eens een keertje rijden Haha! (op mijn huurpony die tijdens rijden de laatste tijd best een kreng is)
(schijnt wel te werken hoor Tong uitsteken )

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:54

Ik heb eens een keer iemand om met mijn paard laten rijden die dacht dat hij het wel kon Haha!
Was de(nu ex)-vriend van mijn zus. Hij was samen met mijn zus langsgekomen toen ik aan het rijden was in de wei. En ik vroeg als hij er eens op wou zitten. Wilde hij wel
Hij stapt op, ik vraag of ik haar vast moet houden, nee dat hoeft niet.
Hij stapt even en wilt wel eens draven. Ok dan, mag hij van mij draven. Laten we het kort houden dat het erg 'uit de maat' was en Evita doorhad dat het maar een beginner was en dus in een sukkeldrafje liep, maar hij bleef wel in het zadel Haha! .
En toen wou hij galoperen Clown
Ik zeg nog, moet ik haar even aan de longe pakken, want ze is vrij snel in galop. Neenee, niet nodig, het lukt wel
Hij zet Evita op de cirkel, buitenbeen naar achteren...VLAM! daar vertrok Evita als een pijl uit de boog Haha! Haha!
En door heel de bak op crossen en ik maar instructies geven, doe dit, doe dat, zet hem op de volte, ga niet aan de teugels liggen trekken want dat maakt het erger, gebruik je zit.. En hij krijgt Evita gestuurd op de grote volte rondom mij. En Evita bleef maar doorgaan Haha! . Ik zei dat hij de volte moest proberen te verkleinen. Evita zat bijna met haar neus tegen haar staart aan, maar ze bleef galoperen Haha! . En die jongen, zat er lijkbleek op Haha! Haha! Haha!
Uiteindelijk ben ik er maar even voorin komen staan en heb ik haar gestopt Tong uitsteken
Hij heeft van het avontuur een kapotte skatebroek, een geschaafd been en een zwaar gedeukt ego overgehouden, vooral nadat ik er zelf terug opkroop en rustig in een galopje mijn paard alle kanten kreeg opgestuurd Haha! Haha!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:54

MissSisa schreef:
Paardrijden geen sport!!! Meerdere sporten bij elkaar:
Hardlopen: Tjahh als je pony niet wilt komen.
Gewichtheffen: Uitmesten, hooi balen sjouwen.
Ateletiek: Probeer maar eens goe op een bokkend paard te blijven zitten.
Zwemmen: Als je er in de waterbak af gaat.
Tennis: Denk aan de veeg bewegingen.
Voetbal: Af en toe zou je ze willen schoppen.......... Boos!

Nou, en dan te zeggen dat paardrijden geen sport is!!! Haha!

Whahahahahahahaha!!!! Waar heb je dat vandaan joh!!?? Haha!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:01

Ik daag ze altijd uit voor 5 minuten blijven zitten op een dravend en galoperend paard zonder beugels. (zonder zadel is zeker ongelukken Knipoog )
}> piepen ze wel anders!

Mooiste was een keer op vakantie. Paar jongens zaten paardrijden helemaal belachelijk te maken en stoer te doen, en later hadden ze het over hun buikspieren, hoeveel sit ups ze wel niet volhielden enz, ik en een vriendin stonden op en toen was het echt van HUH? hoe komen jullie aan buikspieren.
Paardrijden Knipoog Ze hebben geen fout woord meer over paarden gezegt Knipoog

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:55

heb ik ook vaak gehoord. En dan is mijn reactie altijd, waarom krijg je er dan zo'n spierpijn van? De hardhorige heb ik zelf op een paard gezet en laten draven Bloos! die konden de volgende dag precies vertellen welke spieren ze hadden gebruikt.... hoezo geen sport? Tong uitsteken

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 15:39

Whaha, die vriend van m'n zus heeft ales teruggenomen en zijn moeder wil dat hij op m'n tink gaat rijden en dan gaat zij filmen Haha!. Whahahaha, lach me rot, dat wordt nog leuk!!
"handen naar voren" "achterover zitten""niet zo trekken aan de teugels!!" "houd je benen eens stil!"

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:57

Mijn ouders hadden het er vroeger ook over dat paardrijden geen sport was, tot ze me een keertje met een kletsnat T-shirt (van de transpiratie) van het paard af zagen stappen. Mijn broer had er ook geen hoge pet van op, tot hij een keertje op een paard van een vriendin ging en het paard niet die kant uit kon krijgen waar hij het hebben wilde. Intussen hebben ze geloof ik wel begrepen dat paardrijden erg inspannend kan zijn, en ik hoor ze er niet meer over.

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:02

Het zijn ook altijd degenen die zelf nog nooit op een paard hebben gereden die zoiets beweren Verward .

Ik kreeg het vandaag in de les nog te horen;
"Sarah, je bent hier niet op vakantie, het heet niet voor niets paardenSPORT, werken moet je doen!"

En ik maar puffen, zweten en zwoegen! De stoom kwam mn oren uit Haha!.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 21:56

Ja, dat wou ik ook net zeggen! Het heet toch paardensport! En waarom zou paardrijden alleen maar 'een beetje dom zitten' zijn? Dan kan je van voetballen ook zeggen dat het alleen maar 'een beetje dom achter een bal aanrennen' is... En ik durf te wedden dat je met paardrijden meer spieren gebruikt dan met voetballen Tong uitsteken

Sjonniej schreef:
en wat de rest ervan vind kan me aan mijn derrière oxideren.

Gheghe Clown Bloos

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:37

Mijn vriend tafeltennist. Dat vinden veel mensen ook geen sport, hij had een vette blessure komt ie bij de dokter, gelooft ie niet dat het door 'pingpong' kwam .

Ach, wat is sport. Paarden zijn voor mij een lévensstijl, meer dan een hobby en een sport Haha!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:46

ja ik hoor het ook heel vaak dat paardrijden geen sport is.. laat ze allemaal maar eens een kwartiertje zonder zadel draven die dat zeggen Haha!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:47

iemand had iets van zwemmen gezegd
ik ga er toch ff op ingaan Tong uitsteken

zwemmen is een hele goeie en ideale sport waarbij je wel veel spieren gebruikt!

maarja, dat maakt nou niet uit Haha!

paardrijden is een zware sport en als er iemand durft te zeggen van niet, mag die altijd wel eens bij mij komen om emmers water te dragen, stallen uitmesten, eten geven, paarden naar stal leiden, op het paard blijven zitten, paard tegenhouden in rengalop , etc...

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:47

als het geen sport is

waarom is het dan een grote discipline met verschillende vertakkingen (jumping, dressuur, cross) bij de OS Schijnheilig

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:03

Ja hoor zo vaak..dan zeg ik gewoon: Wil je een rondje op mijn verzorgpaard in galop? Ik bedoel als jij toch vindt dat dat zo makkelijk is, mag je dat wel even doen...

Dan zijn ze toch we lstil Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:14

love_sander schreef:
Whahahahahahahaha!!!! Waar heb je dat vandaan joh!!?? Haha!

Uit mn hoofd het kwam er zo uit........

XSereentjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:37

als het geen sport is...
waarom doet het dan als 'sport' mee aan de olympische spelen