Propje steeds wilder..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:04

komt propje trouwens in de wei of niet, daar heb ik denk ik overheen gelezen? want dat zal haar iig ook goed doen, lekker de wei op, t liefst samen met een andere pony.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:13

Chanelletje schreef:
Als ik bij munia de DA kosten in totaal uitreken,komt het op zo'n slordige 386 euro uit Scheve mond ,snap je nu dat ik geen geld meer heb voor nog zo'n slordig bedrag?

Ja en nee. 386 Euro is een behoorlijk bedrag, als ik dat moest betalen zou ik de rest van de maand van een absoluut minimum moeten leven. Een spaarder ben ik nooit geweest, dus grote liggende gelden heb ik niet. Dat is ook een belangrijke reden dat ik geen paard heb. De maandelijkse kosten zou ik waarschijnlijk nog wel op kunnen brengen, maar het zijn dit soort dingen waar ik mee in de problemen zou komen. Dus heb ik geen paard.

Hoe je het ook wendt of keert, het is jouw pony en je moet er voor zorgen. Als er iets echt mis is heb je een probleem, maar als je je pony zo laat doorlopen heb je dat wellicht ook wel. Succes ermee verder, ik hoop dat Propje er weer bovenop komt.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 00:58

je moet geen pony/ paard nemen als je er geen geld voor hebt...... dat is eigenlijk alles wat ik te zeggen heb. (ik heb zelf speciaal een spaarrekening geopend om geld weg te zetten voor onverwachte hoge DA kosten, misschien een tip???)

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 10:35

Misschien moet je hem buiten het poetsen en rijden/longeren wat vaker gewoon los in de bak zetten, misschien een paar uur per dag, dan kan ie zich lekker uitleven en doen wat ie zelf wil. Dan zal ie waarschijnlijk ook al wat rustiger zijn..

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 13:55

Renske20 schreef:
komt propje trouwens in de wei of niet, daar heb ik denk ik overheen gelezen? want dat zal haar iig ook goed doen, lekker de wei op, t liefst samen met een andere pony.

Staat samen met een shetlander minimaal wel 3 dagen per week op de wei Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:00

en de andere dagen? kan je haar dan losgooien in de bak ofzo? of gewoon paaruur buiten laten staan? dnek dat dat ook veel scheelt. sinds mijn paard van 8-18 buitenstaat, 7 dagen per week, is ie een stuk vriendelijk en braver geworden!

en ff niet rijden maarlongeren, als dat braaf gaat dan met bijzets gaan longeren om te zorgen dat de spieren weer op de goede plaats komen te zitten, en gewoon wat wandelen&poetsen zondr dat ze echt aan t werk moet

succes ermee!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:43

Mag ik vragen hoe oud Propje is Lachen
Op sommige foto's lijkt hij meer op een jaarling dan op een volgroeid paard Verward

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:53

ik zou ook het verzorgertje wegsturen!!!
wat heb je het liefste zo'n verzorger en een verpest paard of geen verzorger en een paard dat gelukkig is en gezond

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 20:54

ruitje schreef:
Mag ik vragen hoe oud Propje is Lachen
Op sommige foto's lijkt hij meer op een jaarling dan op een volgroeid paard Verward

7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 08:50

En channeltje, wat ga je nu doen met propje(een schattige naam)?Het is wel een leuke pony om te zien.
Nu nog een paar fijne foto's zijn wij ook weer blij.
Nee hoor ,ik zou gewoon willen weten wat je gaat doen ,en hoe het nu met haar gaat.

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 13:30

Propje wordt nou niet meer zo super vaak uit z'n stal gehaald..verzorgstertje is wel weggestuurd.. Lachen
Propje wordt alleen maar uit z'n stal gehaald om uit te mesten,borstellen,en af en toe longeren enzo..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:12

klinkt al beter OK dan!

hoop alleen dat ze ook t liefst iedere dag ff lekker buiten in de wei/bak/paddock kan staan, daar knappen ze vaak ook veel van op

porto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:27

Wil je nog eens wat foto's van haar maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:12

Chanelletje schreef:
Propje wordt nou niet meer zo super vaak uit z'n stal gehaald..verzorgstertje is wel weggestuurd.. Lachen
Propje wordt alleen maar uit z'n stal gehaald om uit te mesten,borstellen,en af en toe longeren enzo..

Je haalt hem toch wel iedere dag uit zijn stal ? En kijk zijn eten is na ,of ze niet te energierijk voer krijgt. Je voeding aanpassen wil ook nog wel eens helpen.

naomiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:20

Zit het het zadel wel goed?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:34

lekker longeren met een losse halsverlenger.. proberen zo vaak mogelijk hem te laten lopen..

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 20:18

Net weer geweest..ging echt helemaal fout..Wou proberen weer te gaan rijden.Opzadelen ging nogwel goed..gewoon braaf enzo.Toen we op het erf liepen begon ie ineens te hinniken naar de andere paarden,maarja,dat doen paardjes wel vaker..
je moet eerst door de wei om naar de bak te gaan
waren we in de bak..proberen hekje dicht te maken..duwt ie omdat hij eruit wil..en ik dus niet het hekje dicht kan maken..begint ie zo hard te trekken zodat ik hem niet langer meer kan houden..gaat in volle gallop naar de wei..je weet wel wat ik doe: snel rennen om het poortje van de wei dicht te gaan maken Tong uitsteken Is het poortje dicht..gallopeert ie nog een halve baan ofzo en was er al bang voor: hij stopt ineens omdat ze met zijn hoef in de teugel is getrapt weer heel gezeur gehad met hem uit de teugel proberen te halen..en maar weer op stal gezet..komt er ineens die landeigenaar aan..kei boos,vondt dat ik hem maar ergens anders neer moest zetten Verward sorry hoor,maar dit vind ik nogal stom van hem,kan 'm wel schieten Boos!

en dat was de dag weer..
heb nu overal behoorlijk de pest in Boos!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:32

He joh, hij moet ook gewoon wennen! Amber heeft me dat ook wel eens gefl*kt hoor, in volle galop de wei weer in...
Houd de moed erin, geef jezelf en Propje de tijd, geniet van alle kleine succesjes (het opzadelen ging in elk geval goed toch!) en geloof me het komt weer goed Lachen
Wat heb je tegen het meisje gezegd eigenlijk?

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 22:35

Alet schreef:
Wat heb je tegen het meisje gezegd eigenlijk?

dat het niet tussen hun klikte Knipoog

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:53

had het verzorgstertje het er moeilijk mee?? lijkt me wel sneu

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 23:38

Maar is het geen goed idee om hem wat vaker los te gooien of in de wei te zetten (ik weet niet of de situatie ernaar is) want als ik als pony zo lang op stal zou staan zou ik ook helemaal gek worden eigenlijk.

Niet aanvallend bedoeld hoor Lachen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 23:46

Ik weet het kost veel geld.Maar ik denk dat je even naar zijn ruggetje moet laten kijken?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 00:11

waarom wilde je vandaag al meteen weer proberne om te rijden? ik zou zeker genoeg tijd nemen tot ze ontspannen nageeflijk aan de longe loopt, zoals ze ahar rug nu wegdrukt zoals op de foto's en dat samen met de verkeerde bespiering zorgt er alleen al voor dat ze rijden niet fijn kan vinden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 00:14

Och ,de eerste keer dat ik op mijn paard ging rijden(was ze nog niet van mij).Hadden ze gezegd dat ze beleerd was.Dus met veel moeite zadel ik op (We zijn beide 170).En net voor ik op wil stappen vliegt ze door alle stroomdraden de wei op,mij met zich meesleurend.A fijn toen ik haar gevangen had, een half uur later of zo.Was er dus van mijn hoofdstel niks meer over , allemaal stukjes.Heb de dag er op het goed koopste hoofdstel gekocht wat ik vinden kon ( Dit kon natuurlijk een dure zaak worden)en nu rijd ik al een jaar of drie met een duur hoofdstel,staat zelfs los en stil als ik opzadel.Als ik nu buiten rij ,springen er geen mensen meer in sloten of vluchten achter bomen Tong uitsteken .
Nee we zijn er echt op vooruit gegaan Cool
Maar ik heb haar wel iedere dag buiten gezet en veel grondwerk gedaan.
Want om een of andere reden had ik niet het idee dat ze mij als baas zag Schijnheilig .En we hebben ze gekocht.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 16:14

ik denk dat dat verzorgstertje hem flinkt verneukt heeft.. het zal wel weer even duren voordat hij mensen helemaal vertrouwd. aan zn koppie te zien is het een welsh of zit er welsh in en die zijn zo ie zo al zeer gevoelig en temperament vol (meestal). dus ik zou ook eerst het vertrouwens weer op proberen te bouwen.