Citaat:
Op 2001-12-12 14:04, schreef Mytens:
De opvatting dat besmetting met het Epstein-Barr-virus het chronisch vermoeidheidssyndroom kan inluiden is achterhaald.
Was het maar waar.
http://www.nomed.demon.nl/mainindex.html hier zal ik oof ff wat van quoten ( leuk nederlands woord)
Hoe ontstaat ME?
Vaak ontstaat ME/CVS na een virusinfectie zoals griep, waterpokken, ziekte van Pfeiffer of zelfs een gewone verkoudheid. Het is mogelijk dat een ogenschijnlijk volkomen gezond iemand een virusinfectie oploopt, die zich tot een 'volslagen' ME ontwikkelt.
In andere gevallen gaat er echter geen duidelijke virusinfectie aan vooraf en ontwikkelt de ziekte zich heel geleidelijk over een periode van maanden, of zelfs jaren.
Vooral bij oudere mensen schijnt ME/CVS op deze wijze te ontstaan
En ik weet dus ook dat bij mij de vermoeidheid na men pfeiffer nooit meer weg is geweest.
Helaas maar het is zo. En ik heb men pfeiffer gewoonweg Chronisch gemaakt door te veel te blijven doen. Ik ben altjd een bezige bij geweest en dan is het verekte moeilijk om rustig aan te doen. Nu nog steeds.
verry offtopic sorry
Maar ik wil mensen gewoon waarschuwen want echt, het is niet leuk als de dingen die je graag wilt doen niet meer kunt doen