Maar hondenbelasting gaat vaak wel op de grote hoop, voor algemene belangen. En niet t.b.v. honden en hondeneigenaren. En dat is niet rechtvaardig. Iedereen moet betalen voor algemene belangen, en niet een bepaalde groep. Dat is gewoon niet correct.
PhiaBink
Geplaatst: 18-12-04 00:19
In de prijs wat je voor je voer betaald zit al een soort van paardenbelasting. De veevoerfabrieken moeten dit aan Nederland BV afdragen. Dit is al jaren!!!!
Alane
Geplaatst: 18-12-04 00:42
@Desiree: Dat blijf je toch overal mee houden... Belastingtechnisch zitten wel meer dingen krom in elkaar... Neem nu mijn keuken, die schrijf ik af in zoveel jaar, echter mijn huurwaardeforfait zakt niet evenredig met die afschrijving... Koop je een oudere woning om die zelf op te knappen, enig idee hoeveel belasting geld je in een verbouwing steekt en blijft steken? je verdient geld en betaalt inkomstenbelasting je spaart geld en betaalt vermogensbelasting (grote verbouwing) je haalt materiaal en betaalt BTW dan wordt je huis opnieuw getaxeerd en voila, je huisje is in waarde gestegen en mag je wederom belasting betalen... dus is je zuur verdiende geld (minimaal) 4 X belast.
maar das off-topic...
Desiree
Geplaatst: 18-12-04 17:04
Nee, het is niet off-topic. Het is een ander voorbeeld van onrechtmatige belasting eisen van de mensen. En in die zin dus vergelijkbaar met paardenbelasting.
Alane
Geplaatst: 18-12-04 21:11
nou.. we kozen ervoor en vonden het goed dat onze opa's om niets de wao in gingen en dragen nu de consequenties... om de sociale lasten te kunnen dragen heeft de staat inkomsten nodig. Idem voor het veilige fietspad voor de kids in je eigen gemeente en dan is de honden belsting wel een leuke melkkoe. (dat dat fietspad en er nooit komt is een ander verhaal en lijkt wel op het moddie en beheer verhaal wat speelt op FZ, stoute moddies, gemeen beheer of andersom) paardenbelasting is een leuk anti-chip verhaal... echter om die belasting te kunnen heffen is meer nodig dan alleen de goedkeuring om dat soort belasting te heffen..nl wetswijzing van het verbod op het heffen van belasting op dieren anders dan honden, nieuw wetsvoorstel vwb diezelfde paardenbelasting, gemeentelijk, provinciaal, nationaal, wijze van heffin, wat te doen bij verkoop, sterfte etc... Zou mooi flut zijn dat wanneer ik mijn paard verkoop en de nieuwe eigenaar zet datzelfde dier niet op naam... ik belasting betalen terwijl ik geen paard heb, en de handelaren dan? waar overschrijven? net als bij auto's kost ook geld...... en als een handelaar een paard op naam heeft staan (vrijwaringsbewijs, handelaarsplaten bij auto's) mag je niet meer op een paard rijden, wij zou dat moeten controleren? de meeste paarden komen nooit op de openbare weg, zijn praktisch niet te herkennen... (en bij controle...paard is net onderweg naar zijn nieuwe eigenaar.... hebben nog geen tijd gehad het een en ander te regelen, en hups je bent weer vrij voor een bepaalde tijd...) en viva la buitenlanda... Naah zie het zo'n vaart nog niet lopen...
Mi_Amore
Geplaatst: 20-12-04 12:23
verdikke, wordt paardensport dan terug zo'n sport voor de rijke mensen Dan mag ik het wel al helemaal vergeten
Liesje89
Geplaatst: 20-12-04 12:33
Ik vind 't gezeur, hoor. Overal een slaatje uit slaan. F*ckers.. Als ze écht veel geld willen hebben, begin dan maar met vlooienbelasting oid
peeky
Geplaatst: 20-12-04 13:42
Oh, ze hebben weer eens iets gevonden waar ze geld aan kunnen verdienen. Tsja....de paardensport groeit en groeit maar in Nederland en daar wil de overheid dan toch zeker ook een graantje van meepikken >;)
Suusjeher
Geplaatst: 20-12-04 15:20
En het was te verwachten, eerst alle paarden laten chippen en dan paardenbelasting.
Tenfold
Geplaatst: 20-12-04 16:18
Het lijkt me sterk.... Overigens heb je om belasting te heffen geen chip nodig hoor, de hondenbelasting is ingevoerd lang voordat er honden gechipt werden.
Waar (op internet?) is informatie hierover te vinden?