Mobiel bellen te paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 23:28

Citaat:
Op 2001-12-11 11:55, schreef Margreet:
Ik betrap mezelf erop dat ik wel eens op m'n paard zit te bellen tijdens een buitenrit ofzo Bloos Vrij decadent!

Ik vind dat niet decadent maar stom!!! Dat je dat ding hij je hebt voor buiten is logisch, maar bellen op je paard? DAT is nou net zo erg als roken op je paard en minstens net zo aso om te zien!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 01:18

Ja Ja mensen, waar zouden we zijn zonder ons mobieltje..... ik kan overigens echt niet zonder hoor...

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 01:20

Bij mijn vorige baan was ik verplicht om dat pokkending constant aan te hebben staan, dus ook als ik aan het rijden was. Frusty Gelukkig is dat nu niet meer.
Maar als ik buiten ga rijden heb ik hem altijd aanstaan. Je weet nooit of ik er nog eens ergens afstort en het is wel handig als ik de stalhouder kan uitleggen waarom mijn pony ineens zonder mij terugkomt en vooral waar ze mij kunnen vinden.
En ik heb er al eens te paard de politie mee gebeld, toen er allemaal motorcrossers in het bos bezig waren. Schijnheilig

Yor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 08:40

ik heb er echt geen problemen mee, waarom zou je niet bellen te paard?
ik vind gebeld worden juist vaak irritant maar als ik nou tijdens het uitstappen ofzo ga zitten bellen.. tja waarom niet...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 10:23

Eigenlijk vind ik mobiele telefoons alleen handig voor noodgevallen. Bellen doe ik er alleen mee als het niet anders kan, ik probeer hem steeds mee te nemen als ik in het bos ga rijden omdat het hier toch wel heel stil is en het prettig is wanneer er iets gebeurt. Maar ik vergeet hem heel vaak. Als ik hem wel meeneem blijft hij uit. Niet dat ik vaak gebeld word want ik denk dat er maar vijf mensen zijn die weten wat mijn nummer is Lachen . Ik vind het heel onprettig om gebeld te worden als ik onderweg ben, zeker met het paard want dan wil ik lekker genieten en niet bellen. Maar ook in de supermarkt of op straat bel ik alleen als het echt nodig is en dat komt niet vaak voor.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 12:02

Citaat:
Op 2001-12-11 22:28, schreef PUCK
DAT is nou net zo erg als roken op je paard en minstens net zo aso om te zien!

Verward
Wil je mij het verband tussen bellen en roken eens uitleggen? Roken is toch wel even iets heel anders hoor!
En blijf anders gewoon on-topic en maak geen vreemde vergelijkingen!
Dank je.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:59

het verband?
je bent ff met andere dingen bezig dan alleen je paard.
voor bellen heb je 1 of 2 handen nodig, daarom is in de auto ook een carkit verplicht of zoiets.
voor roken heb je ff ook 1 of 2 handen nodig.

dus je hebt dan maar 1 hand om de teugels vast te houden, dat is volgens mij het verband, netzo als dat sommige mensen beide dingen niet vinden kunnen, andere de een wel en de ander niet, en weer andere dat beide wel kan etc etc

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:05

Een paar weken geleden had ik een bokt-meeting te paard. Toen we net onderweg waren werd ik drie keer gebeld door mijn vriend. Het kwam een beetje raar uit die dag, want we waren ook druk bezig een huis te kopen. Hij belde me om het half uur, om te melden dat ie weer een bod had gedaan en wat ik ervan vond. En hoe laat ik in Arnhem kon zijn voor de bezichtiging. Er waren namelijk meer kapers op de kust. Toch wel prettig hoor, zo'n mobieltje! Ik was die middag op tijd in Arnhem en het huis is inmiddels van ons... Cool *LOL* Cool Cool

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:06

hebben jullie het nieuwste model carkitt al gezien die op de markt is gekomen voor je paard?! Die is echt stoer!! met een klip bevestig je die aan de manen van je paard !!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 13:49

Citaat:
Op 2001-12-12 12:06, schreef Mytens:
hebben jullie het nieuwste model carkitt al gezien die op de markt is gekomen voor je paard?!

Carkitt? Horsekitt bedoel je zeker! Haha!
Ja, die is echt gaaf, je kunt ook een extra antenne kopen die je kunt integreren in de oren van je paard voor optimaal bereik.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 13:51

Citaat:
Op 2001-12-12 11:59, schreef Chrystal-gek:
het verband?
je bent ff met andere dingen bezig dan alleen je paard.

Ja, dat begrijp ik ook wel. Maar het asociale zie ik er niet echt in, dus ik bedoelde meer het verband tussen bellen op je paard en dus asociaal zijn omdat roken ook asiocaal zou zijn.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 15:09

jep een horsekit bedoel ik Haha!

Kajelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 16:42

hihi, om sperma te bestellen, heel handig...

ik neem wel mee naar de manege maar niet de stallen in, er word veel te veel gestolen op de manege. Laat m gewoon in de auto (ja hehe niet in het zicht eh).

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 16:42

Ik had bij mijn vorige pony (waarmee ik veel buitenritten maakte) de telefoon altijd aan. Gewoon, in de zadelkamer, en als ik een buitenrit maakte ging ie mee.

Nu heb ik mijn telefoon altijd aan in mijn zadelkast, hoor hem door de hele stal, maar niet in de bal. Dat wil ik ook niet, als ik op het paard zit, wil ik mijn concentratie er voor 100% bij kunnen hebben. Als ik alleen in de binnenbak ben (die ik dan afhuur, een halfuurtje verderop) heb ik de telefoon wel aan. Als er dan iets gebeurt (ik ben er dan helemaal alleen), dan kan ik bellen

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 17:13

Heb mijn foon altijd bij me, moet ook wel met een moeder die nog wel eens in een keer beroerd wordt. Gelukkig is Omega telefoonvast. Verder zal ik hem niet opnemen als het iemand anders is als mijn moeder. En voor buitenritten natuurlijk erg handig als je ergens staat of ligt en er is verder niemand te bespeuren.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 19:11

Als ik op mijn paard zit bel ik niet zelf, maar als ik word gebelt dan neem ik wel op.
Het ligt eraan wie mij belt Haha! Als het mijn vriendje is dan neem ik wel op
Maar als nou een 1 of andere gek mij belt dan neem ik niet op
Ik heb hem altijd bij me op een buitenrit ga maken gaat ie uit en bel ik alleen als er iets is Party!! Haha!
Groetjes Tamaar

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 20:43

Citaat:
Op 2001-12-12 11:59, schreef Chrystal-gek:
voor bellen heb je 1 of 2 handen nodig, daarom is in de auto ook een carkit verplicht of zoiets.

dus je hebt dan maar 1 hand om de teugels vast te houden, dat is volgens mij het verband

Pardon????? Ik schreef dus dat ik gewoon een doodsimpel headsetje gebruik als ik iemand wil bellen/gebeld wordt terwijl ik aan het rijden/longeren ben. Bovendien rijd ik op een buitenrit met mijn westernhoofdstel toch al met 1 hand Knipoog Clown .

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 20:53

Citaat:
Op 2001-12-12 19:43, schreef Lunatic:
Ik schreef dus dat ik gewoon een doodsimpel headsetje gebruik als ik iemand wil bellen/gebeld wordt terwijl ik aan het rijden/longeren ben.

Dat headsetje had je zeker nog niet toen ik er bij was? *LOL*

Ach, we kunnen zo bij de ME (mobiele eenheid) met die brave knollies *LOL*

D. Kay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 21:19

Haha! Toen ik een keer aan het wandelen was met een vriendin , ging haar GSM . Toen ze opnam en rustig aan het praten was sprong haar pony opeens weg ! En ze wist niet wat ze moest doen , want ze had haar GSM nog vast . Dat vond ik best wel gevaarlijk , dus heb ik maar een Headsetje gekocht ( want ik word best wel vaak gebeld ) . Nu heb ik altijd een oordopje in mijn oor en steeds mijn twee handen bij mijn pony ! Handig zo'n setje Pling

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:51

Ik zal uitleggen wat ik bedoel. Aso daarmee refereer ik aan de opmerkingen die geplaatst zijn in het topic mbt roken. Wat ik er STOM aan vind is het volgende: Ik lees hier regelmatig topics dat medeweggebruikers Koe -en zijn die geen rekening houden met de ruiter. Even afgezien van het feit dat ik vind dat je van niet paardenmensen niet kunt verachten dat ze begrijpen wat de gevaren zijn, geef je door te roken of bellen op je paard de indruk dat alles ten alle tijde onder controle is. Met andere woorden er woorden tegenstrijdige signalen afgegeven. Iedereen moet rekening houden met de reacties van paarden, maar bellen en roken kan wel? Hoe kun je van een niet-paardenmens verwachten als die mensen ziet roken en bellen te paard, dat ze rekening met je houden? Je geeft toch zelf aan dat je gewoon op een "fiets"zit daarmee? Bovendien ben je bestuurder, dus is het ronduit gevaarlijk om met andere dingen bezig e zijn, ZEKER gezien het feit dat een paard GEEN fiets is en dus onberekenbaar kan zijn. Dus al die mensen die vinden dat bellen en roken te paard moet kunnen, moeten maar niet meer mopperen over medeweggebruikers. Of is het zo dat anderen alleen rekening moeten houden als het JOU uitkomt. Zet je een speciale kleur cap op of zo om aan te geven dat er nu wel opgelet moet worden? Daarom vind ik bellen te paard ABSOLUUT niet decadent(ik vind mobiel bellen sowieso nie decadent) maar eerder ondoordacht en ronduit stom!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 12:31

Wat betreft bellen in het verkeer ben ik het met je eens, Puck.

Maar als mensen mobiel bellen in de bak moeten ze dat toch echt zelf weten.
Ik heb mijn mobieltje standaard uitstaan en in de kast liggen als ik aan het rijden ben.
Volgens mij moet je echt wel een uurtje zonder mobiel kunnen, vroeger bestonden die dingen niet eens .....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 12:55

Hm, dan ben ik echt asociaal. Okee ik rook dan niet, maar bellen op mn paard vind ik niet echt een probleem. Het is voor mensen die mij willen bereiken het handigst om te bellen als ik bij mn paarden ben, omdat ik overdag gewoon werk, en s-avonds amper thuis ben. Het in- en uitstappen vind ik uitgelezen momenten om afspraken ed te regelen. Okee, geen urenlange kletspraat natuurlijk, maar ik zie liever iemand bellen en gewoon doorstappen, dan dat ze langs de kant met elkaar gaan staan kletsen en gruwelijk in de weg staan. Overigens, in de galop mn mobieltje uit mn zak vissen vergt wat oefening, maar uiteindelijk is het best te doen. Trouwens, geweldig hoe snel paarden in de gaten hebben dat het afgaan van mn mobieltje betekent dat ze even adempauze hebben Haha!
En aangezien ze toch geen GP lopen, vind ik het niet erg, het moet wel leuk blijven natuurlijk Lachen

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 13:00

Ik heb hem met rijden ( niet als ik een paard aan het zadelmak maken ben hoor Haha! ) altijd in mijn zak zitten. Ik sta op een pensionstal en rijdt meestal rond een uurtje of kwart over 4. Op dat moment is er geen hond te bekennen en de eerste voorronde is dan om half 6 weer. Er is vanuit het huis van de pensionhouder geen toezicht op de bak en hij is zelf ook weinig aanwezig. Ik zit vaak op jonge paarden en vind het dan wel een veilig idee dat ik een telefoon bij me heb als er wat gebeurd. ik heb al eens achter in het land gelegen met een gebroken been en ik kon echt niet lopen of kruipen maar gelukkig waren er toen mensen in de buurt. Als ik op een heel jong paardje zit zet ik het geluid uit zodat hij niet kan schrikken als mijn telefoon gaat. Als ik op een verder doorgereden paard zit dan laat ik mijn geluid gewoon aan en neem ik ook op als ik gebeld wordt, met een jong paard heb ik hem puur bij me voor als er wat gebeurt.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 10:49

Heb altijd met rijden een mobieltje bij me. En als ik een hele lange rit ga maken gebruik ik hem ook. Dan bel ik halverwege Marc op (of laat hem naar mij bellen) om te vertellen waar ik zit. Mocht er dan wat gebeuren weet ie in elk geval in welke richting hij me moet zoeken.... Maar met een lange rit bedoel ik dan wel een rit van 4 uur of meer.
De laatste keer reed ik in het bos vlak bij Norg. Toen kwam ik ook wandelaars tegen die tegen mekaar zeiden: kijk eens, die belt op paard. Had ik echt de neiging om tegen te zeggen: ja mag ik, mijn man wil graag weten waar ik na 3 uur rijden uithang....

Roel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 18:59

Ik weet wel dat dit jaar een artikel stond in de hoefslag rond 1 april dat het mobiel bellen te paard verboden werd, en alleen gebruikt moest worden gemaakt van een handsfree set. Er zijn talloze mensen geweest die toch de redactie gebeld hadden of dat verhaal waar was..
Maar ja.. 1 APRIL!!!