op wat voor (Paarden) uiterlijk vallen jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 21:55

kijk naar ferro en dan zie je waar ik van houd Haha!
zwart, wel wat aftekeningen, ruime bewegingen die voldoende van de grond komen, sprekend oog, goed bespierd over heel het lichaam, een soort rust die ze uitstralen over heel het lijf.
dat vind ik een genot om naar te kijken.
bv het paard van mijn bazin: nikita (ellen kent dit paard wel), kan ik uren naar kijken.
mijn eigen paard(als mijn baas hem rijdt Haha! ) vind ik ook een geweldige uitstraling hebben(ja ik weet het Schijnheilig )
btw nikita en nico(mijn paard) zijn halfbroer en zus.
nikita is een holland x voltaire, en nico is een holland x klaroen.
toedeledoki
gillian

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:01

Jaaaah Nikita is écht een heel mooi paard... Loopt ook geweldig! Kwijl

Ik houd trouwens wel van zwarte paarden die goed gespierd zijn.
Maar koppie is ook heel belangrijk; die moet er gewoon lief uitzien... Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:04

ik houd van mooie, grote, donkerbruine dressuurpaarden Haha!
maar sinds Rio ben ik toch anders over schimmels gaan denken Lovers en heb ik gemerkt dat een paard met wat minder bloed mij ook heel goed kan passen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:06

Front! Ik wil graag wat front zien echt wat voor mij hebben en zware paarden vind ik echt mooi! dus niet bagger vet maar gewoon mooi zwaar gebouwd met zwaarbeen werk eronder.
Ondanks dat ze zwaar zijn wil ik graag wat sjieks erin terug zien of in de vorm van een fijn hoofdje of in de vorm van een mooi voorbeen. echt een zwaar boerenpaard hoeft voor mij ook niet.

Lodewijk komt het dichts bij mijn ideaalbeeld.
Zijn hals had wat zwaarder mogen zijn. wdb heeft Hinke haar hals weer meer mee maar die is over het geheel net een tikkie te zwaar naar mijn smaak.

en bont met precies genoeg bruin (of 3 kleur)
vind ik altijd geweldig

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:13

Het koppie hij moet wel een lief koppie hebben, en aanhankelijk zijn (net als Arie) verder niet te duf en te sloom.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:24

Misschien vinden jullie dit wel een heel kinderachtige reactie maar Fitz (zie profiel) voldoet qua type en kleur volledig aan mijn ideaalbeeld.

Alleen zou hij een iets zwaardere achterhand mogen hebben en een sneller achterbeen.
Ik ben btw wel echt op zoek gegaan naar zo'n paard.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:42

Ik kijk altijd eerst of ie goed vierkant op de benen staat. Dan kijk ik naar het totaal
beeld. Past het bij elkaar en dan ga ik de onderdelen bekijken. En ik zie graag droog beenwerk met voldoende kwaliteit. Want met de benen moeten ze het toch maar doen of zie ik dat fout.? En ik zie heel graag veel uitstraling in een paard.En nog een goede tip, kijk of de hoeven gelijk zijn, zoniet dan is er wat aan de hand!!!
Laatst bijgewerkt door greetje op 20-12-01 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:50

Ik ben ook a-origineel in mijn reacties, maar ik denk dat veel wat ik wil hebben in paard, ik terug vind in mijn paard. Logisch want je koopt pas een paard als je hem leuk vindt.
In ieder geval, ik houd van een mooie brede hals, fijn en sprekend hoofd, middelmatige benen, neigend naar kort, korte rug en gespierde achterhand. De verhoudingen zouden bij mijn paard nu wat beter kunnen, hij heeft een behoorlijke hals, en in de winterperiode valt hij verder een beetje in. Dus nu ben ik niet super tevreden, maar in het voorjaar is hij weer in 'model' en dan ziet die er super stevig, gespierd en sporty uit! Haha! Ik heb speciaal voor zijn bouw gekozen omdat dat het ideaalste was om crosses mee te rijden. Korte snelle stevige benen, krachtig en correct ruggebruik, sterke achterhand. Gewoon fijn om mee te rijden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 23:32

Een bloedpaardje, met een edel sprekend hoofd. Pablo is om te zien een echte Flemmingh, dus denk aan Krack C en je hebt mijn ideale paard.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 00:10

een paard/pony met een hoofdje dat iets weg heefd van een arabiershoofdje. Een donkere kleur bruin of zwart. Een bles, niet al te groot. Roze neusje. Wit voetje hoeft niet perse. Ik vind het mooi als een paard sierlijke gangen heeft.(dus voorbenen hoog optild als ie draaft of (vooral) galopeerd). Haha!

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-01 00:13

Een aantal mensen verontschuldigen zich bijna over het feit dat hun eigen paard (bijna) aan hun ideaal beeld voldoet. Maar dat is toch niet zo raar?

Ik vind mijn paard ook met de dag leuker en mooier. Haha!
Maar als je opzoek gaat naar een paard, dan ben je vaak toch wel opzoek naar een bepaald type.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 12:03

Ten eerste naar het hoofd: een sprekend hooft, misschien een kleine aftekening, maar zelf zonder kan ook heel mooi zijn,. Daarna naar de bouw; ik trek toch echt naar de dravers dus ik heb het liefst een beetje een smal paard, sterke benen, goede borstomvang: veel longen. De verhoudingen moeten een beetje kloppen, lange benen vind ik wel mooi.

Mer1980

Uiterlijk van het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 12:56

Ik hou van Mooie compacte paarden met een ronde achterhand (beetje vierkantsmodel tegen barok aan) mooi hoofd (geen ramshoofd of heel lang smal hoofd) En een zeer mooi front (liefs ook een zware hals in verhouding met de rest van het lichaam uiteraard).

Groetjes Merilyn

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 13:05

Ik kijk als eerste naar de mond Haha! geen flauw idee waarom, maar een paard moet een lekker bewegelijk bekkie hebben..
Ogen helder en vriendelijk.
Bles mag niet te grof zijn, zelfde voor sokjes.. niet te veel wit.

Qua bouw een beetje rond, maar niet gedrongen paardje. Droge benen en een lekker stevig kontje!

Fleur voldoet aan bijna alles, behalve het stevige kontje.. maar dat komt nog wel Lachen
Haar bekkie is wel vreselijk bewegelijk.. ze kan de meest vreemde hoofden trekken.. prachtig! Tong uitsteken

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 13:15

Ik hou van paarden die echt iets ondeugends }> over zich hebben en qua karakter lief en begrijpenlijk zijn.
Ik ben helemaal gek op bruine paarden met kolletje en sneb. Een lief klein koppie en compact gebouwd Lovers

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 13:21

Kleine oortjes grote sprekende ogen breed front mooie stevige gespierde kont. Liever geen ramshoofd. Gewoon een paard dat klopt if you know what I mean. maw Barbiano dus.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 23:59

mooie bouw en een lief koppie.
elegant maar toch een beetje mollig(dus niet van die hoogbenige).
beetje breed voorhoofd en niet telang(dus geen dun langwerpig hoofd).
ronde kont, staart hoofgedragen, gebogen stevige hals, beetje hol koppie

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 22:46

Ik val op "volle" vormen en voskleur. Gek dat ik voor een kleur val, maar het is echt zo. Toon van Mieke, daar zou ik direct verliefd op worden.
Kim's Lodewijk, val ik ook direct voor, jammer dat ie donker is Haha! .
Isolda, Berber en Udinde hebben dit ook. Berber ietsjes minder, die is ietsjes te zwaar.

Volle kont, mooi zware hals en toch die fijne trekjes, iets sierlijks erin.
Beetje knieactie, een beetje maar, niet te veel.

Maar waar ik ECHt voor val kanik niet zeggen. Dat is toch het complete plaatje. De uitstraling zeg maar

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 23:23

Baroktype, mooie sprekende ogen en een zware hals.
Mooi gevormt en statig lijf.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 23:45

Komt misschien raar over: maar oren!!! Ik val op grote oren. De meeste dravers zijn in het bezit van grote oren, ik heb dan zelf ook een draver.
Misschien zou ik eigenlijk een ezel moeten aanschaffen, maarja ieder zijn eigen smaak!

Maar het belangrijkste vind ik de uitstraling van een paard. Ik val niet zo zeer op een bepaalde kleur, maar wel moet het paard 'sprekend' zijn.