met shet M1 starten... zielig????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:19

Lindsjah schreef:
Sommige mensen rijden niet voor een 'mooi plaatje', maar voor hun plezier!
Maar ze worden er wel op afgerekend, en als je dat niet erg vind tja lekker laten doen zo.

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:19

Ik vind het niet zielig en je bent echt niet de enige hoor die dat met ze shet doet kijk anders in het profiel van : Ukkiepuk
Wat zij alleenmaal met haar shet doet vind ik geweldig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:20

niets zieligs aan! geweldig juist dat je het berijkt hebt! op naar de Z!!

Rachke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:23

Tody schreef:
Het is vast goedbedoeld advies, maar niet voor iedereen haalbaar......

Soms moet je het doen met wat je hebt, en als dat nog steeds voor allebei leuk is...
Ach, waarom dan ook niet!

Succes!

Oeps sorry Bloos! , indd het was niet boos bedoeld.
Maar is het indd waar dat je 24 bent???? Dat betekend dan dat je tussen de paarden moet starten he???? Heb je je dat gerealiseerd???? Nee sorry, maar dat gaat dan toch echt te ver om dan nog wedstrijden te starten.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:48

Rachke schreef:
Oeps sorry Bloos! , indd het was niet boos bedoeld.
Maar is het indd waar dat je 24 bent???? Dat betekend dan dat je tussen de paarden moet starten he???? Heb je je dat gerealiseerd???? Nee sorry, maar dat gaat dan toch echt te ver om dan nog wedstrijden te starten.

jezus wat een onzin zeg!!!!!
als je er zelf lol in hebt!!
boeiend wat andere ervan denken! pff en je praat tegen d'r alsof ze achterlijk is, tuurlijk weet ze dat ze met 24 tussen de paarden moet starten...
Clown

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:58

Ik ga met Sammie mee. Lachen
Natuurlijk is het zo dat je je niks van anderen aan moet trekken, het zijn hun zaken niet.

Maar kom op zeg, je bent 24 jaar. Alsjeblieft zeg, ga VD of de aangespannen sport doen met je shet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:59

Ik vind het super en hoop zelf ook ooit zo ver te komen!

Ik ben 19 en rijd ook nog fanatiek shet. Sterker nog, ik heb niets anders dan shetlanders lopen. Pony's met een fijner karakter bestaan niet.

Ik geef toe, een shet zal nooit zo mega kunnen strekken als een dresuur gefokte KWPNer, dat lukt ze niet kwa bouw. Maar wat schouderbinnenwaards, appeyementjes en dergelijke, geen enkel probleem. Shetlanders zijn net elastiekjes, met van zich zelf een gespierde achterhand!

We kunnen straks wel met een groep volwassen bokkers op onze pony's een keer een promo toer door NL maken Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:01

Dennis schreef:

We kunnen straks wel met een groep volwassen bokkers op onze pony's een keer een promo toer door NL maken Knipoog.

als ik tegen die tijd 20 kilo af ben gevallen doe ik ook mee op mexx hahaha Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:02

Vind het ook super, als je er nog redelijk op past kan het best (neem bv ukkiepuk en zorro, gaat prima imo). Het wordt pas zielig als je shet het echt moeilijk gaat vinden en je het er met geweld uit gaat persen.
Neem natuurlijk niet aan dat je dat doet.
Ik vind het eigenlijk hetzelfde als met een fjord, ze zijn niet voor dressuur gefokt, maar zolang ze het lukt vinden en ook aankunnen gewoon door blijven rijden.
Opmerkingen zul je altijd blijven houden, maar ik vind het alleen maar leuk om te zien (hint: foto's!)

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:07

xtwisterx schreef:
Ik ga met Sammie mee. Lachen
Natuurlijk is het zo dat je je niks van anderen aan moet trekken, het zijn hun zaken niet.

Maar kom op zeg, je bent 24 jaar. Alsjeblieft zeg, ga VD of de aangespannen sport doen met je shet.

wat boeid die leeftijd nou Verward
snap dat echt niet!! als ze er nog een beetje leuk op past, wat maakt het dan uit ??
niet iedereen hoeft op langbenige kastelen te rijden...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:13

xtwisterx schreef:

Typisch is dat toch, dat anderen vinden dat zij moeten bepalen wat jij wel en niet met je paard mag doen. Het gaat er toch om dat paard en ruiter allebei plezier hebben in wat ze doen? Verward

Aniekie, succes met je Shet in de M1 en probeer je zo weinig mogelijk aan te trekken van dit soort opmerkingen. Je weet waar je voor rijdt - iig niet voor een ander. Knipoog

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:14

Rachke schreef:
Een shet is er niet oorspronkelijk voor gefokt om dressuur te lopen!

Jij weet zeker niet wat het doel is van dressuur, zoals velen...
Heb mezelf maar even gequote uit een ander topic.
Geplaatst: 11-12-03 17:47

--------------------------------------------------------------------------------

Ik krijg de indruk dat de meeste mensen denken dat dressuur een doel opzich is. Denk eerder dat je het om moet draaien: dat je dóór dressuur het doel kunt halen. Wat is het doel? In harmonie op je paard rijden, één zijn met je paard, je paard in alle omstandigheden onder controle kunt houden (met de meeste topdressuurpaarden kunnen geen fatsoenlijke buitenritten worden gemaakt). Door dressuur te gaan rijden kun je dat doel bereiken, ongeacht het ras, bouw! Het gaat erom dat je paard gehoorzaam is, onder controle hebt en niet alleen om de beweging waar het de laatste tijd wel om gaat! Elk gezond paard kan zeker Z lopen mits ze op de juiste manier gereden worden, ook paarden met in jullie ogen een verkeerde of slechte bouw of een belgisch trekpaard, engelse volbloeden, tuigpaarden, shetlanders, kruisingen ed!

Een jury mag niet op basis van ras, bouw een proef beoordelen maar op basis van wat er in het boekje staat. Helaas zijn er altijd juryleden die dat niet doen. Die mogen dan wel even op de feiten gedrukt worden.

Het bewijzen dat je met een niet 'rij'paard dressuur kunt rijden, slaat gewoon nergens op want elk gezond paard die op de juiste manier gereden wordt kan dat. Alleen... de meeste ruiters met 'rij'paarden denken dat dat met een niet 'rij'paard niet kan. Vandaar dat er steeds weer eens iets bewezen moet worden...

En 'dressuur'paarden wat zijn dat? Zijn dat paarden die speciaal voor de dressuur gefokt worden? Zijn die dan zo ontzettend gehoorzaam zodat je sneller in harmonie bent met je paard of zijn dat paarden die gewoon super kunnen bewegen waardoor je een spectaculaire proef kunt neerzetten ook al heb je zowat geen controle over je paard? Dat laatste kan ik geen dressuur meer noemen...
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 18-11-04 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:15

Karin schreef:
Typisch is dat toch, dat anderen vinden dat zij moeten bepalen wat jij wel en niet met je paard mag doen. Het gaat er toch om dat paard en ruiter allebei plezier hebben in wat ze doen? Verward

Aniekie, succes met je Shet in de M1 en probeer je zo weinig mogelijk aan te trekken van dit soort opmerkingen. Je weet waar je voor rijdt - iig niet voor een ander. Knipoog

OK dan!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 01:28

Mag ik mijn mening geven...? Ik vind het niet zielig, wel enorm voor schut. Moet ik ook heel eerlijk zeggen dat ik wel onwijs zou lachen als ik een Shet op wedstrijden tegen zou komen...

Voor de rest: je hebt wel lef Haha!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 08:28

Ik vind het knap dat je het aandurft, het is niet niks om met je shet tussen de paarden te rijden. Daar heb je flink wat zelfvertrouwen voor nodig!
Super dat jij het aandurft!
Als je shet het aankan en jullie er plezier in hebben...prima toch~!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 09:49

ik vind het dapper van je dat je durft te starten tussen de paarden OK dan!

ook heel knap dat je een shet naar het M1 weet te rijden

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:09

Ik vind het altijd fantastisch als mensen hun shet zo serieus nemen zegmaar. Het is en blijft een pony en waarschijnlijk vindt de jouwe het hartstikke leuk om te werken anders was je nooit zover gekomen.
En waarom zouden die oefeningen voor een shet te moeilijk zijn? Verward .
Als hij het kan, is het toch niet te moeilijk. Okee, je hebt van die shetten, met een stierennek en een hangbuik,die altijd op de wei staan. Als je zo'n shet dwingt tot een moeilijke oefening is het niet echt eerlijk, maar ik denk niet dat je dat doet.
En je shet is best groot en stevig (heb in je profiel gekeken) dus ik denk dat het er best redelijk uitziet. Lachen

Kortom, lekker doorgaan hoor OK dan! eeneueh, heb je foto's Schijnheilig ?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:46

Super hoor! Snel rijfoto's plaatsen! Als je shet het aankan, super!!

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:51

Quellian schreef:
Mag ik mijn mening geven...? Ik vind het niet zielig, wel enorm voor schut. Moet ik ook heel eerlijk zeggen dat ik wel onwijs zou lachen als ik een Shet op wedstrijden tegen zou komen...

Voor de rest: je hebt wel lef Haha!

Waarom voor schut Verward. Aniekie rijdt niet voor niets M1 met haar shet. Het zal er dan toch wel goed uit moeten zien, anders kom je echt de B niet uit.
Ik vind het echt heel knap om met een shet in het M te mogen starten, daar moet je toch wel wat voor kunnen, want het zal zeker niet makkelijk zijn om een M proef te kunnen rijden op een shet!
Absoluut grote klasse meid! Ik heb bewondering voor je OK dan!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:54

Ik vind het inderdaad ook erg knap dat je al zo ver gekomen bent met je Shet! Complimenten van mij ook.

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:58

Ik vind het knap dat je zover bent gekomen met je shet.
Er zijn genoeg mensen die niet eens zover komen met hun paard of pony.
Ik zou dus zeggen ga zo door OK dan!
En trek je niets aan van anderen

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:13

ik vind het erg knap dat je zo ver bent gekomen met je shet!
op naar het Z zou ik zeggen!!

mensen die dat soort negatieve opmerkingen maken zijn gewoon jaloers Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:15

foto's Schijnheilig

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:17

Het is juist goed dat je zo ver komt met je shet... eigenlijk vind ik het hartstikke knap dat je al zover bent gekomen.. gewoon niks van aantrekken.. je moet maar gewoon denken.. ze zijn jaloers!!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:20

Als hij het fysiek aan kan waarom niet?
Super van je om zo ver te komen! OK dan!
Ze zijn gewoon jaloers!