Op hoeveel paarden hebben jullie per dag gereden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:45

Je hebt Pfeiffer is verschillende gradaties om het zomaar uit te drukken,
mijn broertje bijv. was voor een tijdje terug iedere keer niet lekker, had ook vaak keelpijn.
Uit zijn bloedonderzoek bleek dat hij Pfeiffer had maar dat hij er al weer zowat van af was.
En dat terwijl mijn broertje een echte sportfreak is,
3 tot 4 keer in de week handbal op het hoogste niveau en daarbij nog vrijwel elke avond naar de sportschool.
En dat allemaal naast zijn normale werkweek.
Dus het is maar net in wat voor vorm je het hebt en in wat voor 'shape' je zelf bent Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:42

Ik heb het hier al vaker gezegt. PAS OP MET PFEIFFER!!
Doe niet te veel. ik heb ook met men pfeiffer doorgereden en na mijn 40 a 50 urige werkweek 4 paarden gereden.
Dit is nu wel de reden dat ik M.E. heb en met moeite halve dagen kan werken en blij ben men knolletje te rijden.
En dat terwijl hij in vol pension staat en dus ook geen stallen uit hoef te doen. En wat vroeger dus bij al die paarden er ook nog bij kwam.
Dus pas op dat je je zelf niet in de vernieling werkt!!!

fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:56

12 Haha! Haha! Haha! Het was toen niet echt rijden hoor, maar rondhobbelen op de shets bij Willem. Als je een uur wilt rijden incl. poetsen, losstappen, uitstappen enz, red je het geen eens.

fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:57

Citaat:
Op 2001-12-12 13:56, schreef fieke:
12 Haha! Haha! Haha! Het was toen niet echt rijden hoor, maar rondhobbelen op de shets bij Willem. Als je een uur wilt rijden incl. poetsen, losstappen, uitstappen enz, red je het geen eens.

Dit betekent niet dat ik dat niet gedaan heb hoor! Maar het was echt gewoon even een kwartiertje rondhobbelen zonder zadel. Haha!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:59

ik geloof ik 2, bij party-girl thuis, als zij les had gehad stapte ikd r pony heel soms wel uit en meestal reden we 's middags dan ook wel op de paarden van dr paps en mams

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 15:04

Nog ff offtopic:

ter info

Pfeiffer (ziekte van)

INLEIDING

De ziekte van Pfeiffer, in medische termen mononucleosis infectiosa en in populaire termen ook wel 'kissing disease' of klierkoorts genoemd, wordt veroorzaakt door een virus - het Epstein-Barr-virus (EBV).

Dit virus houdt zich onder andere op in de speekselklieren en wordt in veel gevallen verspreid door zoenen. Maar het EBV-virus wordt zeker niet alleen door kussen doorgegeven, net als bij een simpele verkoudheid kan besmetting ook plaatsvinden via druppeltjes speeksel.

De meeste mensen worden als kind al besmet, de infectie verloopt dan over het algemeen zonder symptomen - kinderen worden hoogstens een beetje hangerig. Als men tijdens of na de puberteit besmet wordt kan men wel behoorlijk ziek worden.

Na een vermoeiende of inspannende tijd is men vatbaarder voor het EBV-virus. De incubatietijd varieert tussen tien dagen en zes weken.

VERSCHIJNSELEN

De belangrijkste kenmerken zijn moeheid, lichte koorts, keelpijn, lymfeklierzwellingen in de hals en soms ook in de liezen en oksels. Vaak is er sprake van lever- en miltvergroting. De diagnosestelling vindt plaats door middel van bloedonderzoek.

ZIEKTEVERLOOP

De ziekte kan - evenals elke virusziekte - niet behandeld worden met medicijnen. De ziekteduur varieert tussen de twee weken en de twee maanden. Op een gegeven moment gaat de ziekte vanzelf over.

In de eerste weken is men moe, maar men hoeft niet persé de hele dag op bed te liggen. Na ongeveer twee weken daalt de koorts en bedrust is dan niet meer nodig. Men kan weer voorzichtig de normale bezigheden oppakken.

Belangrijk is dat men goed naar de signalen van het eigen lichaam luistert. De lever en de milt werken na ongeveer vijf of zes weken weer normaal. Na zes tot acht weken zijn de meeste mensen volledig hersteld. Wie de ziekte eenmaal heeft doorgemaakt krijgt het niet nog een keer.

TOT SLOT

De opvatting dat besmetting met het Epstein-Barr-virus het chronisch vermoeidheidssyndroom kan inluiden is achterhaald. Wat voedsel geeft aan dergelijke misvattingen is het feit dat het virus levenslang in het lichaam aanwezig blijft. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor het herpesvirus, dat koortsblaasjes veroorzaakt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 16:47

Ik heb er soms 3 te rijden op een dag, maar die staan niet allemaal op de zelfde stal en ook mest ik die dan uit ect...vind ik wel genoeg ben dan helemaal gebroken....

Trouwens ik ken ook een paar mensen die pfeiffer hebben gehad die zijn een HALF JAAR ziek geweest!! Pas dus op met pfeiffer!! Scheve mond\

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:51

6 is mijn max en toen was ik helemaal kapot omdat ikz elf op/af moest zadelen etc.
en met max 2 paarden op 1 wedstrijd want meer trek ik er echt niet

amberiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:57

ik rij mijn pony en me paard en dan nog het paard van me moeders vrindin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 19:18

Citaat:
Op 2001-12-12 14:04, schreef Mytens:

De opvatting dat besmetting met het Epstein-Barr-virus het chronisch vermoeidheidssyndroom kan inluiden is achterhaald.

Was het maar waar.
http://www.nomed.demon.nl/mainindex.html hier zal ik oof ff wat van quoten ( leuk nederlands woord)

Hoe ontstaat ME?

Vaak ontstaat ME/CVS na een virusinfectie zoals griep, waterpokken, ziekte van Pfeiffer of zelfs een gewone verkoudheid. Het is mogelijk dat een ogenschijnlijk volkomen gezond iemand een virusinfectie oploopt, die zich tot een 'volslagen' ME ontwikkelt.
In andere gevallen gaat er echter geen duidelijke virusinfectie aan vooraf en ontwikkelt de ziekte zich heel geleidelijk over een periode van maanden, of zelfs jaren.
Vooral bij oudere mensen schijnt ME/CVS op deze wijze te ontstaan

En ik weet dus ook dat bij mij de vermoeidheid na men pfeiffer nooit meer weg is geweest.
Helaas maar het is zo. En ik heb men pfeiffer gewoonweg Chronisch gemaakt door te veel te blijven doen. Ik ben altjd een bezige bij geweest en dan is het verekte moeilijk om rustig aan te doen. Nu nog steeds.

verry offtopic sorry
Maar ik wil mensen gewoon waarschuwen want echt, het is niet leuk als de dingen die je graag wilt doen niet meer kunt doen Huilen

Flus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 19:42

mijn record is 5, maar 't lijkt me inderdaad niet leuk om zestien+ paarden te rijden, er zijn bijv. ook ponykampen waar je de hele dag zoveel paarden mag rijden als je maar wilt, daar lijkt me nou echt nix aan............. als je afstapt staat de volgende weer klaar..
beetje off-topic, maar toch!!!

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 19:49

uhm, ik heb dus 4 paarden, waarvan ik er meestal 3 rijd. En ik zit in 4 VWO en ga in het weekeinde op wedstrijd. Ik heb geen tijd om te rusten, veels te druk

Enne, ik heb het al anderhalf jaa, is pas nog onderzocht en ik heb er nog steeds last van....
Het ergste aan pfeiffer vind ik dat je wanneer je net wakker bent en bijv. je tanden gaat poetsen, je dan al weer het idee hebt dat jejezelf weer moet opladen. Dit moet je de hele dag blijven doen. Je denkt telkend, " kom effe doorzetten, niet aanstellen, gewoon effe doen en dan rusten" maar je gaat daarna toch weer gewoon door, je moet wel. Geen tijd om lekker te gaan liggen heel de dag door ( niet zielig ofzo hoor)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Merel Blom op 2001-12-12 19:01 ]</font>

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 09:22

1,5 jaar ?????????

De ziekte kan - evenals elke virusziekte - niet behandeld worden met medicijnen. De ziekteduur varieert tussen de twee weken en de twee maanden. Op een gegeven moment gaat de ziekte vanzelf over.

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 14:24

uhm ja, al 1.5 jaar. Mijn arts geeft gezegd dat het tot 2 jaar kan duren dat je er last van hebt. Dus ik ben nog geen apart geval... Haha! Clown

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 14:29

Bij mij is het een stuk of 5, toen was ik op ponykamp en we waren maar met z'n zessen dus dan reden we 's morgens een uur de pony's die we hadden, dan 's middags de pony's die stil stonden, daarna de haflingers en 's avonds de paarden, bijna een week lang, het was wel heeeeel leuk *LOL*

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 16:52

Mijn maximum is 10 paarden! Hahaha nee dat was en soort stoelendans in de les maar dan steeds op een ander paard Haha!

Maar ik heb mijn maximale met 5 paarden op een dag gereden. En dan geen stoelendans maar echt gereden! Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 16:55

mijn maximun is 12 op 1 dag. ik reed dus voor een handelaar.

meestal reed ik 8 of 9 paarden per dag...een halfuurtje, soms iets korter soms iets langer. en de paarden en pony''s werden voor me opgezadeld

en op wedstrijden reed ik er altijd 4, was trouwens erg irritant, ik heb wel eens met 3 paarden iin dezelfde barrage gereden, en dan waren er 6 in de barrage, dus nog 3 anderen en dan ik, erg irri....

kussies liselot