Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zep schreef:Het is een ronduit domme redenering dat niemand zo goed voor je paard zou kunnen zorgen als jij zelf. Dat vind ik zelfs bijna een egoistische gedachte.
Je paard is vaak zelfs beter af bij een andere eigenaar
) maar dát heb je niet zelf in de hand (want je bent ook afhankelijk van al dan niet aanwezig talent), de omstandigheden voor je paard wel. AnnetteH schreef:Heb het idee dat er best andere wellicht vriendelijkere oplossingen zijn dan gelijk te verkopen.
We praten hier namelijk over een dier, niet over een auto of een echtgenoot of gewoon maar een ding of gebruiksvoorwerp.
Milkaatjuh schreef:Ik ken het hoor TS.
Er stond eens een meisje bij ons op stal en die had een leuke welsh x shet. Nou beestje kon op zich wel leuk lopen, maar zij wilde het paardje aan de teugel hebben. En ja dat deed ie niet. Nou wat doet mevrouw? Paardje te koop zetten. Van haar ouders een dure NRPSer gehad op M-niveau. Met nieuw dressuurzadel en hoofdstel en laarzen en noem maar op. (Hoezo verwent...) Nou nu had ze dat paardje dus 2 weken. Ze was er doodsbang voor en beestje liep voor geen meter. (Met haar tenminste, met mijn instructrice liep het beestje super). Nou kan ze nog geen wedstrijden rijden want het paardje is verpest. Een ondernek van hier tot tokio en ze kan hem niet aan. Tja....
Milkaatjuh schreef:Ik ken het hoor TS.
Er stond eens een meisje bij ons op stal en die had een leuke welsh x shet. Nou beestje kon op zich wel leuk lopen, maar zij wilde het paardje aan de teugel hebben. En ja dat deed ie niet. Nou wat doet mevrouw? Paardje te koop zetten. Van haar ouders een dure NRPSer gehad op M-niveau. Met nieuw dressuurzadel en hoofdstel en laarzen en noem maar op. (Hoezo verwent...) Nou nu had ze dat paardje dus 2 weken. Ze was er doodsbang voor en beestje liep voor geen meter. (Met haar tenminste, met mijn instructrice liep het beestje super). Nou kan ze nog geen wedstrijden rijden want het paardje is verpest. Een ondernek van hier tot tokio en ze kan hem niet aan. Tja....
AnnetteH schreef:En wat is er mis met een paard in de wei, af en toe een uurtje hobbelen ???? Helemaal niets mis mee.
AnnetteH schreef:Van die dingen dus.......
Er zijn mensen die er wel erg gemakkelijk mee omgaan. En wat is er mis met een paard in de wei, af en toe een uurtje hobbelen ???? Helemaal niets mis mee.
Wie geeft er garantie dat de nieuwe eigenaar het beestje een leuke oude dag verzorgt ?
Die paarden die je op de markt, een handelsstal, een vrachtwagen naar Italie, een manege of andere minder gezellige omstandigheden tegenkomt, zijn ooit ook van iemand geweest die er "beter" aan deed om het paardje te verkopen voor wat eigenlijk ook alweer ?
Tja, dat vind ik dus weer een heel ander verhaal.... Sommige mensen blijven kopen en verkopen alsof we het over een gebruiksvoorwerp hebben. AnnetteH schreef:Hoe vaak komt het dan voor dat een gezond paard een goede nieuwe start krijgt ? Kijk eens om je heen ? Lees eens wat er hier allemaal staat en niet staat ?
Vanmorgen weer een stukje van Randyo1 gelezen. Dit paard heeft geluk gehad dat ze de moeite heeft genomen een keer naar een wedstrijd te gaan kijken.... Zo zijn er genoeg paarden die een heel ander cirquit ingaan.
En dan is een wei, met af en toe hobbelen, in mijn beleving voor het paard een betere optie.
Dat zeker niet. Plus dat k dat zonde vind en het zelf ook zeker niet zou kunnen laten om hard aan het werk te gaan met haar.. wat wil zeggen dat ik dus mijn eigen benen/knieen aan t vernielen ben. Dan zou t voor ons beide 'zieliger' zijn om haar te houden.

Ik heb namelijk besloten dat zolang ik het gewoon weg kan betalen en ik kan Laiser een gelukkig leventje geven dat hij dan bij mij mag blijven. Cassidy schreef:Je houdt alleen van iets als het echt klikt.
En soms is afscheid nemen het grootste teken van liefde wat je kunt geven. Maar ik denk dat je dat nog niet begrijpt.
MissSisa schreef:Zielig??? Nee hoor. Maar als mijn pony nog verder gaat met weigeren bij het springen. Dan is hij volgend jaar ook niet meerr in zijn stalletje.