Ik moet wel alles zelf doen. Maar vind het dan ook heerlijk dat ze bij mijn huis staan! Daar heb ik het wel voor over hoor! Tis soms wel veel werk en ook af en toe heb ik geen zin omdat ik dan zit te bokken, maar ik heb alles over vooor mijn lieve pony's
Imposante
Geplaatst: 13-12-01 18:03
Bij mij wordt alles gedaan en ik weet ook nog eens zeker dat het goed gebeurt! Hahaha is dat nou niet lekker?!
MilesNF
Geplaatst: 13-12-01 18:33
Van allebei wat. Smiles staat aan een huis met een ander paard van wie het baasje de eigenaar van het huis is. Hij wordt gevoerd maar ik moet zelf het voer klaar zetten. Vind ik wel fijn hij krijgt wat ik wil en hij krijgt het tegelijk met de buurman dus geen jaloersheid. Verder wordt hij sóchtends in de wei gegooit en ik haal beide paarden eruit. Verder is het uitmesten verdeelt. Als ze tijd heeft mest ze beiden paarden uit. En anders doe ik het (bij haar paard hoeven er alleen drollen uit gehaalt te worden) en verder als we iets zien liggen ruimen we het even op.
Lennon
Geplaatst: 13-12-01 20:01
Eigenlijk all-in, maar in de vakanties ben ik van plan zelf ook te gaan helpen met mesten e.d. van de stal van Lennon...(yesyes, eindelijk een eigen paardje, heb t zo druk gehad dat k t nog nie echt heb mee kunnen delen...)
Cowgirl
Geplaatst: 13-12-01 20:19
Als ik nu eens terug kijk op 8 jaar Felix in pension, kom ik tot de ontdekking dat ik altijd zelf heb uitgemest. De laatste 4 jaar had ik de vrije keuze in biks en het zelf voeren. Ik zet het dus klaar. Ik mest nog steeds zelf uit. iets wat ik helemaal niet erg vind. zo kan ik nooit lopen zeuren en houd ik de mest in de gaten op eventuele wormen. Mijn paarden worden buiten gezet en ik haal ze zelf binnen, tenzij ik niet kan of zo maar dat regel ik dan op tijd. Is er iets dan over leg ik of het anders zou kunnen. Ik sta nog niet zolang op deze stal maar alles werkt het zelfde als op de vorige stal en daar ben ik wel blij om. alleen is de accomodatie ff beter
MarijeR
Geplaatst: 13-12-01 21:38
Ik heb vroeger eerst op een manege gestaan met met 1e pony. Daar meste ik wel zelf uit, verder was het vol pension.
Na een jaar ben ik naar een pensionstal gegaan. Daar werden de paarden 's ochtends buiten gezet en er werd gevoerd. Verder moest je alles zelf doen. Als je echt geen tijd had kon je wel regelen dat je paard binnen werd gezet.
Toen ik klaar was met mijn school had ik inmiddels al zo'n 4 of 5 paarden en pony's daar in pension en ik kon een deel van het stalgeld verdienen door stallen van anderen uit te mesten en de paarden binnen/buiten te zetten. Ook voerde ik regelmatig de paarden als de pensionhouder niet aanwezig was. En ik hielp verder met alle werkzaamheden op stal. Ik was 's ochtends meestal de enige en kon daardoor ook altijd gebruik maken van alle bakken om los te gooien. (ik had toen vaak veulens/jaarlingen) En ik had mijn pony's in een eigen stallenblok, waar geen paarden van anderen stonden. Ik voerde mijn eigen pony's en voerde ook een ander merk voer enz. Ik was meestal van 8 tot 12 op stal en van 4 tot 8. Tussendoor en 's avonds werkte ik nog.
Tegenwoordig staan de pony's bij mijn huis. Er is niet veel veranderd. Ik heb alleen geen reistijd meer. Ik verzorg ze door de week altijd zelf en in het weekend heeft mijn vader meestal oppasdienst als ik weg ben.
Anneke
Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-01 14:09
Lekker lijkt me dat, om je parden bij huis te hebben. Ooit hoop ik dat ook ooit ns te krijgen, met mooie buitenboxen, bak, mooie hekken enz. Hebben jullie trouwens ook foto's van hoe je stal eruit ziet? Lijkt me wel leuk!
samantha5
Geplaatst: 14-12-01 14:10
ik moet 1 keer per week om 7 uur voeren (iedereen heeft een voerochtend) s'middags doet degene die er s'middags is en s'avonds doe ik het zelf ik vind dat voerschema echt niet zo verkeerd hoor. mijn paard staat niet zo ver weg maar toch. Je zet dus gewoon 2 kraten neer met wat hij moet krijgen
samantha5
Geplaatst: 14-12-01 14:11
ik moet 1 keer per week om 7 uur voeren (iedereen heeft een voerochtend) s'middags doet degene die er s'middags is en s'avonds doe ik het zelf ik vind dat voerschema echt niet zo verkeerd hoor. mijn paard staat niet zo ver weg maar toch. Je zet dus gewoon 2 kraten neer met wat hij moet krijgen
Anneke
Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-01 10:00
Ja dat is handig, als je met meerdere mensen een stal deelt! Ik heb dat daar echt voor mezelf, dus alleen mijn knollies lopen daar, en ik ben degene die t runt. Vind het wel heel leuk, lekker mn eigen stekkie.
Anoniem
Geplaatst: 15-12-01 13:09
Op zich zou ik best alles zelf willen doen maar omdat ik een baan heb ik dat echt onhaalbaar. Gelukkig wordt mijn pard heel erg goed verzorgt en is er continu toezicht. Zo iets zou ik niet kunnen bieden omdat ik gewoon moet werken voor onder andere zijn onderhoud
Gwen
Geplaatst: 15-12-01 15:14
Bij ons wordt ook alles voor ons gedaan (pensionstal met 13 paarden). Het nadeel is inderdaad wel dat je niet zelf kunt beslissen over de hoeveelheid hooi en stro. Wat brok betreft wordt er wel gevoerd wat wij aangeven. En bij het hooi worden ook wortels gevoerd als we niet zijn geweest. Ik zou niet zelf volledig voor mijn (verzorg)paard kunnen (en willen!) zorgen. Ik heb een fulltime baan met lastige werktijden, moet ergens tussendoor ook nog koken, eten en afwassen, de stal is vrij ver van huis en werk vandaan, en, niet te vergeten, ik heb vrij veel slaap nodig! Daarbij kan ik sowieso niet iedere dag, en nu komen ze wel iedere dag buiten. Nog een klein nadeeltje is dat er tegenwoordig niet meer altijd iemand op de boerderij is. Aan de andere kant: als je de paarden op een gepacht stuk weiland hebt staan dat niet aan huis ligt, dan is er ook niet continu iemand bij. En het is bij ons ook niet zo heel duur.
Daarbij lijkt het gras bij de overbuurman altijd groener... En soms is dat ook echt zo, maar vaak ook niet.