discussie: een paardenmens hoort niet te roken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:45

Het gaat Desiree er denk ik om dat er een heleboel ruimtes (uitgaansgelegenheden e.d.) zijn waar door de rokers o.a. mijn plezier wordt vergald...

Ik loop de volgende dag met dikke rode ogen en heb verplicht moeten meeroken, uit onderzoeken is gebleken dat meeroken vrijwel net zo schadelijk (en kankerverwekkend) is als zelf roken.

Verder heb ik ook moeite met het feit dat mensen zo'n aanslag op hun lichaam plegen,
wie draait er op voor de kosten als het mis gaat.

Maar goed dit is dus heel erg off topic...

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:48

ik zag laatst op concour een meisje op het paard roken en dat vind ik tcoh zo afschuwlijk.... ok ik rook ook alleen in de kantine ook niet waar queen direcht bij in de buurt is omdat zij last heeft van hoesten... bij de paarden rook ik veel minder dan ergens anders....
nee roken moet kunnen maar niet op het paard en het staat nog ordinair ook als je op het paard rookt geen gezicht bah bah bah

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:49

Sjuimpje snapt wat ik bedoel. En autorijden asociaal? Ja, sorry, maar mensen moeten nu eenmaal naar hun werk om centjes te verdienen. En het openbaar vervoer functioneert niet! En het weer, en ook de omstandigheden zijn er ook niet naar om op de fiets te gaan. Ik vind trouwens niet alle rokende mensen asociaal hoor, alleen die rokende mensen waar ik last van heb. en rokende ruiters zijn een aanfluiting voor hun paard.

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:53

Citaat:
Op 2001-12-11 13:49, schreef Desiree:
en rokende ruiters zijn een aanfluiting voor hun paard.

hoe bedoel je dat?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:56

Nou INgrid, net zoals jij zei "nee roken moet kunnen maar niet op het paard en het staat nog ordinair ook als je op het paard rookt geen gezicht bah bah bah "
dat vind ik dus ook. Een aanfluiting voor je paard ben je dan. Je beledigt je paard daarmee vind ik. Terwijl als je op straat rookt, of op de fiets haal je alleen jezelf omlaag. Want dat vind ik ook ordi staan.

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:58

dat vind ik dus ook..... mij zie je ook nie op fiets roken in de stad wil ik het nog weleens doen.....
maar op het paard roken is voor mij uitgesloten en mensen die dat wel doen zou ik het liefst van het paard afschoppen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 15:01

Citaat:
Op 2001-12-11 13:41, schreef lis:
de discussie was niet 'wel of niet roken'.
het ging over roken en paarden.

Lis, met 'dit onderwerp' bedoelde ik roken in het algemeen. Aangezien we hier met bijna 100% paardenmensen op Bokt zitten, is aan de hand van dit topic na te gaan welke van deze paardenmensen roken. Gewoon interessant om te weten, verder niet. Dus zo offtopic vind ik het niet, gewoon een verwijzing naar een verwant topic, niet meer en niet minder.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 15:13

Citaat:
Op 2001-12-11 14:01, schreef Karin:

Lis, met 'dit onderwerp' bedoelde ik roken in het algemeen. Aangezien we hier met bijna 100% paardenmensen op Bokt zitten, is aan de hand van dit topic na te gaan welke van deze paardenmensen roken. Gewoon interessant om te weten, verder niet. Dus zo offtopic vind ik het niet, gewoon een verwijzing naar een verwant topic, niet meer en niet minder.

Karin, het was niet aan jouw berichtje/link gericht, maar aan diegenen die de discussie veranderden in; wel of niet roken. Terwijl dat niet de oorspronkelijke stelling was.
Sorry voor de onduidelijkheid.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 15:16

Oké, 't is mij nu ook duidelijk!

On topic maar weer. Lachen

claudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 15:18

nou laten we dan even aansnijden dat drinken en eten net zo slecht is als je het in grotere hoeveelheden gebruikt en dat een klein aantal sigaretten op 1 dag niet schadelijk is.
Of je nou wel of niet rookt!
En ja ik ben een roker!!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 15:19

Citaat:
Op 2001-12-11 13:56, schreef Desiree:
Een aanfluiting voor je paard ben je dan. Je beledigt je paard daarmee vind ik. Terwijl als je op straat rookt, of op de fiets haal je alleen jezelf omlaag. Want dat vind ik ook ordi staan.

En als ik nou rook terwijl ik met de hond wandel? ben ik dan een aanfluiting voor mijn hond? Waarom mag je alleen binnen roken? Omdat het iets is waarvoor je je moet schamen? Sorry, ik schaam me er niet voor. Ik rook, andere drinken alcohol, sommigen gebruiken drugs. Kan mij t schelen.. Zolang ik maar geen last van ze heb.
En nog steeds begrijp ik het verband tussen paardenmensen en roken niet. Ach, misschien ben ik gewoon geen echt paardenmens.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 15:34

het is anders wanneer je met je hond wandelt: je bent geen aanfluiting voor de hond. Alleen voor jezelf. Ik vind het ordi staan als ik iemand met een sigaret zie rondlopen of fietsen of whatever. Het staat zo......... onverschillig of nuffig, ik weet niet, kan niet uitleggen.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 15:37

Ik ben het met Lis eens hoor...
Ik ben me er wel degelijk van bewust dat roken de gezondheid schaadt. Net zo erg als te veel eten en alcohol. Nu drink ik niet dat scheelt al. als ik (en dat is al weer lang geleden) mijn paard buiten uit ging stappen, stak ik ook een sigaret op. Ben ik dan een aanfluiting voor mijn paard ? Dank je wel, maar die reactie raakt kant nog wal. Ik zie ook het probleem niet. paardenmensen die roken zijn hun paard niet waard, wat een belachelijke stelling.
ik kijk wel degelijk uit waar ik rook en als ik in een ruimte ben waar mensen zitten die ik niet ken, en ik wil een sigater opsteken vraag ik of ze het erg vinden.... rokende mensen moeten rekening houden met niet rokers en andersom ook, dus als de niet rokers er last van hebben, moet je ook het lef hebben, om te vragen of die sigaret uit mag.... vind ik. en ach... ik ben geen op en top sporter, ben allang blij dat ik weer ben begonnen met een sport en op mijn eten let... Dat roken komt ook nog wel, niet alles tegenlijk.

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 15:37

Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ze doen. Niemand kan voor een ander beoordelen of zij iets goed of slechts doen.
Je stelling, een paardenmens hoort niet te roken, vind ik leuk gevonden. Maar zoals iedereen een `slechte`eigenschap heeft, hebben paardenmensen dat ook. De een rookt, de ander drinkt, de een rijd auto, de ander gooit zijn papiertjes op straat.
Om een roker als aso te betitelen, vind ik wel wat ver gaan. Wat is aso? Dat is ook een begrip die alle kanten op kan gaan net als gek zijn.
Ik denk dat je verder komt door de gevaren van vuur onder ogen te zien bij paarden, dan het roken veroordelen. Vuur, hooi en stro zijn een gevaarlijke combinatie en daar hoort een roker rekening mee te houden. Ik denk ook dat iedereen die een beetje na kan denken daar ook bij stilstaat.

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 15:46

het ziet er in de ogen van desiree aso uit.... kijk iedereen zijn eigen mening... ikzlef heb er geen problemen mee als mensen roken... ( ben er zelf ook een) heb er ook geen probleem mee als mensen iets anders doen alhoewel ik wel een hekel heb aan blowen in de buurt van andere want dat stinkt zo erg.....
en als ik rook hou ik wel degelijk rekening met andere.....

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 15:49

tuurlijk zijn er mensen die geen rekening houden met andere

maar dit vind ik wel ver gaan nu doen jullie net of ALLE rokers zo zijn en dat is totaal niet zo....

Wilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 15:51

Ik ben het niet eens met de stelling' een paardemens hoort niet te roken'. Dat moet namelijk iedereen zelf weten. Maar ik vind niet dat je op je paard moet roken. Ik ken wel een aantal mensen die het doen. maar ik vind als je het doet moet je weten wat de gevolgen kunnen zijn, en als er dan eens een keer iets ergs gebeurt het je eigen schuld is.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 16:05

Ik denk dat het wel mee valt met de gevolgen als je op je paard rookt. Kijk, niemand gaat zitten roken op een ontzettend druk paard, dat doe je alleen als je je paard goed kent en weet dat ie rustig is. Ik vind roken niet aso ofzo, ik vind het alleen jammer dat mensen hun gezondheid zo verpesten en dat niet rokers daar ook de dupe van worden. Het is zonde van je geld en van je gezondheid.

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 16:09

Citaat:
Op 2001-12-11 14:49, schreef ingrid:
tuurlijk zijn er mensen die geen rekening houden met andere

maar dit vind ik wel ver gaan nu doen jullie net of ALLE rokers zo zijn en dat is totaal niet zo....

Juist...als je rookt dan ben je een aso en een laag opgeleid iemand zie ik hier allemaal staan ja ik rook ja ik ben laag opgeleid ben ik nou minder..???

ik vraag het altijd heel netjes en rook gewoon niet waar het niet kan als ik iemand in de auto heb zitten rook ik ook niet in een cafe hangt al zo'n walm dat ik gewoon rook dan maakt het mij niet uit...bij paarden rook ik ook als ik naar ze kijk vanaf de bakrand maar ach niemand luistert toch naar mij want ik rook en ik ben laag opgeleid dus eigenlijk ben ik niks waard...

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 16:12

Ik heb pas ontdekt waarom de knop van een westernzadel eigenlijk plat is. Daar kun je je peuk op uitdrukken... Frusty Frusty Frusty

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 16:15

hahahaha... wel een beetje denigrerend naar de western ruiters onder ons, maar ik heb net gelezen dat je er zelf ook eentje bent....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 16:25

Quote Kijk, niemand gaat zitten roken op een ontzettend druk paard, dat doe je alleen als je je paard goed kent en weet dat ie rustig is. Quote

FOUT!! Boos! Frusty

Roken op je paard doe je gewoon niet! Ook een rustig paard kan schrikken...en dan?? Dat vergeef je jezelf nooit hoor! Het blijven nou eenmaal (vlucht)dieren, nooit helemaal voorspelbaar dus!

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 16:30

Eigenlijk vind ik dat beter gewoon NIEMAND kan roken. Maarja wie ben ik he.. Scheve mond\
Vooral als je op het paard zit te roken, of vlakbij hooi of stro vind ik dat je heel onverantwoordelijk bezig bent. Eigenlijk vind ik dat je in de buurt van paarden gewoon beter niet kunt roken, stel je voor dat er iets in de fik vliegt.. Doodeng met al die paarden toch.. Scheve mond\ Volgens mij is het ook op veel manege's en stallen verboden.. Pling

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 16:38

ik vind roken in de katine oke, maar bij de stallen niet.

Ook denk ik dat iemand die op hoog niveau rijd en dan vooral military, niet moet roken. Zo krijg je een veel minder goede conditie. Maar ja, geen van de topsporters, maakt niet uit welke sport ( oja, met schaken maakt het niet uit) hoort te roken. Voor de rest maakt het niet uit, maar niet in de stallen!